Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

    Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

    fsw-psw toimii ilman ongelmia.
    Monesti tuo ilmoitus tulee kun/jos moduuli ei tue nettodatakoodausta. Kokeilepa tällaista lähestymistä, josko johtaisi onnistumiseen?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.

    Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?

    Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.

    Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.

    fsw-psw toimii ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tuossa lisäpitkähommassa pitäisi tietää että osassa autoja ne sisemmät valot on todellakin lisäpitkät, toisissa taas kulmavalot. Jos ne on lisäpitkät niin silloin ne voi tietysti koodata toimintaan (niinkuin ne ovatkin jo tehtaalta jos autossa ei ole kaukovaloavustinta), kulmavaloja taas ei pidä koodata "lisäpitkiksi" koska ne korkeintaan häikäisevät vastaantulijoita ja sulattavat umpion.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
    Se voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Onhan siinä kuitenkin iso ero jo paljonko sitä lämpöä tulee.

    Originally posted by makkis View Post
    Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
    Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
    Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.

    Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.

    Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.

    Toki, vikakakoodien poistaminen on ok, kun poistetaan vaikka DPF/EGR/vastapaineanturi tms. Mutta jos DPF on paikallaan ja poistetaan DPF:n liittyvät vikakoodit, niin silloin kyllä mennään perse edellä puuhun. Tuossa esimerkissä oli ainakin ne DPF koodit poistettu, kenties muitakin (DPF paikallaan). En alkanut softaa tarkemmin tutkimaan, kun live-data jo kertoi, että koodeja on selvästi poistettu käytöstä. Näitä mielivaltaisesti poistetaan vaan koodit softia tuntuu olevan liikkeellä.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
    Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
    Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
    Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.

    Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.

    Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
    En tiedä minkä verran adaptiiviset valot asiaan vaikuttaa, mutta e61 preLCI:ssä kestää kyllä muuten umpiot h7 palamisen pitkissä. Suurimmassa osassa suomi malleja nämä ovat palaneet jo tehtaalta lähtiessä.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
    Riittää, samaan lopputulokseen pääset näppäiletpä sitten manuaalisesti pois tai poistamalla varustelistalta ja koodaamalla moduulin. Varustelistalta poisto tosin varmistaa sen että ei kytkeydy takaisin päälle edes tehdasparametrien palautuksella. Uudemmissa malleissa toinen ko. keksintöön liittyvä täppä löytyy KOMBIn alta, joka poistaa sinisen EfficientDynamics latauspalkin kulutusmittarista.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
    Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
    Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
    En kyllä ymmärrä näitten valojen funktiota kun ne palaa vain kun "väläyttää" pitkiä.

    Tehtaaltako näitä ei ole rullannut niin että palaisivat myös apupitkinä?

    Omat xenonit on niin surkeat, uudet osramit jo laitoin ja tilanne vähän parani. Hirveää lisävalopatteria en keulaan halua laittaa

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Jäikö päivitetty VO tallentamatta LMA:lle ja CAS:lle?
    Originally posted by Clavurion View Post
    Code car tekee varsinaisen koodauksen (parametriarvojen muutos) kaikille ohjainlaitteille, kuten SG_CODIEREN tekee yhdelle ohjainlaitteelle. Varustelista pitää tallentaa erikseen (FA_WRITE) niille kahdelle ohjainlaitteelle, jonne se on tallennettuna.
    Originally posted by suppari View Post
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
    Kiitoksia kaikille näistä vinkeistä, nyt on varustelista laitettu FA_WRITE:llä CAS:iin ja FRM:ään Sen jälkeen löytyi 2RAD moduuli ja homma pelittää 100%:sti!

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
    Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
    Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.

    Leave a comment:

Working...
X