Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Onko tuo sisäinen Laajakaistalambda optio (tinyWb) luotettava nykyään speeduinossa vai kannattaako hommata joku erillinen controlleri ja mittari? aina tekis mieli pysyä erossa niistä ja et ei tulis mitään ylimääräsiä mittareita kabiiniin
-
Osaako joku kertoa miten saa Android-puhelimesta esim MSDroidin yhdistettyä usb-kaapelilla Speeduinoon? Yritin joskus aiemmin eikä tahtonut jostain syystä onnistua. Bluetooth ei myöskään toimi.
Leave a comment:
-
Mulla on toista vuotta käytössä p65 seuraavilla spekseillä: Latausajat on kartalla 2-2.5ms ja spark duration 1.2ms. Toimii. Adapterit saa helposti tehtyä itse vaikka pellistä leikkaamalla. Ulkonäkö on sitten kiinni siitä montako tuntia jaksaa nähdä niiden eteen vaivaa. Muistaakseni jossain m50 liittyvässä topicissa joku käyttäjä oli teettänyt adaptereita. Mrt-engineering?
Leave a comment:
-
Itellä sama swappi suunnitelmissa, mut mistä adapterit että saa kiinni m50 venakoppaan?Originally posted by L P View PostKukas osaa tulkita tätä Boschin dwell-karttaa? Laitoin Boschin P65 puolat ja auto pelaa hyvin. Rupesin miettimään dwell-asetuksia, mutta en ole ihan varma mitä tänne pitäisi laittaa.
Boschin datasheetistä arvot:
Speeduinon asetukset:
Cranking dwell: 5.0ms
Running dwell: 1.5 ms
Spark duration: 1.0 ms
Max dwell: 8.0ms
Ymmärsinkö oikein, että running dwell pitäisi nostaa tonne 2.4ms? Vai mitenkäs?
Leave a comment:
-
Laita vaikka alumiiniputkesta ja kumiletkun pätkät päihin
Kyllä kai tyhjäkäyntiventtiili on aina samassa asennossa kun ollaan tyhjäkäynnin yläpuolella.
Leave a comment:
-
Ei ihme jos ei oikein meinaa tyhjäkäyntiä kunnolla löytyä. Tänään säädin sen verran, että sain lambdan näyttämään arvoja. Suoraan ei tainnut olla tätä merkkiä (14point7 spartan2) valittavissa, mutta Innovate-asetuksilla alkoi tulla ihan uskottavia lukemia. Samalla huomasin, että tyhjäkäyntiventtiililtä imusarjaan menevä letku menee alipaineesta ruttuun...
Joku mikälie puutarhaletku ei siis siinä toimikaan. Tai lyhyenä voisi toimia, tässä (M20B23) kun letku kiertää haitariputkelta imusarjan ja tulipellin välistä imusarjan toiselle puolelle, niin onhan siinä pituutta. Linkin takaa löytyy kuva. Elikkäs, mistäs nyt pyöräytän siihen alipaineen kestävän letkun? Sisähalkaisijaa on sen verran, mitä tyhjäkäyntiventtiilin ulostulossa on.
Edit: Ai niin. Mites tyhjäkäyntiventtiili käyttäytyy, kun ei olla enää idle-alueella? Jääkö se sen verran auki, mitä sattui olemaan, vai mitä?
Last edited by 525iiäxä; 24-08-2024, 21:19.
Leave a comment:
-
Kukas osaa tulkita tätä Boschin dwell-karttaa? Laitoin Boschin P65 puolat ja auto pelaa hyvin. Rupesin miettimään dwell-asetuksia, mutta en ole ihan varma mitä tänne pitäisi laittaa.
Boschin datasheetistä arvot:
Speeduinon asetukset:
Cranking dwell: 5.0ms
Running dwell: 1.5 ms
Spark duration: 1.0 ms
Max dwell: 8.0ms
Ymmärsinkö oikein, että running dwell pitäisi nostaa tonne 2.4ms? Vai mitenkäs?
Leave a comment:
-
Speedyloaderista ois nyt 1.6.0 versio tarjolla: https://github.com/speeduino/SpeedyL...ses/tag/v1.6.0
Tolla nyt onnistuu ladata custom firmikset sisään sekä Arduino Mega pohjaisille ja myös STM32 pohjaisille speeduinoille.
Leave a comment:
-
Eipä sillä oikeestaan joku 100-200Hz on soppeli alue taajuudelle.Originally posted by 525iiäxä View PostJa sitten seuraava kysymys. On ihan normaali Boschin ICV, mikä merkitys on frequencyllä? Pärisee sen mukaan eri tavalla, mutta onko joku lukema parempi kuin joku toinen?
👍 1Leave a comment:
-
Ja sitten seuraava kysymys. On ihan normaali Boschin ICV, mikä merkitys on frequencyllä? Pärisee sen mukaan eri tavalla, mutta onko joku lukema parempi kuin joku toinen?
Leave a comment:
-
Sori, jos itse kukin tälle kysymykselle hymähtää, mutta... Käyn sisäistä kamppailua ja tiedonhakua, että tekisikö VE:t ja muut TPS-perustaisiksi vai MAP:iin perustuvaksi? X vuotta sitten oli mega M20:n kyljessä, mutten enää muista miten se meni. Nyt tuossa on MAP ja lähti taannoin käyntiin, mutta sen enempää ei ole vielä säädetty eikä testattu. Sekin hetki alkaa lähestyä uhkaavasti.
Leave a comment:
-
Itsellä oli sama ongelma VVT1 error, eikä vanos pelannu. Ongelmaksi paljastui tunerstudion asetuksisa olevat rajat nokan asteissa. Startatessa meni sen määritetyn rajan yli, jolloin VVT meni heti vikatilaan. Nostin rajaa pari astetta ja ongelma korjaantui. En tiedä kieliikö jostain mekaanisesta ongelmasta omassa vanoksessa kun meni sen rajan yli, mutta on kyllä toiminut nyt. Itselläkin INPA näytti kaikesta ok:ta.Originally posted by evilracer View PostM52TU Pazin pnp-speeduinolla ja vanokset ei pelaa. Tunerstudiossa sanoo VVT1 Ok ja VVT2 Error, silti VVT1 pysyy n. 38 astetta vaikka kartasta pyytää nollaa tai mitä tahansa. Minkälaisia asetuksia muilla, vissiin tuon closed loopin pitäisi kuitenkin pelata ihan ok?
Siemensin laitoin kokeeksi takaisin ja sillä toimii kumpikin nokka INPA:lla tarkasteltuna ok eikä anna mitään vikakoodia, niin vahvasti viittaisi että vika on speeduinossa
E: niin ja tietysti basemap myös Pazin githubista ja VVT-asetukset sitä myöden myös. Basemapissa oli ilmeisesti muuten launchi oletuksena päällä, hetken aikaa haetutti miksi alkaa pätkiä kun taulussa on 4000rpm ja 140kpa
Itselle muodostunut sellainen ongelma, että kaasu katoaa täysin autosta. Ei johdu vaijerista, koska kaasuläpältä kääntäessä ei myöskään tapahdu mitään. Auto käy myös tyhjää nätisti. Kaasu voi tulla takaisin sammuttamisen jälkeen ekalla startilla tai vasta kymmenennellä. Kaasu katoaa pelkästään kun päästä kaasupolkimen täysin ylös, mutta esim motarilla voi ajaa loputtomiin, kunhan ei päästä täysin ylös. TPS calibrointi Tunerstudiosta tuo kaasun aina takaisin. Onkohan tässä ihan vaan kaasuläppä rikki, vai jotain outoa speeduinon ja luistoneston välillä?
Leave a comment:
-
Muistaakseni tuo teikäläisen kääntämä 202305 eli tääOriginally posted by Pazi88 View PostOnko mikä firmis? 202402 olen kuullut jotain vvt ongelmia. 202305 ainakin toimii.
Leave a comment:
Leave a comment: