Originally posted by aaape
View Post
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Eihän oo toinen ennakkokartta käytössä? Toinen mikä säätää ennakkoa on sit imulämpöjen tai koneen lämmön perusteella, että jos ko. anturitiedoissa on häikkää niin sit voi ennakko hyppiä miten sattuu.
-
nyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
Leave a comment:
-
Jees. Pääsen sinne, kun ~40km matkaa, sun tekemä ecu mulla on ja oon häirinnyt sua Whatsappilla muidenlin ongelmien kanssa. Laittelen huomenissa viestiä, nii katellaan joku päivä, käyn hylsyn ottaa ens Perjantaina joka tapauksessa. 😅Originally posted by aaape View PostMiltä muut arvot näyttää?
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Laittelen viestiä. 👌🏻
Leave a comment:
-
Miltä muut arvot näyttää?Originally posted by RacingTeamVillageFreaks View PostHola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Leave a comment:
-
Hola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Leave a comment:
-
Onko kokemuksia miten gs100502 hall anturi pelaa ohuella 3mm triggeripyörällä? valmistajan ohjeessa näyttää olevan että minimi paksuus olis 6.35mm
Leave a comment:
-
Onko tuolla pakopuolella liian kuuma VR6-puolalle? Yksi vaihtoehto olisi sijoittaa akkutelineen alapuolelle. Sinnekin mahtuisi, mutta on likellä pakoputkia.
Leave a comment:
-
Ecun takaa voi ohjata releellä on/off flektiä. Auton omaan flektin ohjaus pinniin menee PWM ohjaus bluepilliltä. Tai pitäis mennä, mutta en ole saanu ko. ominaisuutta vielä täysin pelaamaanOriginally posted by Sellasta View PostMiten tuon flektin sai toimimaan M52TU/M54 1.5 levyllä? Millaiset asetukset Tunerstudiossa pitäisi olla? "Fan output pin is 36 and it's only wired to external connector fan output in the back of the ecu. The stock ecu connector fan output is controlled by bluepill in PWM fashion to be able to control stock fan." En ihan saa kiinni tästä, flektin johtoa on kokeiltu vakiopaikassa ja ecun takana liittimessä, eikä lähde pyörimään.
GitHubissa on tuore koodiversio bluepillille, missä on mukana PWM flektin ohjaus (dutyn ohjaus tapahtuu TunerStudiosta), mutta se ei vielä 100% toimi, enkä oo kerenny debuggaamaan kuntoon.
Leave a comment:
-
Joo ei mee speeduinolle itselleen hirveästi virtaa. 5v regulaattorikin antaa max amppeerin, eli 12voltilla kuluu varmaan puolet siitä. Toki todellisuudessa virtaa menee joku sadan milliamppeerin luokkaa. Mutta koska kaikki ohjaukset on maadoittavia, maapiuha saa olla jytkympi.Originally posted by 525iiäxä View PostMites näissä ei PnP-malleissa raati on hoidellut Speeduinon virransaannin?
Motronikki saa kaiketi originaalisti virtaa pääreleen kautta, siitä olisi tietysti hyvä ryöstää. Tässä meikäläisen L-Jetronicissa nyt ei sellaista ole ja on muutenkin vähän hämärä laitos, kun kunnollisia kaavioita ei löydy.
Kait se on kylmän viileästi otettava paikasta, joka on "hot in run and start". Ei toi vissiin niin syöppö ole, että tartteis releen ja tuhdit sähköt akulta?
Leave a comment:
-
Miten tuon flektin sai toimimaan M52TU/M54 1.5 levyllä? Millaiset asetukset Tunerstudiossa pitäisi olla? "Fan output pin is 36 and it's only wired to external connector fan output in the back of the ecu. The stock ecu connector fan output is controlled by bluepill in PWM fashion to be able to control stock fan." En ihan saa kiinni tästä, flektin johtoa on kokeiltu vakiopaikassa ja ecun takana liittimessä, eikä lähde pyörimään.
Leave a comment:
-
Mites näissä ei PnP-malleissa raati on hoidellut Speeduinon virransaannin?
Motronikki saa kaiketi originaalisti virtaa pääreleen kautta, siitä olisi tietysti hyvä ryöstää. Tässä meikäläisen L-Jetronicissa nyt ei sellaista ole ja on muutenkin vähän hämärä laitos, kun kunnollisia kaavioita ei löydy.
Kait se on kylmän viileästi otettava paikasta, joka on "hot in run and start". Ei toi vissiin niin syöppö ole, että tartteis releen ja tuhdit sähköt akulta?
Leave a comment:
-
Speeduinosta ois saatavissa nyt parikin uutta firmistä. Eli 202207 firmiksestä löytyy nyt .2 versio, missä on bugifiksejä: https://github.com/noisymime/speedui...s/tag/202207.2
Ja sitten varsinainen uus firmis versio, missä korjausten lisäksi mukana uusia ominaisuuksia: https://github.com/noisymime/speedui...ses/tag/202305
Uusien ominaisuuksien listasta näyttää puuttuvan, että AUX kanaviin saa nyt dataa myös CAN väylän kautta. Ei pelkästään secondary serialin tai ecun omien inputtien kautta. Lisäksi VSS tiedon voi nyt ottaa CAN väylän kautta speeduinolle ja mukana on myös decel enleanment feature. Mikä ainakin omassa paranti normi ajettavuutta melkoisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostOlisko toi semmoinen, missä on kaikki tykötarpeet jo built-in? Ettei tartte muuta kuin johdotus kohilleen?
https://www.ebay.com/itm/371131514966
Opelin V6 puolapaketti. Halpa ja toimiva. Oli itellä kans, ku oli vielä m20 pellinalla.
Leave a comment:
-
Kyllähän sen lambdan voi laittaa sinne vaihdelaatikon kupeellekkin. Siellähän se on e36 325 juuri ennen kattia.Originally posted by 525iiäxä View PostSeuraava hämmästely liittyy lambda-anturiin. Pakoputki on tulossa omavalmiste ja suurimman osan matkaa yhdellä hormilla. Alkupää kuitenkin on aikomus mukailla originaalia vaihteiston takapään kannakkeeseen asti, siinä on mukavasti kahdelle röörille paikka. Sen jälkeen luultavasti yhdistyy.
Mutta, onko lambda liian kaukana, jos sen laittaa vasta tuonne missä putket yhdistyy? Jos laittaa lähemmäksi konetta, niin sitten tietysti anturi nuuhkii vain toista putkea. Jos kone toimii oikein, niin ei kai sillä ole väliä. Äkkiseltään vaan tuntuis luontevammalta tutkia kokonaiskuvaa.
Leave a comment:

Leave a comment: