Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Midas
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 272
    • Petäjävesi

    Originally posted by TeemuM View Post
    Onko kellekkään tuttu auto tuo nettiautossa oleva Z4M?

    Se kiinnostaisi kovasti, mutta kun otin siitä trafin historiatiedot, niin siellä oli yhdessä välissä vakuutusyhtiö omistajana. Tämän jälkeen auto oli lähes kaksi vuotta erään pienen autoliikkeen omistuksissa, joka tekee myös korjauksia. Mistä sen näkee, että onko auto lunastettu, vai kertooko tuo sen jo että jos vakuutusyhtiö on välissä omistajana? Myyjä ei kolarihistoriasta tiennyt.

    Historiatiedoissa rekisteritunnuksia on 3, mutta keskimmäinen on erikoiskilpi, että sen puolesta se on selitettävissä miksi se olisi vaihtunut noin monta kertaa.
    Kyseisestä autosta ei ole tietoa, mutta Suomessa on selkeästi Euroopan halvimmat M coupet. :think Vähän aikaa sitten katselin mobilesta, niin siellä halvin alle satkun rullattu coupé oli 36ke ja Jenkeissä alkaa olla kalliimpia. Jos ei tuo historia ole ostolle esteenä ja mikäli olisi jotain korjattukin, mutta siististi, niin alkaa olla varmaan viimeisiä hetkiä saada tuollaisilla hinnoilla.
    Model 3

    Ex X5 40d
    Ex 330d
    Ex Z4m coupé ESS525
    Ex Z3 coupé Vf engineering 309

    Comment

    • TeemuM
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 233
      • Turku

      Omistaja katsoi omilta trafin sivuiltaan, niin siellä näkyi 2% vaihdettuja osia, valo ja loksu. Meneekö autot tosiaan noin pienestä lunastukseen? Jos tosta on runkoa suoristettu, ym, niin pitäisikö se lukea myös noissa tiedoissa?

      Mut joo eipä toi nyt vielä ihan täysin mielenkiintoa tappanut, että täytyy käydä paikanpäällä katsomassa. Tuolla Z4 ilmoitusten alla on myös toinen M coupe, mutta reilun kympin kalliimpana menee omasta budjetista yli. Siinä olis kyllä ihan mielenkiintoista osaa koneessa.
      Last edited by TeemuM; 20-10-2017, 09:51.

      Comment

      • Midas
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2012
        • 272
        • Petäjävesi

        Originally posted by TeemuM View Post
        Omistaja katsoi omilta trafin sivuiltaan, niin siellä näkyi 2% vaihdettuja osia, valo ja loksu. Meneekö autot tosiaan noin pienestä lunastukseen? Jos tosta on runkoa suoristettu, ym, niin pitäisikö se lukea myös noissa tiedoissa?

        Mut joo eipä toi nyt vielä ihan täysin mielenkiintoa tappanut, että täytyy käydä paikanpäällä katsomassa. Tuolla Z4 ilmoitusten alla on myös toinen M coupe, mutta reilun kympin kalliimpana menee omasta budjetista yli. Siinä olis kyllä ihan mielenkiintoista osaa koneessa.
        Mikäli tuo sininen kovasti kiinnostaa, niin ei ole paha hinta siitä. Se kymppi erona on ainoastaan sen ahdinpaketin hinta ja siinä kaikki muu tulee kaupanpäälle. Sitten auto on sellainen, joka se olisi kuulunut alunperin olla.
        Model 3

        Ex X5 40d
        Ex 330d
        Ex Z4m coupé ESS525
        Ex Z3 coupé Vf engineering 309

        Comment

        • TeemuM
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 233
          • Turku

          Kiinnostaishan se, mutta budjetti ei anna myöden. Varmasti saisi kyllä rahalle vastinetta. En ole edes viitsinyt käydä katsomassa ja itseään kiusaamassa, vaikka tässä lähellä onkin.

          Comment

          • miccoheebo
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 11
            • pirkanmaa

            Comment

            • miccoheebo
              Newbiemmer
              • Feb 2012
              • 11
              • pirkanmaa

              onko kenelläkään tietoa tästä?

              Comment

              • Manipulaatio
                Newbiemmer
                • Mar 2017
                • 9
                • Nurmijärvi

                Z4 e85 vm. 04. Ostettuani oli molempien avaimien akut finaalissa vaikka oli ollut edellisellä omistajalla aktiivisessa käytössä. Vaihdoin toiseen kakeen akun ja synkkasin virtalukossa. Ovet meni kiinni ja aukeili normaalisti. Autosss ei mielestäni vielä pitäisi vakiona olla avaimesta katon avausta mutta niin se vaan aukesi kakea räplätessä. Kake toimi hetken normaalisti mutta lakkasi sitten taas toimimasta parin päivän kuluttua.

                Sitten tulee vähän merkillisempi osuus. Avaimella normaalisti lukosta avatessa ikkunat satunnaisesti laskevat mutta katto ei kuitenkaan lähde aukeamaan. Tänään teki sitten toisenlaisen tempun. Aamulla parkkeerasin auton normaalisti ja sammutin auton ja vedin avaimen pois virtalukosta. Samassa katto oli sitä mieltä että hän haluaa aueta ja aukesikin aivan loppuun saakka. Suljin katon ja se meni myös normaalisti kiinni. Sama toistui kolme kertaa, aina kun otin avaimen pois katto meni alas

                Onkohan kellään heittää hatusta mistäpäin löytyisi vika tuollaiselle käytökselle. Itsellä kävi mielessä että kake tuli jotenkin hulluksi koska tuota akun vaihtoahan ei voi kovin hellävaraisesti suorittaa.

                EDIT: Selvisi syy tuolle yli-innokkaalle katolle. Kuskinoven lukkoa käytettäessä avaimella se jää väärään asentoon. Eli se siis pyörii ovessa villisti eikä jää vertikaaliseen asentoon kuten kuuluisi ellei sitä erikseen sinne käännä. En ole vielä sen kummemmin perehtynyt asiaan mutta ilmeisesti lukossa on joku tunnistin joka huomaa että avain on käännettynä auki asentoon joka siis aloittaa katon avauksen. Tämä myös aiheutti sen että heti kun oven lukituksen avaa kakella katto alkaa laskeutua koska se luulee että avainta pidetään lukossa auki asentoon käännettynä. Tuntuikin hölmöltä että aina ovia avatessa katto laskeutuu heti vaikka klikkaan avausnappia vain kerran.
                Last edited by Manipulaatio; 09-03-2018, 18:35.

                Comment

                • kama
                  BTCF Member
                  • Dec 2002
                  • 1264
                  • Savonmua

                  Käykö e89 perä e85:een? Entä non-M e46? Lähinnä siis sopivampi perävälitys olisi hakusessa e85 lukkoperän aihioksi ja helpoin ostaa koko murikka.
                  E24 - M88/3 N/A
                  E85 - M54 Supercharged
                  G26 - M50 Supercharged
                  IG:kamamikko

                  Comment

                  • Midas
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 272
                    • Petäjävesi

                    Originally posted by kama View Post
                    Käykö e89 perä e85:een? Entä non-M e46? Lähinnä siis sopivampi perävälitys olisi hakusessa e85 lukkoperän aihioksi ja helpoin ostaa koko murikka.
                    Onko sulla ämmäläinen, vai mihin malliin olet rakentamassa? Itsellä ämmässä typ210 rojut perän sisässä.
                    Model 3

                    Ex X5 40d
                    Ex 330d
                    Ex Z4m coupé ESS525
                    Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                    Comment

                    • kama
                      BTCF Member
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      Originally posted by Midas View Post
                      Onko sulla ämmäläinen, vai mihin malliin olet rakentamassa? Itsellä ämmässä typ210 rojut perän sisässä.
                      non-M kyseessä. Vakiovälitys on 3,07. E85 autom. Olis 3,46, mutta vähän tiheämpi olisi hakussa.
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • kama
                        BTCF Member
                        • Dec 2002
                        • 1264
                        • Savonmua

                        Onkos muut ottanu tulppia pois korvista (vaahtomuovit pois sound generator putkesta)?

                        Ihan kivasti imuäänet alkoi kuulumaan kabiiniin.
                        2004 e85 3.0i kyseessä.

                        Kuva: (toivottavasti näkyy, Onedrive…)
                        E24 - M88/3 N/A
                        E85 - M54 Supercharged
                        G26 - M50 Supercharged
                        IG:kamamikko

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5202
                          • Stadi

                          Miten leveetä vannetta mahtuu e89 taakse? 11” et40-35? Kaverille kyselen.
                          Näköjään 10” menee et44 :think
                          Last edited by mikkod; 19-08-2018, 11:02.
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • cabrio
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 114
                            • Espoo

                            Yksi zeta kiikarissa -04, ohjauksessa pientä tahmeutta suoraan ajattaessa, ohjaus jää hiukan jumiin pienessä ohjaus liikkeissä. Ohjaustehostimen laakeri?
                            Manuaalivaihteisto hiukan jäykkä vaihtaessa, ominaisuus vai vika.
                            Ajettu 110tkm suomihistorialla. Mitä mieltä Z4 tietäjät?
                            X4 -18
                            Z4 2.5si -07

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

                              Jos kyseessä on 5-vaihteinen manuaali ja M54, niin vaihteisto ei kyllä tosiaan ole jäykkä oikein toimiessaan. Vivuston vaihto voi auttaa, tai sitten ei.
                              Mulla itsellä oli 125tkm ajettu z4 2.5i + 5v manuaali 2004. Todella herkkä oli vaihteisto ja hyvä tuntuma.
                              Tuo ohjauksen takerteluun on se rasvanippafiksi olemassa, sitä voi kokeilla.. jos ei auta pitää varautua koko sähkötehostinpaketin vaihtoon (kallista).
                              Mun autoon oli bemarilla vaihdettu koko tehostinpaketti, siitä oli ihan tietokannassa merkinnät.
                              Last edited by Antti O; 18-10-2018, 08:42.

                              Comment

                              • mmh79
                                BTCF Member
                                • Oct 2008
                                • 1067
                                • Vihti

                                Onko kukaan ämmän omistaja koodannut autoonsa M track modea? Noissahan on normaalisti vaan on/off vakautus.

                                sigpic
                                2006 Z4 ///M
                                2009 Mercedes W639 111cdi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎