Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1632
    • vihti

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eipä oikeestaan. Samoja kaikki. Valmistajia on vaan useampi kuten bosch ja bremi esim.
    Jotkut ovat väittäneet että bremin valmistamat kestäis paremmin.

    Onko kukaan koittanut muuttaa asc karttoja niin että sallii enemmän sutimista ennen ku alkaa rajoittaa tehoja kunnolla? Se sutivan pyörän jarruttaminenhan on ihan jees toiminto mutta jos sais siitä tehtyä sellaisen että pystyis ajamaan aavistuksen luistossa niin olis mutka-ajossa tai radalla aika jees

    ASC pois päältä kun tietyssä tilanteessa jää jauhamaan toisella niin menee mutkasta ulostulot aika pilalle ja kunnon levylukkoa ei taia 188k perään saada rakennettua
    E39 523i Turbo

    Comment

    • 320i
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 71
      • Suomi

      Puhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.

      Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K

      Comment

      • 320i
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 71
        • Suomi

        Palatakseni pari sivua sitten käsiteltyyn aiheeseen, ms41 tilalle ms43 tai 42, niin tänään vertailin e39 m52 ja e39 m54 johtosarjojen eroja.

        Tässä m52 pistokkeet:
        Attached Files

        Comment

        • 320i
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 71
          • Suomi

          Ja tässä M54 pistokkeet, tuo iso valkoinen 12napainen pistoke on sama, mutta pinnijärjestys eri. Ja tuota mustaa kampaliitintä ei ole M54 koneisessa lainkaan
          Attached Files

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by 320i View Post
            Puhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.

            Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K
            E39 ei ole saanut tietääkseni pelkällä asc:llä ilman +t.
            Jarruttaa siis sutivaa pyörää.

            E32, 34 ja ehkä e36 olivat vissiin viimeiset missä oli pelkkää asc:tä tarjolla.

            Comment

            • 320i
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 71
              • Suomi

              Mulla on 95 loppuvuodesta valmistunut e39 528i ja siinä on pelkkä asc, jonka saa kyllä asc nappia painamalla pois päältä.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8254
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by 320i View Post
                Mulla on 95 loppuvuodesta valmistunut e39 528i ja siinä on pelkkä asc, jonka saa kyllä asc nappia painamalla pois päältä.
                Mistä päättelet että on pelkkä asc?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • 320i
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 71
                  • Suomi

                  Koska se ei jarruta takapyöriä, toki voihan se olla rikkikin?

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8254
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by 320i View Post
                    Koska se ei jarruta takapyöriä, toki voihan se olla rikkikin?
                    Ja miten päättelet ettei jarruta?
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • 316bemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2010
                      • 215
                      • Joensuu

                      Originally posted by 320i View Post

                      Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K
                      Portugalissa yksjamppa väsää kitkalukkoperiä alkuperäsen 188k perän kuoriin ja jenkeissä/australiassa tais kans olla. Itellä parista kokemuksia. Hyvin tehtyjä mut toki hinnat tonnista ylöspäin riippuen kokoonpanosta

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11056
                        • Oulu

                        Originally posted by 316bemi View Post
                        Portugalissa yksjamppa väsää kitkalukkoperiä alkuperäsen 188k perän kuoriin ja jenkeissä/australiassa tais kans olla. Itellä parista kokemuksia. Hyvin tehtyjä mut toki hinnat tonnista ylöspäin riippuen kokoonpanosta
                        Joo noita löytää ihan ebaystä myynnistä. Jotain tonnin luokkaa hinta, mut niin kai se on jo pelkkä quaife mikä ei kitkalukolle edes vedä vertoja.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1632
                          • vihti

                          Originally posted by 320i View Post
                          Puhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.

                          Kyllä tuossa mun autossa on asc+t, sen toiminta on helppo huomata kun ajaa peilijäällä, luistonesto pois päältä ei toivoakaan päästä pikku ylämäkeä tai lähteä mäessä liikkeelle koska jää yhellä suttaamaan. Luistonestopäällä etenee paljon paremmin ja pääsee helposti liikkeelle

                          Nyt kun kukaan ei tunnu vielä tosta asc modaamisesta tietävän niin

                          Aattelin kokeilla eka niin että ottaa sen asc läpän pois välistä ja jättää vaan oleskelemaan konehuoneeseen jonnekin että systeemit "pelaa" eikä mee vikatilaan ja sitten säätämään asc sytkän pudotuskarttaa kohilleen. Sitä läpän ohjausta ei ilmeisesti pysty ecun kautta säätää ni siks se pois.

                          Jos ton saa ilmaseks säätämällä riitävän hyväks ni se tonnin lukko ei paljoo kierrosaikoihin vaikuta (paitsi jos ajotaidot kehittyy niin paljon et alkaa tarviimaan lukkoa jarrutuksissa niin sit se lukko tai samalla auton vaihto )
                          Last edited by naikou; 15-10-2018, 22:01.
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • 320i
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 71
                            • Suomi

                            Oliko tuo asc+t lisävaruste näissä ekoissa e39 malleissa? Lukeeko sulla jossain asc+t autossa, tai jos katot varusteluettelon vin nrolla.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8254
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by 320i View Post
                              Oliko tuo asc+t lisävaruste näissä ekoissa e39 malleissa? Lukeeko sulla jossain asc+t autossa, tai jos katot varusteluettelon vin nrolla.
                              Kaikissa E39:ssä on vähintään asc+t. Sen +t:n vaikusta on äärimmäisen hankala havaita ASC:n alta kun ensimmäisenä luistoa havaittaessa vedetään kaasuläppä kiinni ja vasta jos se ei riitä, aletaan jarruttamaan. Saksankielisessä wikiartikkelissa muuten mainittiin että +t toimisi vain 40km/h asti :think
                              Last edited by peto2; 15-10-2018, 23:33.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • 320i
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 71
                                • Suomi

                                Okei, onko tuota asc+t luistonestoa mahdollista koodata pysyvästi pois, vai pitääkö se vain aina sammuttaa napista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎