Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Mistä voi johtua että arduino menee sekaisin eikä saa enää flashattyä eikä moottorikaan toimi kunnolla esim. tps päivittyy tosi hitaasti ja tyhjäkäyntierrokset korkealla. Vikaa ennen autoon on asennettu tk moottori, sytkä vaihdettu seqventiaaliseksi ja firmware päivitetty speedyloaderilla koskematta base tuneen. tk moottorin lähdön testaukses tietokoneeseen liitettävästä oskiloskoopista ecun pwm-johto lämpes olisko saanu siinä ecu kipiää? Moottori M43 ja v0.4.3c levy.Last edited by teemu5566; 03-03-2023, 23:18.
Leave a comment:
-
GitHubissa on ohjeet miten saa 6-cyl seqventiaali firmiksen käännettyä tai ladattua valmiin binäärin: https://github.com/pazi88/Speeduino-...code-for-core4
Speedyloaderilla se ei onnistu ainakaan tällä hetkellä. Toki mahdollisuutta ladata custom firmiksiä sillä on kyselty jo pitkään ja se varmaan jossain välissä tulee mahdolliseksi.
Leave a comment:
-
Saitko ikinä tuota sekventiaalista ruiskutusta toimimaan?Originally posted by joppi91 View Post[ATTACH]165880[/ATTACH]Mikä firmis kannattaa pistää rev1.3 purkkiin (e46 m52b28tu) tällä hetkellä 202207.1 firmis ja tossa ei ainakaan suoraa base tune ole. Että onko parempi ajaa vanhempi firmis sisälle jota base tune tukee.
Ainakin tällä 202207.1 firmiksellä auto käy jo mutta seguentaalinen ruisku ei ainakaan toimi. Herjaa että ettei kortti tue sitä... kumminkin käy semi-seguentaalilla.
Vai pitääkö firmis ladata purkkiin jotain muuta kautta kuin speedyloaderilla. Jotain luki sivulla 29 mutta onko se jo vanhaa tietoa???
Ps.Noviisi liikenteessä
Leave a comment:
-
Hyvä huomio, tosiaan myös M20 motronic TPS on vain katkaisijamalli, eli sitä ei kannata laittaa.Originally posted by 525iiäxä View PostTuo uudempi dampperi oheistarpeineen on tietysti prio 1 ja siihen taisikin vihon viimein löytyä kontakti. Oliks noissa uudemmissa TPS jo potikkamallia, vai sellainen ääriasennot tunnistava katkaisijamalli (kuten tässä vanhuksessa)?
Leave a comment:
-
Tuo uudempi dampperi oheistarpeineen on tietysti prio 1 ja siihen taisikin vihon viimein löytyä kontakti. Oliks noissa uudemmissa TPS jo potikkamallia, vai sellainen ääriasennot tunnistava katkaisijamalli (kuten tässä vanhuksessa)?Originally posted by muuris View PostJos kyseessä sigun E30 ja tarkoitus pitää , niin itse hankkisin uudemman M20:n dampperi-triggeripyörän, vakio anturin + kannakkeen siihen, samoin sellaisen tyhjäkäyntiventtiili ja TPS. Osia luulisi löytyvän, hinta/helppous-suhde pitäs olla kohdallaan vrt jos joutuu kuitenkin jotain ostamaan ja leipomaan ne vielä kiinni. Vakio anturin voi toki korvata cherry hallilla tuossa samalla.
Levyksi Pazi88 pnp.
Jos teet triggerille jotain muuta, niin eihän sillä tarkalla kohdalla/asteluvulla ole niin tarkkaa väliä -- kunhan sen sitten mittaa ja asettaa tuneen sen oikein.
Leave a comment:
-
Jos kyseessä sigun E30 ja tarkoitus pitää , niin itse hankkisin uudemman M20:n dampperi-triggeripyörän, vakio anturin + kannakkeen siihen, samoin sellaisen tyhjäkäyntiventtiili ja TPS. Osia luulisi löytyvän, hinta/helppous-suhde pitäs olla kohdallaan vrt jos joutuu kuitenkin jotain ostamaan ja leipomaan ne vielä kiinni. Vakio anturin voi toki korvata cherry hallilla tuossa samalla.Originally posted by 525iiäxä View PostAsioiden yksinkertaistamiseksi (toiveajatteluako?) olen alkanut kallistua tähän ratkaisuun L-Jetronicin tilalle. Kyseessä siis ihan vapari, ei ahtoja tulossa. Pari mietityttävää asiaa:
- Jos tuolta maailmalta tai jostain muualta tilaa DIY-sarjan, niin onko versioilla (0.4.3/0.3.7) olennaista eroa? Yleensä nyt uudempi on ollut olevinaan parempi.
- Orig hammastettu triggeripyörä tuntuu olevan kiven alla ja kallis, niin tuohonhan saa "sileän" pyörän päälle hitsattavaa hammaskehää. Mikä kohta hammastetussa on tarkka TDC?
- Edelliseen liittyen, mikä on paras anturi?
- Entäpä TPS? Mega-turbovehkeessäni oli aikoinaan joku, joka asettui siihen suht kivuttomasti, mutten enää muista mikä...
- L-Jetronicin tyhjäkäyntisäätöä on tähän yhteyteen turha kuvitellakaan, niin mikä siihen ratkaisuksi?
Levyksi Pazi88 pnp.
Jos teet triggerille jotain muuta, niin eihän sillä tarkalla kohdalla/asteluvulla ole niin tarkkaa väliä -- kunhan sen sitten mittaa ja asettaa tuneen sen oikein.
Leave a comment:
-
Asioiden yksinkertaistamiseksi (toiveajatteluako?) olen alkanut kallistua tähän ratkaisuun L-Jetronicin tilalle. Kyseessä siis ihan vapari, ei ahtoja tulossa. Pari mietityttävää asiaa:
- Jos tuolta maailmalta tai jostain muualta tilaa DIY-sarjan, niin onko versioilla (0.4.3/0.3.7) olennaista eroa? Yleensä nyt uudempi on ollut olevinaan parempi.
- Orig hammastettu triggeripyörä tuntuu olevan kiven alla ja kallis, niin tuohonhan saa "sileän" pyörän päälle hitsattavaa hammaskehää. Mikä kohta hammastetussa on tarkka TDC?
- Edelliseen liittyen, mikä on paras anturi?
- Entäpä TPS? Mega-turbovehkeessäni oli aikoinaan joku, joka asettui siihen suht kivuttomasti, mutten enää muista mikä...
- L-Jetronicin tyhjäkäyntisäätöä on tähän yhteyteen turha kuvitellakaan, niin mikä siihen ratkaisuksi?
Leave a comment:
-
Vieläkö sulta löytyy 2.2b levyä ja komponentteja? Valmiiks kasattuna natsais paremmin kun hyvinOriginally posted by Odto View PostMulla olis m52 2.2b levyjä ja ainakin yhteen ylimääräset komponentit. Voin kasailla jollain aikamääreellä, jos joku tarvii. Lisäksi voin myydä yhden vanhan toimivan (1.2 tai 1.3?) kasatun levyn.
EDIT: Tai jos löytyy valmiina m52 PnP settiä niin saa tarjota
Leave a comment:
-
Mikä firmis kannattaa pistää rev1.3 purkkiin (e46 m52b28tu) tällä hetkellä 202207.1 firmis ja tossa ei ainakaan suoraa base tune ole. Että onko parempi ajaa vanhempi firmis sisälle jota base tune tukee.
Ainakin tällä 202207.1 firmiksellä auto käy jo mutta seguentaalinen ruisku ei ainakaan toimi. Herjaa että ettei kortti tue sitä... kumminkin käy semi-seguentaalilla.
Vai pitääkö firmis ladata purkkiin jotain muuta kautta kuin speedyloaderilla. Jotain luki sivulla 29 mutta onko se jo vanhaa tietoa???
Ps.Noviisi liikenteessäLast edited by joppi91; 05-01-2023, 19:13.
Leave a comment:
-
Diy efiltä ostettu valmis paketti, joten pitäisi varmaan olla.Originally posted by Pazi88 View PostOnko custom softa sisässä: https://github.com/pazi88/Speeduino-...code-for-core4
Voiko tuon tarkistaa jostain vai kannattaako vaan ladata toi softa sinne sisään?
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs sekventiaalinen ruiskutus toimi ms42/ms43 levyssä? Nyt ongelmana, että 2 ja 4 suuttimet ei saa mitään ohjausta eculta (rev1.5b). Kaikki muut suuttimet naksuu kun output testistä kokeilee, chanelleita siellä näkyy kuitenkin vain 4? Engine constant valikossa tunerstudio varoittaakin, että levyssä ei välttämättä riitä channellit sekventiaalista ruiskutusta varten. Lisäinfona, että chl 1 toimii 1 suuttimelle, chl 2 > 5, chl 3 >3, chl 4 >6 ja 2 4 suuttimille ei mikään. Mikä voisi olla ongelmana?
Leave a comment:
-
Osaako joku auttaa tuommosen rakun 1.7 levyn kanssa. Haluaisin oljynpaineen ja öljynlämpötiedot moottorinohjaimelle. Missä tuossa on inputteja vai onko missään? https://imgbb.com/Cpj0SXf
Leave a comment:
-
Tässä nyt itselleni vastailen jos vaikka auttaa jotakin tulevaisuudessa, olin tuon map anturin jotenki saanu väärinpäin laitettua jonka takia se ei toiminu. Onneks korjaantu kun käänsin eikä mitään menny rikki.Originally posted by Jforsander View PostNyt ois eka speeduino kasattu, ms2v3 m30:iin tuli tehtyä jokunen vuosi sitten. Tämä tulee ohjaamaan m43 moottoria ahtimella joka on istutettu ladaan, polttoaineena normi bensa. Diy-efi 0.4.3C sarjan tilasin ja kasasin omaan koteloon, johtosarjakin tuli tehtyä itse.
Nyt purkki on pöydällä tietokoneessa kiinni ja aloin konfiguroimaan, uusin firmware(202207) on ladattuna ja valitsin m43-pnp basemapin, board type vaihdoin v0.4 ja paljon muitakin asetuksia on muutettu kun kyseessä ei ole pnp asennus.
Semmonen kysymys olis että onko tuo basemap tehty e85 vai bensalle? Eniten mietityttää sytkäkartta, onko se alkuperäisestä suurinpiirtein kopio ja löytyykö alkuperäistä sytkäkartaa mistään?
Sitte toinen ongelma, Map arvo näyttää kokoajan 34 eikä reagoi mitenkään letkun imemiseen, onko jokin asetus mahdollisesti väärin vai onkohan kyseessä hardware vika? Purkki ei ole vielä käynyt autossa kertaakaan kiinni.
Leave a comment:
Leave a comment: