Tätä on varmaan sivuttu jossain keskusteluissa mutta en löydä nyt.
Pre-LCI E60 jossa ei tehtaalta cruisea ja low kombi (ei cruisen rinkulaa).
Perus retrofit koodauksen jälkeen vakkari ei lähde toimimaan ja ymmärsin nettikeskusteluista että mittaristoa pitää puukottaa tool32:lla ja vaihtaa arvoja 0x3101 rekisterissä? Vai olenko hakoteillä?
Tätä on varmaan sivuttu jossain keskusteluissa mutta en löydä nyt.
Pre-LCI E60 jossa ei tehtaalta cruisea ja low kombi (ei cruisen rinkulaa).
Perus retrofit koodauksen jälkeen vakkari ei lähde toimimaan ja ymmärsin nettikeskusteluista että mittaristoa pitää puukottaa tool32:lla ja vaihtaa arvoja 0x3101 rekisterissä? Vai olenko hakoteillä?
Ok, eli maton tyypin valinta lienee se, mitä tässä tarvitaan. Täytyypi kokeilla sitte kun aikaa sattuu olemaan. Mitään turvallisuutta koskevaa en halua poistaa, jos ei ole aivan pakko.
Vaihdoin lci E91 lättäpenkkien tilalle pre-lci sportit. Niskatuissa on uudemmissa penkeissä active- system. En ruvennut noita raksimaan irti, vaan koodasin pois käytöstä ABG- modulista. Niiden osalta ei ongelmia.
Turvatyynyn valo ei kuitenkaan sammunut. Herjana MRS: occupancy mat incorrect installation. Koodasin nicht activeksi ainakin seuraavat:
Ei se valo vielä noillakaan sammunut. Eli kaiketi kun tuo huomaa, että siellä matto on, niin se on sitten vääränmallinen. Noh, otin sitten liittimen irti, niin ei pitäisi olla väärän tyyppinen kun siellä ei ole mitään. Vaikutusta tuossa oli sen verran, että häly muuttui
MRS: Communication fault, seat occupancy detector, passenger
Mitäs tuossa pitäisi vielä tehdä?
Sulla on joko OC3 tai SBE1 siellä defaulttina päällä. Jos tunnistinmatto on erilainen, niin koodaa se orkkis valinta pois ja tilalle toinen, josko sillä toimisi? Jos ei niin saa kyllä kokonaan pois käytöstä, muista vaan että homma on laitonta eikä tieliikennekäytössä kolarin tapahtuessa hyvä välttämättä heilu.
Toimivin lienee vaihtaa lci mallin matto, täällä kun on turvalaitteiden modausvinkkien antaminen kielletty, tai jos pre lci ja lci maton ero on ainoastaan pistokkeen johtojärjestyksessä, niin piuhat oikeaan järjestykseen.
Vaihdoin lci E91 lättäpenkkien tilalle pre-lci sportit. Niskatuissa on uudemmissa penkeissä active- system. En ruvennut noita raksimaan irti, vaan koodasin pois käytöstä ABG- modulista. Niiden osalta ei ongelmia.
Turvatyynyn valo ei kuitenkaan sammunut. Herjana MRS: occupancy mat incorrect installation. Koodasin nicht activeksi ainakin seuraavat:
Ei se valo vielä noillakaan sammunut. Eli kaiketi kun tuo huomaa, että siellä matto on, niin se on sitten vääränmallinen. Noh, otin sitten liittimen irti, niin ei pitäisi olla väärän tyyppinen kun siellä ei ole mitään. Vaikutusta tuossa oli sen verran, että häly muuttui
MRS: Communication fault, seat occupancy detector, passenger
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tehdaswebastollisen auton > 3/2007 IHKAn .trc tiedostoa näppärästi saatavilla? Tarvitsisi nähdä mitä arvoja siellä on oletuksena aktiivisena ja mitä ei. Ongelmia lähinnä webaston kaukosäätimen toimivuuden kanssa. Toki jos joku osaa sanoa lennosta, että mitä pitää olla aktiivisena, että kauko toimii, niin kiitollisuudella otetaan sekin tieto vastaan.
Ota nykyinen koodaus talteen ja koodaa varustelistan mukaan se IHKA, kuten tuossa edellä todettiin. Sitten vertaat tiedostoja. Ellei autossa ole tehtaalta ollut webastoa, niin sitten muutat varustelistan, mutta et tallenna sitä autoon ja koodaat sillä. Sitten vaan luet ja vertaat noita kahta keskenään.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tehdaswebastollisen auton > 3/2007 IHKAn .trc tiedostoa näppärästi saatavilla? Tarvitsisi nähdä mitä arvoja siellä on oletuksena aktiivisena ja mitä ei. Ongelmia lähinnä webaston kaukosäätimen toimivuuden kanssa. Toki jos joku osaa sanoa lennosta, että mitä pitää olla aktiivisena, että kauko toimii, niin kiitollisuudella otetaan sekin tieto vastaan.
Jos auton varustelistauksessa on webasto, niin modulin koodaaminen tyhjällä filellä palauttaa koodaukset tehdastilaan, siis ei modulin vaan auton mukaiseen (jossa on asetuksiin vaikuttavat varusteet aktivoitu).
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tehdaswebastollisen auton > 3/2007 IHKAn .trc tiedostoa näppärästi saatavilla? Tarvitsisi nähdä mitä arvoja siellä on oletuksena aktiivisena ja mitä ei. Ongelmia lähinnä webaston kaukosäätimen toimivuuden kanssa. Toki jos joku osaa sanoa lennosta, että mitä pitää olla aktiivisena, että kauko toimii, niin kiitollisuudella otetaan sekin tieto vastaan.
Eli siis molemmat täsmälleen saman ikäisiä autoja? Onko kaapelissa 7 ja 8 pinnin yhdistävä kytkin? Jos on niin onko kytkin varmasti oikeassa asennossa?
On kytkin ja koitettu varulta eri asennoissa, ei vaikutusta. Ja autot on melkein päivälleen saman ikäisiä. Kaverilla tosin pro navi/ccc, tässä toimii ongelmitta :think
Koitan nyt kuvailla ongelman mahdollisimman tarkasti. Eli koodasin tuossa kaverin autoon polttimoherjoja jne pois. Auto e61 06.2007
Nyt yritän päästä omaan e60 ncs expertillä. (06.2007) ei onnistu vaan kun valitsen korimallin ja cas niin tulee erroria ja k+dcan johdosta ledi sammuu.
Lataa kuitenkin fg kohdan jossa alustanumero?
Error :
Coapi-2000: error in ediabas or in ecu description file, out of range cas
Fa-read
Fa-read-a-65cas
Mitä kämmään
Eli siis molemmat täsmälleen saman ikäisiä autoja? Onko kaapelissa 7 ja 8 pinnin yhdistävä kytkin? Jos on niin onko kytkin varmasti oikeassa asennossa?
Koitan nyt kuvailla ongelman mahdollisimman tarkasti. Eli koodasin tuossa kaverin autoon polttimoherjoja jne pois. Auto e61 06.2007
Nyt yritän päästä omaan e60 ncs expertillä. (06.2007) ei onnistu vaan kun valitsen korimallin ja cas niin tulee erroria ja k+dcan johdosta ledi sammuu.
Lataa kuitenkin fg kohdan jossa alustanumero?
Error :
Coapi-2000: error in ediabas or in ecu description file, out of range cas
Fa-read
Fa-read-a-65cas
Nyt on se verran hämmentävä tapaus, että täytyy pyytää tietävämmiltä apua. Tähän nykyiseen E60:een olen koittanut naittaa tässä jo jonkin aikaa TCU:ta. Varustelistalta löytyi aiemmin vain $640 eli puhelinvalmius. Kantapään kautta opin, että tuo $640 pitää poistaa, ennen kuin on mahdollista lisätä puhelimeen viittaavia koodeja. $639 näyttäisi toimivan sikäli parhaiten, että tämän jälkeen TCUM yksikkö ilmestyy koodattavien listalle. Tähän ei kuitenkaan saa yhteyttä, COAPI-2020 No response from control unit, tulee joka kerta.
Erityisen oudoksi tämän tekee se, että MOST-väylä pelaa ihan oikein, liittimeen tulee valoa ja boksista sitä lähtee. INPAkin kertoo MOST-väylän olevan ehjä, mutta ei näytä TCU:ta laitteiden joukossa, eikä saa yhteyttä moduuliin. Millään muullakaan välineellä, WinKFP, Tool32, ei saa yhteyttä tuohon boksiin. Heitänkö vesilintua tuolla vai onko jotain tehtävissä? Auto on 02/2006 ja boksi 02/2005 jos niillä on merkitystä.
Osaisikohan joku ammattilainen täällä auttaa. Pystyykö millä tavalla koodata boksia joka ei ole autossa kiinni? En pääse eteenpäin asiassa kun NCSExpert väkisin haluaa lukea autosta varustelistan, ja sehän ei nyt ole mahdollista. Testasin syöttämällä valmistenumeron manuaalisesti, se vielä menee, mutta FA-listauksen kohdalla tekee miten vaan, niin herjaa tulee eikä ECU-valikosta löydy kuin Kombi sekä Most TCU. :think
Joko naputtelee sinne sopivan VO/FA listan käsin tai helpompi jos lukasee auton tiedot autosta eikä sammuta ncs:ää välissä kun yhdistää sitten boksiin suoraan.
Se ecu lista määräytyy auton varusteiden mukaan.
Sulla on varmaan joku mittaristo tai muu gateway laite välissä sovittamassa d-canin auton k-caniin tai mostiin, mitä nyt koodaatkaan?
Osaisikohan joku ammattilainen täällä auttaa. Pystyykö millä tavalla koodata boksia joka ei ole autossa kiinni? En pääse eteenpäin asiassa kun NCSExpert väkisin haluaa lukea autosta varustelistan, ja sehän ei nyt ole mahdollista. Testasin syöttämällä valmistenumeron manuaalisesti, se vielä menee, mutta FA-listauksen kohdalla tekee miten vaan, niin herjaa tulee eikä ECU-valikosta löydy kuin Kombi sekä Most TCU. :think
Leave a comment: