Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anteroro
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Boschilla on aika monta erilaista suutinta noissa tuottolukemissa. Ilman Boschin 10-numeroista koodia noilla arvoilla ei tee yhtään mitään. Ei edes vertailun vuoksi.
    Aina sitä oppii uutta.

    Bosch 250cc@3bar 0280 150 701
    Bosch 184cc@3bar 0280 150 415

    Leave a comment:


  • harrastaja
    replied
    Juu, ei erilaisia, vaikkakin samankokoisia suuttimia voi verrata. Jossain tapauksessa samanlainenkin suutin erilaisella ohjaimella voi vaatia erilaisen DT:n.

    Tässä hiukan selitetty asiaa , taisi sattua vielä BMW suutin (0280150792). Tuokin on "samankokoinen" (mitattu 3bar/14V), mutta DT noin 0,6ms.

    Sehän tässä eniten sotkee asiaa, kun ne "Approx. DeadTime" lukemat ei täsmää niihin tuottolukemiin.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by anteroro View Post
    Bosch 250cc@3bar
    8v 2.23
    10v 1.59
    12v 1.23
    14v 1.03
    16v 0.87
    18v 0.73

    Bosch 184cc@3bar
    8v 2.26
    10v 1.63
    12v 1.26
    14v 1.04
    16v 0.90
    18v 0.75

    Eikö nuo nyt aika tontillaan ole kun noihin vertaa.

    Boschilla on aika monta erilaista suutinta noissa tuottolukemissa. Ilman Boschin 10-numeroista koodia noilla arvoilla ei tee yhtään mitään. Ei edes vertailun vuoksi.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Miksa99 View Post
    sitten vaihtaaa suuttime, nuihin edellä mainittuihin, ja säätää kohalleen, ja sen jälkeen tehdä sitte vielä ne etanoli kartat, että vois ajaa viinalla,

    Ota huomioon että suuttimissa on oltava 30% enemmän tuottoa etanolilla kuin bensalla. Nuo laittamasi linkin suuttimet on aika pienet. Mihin ne olisi tulossa?

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    no laitetaanko siihen nyt open time arvoksi? joku nuista ilmoitetuista luvuista? vai onko se jotakin muuta? tarkotus ois ensin saada auto pelittään nuilla vakio suuttimilla, bensalla... sitten vaihtaaa suuttime, nuihin edellä mainittuihin, ja säätää kohalleen, ja sen jälkeen tehdä sitte vielä ne etanoli kartat, että vois ajaa viinalla, ja jos tilanne vaatii ois kuiten kunnollinen pensakartta olemassa.... toki ajan kanssa vois puuhastella sen anturin varmaan ja sen mukaan korjaukset kne.. nii vois sitte tankkaa mitä vaan ja miten vaan...

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Bosch 250cc@3bar
    8v 2.23
    10v 1.59
    12v 1.23
    14v 1.03
    16v 0.87
    18v 0.73

    Bosch 184cc@3bar
    8v 2.26
    10v 1.63
    12v 1.26
    14v 1.04
    16v 0.90
    18v 0.75

    Eikö nuo nyt aika tontillaan ole kun noihin vertaa.

    Leave a comment:


  • harrastaja
    replied
    Ei tuosta voi oikein sanoa, mikä se lukema on. Noissa kummassakaan tapauksessa ei kuitenkaan ole jännitettä tiedossa.

    Lähinnä meinasin vain, että tuota olisi syytä selvittää hiukan lisää (jos jollain vaikka olisi jotain mittaustuloksia).
    Ihmettelen kyllä, miten Finjectorilla on tuollaisiin lukuihin päädytty.

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by harrastaja View Post
    Jep, suuttimien (0280158107) mittauslapussa on vaikkapa...
    Dyn. tuotto 2,5ms (13300 pulssia) = 99ml
    Staattinen tuotto = 220ml/min
    Noista laskettuna DT olisi noin 0,5ms... (jännitettä ei ole ilmoitettu)

    Netistä löytyvän "bosch-injector-data-sheet.xls" taulukon arvoilla...
    Dynaaminen 2,5ms (1000 puls) = 4,75g
    Staattinen tuotto = 150g (214ml)/min
    DeadTime > noin 0.6ms... (ei myöskään ole jännitetietoa)

    Mielestäni nuo ilmoitetut arvot ovat liian suuria.
    hmm...:think
    eli sinä oisit ennemmin sen 0,6ms kannalla ku sen 1ms?...
    Last edited by Miksa99; 05-07-2020, 17:04.

    Leave a comment:


  • harrastaja
    replied
    Jep, suuttimien (0280158107) mittauslapussa on vaikkapa...
    Dyn. tuotto 2,5ms (13300 pulssia) = 99ml
    Staattinen tuotto = 220ml/min
    Noista laskettuna DT olisi noin 0,5ms... (jännitettä ei ole ilmoitettu)

    Netistä löytyvän "bosch-injector-data-sheet.xls" taulukon arvoilla...
    Dynaaminen 2,5ms (1000 puls) = 4,75g
    Staattinen tuotto = 150g (214ml)/min
    DeadTime > noin 0.6ms... (ei myöskään ole jännitetietoa)

    Mielestäni nuo ilmoitetut arvot ovat liian suuria.

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by Miksa99 View Post
    joo eli, heidän mittauksiaan on nuille suuttimille, ja heidän ilmoittama tieto!
    ja jos osasin liittää nii kuva siitä suutin datasta mitä tuli matkassa
    onhan tuossa ainaki se että vähä enempi tulee suuttimista kun ilmotettu ku ne mahto olla 214cc ilmotettu ja 220 mitattu:think vaikka ei nyt niin radikaali ero olekhhaan
    Last edited by Miksa99; 05-07-2020, 05:28.

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Speeduinon open time = dead time. Tarkasti ottaen pitäisi puhua offsetistä, mutta pilkkua ei kannata viilata yhtään enempää.


    Otat tuosta vaikka 14v =1ms =100%. Sitten alat laskeskelemaan montako prosenttia 0,9;1,1;1,3;1,5 on luvusta 1 senverran matematiikkaa on jokaisen osattava
    no saattaa se siihen juuriki, riittää..
    Last edited by Miksa99; 05-07-2020, 04:58.

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by harrastaja View Post
    Nämä siis pitäisi olla 0280158107 suuttimille?
    Vaikuttavat melko suurilta.
    Jos tilasit nuo, laitatko kuvan siitä testilapusta tänne? Tai ainakin jonkun suuttimen staattisen ja dynaamisen tuoton lukemat (ja monellako pulssilla mitattu).

    joo eli, heidän mittauksiaan on nuille suuttimille, ja heidän ilmoittama tieto!
    ja jos osasin liittää nii kuva siitä suutin datasta mitä tuli matkassa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • harrastaja
    replied
    Originally posted by Miksa99 View Post
    Nyt sain mitattua arvoja, tässä likimääräiset dead time arvot.

    Approx. Deadtime
    Voltage
    8 V 2,2 ms
    9 V 1,9 ms
    10 V 1,7 ms
    11 V 1,5 ms
    12 V 1,3 ms
    13 V 1,1 ms
    14 V 1 ms
    15 V 0,9 ms
    Nämä siis pitäisi olla 0280158107 suuttimille?
    Vaikuttavat melko suurilta.
    Jos tilasit nuo, laitatko kuvan siitä testilapusta tänne? Tai ainakin jonkun suuttimen staattisen ja dynaamisen tuoton lukemat (ja monellako pulssilla mitattu).

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Miksa99 View Post

    tuommonen info oli tullu mailiin nytten.. dead timeistä... vielä jos valaisette pöljää, että saanko nuista laskettua sen open timen jotenkin.. ja miten ne väännetään sinne speeduinolle, kun siellähän se kartta on prosentteina...

    Speeduinon open time = dead time. Tarkasti ottaen pitäisi puhua offsetistä, mutta pilkkua ei kannata viilata yhtään enempää.


    Otat tuosta vaikka 14v =1ms =100%. Sitten alat laskeskelemaan montako prosenttia 0,9;1,1;1,3;1,5 on luvusta 1 senverran matematiikkaa on jokaisen osattava

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Tai sitten hommaat suuttimet, joihin löytyy tarvittavat tiedot. Tuolla on esim. joitakin esimerkkejä:





    Tai tähän tyyliin:


    http://www.usa.vdo.com/media/188445/flc_fi114357_en.pdf
    Nyt sain mitattua arvoja, tässä likimääräiset dead time arvot.



    Approx. Deadtime

    Voltage

    8 V 2,2 ms

    9 V 1,9 ms

    10 V 1,7 ms

    11 V 1,5 ms

    12 V 1,3 ms

    13 V 1,1 ms

    14 V 1 ms

    15 V 0,9 ms



    tuommonen info oli tullu mailiin nytten.. dead timeistä... vielä jos valaisette pöljää, että saanko nuista laskettua sen open timen jotenkin.. ja miten ne väännetään sinne speeduinolle, kun siellähän se kartta on prosentteina...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎