Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • apr
    replied
    Pätkiminen kuormitettuna

    Rupesin epäilemään että olis sittenkin polttoaineongelma: logeista näkee että seos alkaa laihenemaan pian 6000rpm jälkeen ja jossain kohtaa alkaa sitten pätkiminen (jolloin seokset tietty mitä sattuu). Laiheneminen alkaa koska dutycycle tulee maksimiin (95%), PW maksimissaan n. 9ms.

    Onkohan mulla nuo suuttimen asetukset väärin? Ne on vielä basetunen asetuksissa eli reg.fuel 14.7 ja deadtime 0.6s. Suuttimet on vakiot m52b25 koneen suuttimet. Oon kuvitellut että nämä vaparissa pumppubensalla kyllä riittäisi vähän kierrättääkin. :think

    Pitääkö hommata seuraavaksi painemittari ja mitata bensanpaineet että saa mekaanisen vian rajattua pois vai huomaako joku jo noista tiedoista virheen asetuksissa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jotakin on oikosessa ollu. En tiiä tuota levyä sit tarkemmin että mikä veto tuo on.

    Leave a comment:


  • Jp__
    replied
    Mistähän johtuu että tuo levy on nuin lämmennyt parista kohtaa. Kaikki kuitenki pelaa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • apr
    replied
    Originally posted by apr View Post
    Joo wasted cop. Puolat toki on jo vanhat että sitä nyt ainakin kokeillaan (jos kerrankin vaihtamalla paranis).
    Ei auttanut uudet puolat. Tulppina NGK BCPR7ES. Kokeilen vielä leikatuilla tulpilla kunhan pääsee seuraavan kerran testaamaan. Oli tuo pätkiminenkin toki parempi ajamisen kannalta kuin vakiorajoitin. Vai lisääköhän tuo pätkiminen koneen lämpenemistä kun tuntuu että lämmönkulutus huitelee taas ajaessa melko vaarallisilla lukemilla vaikka seokset on siellä 13 pinnas..

    Dwell time on nyt 2ms eli sitä voisi vielä myös nostaa. Vai onko parempi käyttää sitä dwell karttaa ja lisätä latausaikaa vain tuonne yli 6000rpm alueelle?

    On tosiaan M50 ja omilla sähköillä. Tähän koneeseen (aikalailla vakio) en ala kyllä johtosarjaa tekemään mutta pitää rakenteilla olevaan kisakoneeseen ilmeisesti sekin tehdä. :think

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by apr View Post
    Mites ton speeduinon sytkäpuolen pitäis pelata Bmw alkuperäispuolien kanssa? Nyt on semmon ongelma että kone alkaa pätkimään isommalla kuormalla pian 6000rpm jälkeen (rajoitin reilusti ylempänä). Loppuuko sytkäpuolelta teho vai onko todennäköisempää että puolissa vikaa? Vakioboksilla tosin toiminut hyvin mutta siinä toki rajoitin tullut vastaan.

    Puolien latausaikaa kokeiltu nostaa 5ms eikä vaikutusta. Triggeritieto tulee hyvin koko ajan eikä siinä näyttäis olevan häiriötä, kokeiltu myös filtteröintiä. Firmis on uusin 2035.

    Kiitos jo etukäteen. Ja jos Seinäjoella on Speeduino tietäjiä niin saa laittaa privaa. Kiire tulee taas tämän kans.
    Jos kone on m50 niin vika voi olla myös niissä olemattomissa viertajohdoissa mitkä menee puolille. Muutamasta ainakin korjautunut uusilla paksummilla virtapuolen johdoilla.
    Itse ainakin huomannu että n.2.5ms vakio puolille on riittävä sen yli ei juuri ole hyötyä

    Leave a comment:


  • apr
    replied
    Joo wasted cop. Puolat toki on jo vanhat että sitä nyt ainakin kokeillaan (jos kerrankin vaihtamalla paranis).

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kipinähän on ilmeisesti wasted cop -tyyppinen:think

    Voiko olla että vakiopuolista loppuis tenku jo?

    Toki latausajan nosto jos ei vaikuta mitään, tuntus että vika on mieluummin muualla.

    Leave a comment:


  • apr
    replied
    Kipinä loppuu

    Mites ton speeduinon sytkäpuolen pitäis pelata Bmw alkuperäispuolien kanssa? Nyt on semmon ongelma että kone alkaa pätkimään isommalla kuormalla pian 6000rpm jälkeen (rajoitin reilusti ylempänä). Loppuuko sytkäpuolelta teho vai onko todennäköisempää että puolissa vikaa? Vakioboksilla tosin toiminut hyvin mutta siinä toki rajoitin tullut vastaan.

    Puolien latausaikaa kokeiltu nostaa 5ms eikä vaikutusta. Triggeritieto tulee hyvin koko ajan eikä siinä näyttäis olevan häiriötä, kokeiltu myös filtteröintiä. Firmis on uusin 2035.

    Kiitos jo etukäteen. Ja jos Seinäjoella on Speeduino tietäjiä niin saa laittaa privaa. Kiire tulee taas tämän kans.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Originally posted by teemu5566 View Post
    Mikähän autolle nyt tuli ei kestä kierroksia yhtään?

    https://youtu.be/x0k-fSWZgKo
    vika selvis. alkuperäinen pakoputki tukos.

    Leave a comment:


  • joonas112
    replied
    Uusi arduino, boksi irrallaan. Mitä tuo reset control tarkoittaa. Pitäisi olla oikea portti

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by joonas112 View Post
    Speeduinon firmwarea asentaessa speedyloaderilla tuli virhe. osaisiko joku auttaa

    ...
    Using Port : COM3
    Using Programmer : wiring
    Overriding Baud Rate : 115200
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    ...avrdude done. Thank you.
    Tuossa se oleellisin on, ei saa yhteyttä COM3 kautta bootloaderiin.

    Onko uusi Arduino vai onko siinä jo aiempi firmis, boksi autossa vai irrallaan, reset control käytössä vai ei, oikea portti jne?

    Leave a comment:


  • joonas112
    replied
    Speedino Firmware

    Speeduinon firmwarea asentaessa speedyloaderilla tuli virhe. osaisiko joku auttaa

    avrdude: Version 6.0.1, compiled on Apr 3 2014 at 23:12:16
    Copyright (c) 2000-2005 Brian Dean, http://www.bdmicro.com/
    Copyright (c) 2007-2009 Joerg Wunsch

    System wide configuration file is "C:\Users\OMISTAJA\AppData\Local\Temp\nsm31BD.tmp\ app\resources\/bin/avrdude-windows/avrdude.conf"
    cygwin warning:
    MS-DOS style path detected: C:\Users\OMISTAJA\AppData\Local\Temp\nsm31BD.tmp\a pp\resources\/bin/avrdude-windows/avrdude.conf
    Preferred POSIX equivalent is: /avrdude-windows/avrdude.conf
    CYGWIN environment variable option "nodosfilewarning" turns off this warning.
    Consult the user's guide for more details about POSIX paths:


    Using Port : COM3
    Using Programmer : wiring
    Overriding Baud Rate : 115200
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout
    avrdude: stk500v2_getsync(): timeout communicating with programmer

    avrdude done. Thank you.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Näissä tapauksissa logi auttaa hirveästi. Jos on triggeröinti ongelmaa, niin se näkyy kyllä sync losseina.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    sitä ittekki aluksi epäilin mutta taitaa olla alkuperäinen polttoainepumppu entinen.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Ei triggaa kierroksilla enää? Onko anturi ehjä ja sen teline sellainen, ettei heilu? Triggeripyörä likainen tai vioittunut?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎