- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Jos asentaa sen mikes easy paketin, niin käy juuri noin. Sanoisin, että melkein helpoin on vaan asentaa toinen paketti, niin saa celsiukset ym.
On ostettu ihan diagnose-software.com:ilt ISTA, minkä mukana INPA. INPA näyttää asteet F
Ista kyllä näyttää oikein kaikki.
Mutta mistähän sitten parempi INPA
Minkälainen on Cable-shack tai bcables.com versiot?
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
E93:lla tuli viime viikolla kerran virheherjat auton näyttöön:
- Driving stability! Drive moderately
- DBC failure! Drive moderately
- FTM system error!
- Start assistance inactive
Istalla luettuna löytyi kaksi virhettä.
S0164 No communication possible with: Tyre pressure monitoring
C0085 No communication possbile with: Dynamic stability control
Tuon jälkimmäisen tarkennuksissa oli :
005D93 DSC: Wheel-speed sensor, plausability, front left.
Nollailin silloin nuo, mutta tänään tuli nuo ylimmät virheherjat uudelleen auton näyttöön (en vielä lukenut Istalla koodeja).
Viittaiskohan tämän nyt siihen, että vasemman etupyörän absikehä olisi viallinen?
Pitää vielä tänään myöhemmin tutkia tarkemmin Istalla.
Tuli uudestaan katsottua Inpalla koodit ja samat ovat tulleet esille. Nollauksen jälkeen S0164 jäi.
Tässä autossa oli alunperin renkaiden venttiileissä TPM-kikkulat käytössä, mutta kun noiden paristojen uusiminen tuli ajankohtaiseksi, niin niiden sijaan koodattiin absia käyttäjä rengaspainejärjestelmä käyttöön ja se alkuperäinen moduli otettiin pois. Ei kait se nyt voi aihauttaa sitä ongelmaa, että yhteyttä moduuliin ei saada?
Jos moduli on poistettu ni ei kait siihen voi yhteyttä enää saada Onko muutos tehty ihan loppuun asti oikein.
Kyllä se silloin aikoinaan ihan hyvin tehtiin, koska tähän asti rengaspainevalvonta on toiminut, eikä näitä ongelmia tai virhekoodeja ole tullut.
Se fyysinen moduli siis poistettiin, mutta samalla koodattiin, jotain joka käyttää eri tapaa rengaspainevalvontaan. Ts. tässä oli jenkkiversio ja nyt on eurooppalainen versio käytössä.
Lämpötilan mittausarvo ei vaikuta loogiselta ja haluaisin varmuuden mistä mittauksesta tarkalleen on kyse:
Tarkoittaako DDE -valikossa oleva "air intake temperature" ahtoilman lämpöitlasensoria (IC:n jälkeen), vai imuilman lämpötilaa joka käsittääkseni on integroitu MAF:iin?
Mitä tarkoittaa kun kyseisen mittauksen lukuarvon edessä on huutomerkki?
Miten INPA:ssa saa vaihdettua Fahrenheitit Celsiuksiin? (Varmaan FAQ mutten heti löytänyt ohjetta tähän)
Lämpötilan mittausarvo ei vaikuta loogiselta ja haluaisin varmuuden mistä mittauksesta tarkalleen on kyse:
Tarkoittaako DDE -valikossa oleva "air intake temperature" ahtoilman lämpöitlasensoria (IC:n jälkeen), vai imuilman lämpötilaa joka käsittääkseni on integroitu MAF:iin?
Mitä tarkoittaa kun kyseisen mittauksen lukuarvon edessä on huutomerkki?
Miten INPA:ssa saa vaihdettua Fahrenheitit Celsiuksiin? (Varmaan FAQ mutten heti löytänyt ohjetta tähän)
Auto on 530d -05. Kiitos tiedoista.
1. Ahtoilman lämpötilasensorin lukema.
2. Arvo ei ole raja-arvojen sisällä.
3. Viisaammat kertokoot.
3. en o viisaampi, mutta olisko inpa asennettu jostain esim. jenkeille tarkoitetusta "valmispaketista",
tai asentaessa valittu vain väärin?
pikaisesti googlella kurkattuna bongasin tämmöisen postauksen, jossa mainittu saksankielinen
vaihtoehto tuottaa ainakin varmasti Celsiuksia, ja ehkäpä tuo UK-vaihtoehtokin toimisi:
Kiitos, uusi anturi on tuossa jo odottamassa asennusta. Kerron lähteekö huutomerkki kun saan vaihdettua. Hyvä ettei (vielä) tarvitse MAF:ia vaihtaa
3. en o viisaampi, mutta olisko inpa asennettu jostain esim. jenkeille tarkoitetusta "valmispaketista",
tai asentaessa valittu vain väärin?
Tämä on se Mike's easy tools -paketti tjsp., muistaakseni versio 5.06. Periaatteessa ei mitään ongelmia F-asteiden kanssa. Samalla koneella on aikaisempi versio (2.x) joka näyttää nätisti C-asteita ja toivottavasti tuon voi jotenkin konffata.
Comment