Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teemu5566
    replied
    Auton kierroslukumittari näyttää enemmän mitä speeduino. Missähän voisi olla vika?
    Last edited by teemu5566; 14-08-2022, 13:08.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?

    Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?

    Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
    Mulla oli sytytysasetus going high vaikka piti olla going low. Siitä syystä ei komponentit kestäny. Sulla varmaan sama vika tai sitten jos sulla on going low niin pitää muuttaa going high.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    saa poistaa
    Last edited by teemu5566; 11-08-2022, 21:55.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Kasaus 150€ sis alv. jos itte hommaat komponentit.

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Onkos täälä minkäänlaista seppää kuka tekis m52 perään kyseisen moottorinohjauksen:think omaan tinaustaitoon en niinpaljon luota että lähtisin koittamaan

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Olethan lisänny uln piirin bensapumpulle: https://speedyefi.com/ulns-and-pullu...-launch-oh-my/

    Tuolta näkyy millanen kytkis pitää tehdä dme releen ohjaukseen ja mistä ottaa virta: https://github.com/pazi88/Speeduino-...c%20rev2.3.pdf
    Pitääkö ecun virta siis ottaa 27 pinnistä kun kytkis on tehty? Tarviiko vielä muita lisäkomponentteja m43 ja kuinka suuren vetovastuksen kierroslukumittari tarvii? Sytytyspääteaste ja dual vr jo on.
    Last edited by teemu5566; 02-08-2022, 20:16.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Kyönäpentti View Post
    Osaisko joku neuvoa laajakaista lambda ongelmien kanssa? Eli M52 koneessa speeduino moottorinohjauksena ja AEM 30-0300 laajakaista lambda. Kyseistä AEM mallia ei suoraan ollut valittavissa, joten laitoin manuaalisesti tämän mallin manuaalista löytyvät arvot tunerstudion lambdan kalibrointi kohtaan. Seosmittari näyttää aivan järkeviä arvoja, mutta logiin näyttää ihan mitä sattuu.(kuvassa näkyy). Mistä tämä voisi johtua? Itse olen aivan noviisi näiden moottorinohjausten kanssa niin kaikki vinkit on tervetulleita. Säätäjä on omalla lambdalla säätänyt koneen. Ja kone käy tosiaan viinalla.
    Näyttäs huonolta kosketukselta signaali piuhassa :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by teemu5566 View Post
    Mikseikään plttoainepumppu pyöri speeduinon 0.4.3c 45 nastassa. Ja toinen kysymys mistä ecun nastasta pitää vetää virta eculle? Onko se 56?
    Olethan lisänny uln piirin bensapumpulle: https://speedyefi.com/ulns-and-pullu...-launch-oh-my/

    Tuolta näkyy millanen kytkis pitää tehdä dme releen ohjaukseen ja mistä ottaa virta: https://github.com/pazi88/Speeduino-...c%20rev2.3.pdf

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Mikseikään plttoainepumppu pyöri speeduinon 0.4.3c 45 nastassa. Ja toinen kysymys mistä ecun nastasta pitää vetää virta eculle? Onko se 56?

    Leave a comment:


  • Kyönäpentti
    replied
    Osaisko joku neuvoa laajakaista lambda ongelmien kanssa? Eli M52 koneessa speeduino moottorinohjauksena ja AEM 30-0300 laajakaista lambda. Kyseistä AEM mallia ei suoraan ollut valittavissa, joten laitoin manuaalisesti tämän mallin manuaalista löytyvät arvot tunerstudion lambdan kalibrointi kohtaan. Seosmittari näyttää aivan järkeviä arvoja, mutta logiin näyttää ihan mitä sattuu.(kuvassa näkyy). Mistä tämä voisi johtua? Itse olen aivan noviisi näiden moottorinohjausten kanssa niin kaikki vinkit on tervetulleita. Säätäjä on omalla lambdalla säätänyt koneen. Ja kone käy tosiaan viinalla.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Omaan m43 ostin 3 uutta puolaa ja kaikki paloi. Mun tapauksessa ei voi ainakaan puolasta johtua. No tällä viikolla selviää toimiiko uudellakaan eculla vai onko ohjelmas vikaa.
    Last edited by teemu5566; 25-07-2022, 16:04.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Yleensä nuo sytkäkivien palamiset johtuu siitä, että puola alkaa olla jo oikosulussa, minkä vuoksi siitä menee todella iso virtamäärä läpi. Sitä on vähän hankala puolasta todeta pelkällä yleismittarilla, koska sekä ehjä ja oikkarissa oleva puola antaa noin puoli ohmia vastukseksi. Pitää olla lcr-mittari siihen tarkoitukseen. Ja puola saattaa silti jotenkuten vielä seoksenkin sytyttää. Joka tapauksessa tämä suuri virtamäärä aika äkkiä polttaa sytkäkiven, koska siellä ei ole suojausta liian suurta virtamäärää vastaan ja lopulta koko sytkäkivi menee oikkariin kans ja puola sulaa lopullisesti mössöksi.

    KDFI purkeissa löytyy virranrajoittimet sytkäkiville, mutta kuten moni varmaan tietää, niin ne taas sitten aiheuttaa ongelmia sytkän riittävyyden kanssa ahdoilla jne. Ja siltikään ne ei anna 100% suojaa sytkäkiven/puolan palamisen varalta.

    Leave a comment:


  • Sellasta
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Ottaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.
    En pääse nyt hetkeen ecun luokse, mutta sanoisin, että nyt ainakin ottaa piirilevyyn. Uutena tuskin otti, niin mulle ainakin aika mysteeri, että mikä tän ihan alunperin aiheutti. Noh pitää vaihtaa toi sytkäkivi sillä bom listauksen malilla ja koittaa toimiiko.


    Joo ykkösen puola suli kyllä melko hyvin, mutta uusia kyllä löytyy.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?

    Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?

    Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
    Mulla oli kans lowcostin ecun kans samaa vikaa joku veikkas että voi olla että mikoprosessori on viallinen. Olisiko sitten menny siitä kun vahingos flashasin kun oli moottorin johtosarjas ecu kiinni. Saa nähdä tuleeko kuntoon kun tein itse speeduinon ja laitan siihen ulkoisen sytytysvahvistimen kun vaan tulee.

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?

    Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
    Ottaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎