Originally posted by TJJ
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
-
Missähän voisi olla vika kun E39 ZKE/GM3:n nettodatalla koodaus ei onnistu? Tulee coapi-1063 virhe.
Inpalla kun katsoo tuon purkin tietoja, tulee aluksi joku version mismatch herja. Coding index näyttää Inpalla olevan 5. Onko tuo sama asia kuin .C05 ?
Jos Ncsdummylla lataa tuon tracen ja ottaa "filter modules by trace file" niin se näyttää GM.C05 97,5% ja GM.C04 96,6%.
Modulin osanumero on 61356901229. Onko tuo nyt joku kummallinen 4.5 versio vai enkö vaan osaa? Kokeilin myös vaihtaa Ncsexpertissä ennen koodausta C04, mutta eipä auttanut.
fsw-psw toimii ilman ongelmia.
Leave a comment:
-
Tuossa lisäpitkähommassa pitäisi tietää että osassa autoja ne sisemmät valot on todellakin lisäpitkät, toisissa taas kulmavalot. Jos ne on lisäpitkät niin silloin ne voi tietysti koodata toimintaan (niinkuin ne ovatkin jo tehtaalta jos autossa ei ole kaukovaloavustinta), kulmavaloja taas ei pidä koodata "lisäpitkiksi" koska ne korkeintaan häikäisevät vastaantulijoita ja sulattavat umpion.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostMites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
Originally posted by makkis View PostEi vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.
Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.
Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.
Toki, vikakakoodien poistaminen on ok, kun poistetaan vaikka DPF/EGR/vastapaineanturi tms. Mutta jos DPF on paikallaan ja poistetaan DPF:n liittyvät vikakoodit, niin silloin kyllä mennään perse edellä puuhun. Tuossa esimerkissä oli ainakin ne DPF koodit poistettu, kenties muitakin (DPF paikallaan). En alkanut softaa tarkemmin tutkimaan, kun live-data jo kertoi, että koodeja on selvästi poistettu käytöstä. Näitä mielivaltaisesti poistetaan vaan koodit softia tuntuu olevan liikkeellä.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostTuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.
Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.
Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Slazha View PostSaapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?
Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustinOriginally posted by HTK12 View PostAinakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
Leave a comment:
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostE91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostAinakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostSaa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostSaa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
Tehtaaltako näitä ei ole rullannut niin että palaisivat myös apupitkinä?
Omat xenonit on niin surkeat, uudet osramit jo laitoin ja tilanne vähän parani. Hirveää lisävalopatteria en keulaan halua laittaa
Leave a comment:
-
Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?
Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostJäikö päivitetty VO tallentamatta LMA:lle ja CAS:lle?Originally posted by Clavurion View PostCode car tekee varsinaisen koodauksen (parametriarvojen muutos) kaikille ohjainlaitteille, kuten SG_CODIEREN tekee yhdelle ohjainlaitteelle. Varustelista pitää tallentaa erikseen (FA_WRITE) niille kahdelle ohjainlaitteelle, jonne se on tallennettuna.Originally posted by suppari View PostCode car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.
Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.Sen jälkeen löytyi 2RAD moduuli ja homma pelittää 100%:sti!
Leave a comment:
-
E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
Leave a comment:
-
Originally posted by Dunky View PostMinä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
Leave a comment:
Leave a comment: