Mötikässä on kaksi osaa. Metallinen ja muovinen palikka. Ne kun irroittaa toisistaan, löytyy numero joka antaa googlella että kyseessä olisi joku gps tracker moduuli.
Onkohan ollut aiemmin vuokra-auto sitten? Niissä monesti noita GPS seurantalaitteita on. Itse heittäsin nopsaan vesilintua tuommoisella...jokuhan sillä pystyy katselemaan mahdollisesti missä liikuskelet.
Ei ole koukkua juu. Johtosarjasta haarottuu muovipusurin alla toinen johtonippu, mikä menee oikean takapyörän takana olevaan summeriin - siltä se ainakin vaikuttaa. Semmonen pesäpallon kokoinen möykky.
Ja kontin puolella ei tule minkään valtakunnan liitintä vastaan. Johdot menee isompaan nippuun, joka jatkuu ohjaamoon.
Mötikässä on kaksi osaa. Metallinen ja muovinen palikka. Ne kun irroittaa toisistaan, löytyy numero joka antaa googlella että kyseessä olisi joku gps tracker moduuli.
Muovisen takapuskurin takana rautapuskurissa, takapuolella, on joku sähkömötikkä - mikä se on ja missä on sen liitin jotta sen saa irti johtosarjasta? Johtohan menee sillein kivasti rautapuskurin jalan välistä, eikä möykky tai auto mahdu siitä kolosta läpi.
Tosi haastavaa sanoa kuvauksesta, mutta liitintä lähtisin etsimään kontin puolelta, ja ei tule mystisistä möykyistä muuta mieleen kuin joku vetokoukun johtosarja. En kyllä tiedä onko ollut z4 tarjolla sellaista hullutusta.
Muovisen takapuskurin takana rautapuskurissa, takapuolella, on joku sähkömötikkä - mikä se on ja missä on sen liitin jotta sen saa irti johtosarjasta? Johtohan menee sillein kivasti rautapuskurin jalan välistä, eikä möykky tai auto mahdu siitä kolosta läpi.
Noi ratin vaihdelätkät on vähän kulahtaneet ja ärsyttää kuskia. Uudet saa tietty varaosanumerolla, mutta onko tohon jotain fiksua jälkimarkkinahilpettä olemassa? Moneen muuhun Bemuun tuntui löytyvän, muttei tähän.
Jenkit näkyy askartelevan niitä uudemman tyylisiä vasemmalta hiljempaa ja oikeelta kovempaa -systeemejä, mutta mulle ajatustasolla toi push-pull toimii paremmin...
Sattuuko kukaan muistamaan pitäisikö E89 penkkien kiskoissa olla jotkut suojatulpat siinä päällä/päässä? Muistelisin että mulla jossakin autossa sellaiset on - mutta tossa nyt jää torxin kannat näkyville varsinkin kun repsikan jakkara on aika takana.
Sattuuko kukaan muistamaan pitäisikö E89 penkkien kiskoissa olla jotkut suojatulpat siinä päällä/päässä? Muistelisin että mulla jossakin autossa sellaiset on - mutta tossa nyt jää torxin kannat näkyville varsinkin kun repsikan jakkara on aika takana.
Siinä on hyvä aukko ylhäällä vähän oven takapuolella mistä pääsee kurkkimaan.
Vähän viiveellä, mutta mikäli joku muukin niitä kanavia tähystää tai muuten aikoo pitää ne auki... Oikeanpuoleisen kanavan suuaukon pystyy tähystämään endoskoopilla ja sopivasta kohtaa ihan fikkarillakin. Vasemmanpuoleisessa katon moottorin kotelo on kanavan päällä niin, että siihen ei saa kunnon näköyhteyttä tähystimelläkään. Kanavien aukot ovat sen verran pienet, että niihin ei normi tähystin mene, mutta ohuempi sondi kyllä.
Omastani siirsin aikoinaan moottorin takaluukkuun vielä uudenveroisessa kunnossa. Vuosittain talviunien aikana otan imurilla kulhojen pohjilta roskat pois ja kanavien alapään tulpista joko sormin rassaamalla tai imurilla. Imurissa on kiinni tietsikoiden putsaamiseen tarkoitettu ohuempi n. 8 mm letku. Vaikka se moottori ei enää kulhossa olekaan, on tukkiutuneissa kanavissa yhä se vaara, että vettä lorahtaa eteenpäin, kabiinin puolelle mattojen alle.
Kovin montaa zetaa ei oo tullu tutkittua mutta eipä kyllä ruosteistakaan ole tullut koskaan vastaan. Alustakin aika hyvin suojattu. Omassa ainakin oli asiallinen pohja.
Tosiaan eniten olisin huolissani siitä onko tosiaan ohjaus kunnossa. Lähinnä alkupään zetojen ongelma. Oma oli -05 ja m54 3.0 koneella manuaalina ja se omasta mielestä sen verran maukas paketti että on edelleen ikävä pomminvarma tekniikka kun noi kutosten perusasiat kunnossa mistä anttiO mainitsikin.
Tavan tallaaja ei edes tiedosta vanoksien tiivisteistä yms.
Jos vähääkään mielii autolla fiilistellä mutkaa missä zeta on omimmillaan nii ehottomasti sporttipenkeillä.
Se on omasta mielestä zetan tärkein varuste. Nekään kun ei ole liian tukevat.
Katon moottori oli omassa muistaakseni uusittu 150tkm kohilla:think ja se tuntus tulevan kaikissa vastaan.
Tosiaan ohjauksesta olisin vain huolissaan. Muut kun ovat perus kauraa mitä turailee muutenkin mielenrauhan takia eikä taloutta niin kaada
Kiitos vastauksista. Huomenna tarkoitus tutkia autoa tarkemmin, hain äsken endoskoopinkin että saa ne vedenpoistokanavat tsekata. Toivottavasti 5,5mm paksu endoskooppi sopii sinne kanavaan.
Ainakin yksi kysymys tuli vielä mieleen. Kuuluuko sivulasien liikkua alas/ylös silloin kun sähkökaton laittaa alas/ylös, vai pysyykö sivulasit paikallaan? Sähkökattoa testailin jo ekalla tutustumisella ja tuntui toimivan, mutta sivulasit oli kokoajan täysin alhaalla enkä edes huomannut kokeilla toimiiko ne ylipäätään.
Leave a comment: