Originally posted by Joni*
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
ms41:een herkkua tiedossa: https://sites.google.com/site/openms...-code---ms41-3
Datalogging
New command added to datalog most relevant parameters for tuning into one reply to help with logging speed. INPA and standard MS41 compatibility maintained.
0-5V Inputs (Linear Response Sensors only)
- WidebandO2
- MAP
- Ethanol %
- Oil Pressure
- Fuel Pressure
*Oxygen Senors, and Fuel Tank Pressure Sensor wiring can be spliced into.
User-configurable via 24KB.
CEL Flash
CEL can be user-configured to blink at 200ms for various conditions such as:
- High Coolant Temp
- Low Coolant Temp & Mid-High RPM
- Knock
- Boost/AFR/etc. limits
Future-Variable Flash Count logic can allow other code to flash CEL, for example, once if switching to Boost Map 1, and twice if Boost Map 2.
Ignition Cut
RPM limit above which a user-configured 0 to 100% ignition retard is applied.
(3) Pins 80, 81, 82 can used as 5V toggle switches to activate code such as:
- Toggle on a user-configured ignition retard for 'rolling-anti-lag'
- Clutch switch to aid shifting
AlphaN
Allow use of stock AlphaN tables without a DTC 8 for MAF.
AlphaN + Load Smoothing or just AlphaN. Need to test which is better.
Boost Control
Boost controller can be wired to the Carbon Canister Purge Valve solenoid.
(2) boost maps can be switched via 5V Pins 80, 81, 82, and A/C switch (Future).
Calculated Wastegate Duty Cycle can be trimmed by:
- Coolant Temp
- Intake Temp
- Vehicle Speed
- Knock
- Manifold Pressure (if MAP sensor)
FlexFuel Ethanol Logic
0-5V Ethanol Content Analyzer supported.
Calculates:
- Fuel Injection (ms)
- Cranking Fuel Injection (ms)
- Ignition Timing (BTDC)
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postms41:een herkkua tiedossa: https://sites.google.com/site/openms...-code---ms41-3
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi kuulu olla aktivoituna tyhjäkäynnillä.
Mielenkiintoisia ominaisuuksia tullut MS41:een. Tuo ahtopainesäätö olisi kyllä kiva saada pelaamaan. Mulla on nyt HPX maf paikallaan ja toimii hienosti niin ei kyllä huvittaisi välttämättä MAPille vaihtaa ja ei varmaan molempia saa käyttöön kumminkaan.Z3 Roadster 2.8 -00
Comment
-
-
Originally posted by Joni* View PostSaattoi olla tuosta kiinni että korotetuilla kierroksilla oli load siinä rajoilla että vanos menee päälle. Pistin vähän enemmän pelivaraa ettei pääse vanos aktivoitumaan niin ei ollut enää mitään ongelmaa noiden päästöjen kanssa. Tulipa sitten keskiviikkona muutoskatsastettua taas yksi e36 turbolla lisää.
Mielenkiintoisia ominaisuuksia tullut MS41:een. Tuo ahtopainesäätö olisi kyllä kiva saada pelaamaan. Mulla on nyt HPX maf paikallaan ja toimii hienosti niin ei kyllä huvittaisi välttämättä MAPille vaihtaa ja ei varmaan molempia saa käyttöön kumminkaan.
Ei saa map pohjaisena toimimaan vielä tuollakaan. Map anturi on vain loggausta varten, että saa ahtopaineen mukaan suoran ecun omiin logeihin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kysyn nyt täällä, kun en löytänyt erillistä MS43 säätämiseen keskittyvää threadia. Kohteena E46 320i M54B22 ja MS430056.
Olen tuunaillut E85 kylmästarttia kuntoon ja olen yrittänyt saada katalysaattorin lämmitykseen liittyvää sytkäennakon pienentämistä pois käytöstä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että joku kartta vielä vetää ennakon reilusti miinukselle heti startin jälkeen. Lisäksi hetki startin jälkeen tulee liitteen login mukainen sopan lisäys.
Vaikuttaako tämä katalysaattorin lämmitykseltä vai joltain muulta? Onko normaali?
Olen nollannut seuraavat kartat, joiden kuvittelin vaikuttavat katalysaattorin lämmitysaikaan, eli sisältävät sekä t_ että ch_-lyhenteet kartan nimessä:
Ruiskutus:
id_t_ch_ti_cat_var__tco_st
ip_t_ch_ti__tco_st__km_ctr
Ennakko:
id_t_iga_ch_cat_var__tco_st
ip_t_iga_ch__tco_st__km_ctr
Näiden oletettu vaikutus on hieman hämärä, mutta nollasin kuitenkin.
ip_t_ch_2__tco_st__km_ctr
ip_t_ch_2_n_sp__tco_st__km_ctr
Eli mitä pitäisi vielä tehdä, että startin jälkeen ei mennä noin pahasti miinukselle ennakossa? Olisin halunnut koittaa, että onko tuo osasyy siihen, ettei jää ekalla käyntiin. Crankkays ja startti ollaan plussalla, mutta heti sitten mennään miinukselle.
Tätä käyntiin lähtöä on edeltänyt yksi starttaus, jolla kone ei jäänyt käymään:
Last edited by ihuhtaka; 20-02-2020, 17:50.
Comment
-
-
Sainpas toimeksi tsekata oman ms41-purkin notulit, ja ainakin Pazin videoiden perusteella tuo on softauskelvoton versio (index-teksti puuttuu). Mikä hauskinta, auto joka on koneen luovuttanut, on sisältä osin palanut ja EWS-mokkula on hävinnyt paikalta.
Saako tällaisesta purkista ajonestoa pois päältä tai uudelleenkonffattua uudelle ews:lle? Ilmeisesti ei saa jos kerran purkissa ei ole tallentavaa muistia...
Joutuuko tässä nyt vielä ecun hommaukseenkin
Comment
-
-
Jos se on -373 loppuinen ilman indexiä, niin siihen itseasissa voi vetästä uudemman boksin fullflashin sisään ja säätää normaalisti. Muille ei voi mitään muuta kuin pistää kiinan ews emulaattorin että ews:n saa pois. Ne ei oo kalliita, mut voi vaatia muutaman yrityksen että asennus ja käyttöönotto onnistuu. Ja ne ei oo ihan 100% varmoja ja saattaa lakata toimimasta joskus.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Baas 009 View Posttuo on softauskelvoton versio (index-teksti puuttuu).
"Index+nro"-teksti kertoo vain sen että boksi on varmasti fläshättävä. Fläsh-kelpoisten MS41-purkkien numerot:
1 429 861; 1 432 401; 1 429 373; 1 437 806; 1 429 542;1 430 144;1 406 464.
Purkit joihin ei pysty ilman tinausoperaatioita eli eivät ole fläshättäviä:
1 744 598; 1 427 703; 1 744 897; 1 427 704 ja 1 429 999sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Post"Index+nro"-teksti kertoo vain sen että boksi on varmasti fläshättävä. Fläsh-kelpoisten MS41-purkkien numerot:
1 429 861; 1 432 401; 1 429 373; 1 437 806; 1 429 542;1 430 144;1 406 464.
Purkit joihin ei pysty ilman tinausoperaatioita eli eivät ole fläshättäviä:
1 744 598; 1 427 703; 1 744 897; 1 427 704 ja 1 429 999
Comment
-
-
Originally posted by Baas 009 View PostKiitos! Ostin jo yhden, index-numerolla varustetun ja onneksi oli flashattavien listalla
Ok. Hyvä Vastaan nyt tähän Sinun viestiin, vaikka asia ei koske Sinua, mutta olen saanut kyselyjä käykö vaikkapa 2-litraisen moottorin purkki 2.8-koneeseen tai 2.5-litraisen. Tai toisinpäin.
Eli: Kaikki Siemens MS41.0/.1/.2-moottorinohjainpurkit jotka on tuossa laittamassani numerolistassa "fläsh-kelpoisia" pystyy muuttamaan karttoja vaihtamalla mihin vain toiseen moottoriin joka on single-vanos M52-moottoriperheessä (M52B20/B25/B28). Kaikki on ohjelmoitavissa ristiin ja EWS:n saa pois.
2.0/2.5/2.8-litraisten moottorien karttoja on Romaraider-foorumilta ladattavissa niille, jotka tietää mitä tekee. Muita voi auttaa mm. allekirjoittanut tai vaikkapa muut tässä topicissa taitojaan esille tuoneet.
Ja toive: älkää viskatko tunkiolle tai jätä paalattavaan autoon niitä Siemens MS41.x-purkkeja. Jos ei juuri Sinulla, joka laitat autosi paaliin, ole käyttöä sille, niin jollain muulla voi olla. Niitä löytyy e36,e39 ja e46-korimallien 6-sylinterisistä. Kannattaa tarkastaa ennen paaliin laittoasigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Post
Ja toive: älkää viskatko tunkiolle tai jätä paalattavaan autoon niitä Siemens MS41.x-purkkeja. Jos ei juuri Sinulla, joka laitat autosi paaliin, ole käyttöä sille, niin jollain muulla voi olla. Niitä löytyy e36,e39 ja e46-korimallien 6-sylinterisistä. Kannattaa tarkastaa ennen paaliin laittoa
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Noniin, halusin talvipulkkaan laittaa ms41.2 fullflashin ja se onnistuikin tai ainakin quickflashissä luki niin. Sitten avaimesta virrat pois ja odottelun jälkeen uudestaan kakkos asentoon ja ei toimi enää, rämpyttää ilmeisesti bensapumpun relettä taukoamatta ja asc valo sekä suuttimet tanssii mukana. Partialin sain talteen ennen Flashiä mutta fullreadi ei tietenkään onnistunut tässä boxissa.
-373 boxi, voiko tuolle vielä jotain tehdä, Quickflash ei enää saa yhteyttä ecuun...PS ostetaan ms41 boksi, plussaa jos on 41.2 jo valmiina sisällä.
Edittiä: otin ecun ja tulipellin välistä vihreän releen veke niin naksutus loppui ja tietenkin tuli kasa vikakoodeja mutta taas pääsee ohjelmaan käsiksi, identify kertoo että siellä on edelleen orkkis ohjelma sisällä, fullreadia ei saa pihalle ja partialin saa joka on ms41.0 pitääkö jo fullflashissä muuttaa control bitsit samaksi kuin vakiossa on ku tuolta rr foorumilta sain sen käsityksen että fullflash olis hyvä laittaa mahdollisimman koskemattomana ja partial on sit se mitä modataan muutetaan?Last edited by naikou; 08-10-2020, 14:09.E39 523i Turbo
Comment
-
Comment