Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 933
    • Espoo

    #91
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei tarvitse orkkis ICOM:ia pelkkään vikakoodienlukemiseen, käy huonompikin kiinan kopio.
    Ok. Tarkoitus olisi koodienluvun lisäksi saada tarvittaessa livedataa ja pystyä mm. koodaamaan uusi akku ja muuta vastaavaa pientä konffaamista. Koko autoa en ole lähtemässä softaamaan. Passaako siihen kokemuksen mukaan halpikset vai kannattaako jo näillä tarpeilla lyödä rahat kerralla parempaan?
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #92
      Originally posted by E39-530A View Post
      Ok. Tarkoitus olisi koodienluvun lisäksi saada tarvittaessa livedataa ja pystyä mm. koodaamaan uusi akku ja muuta vastaavaa pientä konffaamista. Koko autoa en ole lähtemässä softaamaan. Passaako siihen kokemuksen mukaan halpikset vai kannattaako jo näillä tarpeilla lyödä rahat kerralla parempaan?
      Riittää halpiksetkin tuohon käyttöön. Osa kopioista käy jopa hyvin auton softapäivityksiin. Koodaukset kun onnistuu jopa sillä K+DCAN kaapelilla. Softapäivityksiä ajatellen on syytä olla jo kohtuu laadukas ICOM, koska epäonnistuessaan voi saada kalliita verkonpainoja.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 933
        • Espoo

        #93
        Originally posted by HTK12 View Post
        Riittää halpiksetkin tuohon käyttöön. Osa kopioista käy jopa hyvin auton softapäivityksiin. Koodaukset kun onnistuu jopa sillä K+DCAN kaapelilla. Softapäivityksiä ajatellen on syytä olla jo kohtuu laadukas ICOM, koska epäonnistuessaan voi saada kalliita verkonpainoja.
        Jees, kokonaiset päivitykset ym. riskialttiit jutut ajattelin suosiolla jättää edistyneille harrastajille tai ammattilaisille. Tällä tietoa minulle riittää vikakoodien luku ja tietojen/asetusten haku, livedatan luku ja peruskoodaukset.

        Kunhan piuhat + softat toimivat niin, että niillä pääsee kiinni kaikkialle, mihin voi päästä kiinni ja softat toimivat ja saa tarvittavat päivitykset niihin. Tarvitsen siis K+DCAN-piuhan uudemmille (E9x, E6x jne.) ja tuon 20-nastaisen ADS-piuhan E34:lle ja vastaaville.

        Kuten jo todettua, minulla on pari halpista, joskaan en ole varma johtuuko softista vai itse piuhoista, joilla en siis pääse nyt kiinni lainkaan E92:een (pre-lci / 2008) ja E34:sesta pääsin vain johonkin yhteen moduuliin onnistuneesti (olikohan moottori). Jos joltain löytyy suosituksia sellaisesta setistä, joilla em. asiat varmasti onnistuu, niin mielihyvin otan vastaan. Samoin kiinnostaa tuleeko tuotteiden mukana kaikki tarvittavat softat ja toimitetaanko niihin päivityksiä mm. uusille autoille.
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #94
          Originally posted by E39-530A View Post
          Jees, kokonaiset päivitykset ym. riskialttiit jutut ajattelin suosiolla jättää edistyneille harrastajille tai ammattilaisille. Tällä tietoa minulle riittää vikakoodien luku ja tietojen/asetusten haku, livedatan luku ja peruskoodaukset.

          Kunhan piuhat + softat toimivat niin, että niillä pääsee kiinni kaikkialle, mihin voi päästä kiinni ja softat toimivat ja saa tarvittavat päivitykset niihin. Tarvitsen siis K+DCAN-piuhan uudemmille (E9x, E6x jne.) ja tuon 20-nastaisen ADS-piuhan E34:lle ja vastaaville.

          Kuten jo todettua, minulla on pari halpista, joskaan en ole varma johtuuko softista vai itse piuhoista, joilla en siis pääse nyt kiinni lainkaan E92:een (pre-lci / 2008) ja E34:sesta pääsin vain johonkin yhteen moduuliin onnistuneesti (olikohan moottori). Jos joltain löytyy suosituksia sellaisesta setistä, joilla em. asiat varmasti onnistuu, niin mielihyvin otan vastaan. Samoin kiinnostaa tuleeko tuotteiden mukana kaikki tarvittavat softat ja toimitetaanko niihin päivityksiä mm. uusille autoille.
          ADS piuha vaatii sen oikean sarjaportin (COM) koneesta. Ellei sellaista löydy, ihan turha sitä ADS piuhaa hankkia, kun ei sillä tee mitään ilman sarjaportillista konetta. Kuten dualfun sanoi, niin ei pidä sekoittaa 20pin ja ADS toisiinsa.

          Eli tässä on kaksi vaihtoehtoa, hankkia kiinan poikien kopio ICOM:sta, silloin pitäisi hoitua kaikki BMW:t sillä ja yhdellä läppärillä.

          Toinen vaihtoehto on hankkia se sarjaportillinen (COM portillinen) kone + ADS piuha ja uudempi läppäri, johon sitten ISTA ym. ja K+DCAN kaapeli.

          Joidenkin piuhojen mukana tulee softat, joidenkin ei. Ei taida kovin moneen pakettiin kuulua softapäivitykset.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 923
            • Kouvola/Myllykoski

            #95
            Ja itse usb-sarjaportti adapterin ja ads piuhan kanssa päätä seinään hakanneena sanon, että niillä ei tässä hommassa tee mitään. Eli kuten jo HTK12 sanoi, niin OIKEALLA sarjaportilla oleva kone.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • Markkanenn
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2016
              • 262
              • Vantaa

              #96
              Pystyykö inpalla nollaamaan e61 530d Maffin sopeutusarvot? Ei tahdo ainakaan löytyä:think
              F11 520d -12

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 933
                • Espoo

                #97
                Originally posted by HTK12 View Post
                ADS piuha vaatii sen oikean sarjaportin (COM) koneesta. Ellei sellaista löydy, ihan turha sitä ADS piuhaa hankkia, kun ei sillä tee mitään ilman sarjaportillista konetta. Kuten dualfun sanoi, niin ei pidä sekoittaa 20pin ja ADS toisiinsa.

                Eli tässä on kaksi vaihtoehtoa, hankkia kiinan poikien kopio ICOM:sta, silloin pitäisi hoitua kaikki BMW:t sillä ja yhdellä läppärillä.

                Toinen vaihtoehto on hankkia se sarjaportillinen (COM portillinen) kone + ADS piuha ja uudempi läppäri, johon sitten ISTA ym. ja K+DCAN kaapeli.

                Joidenkin piuhojen mukana tulee softat, joidenkin ei. Ei taida kovin moneen pakettiin kuulua softapäivitykset.
                Noniin, kiitoksia. Tämä periksiantamaton rautalanganvääntö toivottavasti auttaa muitakin aloittelevia. Tästä oli minullekin paljon apua, vaikka olen jo vaihtelevasti onnistunut lukemaan vikakoodeja ja asetuksia (E34 & E90) ja vähän livedataakin (E90). Mutta se on ollut lähinnä tuuripeliä sokkona ostetuilla piuhoilla ja kokeilua mukana toimitetuilla softaversioilla.

                Lopputulemana kaikki menisi sitten sunnilleen seuraavasti (korjatkaa jos ei) ja näillä vaihtoehdoilla:

                Uudet Exx (OBD2-tyyppinen liitin) ja siitä eteenpäin: vikakoodit, livedata, peruskoodaukset
                - K+DCAN (USB)
                - kopio-ICOM (USB)

                Vanhemmat autot, Exx: vikakoodit, livedata(?), peruskoodaukset
                - 20-pin ADS + läppäri sarjaportilla
                - kopio-ICOM (USB)

                Rahamiehen vaihtoehto, kaikki autot, kaikki työt mukaanlukien softapäivitykset (jos uskaltaa)
                - orkkis ICOM (USB)

                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Ja itse usb-sarjaportti adapterin ja ads piuhan kanssa päätä seinään hakanneena sanon, että niillä ei tässä hommassa tee mitään. Eli kuten jo HTK12 sanoi, niin OIKEALLA sarjaportilla oleva kone.
                Tämän saman olen havainnut ja todennut itsekin. Halpispiuhan (OBD2-liitin) mukana tuli adapteri 20-pinniseen. Ediabas ym. pyöritettiin virtuaalikoneella, jolle USB käännettiin sarjaportiksi. Ei se silti kunnolla toiminut. Silloin kuin toimi, niin sai vain perus OBD-koodeja ja vähän jotain moottorista, mutta ei muuta.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #98
                  Originally posted by E39-530A View Post
                  Uudet Exx (OBD2-tyyppinen liitin) ja siitä eteenpäin: vikakoodit, livedata, peruskoodaukset
                  - K+DCAN (USB)
                  - kopio-ICOM (rj45/WLAN)

                  Vanhemmat autot, Exx: vikakoodit, livedata, peruskoodaukset
                  - 20-pin ADS + läppäri sarjaportilla
                  - kopio-ICOM (rj45/WLAN)

                  Rahamiehen vaihtoehto, kaikki autot, kaikki työt mukaanlukien softapäivitykset (jos uskaltaa)
                  - orkkis ICOM (rj45/WLAN)



                  Tämän saman olen havainnut ja todennut itsekin. Halpispiuhan (OBD2-liitin) mukana tuli adapteri 20-pinniseen. Ediabas ym. pyöritettiin virtuaalikoneella, jolle USB käännettiin sarjaportiksi. Ei se silti kunnolla toiminut. Silloin kuin toimi, niin sai vain perus OBD-koodeja ja vähän jotain moottorista, mutta ei muuta.
                  ICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.

                  Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #99
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    ICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.

                    Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
                    Lisätään vielä: Jos hankkii ICOM:in niin mitään muita kaapeleita ei tarvitse pl. obd2-20pin adapteri jos vanhoja haluaa lukea.

                    Kopioihin joissa ei ole wlania pystyy lisäämään mini pci-e liittimen ja siihen käypäsen wlan kortin. (vaatii pintaliitoskomponenttien juottamista) tai jos helpolla haluaa päästä niin ICOM:in usb liittimeen voi tökätä sopivan wlan tikun.

                    Kyseistä USB liitintä käytetään vain MOST väyläisten autojen koodaamiseen ja fläshäämiseen ja silloin on pakko käyttää kaapelia muutenkin joten mitään toiminnallisuutta ei menetä wlan tikkua käyttäessä.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 933
                      • Espoo

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      ICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.

                      Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
                      Kiitos tarkennuksesta. Verkkokaapeli on minulle passeli. Tuo virtuaalikonepatentti oli mukana toimitetussa softasetissä. En keksi muuta kuin, että siinä olisi ajettu DOS-pohjaista ohjelmaa, mutta en muista tarkasti. Muuten siinä ei kai järkeä olekaan.

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Lisätään vielä: Jos hankkii ICOM:in niin mitään muita kaapeleita ei tarvitse pl. obd2-20pin adapteri jos vanhoja haluaa lukea.

                      Kopioihin joissa ei ole wlania pystyy lisäämään mini pci-e liittimen ja siihen käypäsen wlan kortin. (vaatii pintaliitoskomponenttien juottamista) tai jos helpolla haluaa päästä niin ICOM:in usb liittimeen voi tökätä sopivan wlan tikun.

                      Kyseistä USB liitintä käytetään vain MOST väyläisten autojen koodaamiseen ja fläshäämiseen ja silloin on pakko käyttää kaapelia muutenkin joten mitään toiminnallisuutta ei menetä wlan tikkua käyttäessä.
                      Tosiaan, vaikka en ajatellut isommin softailla, niin pitäydyn varmastikin kaapelissa. Nyt pitää katsella mistä saisi mahd. edullisesti ehkä orkkiksen ja softat siihen + 20-pin adapteri. Olisi sitten sellainen setti, jolla hoituu molempiin autoihin kaikki, mitä niihin uskaltaa tehdä. Epäilen, että vanhassa kiinankaapelissa osa softista on jutellut vain OBD:lla.
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2160
                        • Vantaa

                        Sanokaapa miten pääsen INPA:lla IHKA:aan kiinni? Autossa NBT retrofit ja sitämyöten LCI mallin ilmastoinnin paneeli. Antaa seuraavan virheilmoituksen:

                        Requested control unit: 'IHKA60/V6.x' not found.
                        Control unit found: 'IHKA60_2',
                        Program will be stopped!

                        Miten pääsen tuohon IHKA60_2:seen? VAS:silla pääsen kyllä käsiksi.

                        Functional jobseista tuo IHKA löytyy ja on OK. Osoite 78.
                        Last edited by VilleP; 20-10-2018, 18:00.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • vikalle
                          Newbiemmer
                          • Jan 2019
                          • 5
                          • Oulu

                          Originally posted by VilleP View Post
                          Sanokaapa miten pääsen INPA:lla IHKA:aan kiinni? Autossa NBT retrofit ja sitämyöten LCI mallin ilmastoinnin paneeli. Antaa seuraavan virheilmoituksen:

                          Requested control unit: 'IHKA60/V6.x' not found.
                          Control unit found: 'IHKA60_2',
                          Program will be stopped!

                          Miten pääsen tuohon IHKA60_2:seen? VAS:silla pääsen kyllä käsiksi.

                          Functional jobseista tuo IHKA löytyy ja on OK. Osoite 78.

                          Sama ongelma täällä. Eikö kukaan tiedä miten tuon sais toimimaan?

                          Comment

                          • Miki
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 78
                            • Tampere

                            Moro,


                            Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä, kun M43 koneesta INPA:lla obd-käyttöliittymällä koodeja lukiessa tuli error messaget:
                            "IFH-0009; no response from controlunit. Program will be stopped!"


                            sekä



                            Requested control unit: BMS43DS0 not found. Control unit found: ". Program will be stopped!


                            Mittasin 20-pinnisestä liittimestä pinnin 15. jännitteen ja sieltä tuli 12.98v.


                            Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella
                            E36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2684
                              • Tampere

                              Originally posted by Miki View Post
                              Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä...

                              Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella
                              Sinulla INPA ilmeisesti toimii obd-liittimen kautta tuoreemmilla autoilla ongelmitta, eli yhteyden saa ylipäätään muodostettua ja purkkeja luettua?

                              Mikäli INPA toimii, niin e36 kohdalla harkitsisin ADS-liittimen kautta diagnostiikkaa.
                              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Miki View Post
                                Moro,


                                Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä, kun M43 koneesta INPA:lla obd-käyttöliittymällä koodeja lukiessa tuli error messaget:
                                "IFH-0009; no response from controlunit. Program will be stopped!"


                                sekä



                                Requested control unit: BMS43DS0 not found. Control unit found: ". Program will be stopped!


                                Mittasin 20-pinnisestä liittimestä pinnin 15. jännitteen ja sieltä tuli 12.98v.


                                Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella
                                Onko kokeiltu, että toimii missään autossa? Voi olla myös kaapeli/asennus ongelma. Muistelisin, että pitäisi toimi OBD-piuhalla tuon ikäisen kanssa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎