Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nordman8
    Newbiemmer
    • May 2022
    • 26
    • Suomi

    Itsellä Inpa on toiminut tähän asti moitteetta mutta nyt herjaa vähän väliä "Datatransmission failurea". Eli kun vaikka katsoo rough runningia niin arvot tulee esiin mutta sitten herjaa edellämainittua. Rämpyttämällä ok:ta saa arvot hetkeksi esille kunnes tulee taas failurea. Onko johdossa vika?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Nordman8 View Post
      Itsellä Inpa on toiminut tähän asti moitteetta mutta nyt herjaa vähän väliä "Datatransmission failurea". Eli kun vaikka katsoo rough runningia niin arvot tulee esiin mutta sitten herjaa edellämainittua. Rämpyttämällä ok:ta saa arvot hetkeksi esille kunnes tulee taas failurea. Onko johdossa vika?
      Tai windows päivittynyt ja portin latenssit väärin.

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 842
        • Hämeenlinna

        Onko tosiaan niin, että ihan alkupään e36 ei saa Inpalla yhteyttä k+dcan kaapelilla ja OBD1 adapterilla, vaan pitää olla OBD1 adapterin kaverina ADS palikka ja koneessa com-portti? Vm ’92 kyseessä, uudempiin e36 kyllä saanu yhteyden.
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1368
          • Pohjanmaa

          Originally posted by Vicious_e36 View Post
          Onko tosiaan niin, että ihan alkupään e36 ei saa Inpalla yhteyttä k+dcan kaapelilla ja OBD1 adapterilla, vaan pitää olla OBD1 adapterin kaverina ADS palikka ja koneessa com-portti? Vm ’92 kyseessä, uudempiin e36 kyllä saanu yhteyden.
          Kyllä se taitaa näin olla, melko työläs yhdistelmä tosiaan.
          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • Vicious_e36
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 842
            • Hämeenlinna

            Originally posted by ekkoo1 View Post
            Kyllä se taitaa näin olla, melko työläs yhdistelmä tosiaan.
            No vähän on joo, eikä oo aikasemmin moinen tullukkaan vastaan. Ihmettelin kun ei millään piuhalla suostu yhdistämään ja koitin kahella läppärilläki
            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

            ex:
            e36 328i ’95 Touring,
            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

            Comment

            • IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 430
              • Turku/Rauma

              INPAn kanssa tässä vähän ongelmaa.

              Vanhan E39 kanssa toimi loistavasti. Siinä olikin 20-pin pyöreä liitin. Nyt autona facelift E39 jossa OBD2 liitin. Moottoriin ja vaihdelaatikkoon pääsee käsiksi, mutta muualle ei. Käytössä joku tuollanen halpis kiinalainen K+DCAN kaapeli.

              Muualle kun koittaa päästä, niin ilmoittaa "IFH0009: No Control From Response Unit." Menenkö nyt ja juotan pinnit 7 ja 8 yhteen? Eivät siis vielä ole yhdessä.

              Satunnaisesti koodien lukua myös porukoiden autosta, joka on E61 -05, tuleeko sen kanssa ongelmaa jos pinnit 7 ja 8 yhdessä?
              E65 745d Individual -07

              Ex:
              E39 530dA Touring M-Sport -02
              E39 528i Sedan -00

              Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
              Yhteydenotot YV.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16357
                • Leppävirta

                Originally posted by IiroU View Post
                INPAn kanssa tässä vähän ongelmaa.

                Vanhan E39 kanssa toimi loistavasti. Siinä olikin 20-pin pyöreä liitin. Nyt autona facelift E39 jossa OBD2 liitin. Moottoriin ja vaihdelaatikkoon pääsee käsiksi, mutta muualle ei. Käytössä joku tuollanen halpis kiinalainen K+DCAN kaapeli.

                Muualle kun koittaa päästä, niin ilmoittaa "IFH0009: No Control From Response Unit." Menenkö nyt ja juotan pinnit 7 ja 8 yhteen? Eivät siis vielä ole yhdessä.

                Satunnaisesti koodien lukua myös porukoiden autosta, joka on E61 -05, tuleeko sen kanssa ongelmaa jos pinnit 7 ja 8 yhdessä?
                Löytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1838
                  • Karjaa

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Löytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.

                  Tai sitten sen konetilan pyöreän pistokkeen voi modata hyppylangalla niin että ohjaamon OBD2-portista saa yhteyden kaikkiin moduuleihin, omassa 11/98 E39:ssa tuli tuo tehtyä niin ei tarvinnut erikseen hommata tuollaista pyöreää sovitinta lukijaan.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • IiroU
                    BTCF Member
                    • Oct 2021
                    • 430
                    • Turku/Rauma

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Löytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.
                    Ei taida enää faceliftissä sitä olla. Homma ratkes, juotin pinnit 7 ja 8 yhteen ja säädin vähän jotain asetuksia. Nyt rokkaa. Webastoon ei silti pääse kiinni. Tulee tämä ”IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. Program will be stopped”
                    E65 745d Individual -07

                    Ex:
                    E39 530dA Touring M-Sport -02
                    E39 528i Sedan -00

                    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                    Yhteydenotot YV.

                    Comment

                    • Klunssila
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 34

                      Onko tuollainen Inpan virheilmoitus kenellekään tuttu, ja millä yhteyden mahtaisi saada kuntoon?
                      IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED. Program will be stopped.
                      Potilas on E38 750, minkä kaikkiin muihin bokseihin sain yhteyden USB K+DCAN kaapelillakin, mutta nyt siirryin ADS yhteyteen, että saisin yhteyden myös moottorinohjaimiin. Myös ADS puolella pääsee kaikkiin muihin bokseihin kiinni, paitsi moottoriin. Auto toimii ihan normaalisti, eli DME boksitkin on varmasti hereillä.

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        Mistä mahtaa johtua kun inpa näyttää suuttimet N43moottorissa 1,3,5,6 suutinvalikoissa, eikä 1234?
                        Sama softa näyttää kyllä N52,N53... moottoreissa ihan oikeissa kohdissa.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1838
                          • Turku

                          Inpassa sama loaderi on sekä kuusi-, että nelisylinterisillä N43/N53 koneilla. Lisätietoja mm. täältä: https://bimmerprofs.com/attention-inpa-n43/
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • ripaxp86
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2020
                            • 43
                            • jkl

                            Akun rekisteröinti

                            Hei,
                            Onko kukaan saanut tälläistä ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR

                            , kun on yrittänyt rekisteröidä akun vaihdon?:think


                            Auto on e60 LCI ja vähän väliä hälytteli increased battery discharge:a. Ja aattelin vaihtaa uutta akkua, mutta voiko vika olla kuitenkin muualla.
                            Attached Files
                            -e60 525 LCI - Honda X11

                            ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              Originally posted by ripaxp86 View Post
                              Hei,
                              Onko kukaan saanut tälläistä ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR

                              , kun on yrittänyt rekisteröidä akun vaihdon?:think


                              Auto on e60 LCI ja vähän väliä hälytteli increased battery discharge:a. Ja aattelin vaihtaa uutta akkua, mutta voiko vika olla kuitenkin muualla.
                              Veikkaisin että inpaan tuoreemmat tiedostot korjaa tilanteen. Samanlaisiin virheilmoituksiin törmäsin joskus suuttimien koodauksessa, siinä missä vanhalla ecu päivityksellä toimi kaikki inpan toiminnot, tuorein ecu päivitys heitteli monessa kohtaa tuollasia virheilmoituksia.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              • ripaxp86
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2020
                                • 43
                                • jkl

                                Originally posted by Cunttory View Post
                                Veikkaisin että inpaan tuoreemmat tiedostot korjaa tilanteen. Samanlaisiin virheilmoituksiin törmäsin joskus suuttimien koodauksessa, siinä missä vanhalla ecu päivityksellä toimi kaikki inpan toiminnot, tuorein ecu päivitys heitteli monessa kohtaa tuollasia virheilmoituksia.
                                Kiitos vinkistä Kummalliseksi tekee, kun olen joskus samaan autoon rekisteröinyt samalla inpalla.....
                                -e60 525 LCI - Honda X11

                                ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎