Originally posted by turbobliz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
-
-
Kyllä pääsääntöisesti moottorinohjausboksit maadoittaa bensapumpun releen ohjauspuolen (nasta 85). En ole törmännyt muunlaisiin.
Ja muutenkin ECU:n asia on kontrolloida bensapumppua, ei virtalukon.
Leave a comment:
-
-
PA-pumppu ei herää
Noniin, vihonviimein Speeduino kiinni autossa. Tässä vaiheessa tavoitteena vain saada käyntiin, että tietää onko mieltä jatkaa koko hommaa.
Siis:
- IAT näyttää ok
- CLT näyttää ok
- TPS kalibroitu
- Startatessa RPM-viisari nousee -> pyörimistieto ok -> mahdollisesti myös kipinä iskee, puolan sulake tosin vielä irti
- Startatessa duty cycle näyttää jotain, tais olla luokkaa 10% -> tulkitsen että ainakin yrittää ruiskuttaa, suuttimien sulake tosin vielä irti
Näiltä osin ihan lupaavaa. Mutta, PA-pumpun pinnissä ei ole mitään eloa. Pumppu on siis releen perässä ja ohjaus tuosta pinnistä. Tuneen on laitettu muutaman sekunnin ajo virran kytkeytyessä. Ei siinäkään vaiheessa eloa. Vai olikos toi kuitenkin maadoittava pinni...? :think
Oisko siinä mitään ideaa/haittaa, jos ohjaisikin pumppua suoraan virtalukosta, eikä Speeduinosta?
Entäpä MAP-anturi, pitäiskö se letkuttaa? Onko sillä väliä, kuitenkin TPS:ään perustuva tune? Äkkiseltään ei omista varastoista löytynyt niin ohutta letkua. Kaipa sitä kaupasta saa.Last edited by 525iiäxä; 31-07-2023, 12:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEihän oo toinen ennakkokartta käytössä? Toinen mikä säätää ennakkoa on sit imulämpöjen tai koneen lämmön perusteella, että jos ko. anturitiedoissa on häikkää niin sit voi ennakko hyppiä miten sattuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View Postnyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
Leave a comment:
-
-
nyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View PostMiltä muut arvot näyttää?
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Laittelen viestiä. 👌🏻
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RacingTeamVillageFreaks View PostHola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Leave a comment:
-
-
Hola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Leave a comment:
-
-
Onko kokemuksia miten gs100502 hall anturi pelaa ohuella 3mm triggeripyörällä? valmistajan ohjeessa näyttää olevan että minimi paksuus olis 6.35mm
Leave a comment:
-
-
Onko tuolla pakopuolella liian kuuma VR6-puolalle? Yksi vaihtoehto olisi sijoittaa akkutelineen alapuolelle. Sinnekin mahtuisi, mutta on likellä pakoputkia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sellasta View PostMiten tuon flektin sai toimimaan M52TU/M54 1.5 levyllä? Millaiset asetukset Tunerstudiossa pitäisi olla? "Fan output pin is 36 and it's only wired to external connector fan output in the back of the ecu. The stock ecu connector fan output is controlled by bluepill in PWM fashion to be able to control stock fan." En ihan saa kiinni tästä, flektin johtoa on kokeiltu vakiopaikassa ja ecun takana liittimessä, eikä lähde pyörimään.GitHubissa on tuore koodiversio bluepillille, missä on mukana PWM flektin ohjaus (dutyn ohjaus tapahtuu TunerStudiosta), mutta se ei vielä 100% toimi, enkä oo kerenny debuggaamaan kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostMites näissä ei PnP-malleissa raati on hoidellut Speeduinon virransaannin?
Motronikki saa kaiketi originaalisti virtaa pääreleen kautta, siitä olisi tietysti hyvä ryöstää. Tässä meikäläisen L-Jetronicissa nyt ei sellaista ole ja on muutenkin vähän hämärä laitos, kun kunnollisia kaavioita ei löydy.
Kait se on kylmän viileästi otettava paikasta, joka on "hot in run and start". Ei toi vissiin niin syöppö ole, että tartteis releen ja tuhdit sähköt akulta?
Leave a comment:
-
-
Miten tuon flektin sai toimimaan M52TU/M54 1.5 levyllä? Millaiset asetukset Tunerstudiossa pitäisi olla? "Fan output pin is 36 and it's only wired to external connector fan output in the back of the ecu. The stock ecu connector fan output is controlled by bluepill in PWM fashion to be able to control stock fan." En ihan saa kiinni tästä, flektin johtoa on kokeiltu vakiopaikassa ja ecun takana liittimessä, eikä lähde pyörimään.
Leave a comment:
-
-
Mites näissä ei PnP-malleissa raati on hoidellut Speeduinon virransaannin?
Motronikki saa kaiketi originaalisti virtaa pääreleen kautta, siitä olisi tietysti hyvä ryöstää. Tässä meikäläisen L-Jetronicissa nyt ei sellaista ole ja on muutenkin vähän hämärä laitos, kun kunnollisia kaavioita ei löydy.
Kait se on kylmän viileästi otettava paikasta, joka on "hot in run and start". Ei toi vissiin niin syöppö ole, että tartteis releen ja tuhdit sähköt akulta?
Leave a comment:
-
Leave a comment: