Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
-
-
Originally posted by E39-530A View PostOk. Tarkoitus olisi koodienluvun lisäksi saada tarvittaessa livedataa ja pystyä mm. koodaamaan uusi akku ja muuta vastaavaa pientä konffaamista. Koko autoa en ole lähtemässä softaamaan. Passaako siihen kokemuksen mukaan halpikset vai kannattaako jo näillä tarpeilla lyödä rahat kerralla parempaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostRiittää halpiksetkin tuohon käyttöön. Osa kopioista käy jopa hyvin auton softapäivityksiin. Koodaukset kun onnistuu jopa sillä K+DCAN kaapelilla. Softapäivityksiä ajatellen on syytä olla jo kohtuu laadukas ICOM, koska epäonnistuessaan voi saada kalliita verkonpainoja.
Kunhan piuhat + softat toimivat niin, että niillä pääsee kiinni kaikkialle, mihin voi päästä kiinni ja softat toimivat ja saa tarvittavat päivitykset niihin. Tarvitsen siis K+DCAN-piuhan uudemmille (E9x, E6x jne.) ja tuon 20-nastaisen ADS-piuhan E34:lle ja vastaaville.
Kuten jo todettua, minulla on pari halpista, joskaan en ole varma johtuuko softista vai itse piuhoista, joilla en siis pääse nyt kiinni lainkaan E92:een (pre-lci / 2008) ja E34:sesta pääsin vain johonkin yhteen moduuliin onnistuneesti (olikohan moottori). Jos joltain löytyy suosituksia sellaisesta setistä, joilla em. asiat varmasti onnistuu, niin mielihyvin otan vastaan. Samoin kiinnostaa tuleeko tuotteiden mukana kaikki tarvittavat softat ja toimitetaanko niihin päivityksiä mm. uusille autoille.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostJees, kokonaiset päivitykset ym. riskialttiit jutut ajattelin suosiolla jättää edistyneille harrastajille tai ammattilaisille. Tällä tietoa minulle riittää vikakoodien luku ja tietojen/asetusten haku, livedatan luku ja peruskoodaukset.
Kunhan piuhat + softat toimivat niin, että niillä pääsee kiinni kaikkialle, mihin voi päästä kiinni ja softat toimivat ja saa tarvittavat päivitykset niihin. Tarvitsen siis K+DCAN-piuhan uudemmille (E9x, E6x jne.) ja tuon 20-nastaisen ADS-piuhan E34:lle ja vastaaville.
Kuten jo todettua, minulla on pari halpista, joskaan en ole varma johtuuko softista vai itse piuhoista, joilla en siis pääse nyt kiinni lainkaan E92:een (pre-lci / 2008) ja E34:sesta pääsin vain johonkin yhteen moduuliin onnistuneesti (olikohan moottori). Jos joltain löytyy suosituksia sellaisesta setistä, joilla em. asiat varmasti onnistuu, niin mielihyvin otan vastaan. Samoin kiinnostaa tuleeko tuotteiden mukana kaikki tarvittavat softat ja toimitetaanko niihin päivityksiä mm. uusille autoille.
Eli tässä on kaksi vaihtoehtoa, hankkia kiinan poikien kopio ICOM:sta, silloin pitäisi hoitua kaikki BMW:t sillä ja yhdellä läppärillä.
Toinen vaihtoehto on hankkia se sarjaportillinen (COM portillinen) kone + ADS piuha ja uudempi läppäri, johon sitten ISTA ym. ja K+DCAN kaapeli.
Joidenkin piuhojen mukana tulee softat, joidenkin ei. Ei taida kovin moneen pakettiin kuulua softapäivitykset.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ja itse usb-sarjaportti adapterin ja ads piuhan kanssa päätä seinään hakanneena sanon, että niillä ei tässä hommassa tee mitään. Eli kuten jo HTK12 sanoi, niin OIKEALLA sarjaportilla oleva kone.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostADS piuha vaatii sen oikean sarjaportin (COM) koneesta. Ellei sellaista löydy, ihan turha sitä ADS piuhaa hankkia, kun ei sillä tee mitään ilman sarjaportillista konetta. Kuten dualfun sanoi, niin ei pidä sekoittaa 20pin ja ADS toisiinsa.
Eli tässä on kaksi vaihtoehtoa, hankkia kiinan poikien kopio ICOM:sta, silloin pitäisi hoitua kaikki BMW:t sillä ja yhdellä läppärillä.
Toinen vaihtoehto on hankkia se sarjaportillinen (COM portillinen) kone + ADS piuha ja uudempi läppäri, johon sitten ISTA ym. ja K+DCAN kaapeli.
Joidenkin piuhojen mukana tulee softat, joidenkin ei. Ei taida kovin moneen pakettiin kuulua softapäivitykset.
Lopputulemana kaikki menisi sitten sunnilleen seuraavasti (korjatkaa jos ei) ja näillä vaihtoehdoilla:
Uudet Exx (OBD2-tyyppinen liitin) ja siitä eteenpäin: vikakoodit, livedata, peruskoodaukset
- K+DCAN (USB)
- kopio-ICOM (USB)
Vanhemmat autot, Exx: vikakoodit, livedata(?), peruskoodaukset
- 20-pin ADS + läppäri sarjaportilla
- kopio-ICOM (USB)
Rahamiehen vaihtoehto, kaikki autot, kaikki työt mukaanlukien softapäivitykset (jos uskaltaa)
- orkkis ICOM (USB)
Originally posted by JiiVee92 View PostJa itse usb-sarjaportti adapterin ja ads piuhan kanssa päätä seinään hakanneena sanon, että niillä ei tässä hommassa tee mitään. Eli kuten jo HTK12 sanoi, niin OIKEALLA sarjaportilla oleva kone.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostUudet Exx (OBD2-tyyppinen liitin) ja siitä eteenpäin: vikakoodit, livedata, peruskoodaukset
- K+DCAN (USB)
- kopio-ICOM (rj45/WLAN)
Vanhemmat autot, Exx: vikakoodit, livedata, peruskoodaukset
- 20-pin ADS + läppäri sarjaportilla
- kopio-ICOM (rj45/WLAN)
Rahamiehen vaihtoehto, kaikki autot, kaikki työt mukaanlukien softapäivitykset (jos uskaltaa)
- orkkis ICOM (rj45/WLAN)
Tämän saman olen havainnut ja todennut itsekin. Halpispiuhan (OBD2-liitin) mukana tuli adapteri 20-pinniseen. Ediabas ym. pyöritettiin virtuaalikoneella, jolle USB käännettiin sarjaportiksi. Ei se silti kunnolla toiminut. Silloin kuin toimi, niin sai vain perus OBD-koodeja ja vähän jotain moottorista, mutta ei muuta.
Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.
Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
Kopioihin joissa ei ole wlania pystyy lisäämään mini pci-e liittimen ja siihen käypäsen wlan kortin. (vaatii pintaliitoskomponenttien juottamista) tai jos helpolla haluaa päästä niin ICOM:in usb liittimeen voi tökätä sopivan wlan tikun.
Kyseistä USB liitintä käytetään vain MOST väyläisten autojen koodaamiseen ja fläshäämiseen ja silloin on pakko käyttää kaapelia muutenkin joten mitään toiminnallisuutta ei menetä wlan tikkua käyttäessä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostICOM kytketään tietokoneeseen verkkokaapelilla (rj45) tai sitten vikakoodit pystyy myös lukemaan langattomasti wlanin yli. Kaikissa kopioissa ei ole wlan korttia. ICOM:lla saa luettua myös Fxx/Gxx/Ixx sarjan autot.
Ei näitä softia ole järkeä ajaa virtuaalikoneessa pl. DIS/Progman, jotka ei toimi natiivina windowsissa. Virtuaalikoneessa ajaminen vaan turhaan hidastaa.
Originally posted by peto2 View PostLisätään vielä: Jos hankkii ICOM:in niin mitään muita kaapeleita ei tarvitse pl. obd2-20pin adapteri jos vanhoja haluaa lukea.
Kopioihin joissa ei ole wlania pystyy lisäämään mini pci-e liittimen ja siihen käypäsen wlan kortin. (vaatii pintaliitoskomponenttien juottamista) tai jos helpolla haluaa päästä niin ICOM:in usb liittimeen voi tökätä sopivan wlan tikun.
Kyseistä USB liitintä käytetään vain MOST väyläisten autojen koodaamiseen ja fläshäämiseen ja silloin on pakko käyttää kaapelia muutenkin joten mitään toiminnallisuutta ei menetä wlan tikkua käyttäessä.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Sanokaapa miten pääsen INPA:lla IHKA:aan kiinni? Autossa NBT retrofit ja sitämyöten LCI mallin ilmastoinnin paneeli. Antaa seuraavan virheilmoituksen:
Requested control unit: 'IHKA60/V6.x' not found.
Control unit found: 'IHKA60_2',
Program will be stopped!
Miten pääsen tuohon IHKA60_2:seen? VAS:silla pääsen kyllä käsiksi.
Functional jobseista tuo IHKA löytyy ja on OK. Osoite 78.Last edited by VilleP; 20-10-2018, 18:00.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostSanokaapa miten pääsen INPA:lla IHKA:aan kiinni? Autossa NBT retrofit ja sitämyöten LCI mallin ilmastoinnin paneeli. Antaa seuraavan virheilmoituksen:
Requested control unit: 'IHKA60/V6.x' not found.
Control unit found: 'IHKA60_2',
Program will be stopped!
Miten pääsen tuohon IHKA60_2:seen? VAS:silla pääsen kyllä käsiksi.
Functional jobseista tuo IHKA löytyy ja on OK. Osoite 78.
Sama ongelma täällä. Eikö kukaan tiedä miten tuon sais toimimaan?
Comment
-
-
Moro,
Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä, kun M43 koneesta INPA:lla obd-käyttöliittymällä koodeja lukiessa tuli error messaget:
"IFH-0009; no response from controlunit. Program will be stopped!"
sekä
Requested control unit: BMS43DS0 not found. Control unit found: ". Program will be stopped!
Mittasin 20-pinnisestä liittimestä pinnin 15. jännitteen ja sieltä tuli 12.98v.
Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneellaE36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition
Comment
-
-
Originally posted by Miki View PostTarviiko hommata ADS-käyttöliittymä...
Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneella
Mikäli INPA toimii, niin e36 kohdalla harkitsisin ADS-liittimen kautta diagnostiikkaa.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Miki View PostMoro,
Tarviiko hommata ADS-käyttöliittymä, kun M43 koneesta INPA:lla obd-käyttöliittymällä koodeja lukiessa tuli error messaget:
"IFH-0009; no response from controlunit. Program will be stopped!"
sekä
Requested control unit: BMS43DS0 not found. Control unit found: ". Program will be stopped!
Mittasin 20-pinnisestä liittimestä pinnin 15. jännitteen ja sieltä tuli 12.98v.
Ajoneuvo on vm.-96 bmw 316 m43 koneellae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment