Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Originally posted by Sellasta View PostLisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu5566 View Postasetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sellasta View PostMitäs tässä on oikeen tapahtunut? Kyseessä siis DIY EFI:ltä ostettu m52tu/m54 valmis paketti. Mitä jatkotoimenpiteitä tässä oikeen on, kokonaan uusi levy vai vain tuon yhden komponentin vaihto?
Leave a comment:
-
-
Ostin valmiiksi kasatun speeduinon m60 turboon ja oletin sen tukevan sekventiaalisytytystä. No boksihan ei siitä tykännyt, vaan kärähti. Onko kukaan ajanut bmw vakio sytytyspuolia hukkakipinällä yli 1bar paineilla?
Nykyinen moottorinohjaus on kdfi ja sillä pätkii ahdoilla. Onko tuo speeduino kuitenkaan tähän se lääke, jos silläkään ei voi pyörittää moottoria sekventiaalisytytyksellä?Last edited by -kalevi-; 18-07-2022, 10:29.
Leave a comment:
-
-
-
Ahtopainesolenoidi oli jatkuvassa jännitteessä. Nyt releen takana ja ongelmat poistui.
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin tänään uuden m52 2.2B version käyttöön. Auto käy tyhjää ihan ok, mutta sync lossi vaivaa ja moottori sammuilee sen takia.
Sekventaaliruiskutus käytössä. Kävin johdotuksia ja varsinkin maat läpi... Kaikki kytkennät silmämääräsesti ja nyppimällä ok. Nokka-anturin filtteröinnin muutos weak->medium auttoi huomattavasti.
Weak = sync loss/5sec. Satunnaisesti ehkä 20sec väliä
Medium = sync loss /1min
Tuntuis että nokan signaali jotenkin tän aiheuttaa. Vanhalla 1.3 levyllä kampuran signaalissa ei ainakaan ollu mitään ongelmia.
Mistähän sitä jatkais vianhakua...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sellasta View PostSama täällä. Jos joku näitä kasaa Suomessa, niin ilmiantakaa toki.
https://diy-efi.co.uk/shop, täältä saa ainakin M52TU/M54 varten, mutta en tiedä onko jo vanhaa mallia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMinäkin voisin olla kiinnostunut valmiista purnukasta.
https://diy-efi.co.uk/shop, täältä saa ainakin M52TU/M54 varten, mutta en tiedä onko jo vanhaa mallia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by epee View PostSaako näitä jo ostettua valmiiksi kasattuna jostain?
Leave a comment:
-
Leave a comment: