Partco on sopivan holleilla, lähinnä katselin itsekkin tuota mutta pisti vain silmöään että mouserin infossa.
Power Rating: 250 mW (1/4 W)
ja partco:lla 0,6w
Mutta toki luulisi että siihen voi laittaa enemmän jännitettä kestävän resistorin samoilla spekseillä.
Jatko kysymystä, onko kellään myydä m52 rev 2.1 levyä, vai tilailenko kiinasta 5 levyn setin.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Originally posted by rungo View PostOsaako joku mahdollisesti linkata mistä suomesta saisi vastaava resistoria
Bebekiltäkin kannattaa kysyä, jos on lähempänä kuin partco:
Tai Radioduo:
Leave a comment:
-
Originally posted by rungo View Post
Leave a comment:
-
Osaako joku mahdollisesti linkata mistä suomesta saisi vastaava resistoria
2kpl jäänyt uupumaan enkä viitsisi noin pientä tilausta digikeylle/mouserille tehdä.Last edited by rungo; 29-10-2020, 14:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep sille on toisaan oma kytkis levyllä ja ei liity arduinoon mitenkään. Jos se rele ei aktivoidu, niin silloin on jotain ongelmaa Q9, D18 tai R63 komponenteissa. Joku esim. puuttuu tai Q9 tai D18 väärinpäin.
Leave a comment:
-
Originally posted by muuris View PostJohtosarjan maapiste pitää tietysti olla maadoitettu, älä kokeile niin että se kelluu. Sitä kautta tulee maadoitus. Pazi88:n pnp-levyllä tuo toiminto hoidetaan ihan transistorikytkennällä, ei vaadi mikrokontrollerin ohjausta. Tuo 27-pinni vedetään maihin kun Speeduino saa sytytysvirtasignaalin (+12 V) pinniin 56. Kannattaa nuo Pazi88:n piirikaaviot ottaa avuksi, jos ei ala ratkeamaan.
Kiitokset vinkeistä!👍
Leave a comment:
-
Originally posted by Herra-Jermu View PostAivan, unohdin väsyneenä mainita.. rev.2.1, 16u2 levy ja käytössä hall-anturit, jotka kytketty viimeisimmän ohjeen mukaan, jos tuolla tiedolla on mitään merkitystä. Toimii tosiaan tuolla hyppyjohdolla normaalisti, niin hyvin, kuin nyt säätämättömänä voi toimia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Herra-Jermu View PostAutona seuraavanlainen viritelmä: 1997 E36 328 kori, 1994 M50tu ja sen sähköt.
...
Ecun pinni 27 – releen 4/85, on ilmeisesti maadoittava käsky, joka nyt puuttuu? Ecu ilmeisesti maadoittaa johtosarjan kautta, eikä oman runkonsa? :think
Originally posted by Miksa99 View Postmikä kohta heittää säädöissä, kun kylmä käynnistykset takkuaa, m52b20 mylly
ja heti ku mennää 0 - -10c nii pamahtaa käyntii yleesä kohtuudella, mutta sitte käytyään 1-2 sec sammuu ku sauna lyhty? sitten pitää tarttailla useemman kerran että jää käymään... polttoaineena re85.... ja just silläi ankeasti että ei oikeen mitää selvää heittoa näy missää muutaku kone vaa sammahtaa.... käytyään 1-2 sec ihan ok
kaikki neuvot terve tulleita
Leave a comment:
-
Oisko tipsiä heittää
mikä kohta heittää säädöissä, kun kylmä käynnistykset takkuaa, m52b20 mylly
ja heti ku mennää 0 - -10c nii pamahtaa käyntii yleesä kohtuudella, mutta sitte käytyään 1-2 sec sammuu ku sauna lyhty? sitten pitää tarttailla useemman kerran että jää käymään... polttoaineena re85.... ja just silläi ankeasti että ei oikeen mitää selvää heittoa näy missää muutaku kone vaa sammahtaa.... käytyään 1-2 sec ihan ok
kaikki neuvot terve tulleita
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostMikä speeduino siinä nyt on?
Leave a comment:
-
Autona seuraavanlainen viritelmä: 1997 E36 328 kori, 1994 M50tu ja sen sähköt.
Ongelma ecu:n releen kanssa, eli ensimmäistä starttia yrittäessä ei auto käynnistynytkään, vaikka se vakio eculla tulikin ajamalla sisälle. Tässä välissä rakennettu kone jne. Speeduino teetetty ja asennettu paikalleen.
Tämän hetkinen tilanne: auton saa käyntiin, kun dme:n releen ohittaa hyppyjohdoilla, mitattu seuraavanlaiset tulokset (liitteet.) Releet ehjiä, testattu varmuuden vuoksi useammalla.
Ecun pinni 27 – releen 4/85, on ilmeisesti maadoittava käsky, joka nyt puuttuu? Ecu ilmeisesti maadoittaa johtosarjan kautta, eikä oman runkonsa? :think
Jännitteet mitattu ecun kammalta ja komponenttien puolelta, johtosarja tarkastettu silmämääräisesti, muttei vielä ole kuormitettu.
Tämän enempää en ole ehtinyt tutkia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Odto View PostEdit. Jaahas homma selvisi. Pumpun telineessä oli pieni halkeama siinä kohtaa mistä polttoainelinja alkaa.
Hienoa että vika löytyi
Tämä kaikille meille muillekkin opetuksena, ettei vikaa kannata etsiä aina elektroniikan puolelta, vaan järjestelmällisesti käydä asioita läpi, kuten Sinä teitkin
Leave a comment:
-
Kaasulle mentäessä paineet tippuu kuin lehmän häntä, kuten olen olettanutkin. Missään vaiheessa ei nouse yli 2,8bar. Oem säätimellähän paineiden pitäisi nousta 3,5 bariin kun alipaine säätimeltä katoaa.
Amerikan Joen pumppu kuraa?
Seuraava steppi varmaankin kokeilla eri pumppua
Edit. Jaahas homma selvisi. Pumpun telineessä oli pieni halkeama siinä kohtaa mistä polttoainelinja alkaa.Last edited by Odto; 30-09-2020, 14:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by Odto View PostTapellut E36 328 turbon polttoainepaineiden (oletettavasti) kanssa, eikä omat korjaukset muuta mitään. Laitan tämän tähän ketjuun kun speeduino kuitenkin ohjaa moottoria.
Vedossa seos lähtee kipuamaan laihemmalle vajaassa 4k rpm, vaikkakin suuttimien pw kipuaa tappiin, niin seos vain laihenee. Mistä tässä nyt kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Laitan kuvan liitteeksi.
-Pumppu aem 340lph. Jännite pumpun liittimillä tyhjäkäynnillä ~13.2V ja häviö luokkaa 3%. Vedin uudet 2,5mm2 johdot "jakorasialta" oem releelle ja releeltä pumpulle. Maadoitus airbagin ohjausyksikön maadoituspisteeseen.
Ei vaikutusta mihinkään.
-Polttoainelinjat kokoa vakio, e85 letkuilla. Pumpulla oli letku kamalalla mutkalla. Suoristin sen ja pumpun ääni muuttui kyllä paremmaksi, mutta muuten ei vaikuttanut mihinkään.
-Uusi oem suodatin. Ei vaikutusta
-Polttoainepaineensäädin uusi alkuperäinen. Ei vaikutusta
-328 vakio pa-kisko.
-Suuttimet deka 630cc.
-Polttoaineena E85.
Omasta mielestäni näiden pitäisi riittää hienosti. Herääkö jollain ajatuksia mistä voisi kiikastaa.
Mittaisin bensanpaineen ajossa
Leave a comment:
Leave a comment: