Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carsoft diagnostiikka ohjelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by Marko.K View Post
    Eikös ne INPA:lla tehä?
    Ei, vaan "eri softalla" niin kuin antibioottikin jo sanoi
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Makee28
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 527
      • Kitee

      #47
      Originally posted by Marko.K View Post
      Eikös ne INPA:lla tehä?
      Ei valitettavasti tehdä INPA:lla, mutta kun heti kun tiedetään millä se tehdään ,se myös kerrotaan..

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Rahu View Post
        Ei, vaan "eri softalla" niin kuin antibioottikin jo sanoi
        Oot sitte Googelia käyttäny, vai onko muksulla ollu korvatulehduksia?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #49
          Originally posted by Clavurion View Post
          Oot sitte Googelia käyttäny, vai onko muksulla ollu korvatulehduksia?
          sanotaan tälleen että : mulla (oli) hyvä englannin kielen taito, ostin ensin CS 6.5 ---> no saihan sillä kielet vaihettua CC : nen (säästö ~n.80 €).
          hommasin ammattikäyttöön tarkoitetun testerin (+ 2000 €) ja sen jälkeen "nähtävästi BMW : n tuotekehitystys osaston käyttöön tarkoitetun BMW INPAN :n " . vaikka mainos puheissa sanovat käsittää myös "koodaus osion" niin voin sanoa ettei se toimi vaan se vaatiii YLI 5 GB, tiedoston, joka käsittää BMW D I S : n ohjelmiston joka toimii UNIX ymppäristössä. eli käytännössä meinaa että INPA / BMW scanner - samalla käyttöliitymällä mutta itse ohjelmiston syvyys ja tarkkuus ON se ohjelman pointti.

          homman pointti ei OLE se fyysininen rajapinta, vaan se siitä eteenpäin.elektroniikan simulaatio ja fyysinen/ laskennallinen teoretikka joka perustuu VTT ja YMS. tutkimus keskuksissa tehtyyn työhön.

          Comment

          • Makee28
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 527
            • Kitee

            #50
            Originally posted by bmw e34 View Post
            sanotaan tälleen että : mulla (oli) hyvä englannin kielen taito, ostin ensin CS 6.5 ---> no saihan sillä kielet vaihettua CC : nen (säästö ~n.80 €).
            hommasin ammattikäyttöön tarkoitetun testerin (+ 2000 €) ja sen jälkeen "nähtävästi BMW : n tuotekehitystys osaston käyttöön tarkoitetun BMW INPAN :n " . vaikka mainos puheissa sanovat käsittää myös "koodaus osion" niin voin sanoa ettei se toimi vaan se vaatiii YLI 5 GB, tiedoston, joka käsittää BMW D I S : n ohjelmiston joka toimii UNIX ymppäristössä. eli käytännössä meinaa että INPA / BMW scanner - samalla käyttöliitymällä mutta itse ohjelmiston syvyys ja tarkkuus ON se ohjelman pointti.

            homman pointti ei OLE se fyysininen rajapinta, vaan se siitä eteenpäin.elektroniikan simulaatio ja fyysinen/ laskennallinen teoretikka joka perustuu VTT ja YMS. tutkimus keskuksissa tehtyyn työhön.
            Kerro ihmeessä lisää ,jos ei muuten niin vaikka privassa..

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #51
              Originally posted by bmw e34 View Post
              sanotaan tälleen että : mulla (oli) hyvä englannin kielen taito, ostin ensin CS 6.5 ---> no saihan sillä kielet vaihettua CC : nen (säästö ~n.80 €).
              hommasin ammattikäyttöön tarkoitetun testerin (+ 2000 €) ja sen jälkeen "nähtävästi BMW : n tuotekehitystys osaston käyttöön tarkoitetun BMW INPAN :n " . vaikka mainos puheissa sanovat käsittää myös "koodaus osion" niin voin sanoa ettei se toimi vaan se vaatiii YLI 5 GB, tiedoston, joka käsittää BMW D I S : n ohjelmiston joka toimii UNIX ymppäristössä. eli käytännössä meinaa että INPA / BMW scanner - samalla käyttöliitymällä mutta itse ohjelmiston syvyys ja tarkkuus ON se ohjelman pointti.

              homman pointti ei OLE se fyysininen rajapinta, vaan se siitä eteenpäin.elektroniikan simulaatio ja fyysinen/ laskennallinen teoretikka joka perustuu VTT ja YMS. tutkimus keskuksissa tehtyyn työhön.
              Minulle ei nyt auennut, mitä oikein halusit sanoa. :think

              Nuo normaalisti suoraan UNIX:ssa pyörivät softat (DIS/PROGMAN) saa pyörimään WMware:lla "kone koneessa". Asennus ei tosin onnistu ihan plug & play tyyliin. Enkä väitä itse tietäväni tästä softateknisestä puolesta puoliakaan mm. muutamaan palstalaiseen verrattuna.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                Oot sitte Googelia käyttäny, vai onko muksulla ollu korvatulehduksia?
                ..Kaikilla putket korvissa, kertonee jotain
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by bmw e34 View Post
                  hommasin ammattikäyttöön tarkoitetun testerin (+ 2000 €) ja sen jälkeen "nähtävästi BMW : n tuotekehitystys osaston käyttöön tarkoitetun BMW INPAN :n " . vaikka mainos puheissa sanovat käsittää myös "koodaus osion" niin voin sanoa ettei se toimi vaan se vaatiii YLI 5 GB, tiedoston, joka käsittää BMW D I S: n ohjelmiston joka toimii UNIX ymppäristössä.
                  Ei huolloissa enää DIS:illä koodata vaan Windows XPe ympäristössä pyörivällä ohjelmalla. Tosin sekin systeemi taitaa muuttua/olla jo muuttunut.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #54
                    Laitetaan nyt vähän referenssiä aikaisempaan ja täkyä innokkaille. Ohjeistusta DIS:n asennukseen. KLIK

                    OT: Toivottavasti Rahun muksuilla on homma sujunut ilman "clavua" tympanostomian jälkeen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #55
                      Aftermarket softista PA soft nykyversiossaan on ilmeisesti suhteellisen pätevä (/paras?) Ja muista kuin bmwn omista testereistä Autologic tekee lähes saman kuin merkkihuollon laitteet, mutta on sikakallis... Meillä käytössä olevalla autobossilla pystyy koodaamaan joitakin moduuleja, aika yleisesti käytössä olevilla Launch techillä noin puolet siitä, texalla ja boschilla ilmeisesti myös jonkin verran.

                      Carsoftin ja pa softin välillä (varsinkin maksettuna versiona) valinta ei kohdistuisi missään tapauksessa Carsoftiin (tämän hetken versioilla).

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #56
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Ei huolloissa enää DIS:illä koodata vaan Windows XPe ympäristössä pyörivällä ohjelmalla. Tosin sekin systeemi taitaa muuttua/olla jo muuttunut.
                        Ei DIS:llä mitään koodata, se on Progman millä koodataan!
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #57
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Minulle ei nyt auennut, mitä oikein halusit sanoa. :think

                          Nuo normaalisti suoraan UNIX:ssa pyörivät softat (DIS/PROGMAN) saa pyörimään WMware:lla "kone koneessa". Asennus ei tosin onnistu ihan plug & play tyyliin. Enkä väitä itse tietäväni tästä softateknisestä puolesta puoliakaan mm. muutamaan palstalaiseen verrattuna.
                          Progman ei toimi Unix:in alla
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #58
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tässä menisi loppupäivä niitä luetellessa. Sanotaan näin, että vähintäänkin riittävästi. Sillä pystyy käytännössä tekemään sen, mitä merkkiliikkeessäkin diagnostiikan osalta.
                            Ja paljon enemminkin kuin merkkiliike pystyy
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Ei DIS:llä mitään koodata, se on Progman millä koodataan!
                              Niin, enkös minä juuri niin kirjoittanut? Mutta vanhemmilla DIS-versioilla voi myös koodata.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Ja paljon enemminkin kuin merkkiliike pystyy
                                Eiköhän tämä ole ihan värkkääjästä ja hänen tietoisuudestaan kiinni, ei softasta.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎