Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Originally posted by Sellasta View PostOkei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Leave a comment:
-
-
Onkos täälä minkäänlaista seppää kuka tekis m52 perään kyseisen moottorinohjauksen:think omaan tinaustaitoon en niinpaljon luota että lähtisin koittamaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOlethan lisänny uln piirin bensapumpulle: https://speedyefi.com/ulns-and-pullu...-launch-oh-my/
Tuolta näkyy millanen kytkis pitää tehdä dme releen ohjaukseen ja mistä ottaa virta: https://github.com/pazi88/Speeduino-...c%20rev2.3.pdfLast edited by teemu5566; 02-08-2022, 20:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kyönäpentti View PostOsaisko joku neuvoa laajakaista lambda ongelmien kanssa? Eli M52 koneessa speeduino moottorinohjauksena ja AEM 30-0300 laajakaista lambda. Kyseistä AEM mallia ei suoraan ollut valittavissa, joten laitoin manuaalisesti tämän mallin manuaalista löytyvät arvot tunerstudion lambdan kalibrointi kohtaan. Seosmittari näyttää aivan järkeviä arvoja, mutta logiin näyttää ihan mitä sattuu.(kuvassa näkyy). Mistä tämä voisi johtua? Itse olen aivan noviisi näiden moottorinohjausten kanssa niin kaikki vinkit on tervetulleita. Säätäjä on omalla lambdalla säätänyt koneen. Ja kone käy tosiaan viinalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu5566 View PostMikseikään plttoainepumppu pyöri speeduinon 0.4.3c 45 nastassa. Ja toinen kysymys mistä ecun nastasta pitää vetää virta eculle? Onko se 56?
Tuolta näkyy millanen kytkis pitää tehdä dme releen ohjaukseen ja mistä ottaa virta: https://github.com/pazi88/Speeduino-...c%20rev2.3.pdf
Leave a comment:
-
-
Mikseikään plttoainepumppu pyöri speeduinon 0.4.3c 45 nastassa. Ja toinen kysymys mistä ecun nastasta pitää vetää virta eculle? Onko se 56?
Leave a comment:
-
-
Osaisko joku neuvoa laajakaista lambda ongelmien kanssa? Eli M52 koneessa speeduino moottorinohjauksena ja AEM 30-0300 laajakaista lambda. Kyseistä AEM mallia ei suoraan ollut valittavissa, joten laitoin manuaalisesti tämän mallin manuaalista löytyvät arvot tunerstudion lambdan kalibrointi kohtaan. Seosmittari näyttää aivan järkeviä arvoja, mutta logiin näyttää ihan mitä sattuu.(kuvassa näkyy). Mistä tämä voisi johtua? Itse olen aivan noviisi näiden moottorinohjausten kanssa niin kaikki vinkit on tervetulleita. Säätäjä on omalla lambdalla säätänyt koneen. Ja kone käy tosiaan viinalla.
Leave a comment:
-
-
Yleensä nuo sytkäkivien palamiset johtuu siitä, että puola alkaa olla jo oikosulussa, minkä vuoksi siitä menee todella iso virtamäärä läpi. Sitä on vähän hankala puolasta todeta pelkällä yleismittarilla, koska sekä ehjä ja oikkarissa oleva puola antaa noin puoli ohmia vastukseksi. Pitää olla lcr-mittari siihen tarkoitukseen. Ja puola saattaa silti jotenkuten vielä seoksenkin sytyttää. Joka tapauksessa tämä suuri virtamäärä aika äkkiä polttaa sytkäkiven, koska siellä ei ole suojausta liian suurta virtamäärää vastaan ja lopulta koko sytkäkivi menee oikkariin kans ja puola sulaa lopullisesti mössöksi.
KDFI purkeissa löytyy virranrajoittimet sytkäkiville, mutta kuten moni varmaan tietää, niin ne taas sitten aiheuttaa ongelmia sytkän riittävyyden kanssa ahdoilla jne. Ja siltikään ne ei anna 100% suojaa sytkäkiven/puolan palamisen varalta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Odto View PostOttaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.
Joo ykkösen puola suli kyllä melko hyvin, mutta uusia kyllä löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sellasta View PostOkei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
Leave a comment: