Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sellasta
    replied
    Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?

    Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?

    Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?

    Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
    Ite hajotin m43:sta kolme puolaa kun eka paloi sytkäkivi mikä sullaki ja sen jälkeen puola. Voit koittaa vaihtaa kiven ja ecusi kyllä tukee sequentiaalista sytytystä kun on "vain" 6 sylinteriä.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
    m60(v8) on hieman asia erikseen(, mutta hänenkin boxista saattaa komponentit 6cyl sekventiaaliseen sytykseen silti löytyä).

    Originally posted by Sellasta View Post
    Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
    yep, mutta voi olla vielä täysin korjattavissa.

    Leave a comment:


  • Sellasta
    replied
    Originally posted by teemu5566 View Post
    asetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.
    Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?

    Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Mitäs tässä on oikeen tapahtunut? Kyseessä siis DIY EFI:ltä ostettu m52tu/m54 valmis paketti. Mitä jatkotoimenpiteitä tässä oikeen on, kokonaan uusi levy vai vain tuon yhden komponentin vaihto?
    asetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Ostin valmiiksi kasatun speeduinon m60 turboon ja oletin sen tukevan sekventiaalisytytystä. No boksihan ei siitä tykännyt, vaan kärähti. Onko kukaan ajanut bmw vakio sytytyspuolia hukkakipinällä yli 1bar paineilla?

    Nykyinen moottorinohjaus on kdfi ja sillä pätkii ahdoilla. Onko tuo speeduino kuitenkaan tähän se lääke, jos silläkään ei voi pyörittää moottoria sekventiaalisytytyksellä?
    Last edited by -kalevi-; 18-07-2022, 10:29.

    Leave a comment:


  • Sellasta
    replied
    Mitäs tässä on oikeen tapahtunut? Kyseessä siis DIY EFI:ltä ostettu m52tu/m54 valmis paketti. Mitä jatkotoimenpiteitä tässä oikeen on, kokonaan uusi levy vai vain tuon yhden komponentin vaihto?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Ahtopainesolenoidi oli jatkuvassa jännitteessä. Nyt releen takana ja ongelmat poistui.

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Vaihdoin tänään uuden m52 2.2B version käyttöön. Auto käy tyhjää ihan ok, mutta sync lossi vaivaa ja moottori sammuilee sen takia.

    Sekventaaliruiskutus käytössä. Kävin johdotuksia ja varsinkin maat läpi... Kaikki kytkennät silmämääräsesti ja nyppimällä ok. Nokka-anturin filtteröinnin muutos weak->medium auttoi huomattavasti.


    Weak = sync loss/5sec. Satunnaisesti ehkä 20sec väliä
    Medium = sync loss /1min

    Tuntuis että nokan signaali jotenkin tän aiheuttaa. Vanhalla 1.3 levyllä kampuran signaalissa ei ainakaan ollu mitään ongelmia.

    Mistähän sitä jatkais vianhakua...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minua voisi tuommoisen kasaus kiinnostaa myös

    Leave a comment:


  • teemu5566
    replied
    Mä voin kasata muiden elektroniikkahommien ohes.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Sellasta View Post
    Sama täällä. Jos joku näitä kasaa Suomessa, niin ilmiantakaa toki.
    https://diy-efi.co.uk/shop, täältä saa ainakin M52TU/M54 varten, mutta en tiedä onko jo vanhaa mallia?
    Uusin versio on.

    Leave a comment:


  • Sellasta
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Minäkin voisin olla kiinnostunut valmiista purnukasta.
    Sama täällä. Jos joku näitä kasaa Suomessa, niin ilmiantakaa toki.
    https://diy-efi.co.uk/shop, täältä saa ainakin M52TU/M54 varten, mutta en tiedä onko jo vanhaa mallia?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by epee View Post
    Saako näitä jo ostettua valmiiksi kasattuna jostain?
    Minäkin voisin olla kiinnostunut valmiista purnukasta.

    Leave a comment:


  • epee
    replied
    Saako näitä jo ostettua valmiiksi kasattuna jostain?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎