Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Käykö e89 perä e85:een? Entä non-M e46? Lähinnä siis sopivampi perävälitys olisi hakusessa e85 lukkoperän aihioksi ja helpoin ostaa koko murikka.
-
Z4 e85 vm. 04. Ostettuani oli molempien avaimien akut finaalissa vaikka oli ollut edellisellä omistajalla aktiivisessa käytössä. Vaihdoin toiseen kakeen akun ja synkkasin virtalukossa. Ovet meni kiinni ja aukeili normaalisti. Autosss ei mielestäni vielä pitäisi vakiona olla avaimesta katon avausta mutta niin se vaan aukesi kakea räplätessä. Kake toimi hetken normaalisti mutta lakkasi sitten taas toimimasta parin päivän kuluttua.
Sitten tulee vähän merkillisempi osuus. Avaimella normaalisti lukosta avatessa ikkunat satunnaisesti laskevat mutta katto ei kuitenkaan lähde aukeamaan. Tänään teki sitten toisenlaisen tempun. Aamulla parkkeerasin auton normaalisti ja sammutin auton ja vedin avaimen pois virtalukosta. Samassa katto oli sitä mieltä että hän haluaa aueta ja aukesikin aivan loppuun saakka. Suljin katon ja se meni myös normaalisti kiinni. Sama toistui kolme kertaa, aina kun otin avaimen pois katto meni alas
Onkohan kellään heittää hatusta mistäpäin löytyisi vika tuollaiselle käytökselle. Itsellä kävi mielessä että kake tuli jotenkin hulluksi koska tuota akun vaihtoahan ei voi kovin hellävaraisesti suorittaa.
EDIT: Selvisi syy tuolle yli-innokkaalle katolle. Kuskinoven lukkoa käytettäessä avaimella se jää väärään asentoon. Eli se siis pyörii ovessa villisti eikä jää vertikaaliseen asentoon kuten kuuluisi ellei sitä erikseen sinne käännä. En ole vielä sen kummemmin perehtynyt asiaan mutta ilmeisesti lukossa on joku tunnistin joka huomaa että avain on käännettynä auki asentoon joka siis aloittaa katon avauksen. Tämä myös aiheutti sen että heti kun oven lukituksen avaa kakella katto alkaa laskeutua koska se luulee että avainta pidetään lukossa auki asentoon käännettynä. Tuntuikin hölmöltä että aina ovia avatessa katto laskeutuu heti vaikka klikkaan avausnappia vain kerran.Last edited by Manipulaatio; 09-03-2018, 18:35.
Leave a comment:
-
-
Kiinnostaishan se, mutta budjetti ei anna myöden. Varmasti saisi kyllä rahalle vastinetta. En ole edes viitsinyt käydä katsomassa ja itseään kiusaamassa, vaikka tässä lähellä onkin.
Leave a comment:
-
Mikäli tuo sininen kovasti kiinnostaa, niin ei ole paha hinta siitä. Se kymppi erona on ainoastaan sen ahdinpaketin hinta ja siinä kaikki muu tulee kaupanpäälle. Sitten auto on sellainen, joka se olisi kuulunut alunperin olla.Originally posted by TeemuM View PostOmistaja katsoi omilta trafin sivuiltaan, niin siellä näkyi 2% vaihdettuja osia, valo ja loksu. Meneekö autot tosiaan noin pienestä lunastukseen? Jos tosta on runkoa suoristettu, ym, niin pitäisikö se lukea myös noissa tiedoissa?
Mut joo eipä toi nyt vielä ihan täysin mielenkiintoa tappanut, että täytyy käydä paikanpäällä katsomassa. Tuolla Z4 ilmoitusten alla on myös toinen M coupe, mutta reilun kympin kalliimpana menee omasta budjetista yli. Siinä olis kyllä ihan mielenkiintoista osaa koneessa.
Leave a comment:
-
Omistaja katsoi omilta trafin sivuiltaan, niin siellä näkyi 2% vaihdettuja osia, valo ja loksu. Meneekö autot tosiaan noin pienestä lunastukseen? Jos tosta on runkoa suoristettu, ym, niin pitäisikö se lukea myös noissa tiedoissa?
Mut joo eipä toi nyt vielä ihan täysin mielenkiintoa tappanut, että täytyy käydä paikanpäällä katsomassa. Tuolla Z4 ilmoitusten alla on myös toinen M coupe, mutta reilun kympin kalliimpana menee omasta budjetista yli. Siinä olis kyllä ihan mielenkiintoista osaa koneessa.Last edited by TeemuM; 20-10-2017, 09:51.
Leave a comment:
-
Kyseisestä autosta ei ole tietoa, mutta Suomessa on selkeästi Euroopan halvimmat M coupet. :think Vähän aikaa sitten katselin mobilesta, niin siellä halvin alle satkun rullattu coupé oli 36ke ja Jenkeissä alkaa olla kalliimpia. Jos ei tuo historia ole ostolle esteenä ja mikäli olisi jotain korjattukin, mutta siististi, niin alkaa olla varmaan viimeisiä hetkiä saada tuollaisilla hinnoilla.Originally posted by TeemuM View PostOnko kellekkään tuttu auto tuo nettiautossa oleva Z4M?
Se kiinnostaisi kovasti, mutta kun otin siitä trafin historiatiedot, niin siellä oli yhdessä välissä vakuutusyhtiö omistajana. Tämän jälkeen auto oli lähes kaksi vuotta erään pienen autoliikkeen omistuksissa, joka tekee myös korjauksia. Mistä sen näkee, että onko auto lunastettu, vai kertooko tuo sen jo että jos vakuutusyhtiö on välissä omistajana? Myyjä ei kolarihistoriasta tiennyt.
Historiatiedoissa rekisteritunnuksia on 3, mutta keskimmäinen on erikoiskilpi, että sen puolesta se on selitettävissä miksi se olisi vaihtunut noin monta kertaa.
Leave a comment:
-
Onko kellekkään tuttu auto tuo nettiautossa oleva Z4M?
Se kiinnostaisi kovasti, mutta kun otin siitä trafin historiatiedot, niin siellä oli yhdessä välissä vakuutusyhtiö omistajana. Tämän jälkeen auto oli lähes kaksi vuotta erään pienen autoliikkeen omistuksissa, joka tekee myös korjauksia. Mistä sen näkee, että onko auto lunastettu, vai kertooko tuo sen jo että jos vakuutusyhtiö on välissä omistajana? Myyjä ei kolarihistoriasta tiennyt.
Historiatiedoissa rekisteritunnuksia on 3, mutta keskimmäinen on erikoiskilpi, että sen puolesta se on selitettävissä miksi se olisi vaihtunut noin monta kertaa.Last edited by TeemuM; 19-10-2017, 08:55.
Leave a comment:
-
Jes eli tämä perä tieto helpotti. Taitaa schidemannilla olla tavaraa hyllyssä. No ääni on sen verran pieni, että joskus sitten vaihdetaan kun alkaa kunnolla kuulumaan.Originally posted by Midas View PostYmmärtääkseni nuo on pienellä perällä, mutta nuo laakerit näyttää olevan halpaa, kuin saippua.
The early style BMW Z4 series E83 can suffer badly with rear diff noise problems after 70,000 miles. Rebuilding it using the bearings in your Z4 rear differential rebuild kit should solve your whining noises with just a few hours work.This kit is for the Z4 with N52 2.5i engine and includes: 1 x Pinion head bearing 1 x Pinion tail bearing1 x Preload spacer 2 x Differential carrier side bearings 2 x Driveshaft oil seals 1 x Pinion oil seal.IMPORTANT: Please send your VIN number or bearing numbers as this kit will not fit all types of rear BMW Z4 diff. We cannot ship your parts until we have this information.F-239513 FAG INA bearings rollerlager roulement F-236120.3 FAG bearing roller lager roulement F-239495 FAG bearing rolerlager roulements rolamentos cojinetes KOYOINA- FAG bearing number codeF239495 (1 piece)F236120.03 (1 piece)F239513 (2 pieces)KOYO bearing number code :7525259-02 (1 piece)7531725-02 (1 piece)7542102-02 (2 pieces)
Mitä olen lukenut, niin suurimmat ongelmat on tainneet olla rättikaton moottorit. Muutenhan taitaa olla melko huoleton peli.
Tässä on norjalaiset lisävarusteet, eli ei ole sähköllä toimivaa rättiä
Joo olen ostokseen tosi tyytyväinen, vähän niinkuin ajajan auto.
Leave a comment:
-
Joo, ei ole Volvo ongelma, välistä ajetaan reippaastiOriginally posted by hezu View PostOnneksi olkoon. Laita kuvia. Varhaisissa malleissa oli ohjauksen kanssa vikoja ja sitten on tietysti tämä "hydraulic valve adjuster" (HVA) -probleema myös uudempien koneiden kanssa. Mulla se tosin ei ole ongelma, kun käytän koneen aina kunnolla lämpimäksi ja annan välillä kierroksia. Ongelmia saattaa syntyä, jos zetaa ajaa kuin Volvoa. Anna siis välillä hanaa. ;-)
Tietysti rajoitusten puitteissa
Kuvia molemmista profiilissa.
Leave a comment:
-
Ymmärtääkseni nuo on pienellä perällä, mutta nuo laakerit näyttää olevan halpaa, kuin saippua.Originally posted by Juha65 View PostVastaan itselleni kuin luin topicin läpi, että kaikenlaista löytyy, mutta on lähinnä preface- malleissa.
Itse huomasin seuravaa, takalasin lämmitin ei toimi, vinkkarit jumittaa, korjasivat itse itsensä, käytön puute? Takalasin lämmittimen johtosarja?
Perä pitää pientä ääntä 80- 90 km/h kun löysää kaasua tai ei vedätä yhtään. Tämäkin taitaa olla tyyppäreitä. Onko tässä pieni perä? Niissä on mennyt laakereita?
The early style BMW Z4 series E83 can suffer badly with rear diff noise problems after 70,000 miles. Rebuilding it using the bearings in your Z4 rear differential rebuild kit should solve your whining noises with just a few hours work.This kit is for the Z4 with N52 2.5i engine and includes: 1 x Pinion head bearing 1 x Pinion tail bearing1 x Preload spacer 2 x Differential carrier side bearings 2 x Driveshaft oil seals 1 x Pinion oil seal.IMPORTANT: Please send your VIN number or bearing numbers as this kit will not fit all types of rear BMW Z4 diff. We cannot ship your parts until we have this information.F-239513 FAG INA bearings rollerlager roulement F-236120.3 FAG bearing roller lager roulement F-239495 FAG bearing rolerlager roulements rolamentos cojinetes KOYOINA- FAG bearing number codeF239495 (1 piece)F236120.03 (1 piece)F239513 (2 pieces)KOYO bearing number code :7525259-02 (1 piece)7531725-02 (1 piece)7542102-02 (2 pieces)
Mitä olen lukenut, niin suurimmat ongelmat on tainneet olla rättikaton moottorit. Muutenhan taitaa olla melko huoleton peli.
Leave a comment:
-
Onneksi olkoon. Laita kuvia. Varhaisissa malleissa oli ohjauksen kanssa vikoja ja sitten on tietysti tämä "hydraulic valve adjuster" (HVA) -probleema myös uudempien koneiden kanssa. Mulla se tosin ei ole ongelma, kun käytän koneen aina kunnolla lämpimäksi ja annan välillä kierroksia. Ongelmia saattaa syntyä, jos zetaa ajaa kuin Volvoa. Anna siis välillä hanaa. ;-)
Leave a comment:
-
Vastaan itselleni kuin luin topicin läpi, että kaikenlaista löytyy, mutta on lähinnä preface- malleissa.Originally posted by Juha65 View PostJaa, ostin Z4 -06 noin viikko sitten. 2,5 177 6- vaihteiden. Rättikatto on myös manuaali. Tietysti Saksasta tuotu. Ei ole myöskään penkinlämmittimiä.
Onko tässä mitään perusvikoja?
Itse huomasin seuravaa, takalasin lämmitin ei toimi, vinkkarit jumittaa, korjasivat itse itsensä, käytön puute? Takalasin lämmittimen johtosarja?
Perä pitää pientä ääntä 80- 90 km/h kun löysää kaasua tai ei vedätä yhtään. Tämäkin taitaa olla tyyppäreitä. Onko tässä pieni perä? Niissä on mennyt laakereita?
Leave a comment:
-
Jaa, ostin Z4 -06 noin viikko sitten. 2,5 177 6- vaihteiden. Rättikatto on myös manuaali. Tietysti Saksasta tuotu. Ei ole myöskään penkinlämmittimiä.
Onko tässä mitään perusvikoja?
Leave a comment:
Leave a comment: