Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ripaxp86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2020
    • 42
    • jkl

    Koitettiin rekisteröidä akkua myös icarsoftilla ja TOOL32:sella. Mutta ei anna kuitata vaihtoa. Voiko rikkinäinen IBS:sä aiheuttaa tuota ja voiko sen jotenkin testata?:think
    Moottorin ohjain on kyllä käynyt böntillä näprättävänä, niin sinnekin on voinut tulla uudempi päivitys.


    e: Eli homma selvis. Piti olla käynnistysvirrat päällä. Avainlirpake lukkoon ja ilman jarrua starttinappulaa. Sitten inpalla rekisteröinti.
    Last edited by ripaxp86; 07-03-2023, 11:56. Reason: päivitys
    -e60 525 LCI - Honda X11

    ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

    Comment

    • _nigge_
      Newbiemmer
      • May 2015
      • 15
      • Akaa, Finland

      https://youtube.com/shorts/9jAA6K4crr8?feature=share

      Terve!
      Onko tullut vastaan jollakin tällaista inpalla tutkiessa?
      Kyseessä siis -03 E46 330cd, euro 3-mallin M57N koneella, 312tkm ajettu. Jo pidemmän aikaa lämpimänä rytkyttää tyhjäkäynti, kylmänä käy aina nätisti. Ei ole myöskään oikeastaan muuttunut tai pahentunut n. 40tkm matkalla. Lähtee myös käyntiin oikein hyvin ja ajossa kaikki toimii normaalisti, vain tyhjäkäynti rytkyttää.

      Kuten videossa näkyy, jostain syystä käy hetken todella rujosti kun avaa tuon, ’selective mass adjustment’- välilehden, ja sitten suuttimien korjausarvot palaavat melko siisteihin lukemiin, ja käynti tasaantuu ainakin verrattain tasaiseksi. Joskus kerran aiemmin olen saanut suuttimen korjausarvoista vikakoodin, mutta ei ole tullut enää uudestaan…

      Kokeilin jo irroittaa MAF:n johdon, ja tarkastaa railpaineanturin liittimen, molemmat näytti ihan hyväkuntoisilta, ei hapettumaa ollut.
      Oliko niin, että MAF irroitettuna määränsäädin olisi pois pelistä tai vastaavaa, pitäisikö sillä olla dieselissä mitään vaikutusta?
      Tuleeko raadilla jotain ideoita vielä mieleen?:think

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2586
        • Tampere

        Originally posted by _nigge_ View Post
        https://youtube.com/shorts/9jAA6K4crr8?feature=share

        Terve!
        Onko tullut vastaan jollakin tällaista inpalla tutkiessa?

        Tuleeko raadilla jotain ideoita vielä mieleen?:think
        Suuttimen vuotamista epäilen itse tyhjäkäynnin karkeuden taustalla. Tuo ykkössylinterin korjausarvokin siihen vähän viittaa. Ehdotaan ainakin paluuvuototestillä vähän arvioimaan mikä on tilanne suuttimien kohdalla.

        INPA:lla olen joskus huomannut sellaisenkin bugin M57 kohdalla, että jos laitat korjausarvonäkymän päälle ennen kuin kone on käynnistetty, niin antaa vain pitkää starttia ja lähtee käyntiin vasta kun akunkengän on käyttänyt irti. Kellään mulla tullut vastaan samaa?
        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • _nigge_
          Newbiemmer
          • May 2015
          • 15
          • Akaa, Finland

          Originally posted by JaniLap View Post
          Suuttimen vuotamista epäilen itse tyhjäkäynnin karkeuden taustalla. Tuo ykkössylinterin korjausarvokin siihen vähän viittaa. Ehdotaan ainakin paluuvuototestillä vähän arvioimaan mikä on tilanne suuttimien kohdalla.

          INPA:lla olen joskus huomannut sellaisenkin bugin M57 kohdalla, että jos laitat korjausarvonäkymän päälle ennen kuin kone on käynnistetty, niin antaa vain pitkää starttia ja lähtee käyntiin vasta kun akunkengän on käyttänyt irti. Kellään mulla tullut vastaan samaa?
          Kiitos vinkistä, sitä voisi kokeilla seuraavaksi. Meneekös tommoset 20ml lääkeruiskut ihan suoraan suuttimien paluulinjan suulle, ainakin kuvissa näyttäisi siltä? Vai mitä olette käyttäneet yleensä?

          Ja itseasiassa itsellä kävi juuri kuvaamasi homma, jäi korjausarvo- tai se käynnintasausikkuna päälle, ja jäi startti sahaamaan. Tosin itsellä riitti vain OBD-pistokkeen irrotus ja avaimen käyttö pois virtalukosta. Mietinkin että mitäs nyt tuli rikottua

          Nyt kun tuli INPAn ihmeellisyyksistä puhetta, ihmetytti kun maf irrotettuna katsoin vikakoodit ja antoi 4 kpl siitä johtuen, jostain syystä ensimmäisessä vikakoodissa mittarilukema 655350km Ja kaikissa muissa se n. 312tkm. Tuossa ensimmäisessä koodissä myös veden lämpötila oli jotain -50c ja rpm- ym. arvot olivat nollassa, muissa koodeissa oli lukemat käyvän moottorin mukaan. Liekö joku bugi kanssa, vai onko tuo muka todella 300tkm enemmän ajettu, vaikea uskoa vaikka saksasta onkin peräisin
          Last edited by _nigge_; 14-03-2023, 07:34.

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2586
            • Tampere

            Originally posted by _nigge_ View Post
            Kiitos vinkistä, sitä voisi kokeilla seuraavaksi. Meneekös tommoset 20ml lääkeruiskut ihan suoraan suuttimien paluulinjan suulle, ainakin kuvissa näyttäisi siltä? Vai mitä olette käyttäneet yleensä?
            Injektioruiskut saa siihen paluulinjan suulle kyllä painettua kiinni. Jotkut käyttävät myös sopivaa letkua siinä suuttimen ja ruiskun välissä. Ruiskut kuitenkin mielellään tilavuudeltaan suurempia kuin 20 ml, jotta paluuvuodon saa mitattua tarkemmin. Jos suutin vuotaa kunnolla, niin 20 ml täyttyy nopeasti, kun mittaus saisi ajallisesti kestää n. 3-4 min. Kooltaan 40-50 ml ruisku olisi käytännöllisempi. Irroita ruiskujen männät ennen mittausta.


            Originally posted by _nigge_ View Post
            Liekö joku bugi kanssa, vai onko tuo muka todella 300tkm enemmän ajettu, vaikea uskoa vaikka saksasta onkin peräisin
            Testerin ilmoittama mittarilukema on epäuskottava, joten sen voi jättää omaan arvoonsa.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • _nigge_
              Newbiemmer
              • May 2015
              • 15
              • Akaa, Finland

              Vaikka ei nyt enää suoranaisesti INPA-asiaa ole, mutta kyllä se suutinvika oli kuten JaniLap epäilit, 5. suutin laski ohivuodosta ruiskuun n. 30sek tyhjäkäynnin aikana 10-15ml... Eikä muutkaan näyttäneet mitenkään kovin hyviltä, ruiskujen ohi vuoti ja silti ehti nousta ruiskuun hieman samassa ajassa.

              Kiitos ohjeista, nyt vaan etsimään suutinhuoltoa ja sormet ristiin että suuttimet vielä irtoaisivat ilman hirveää tappelua Oliko niin että 204hp M57N koneissa olisi suutinrungossa ne o-renkaat, että ei olisi niin todennäköisesti niin jumissa?
              Last edited by _nigge_; 12-04-2023, 13:42.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2586
                • Tampere

                Originally posted by _nigge_ View Post
                Oliko niin että 204hp M57N koneissa olisi suutinrungossa ne o-renkaat, että ei olisi niin todennäköisesti niin jumissa?
                Siellä on aluslevyt ja o-renkaat. Ensimmäisessä M57-versiossa ei ollut ja suuttimien irroitus saattoi olla työn takana. Aluslevyjen kanssa usein riittää että avaa ne kaksi pulttia jotka pitävät suutinta paikallaan ja käynnistää koneen, niin suuttimet nousevat napsahtaen muutaman millin ylöspäin ja irroitus on helpompaa.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • aaape
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 615
                  • Muaninka

                  pitikö ads kaapelin kanssa olla joku tietty versio inpasta ja ediapaiksesta? vai toimiiko jos asennan tämän: **Mike's Easy BMW Tools Package** ei kehtais montaa eri versiota latailla varsinkin kun nuita vanhempia versioita löytyy vähän huonosti :think
                  e36 328i turbo (95)
                  vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                  e30 316 (m30)(87) projekti

                  EX.
                  e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1227
                    • Kajjjaani

                    Muistaakseni ediabas pitää olla versiota 6.4.3 tai 6.4.7.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • Klunssila
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 32

                      Originally posted by Klunssila View Post
                      Onko tuollainen Inpan virheilmoitus kenellekään tuttu, ja millä yhteyden mahtaisi saada kuntoon?
                      IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED. Program will be stopped.
                      Potilas on E38 750, minkä kaikkiin muihin bokseihin sain yhteyden USB K+DCAN kaapelillakin, mutta nyt siirryin ADS yhteyteen, että saisin yhteyden myös moottorinohjaimiin. Myös ADS puolella pääsee kaikkiin muihin bokseihin kiinni, paitsi moottoriin. Auto toimii ihan normaalisti, eli DME boksitkin on varmasti hereillä.
                      Jatketaan vanhaa asiaa, eli onko kukaan onnistunut saamaan M73B54 DME bokseihin yhteyden inpalla, vai taistelenko ihan turhaan?

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2586
                        • Tampere

                        Originally posted by aaape View Post
                        pitikö ads kaapelin kanssa olla joku tietty versio inpasta ja ediapaiksesta?
                        Vanhempien ajokkien kanssa usein auttaa yhteydenmuodostusta kun muutat asetuksia seuraavasti:

                        TimeoutConnect = 20000
                        TimeoutReceive = 20000
                        TimeoutFunction = 59000
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Munanjatke
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          Mistä inpa ja kaapeli nopeiten, pitäis toimia ainakin E83 bemarissa.
                          BMW X3 3.0SD 2007

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10923
                            • Joensuu

                            Originally posted by Munanjatke View Post
                            Mistä inpa ja kaapeli nopeiten, pitäis toimia ainakin E83 bemarissa.
                            Joltain paikalliselta foorumilaiselta.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Munanjatke
                              BTCF Member
                              • May 2014
                              • 170
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Joltain paikalliselta foorumilaiselta.


                              Niin siis tarkoitin että olisin ostamassa, kaapelia, ja tarvitsisin myös ohjelman.

                              Mistä saisi nopeimmalla toimituksella.

                              Keski-suomen alueesta kyse.
                              BMW X3 3.0SD 2007

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2662
                                • .fi

                                Originally posted by Munanjatke View Post
                                Niin siis tarkoitin että olisin ostamassa, kaapelia, ja tarvitsisin myös ohjelman.

                                Mistä saisi nopeimmalla toimituksella.

                                Keski-suomen alueesta kyse.
                                ja siihen sulle vastaus annettiin. ei toimitusaikaa paikalliselta, jos sielläpäin sattuu joku noita kauppaamaan.

                                sigun ja locationin perusteella esim. HTK12 olisi paikallinen Joensuussa, mutta tällä foorumilla ei mainosteta,
                                joten kerronpa vain kokemukseni, että nopeasti toimitti mitä olin vailla.

                                edit: ja INPA:n saa netistäkin toimivana ilmaiseksi.
                                Last edited by aae30; 14-08-2023, 12:34.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎