Samanlainen ongelma minullakin.
Postimyynnistä tuli hankittua Carsoft 6.5 + remelit + Ohlsonin adapteri. Lisäksi vielä bluetooth ELM327 ja sitä sun tätä softaa. Mikään noista ei pelitä meikäläisen koneella misssä on windows 7 starter ja sarjaportti puuttuu. Ei taida muu auttaa kuin lähteä hankkimaan jostain vanhaa sarjaportillista XP konetta. Ja koodin lukua olisi nyt todellakin tarvinnut, kun parkkitutka alkoi pakkasessa kenkkuilemaan.
Auto on muuten E61 530 XDA, vm. 2006
USB-OBD2 piuha toimii ainakin itsellä kuin VR vanhoina hyvinä aikoina. PM:llä kerron keneltä sellaisen saat, 35e maksoin itse. Ja ohjelmana INPA, mutta pitäisi kuulemma toimia CS 6.1:n kanssa, jossa myyjän mukaan riittävät toiminnot tälle autolle.
--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Onko kukaan kokeillut pcmcia - sarjaportti adapteria? Minulla on pääkoneessa toki com portti mutta kun on noita Thinkpadeja kasa niin voisi ottaa jonkun hieman vaatimattomamman koneen tohon diagnosointi/säätökäyttöön.
Omien kokemuksien mukaan kyllä kannattaa hommata ihan sarjaportillinen kone.. ei ne paljoa maksa.
PCMCIA kortti on ihan aito sarjaportti, eli sillä kyllä pitäisi näiden toimia. Ongelmahan noissa USB-adaptereissa on toi protokollan muunnos, joka ei toimi satavarmasti. Itse tilasin juuri tämän: http://www.halvathinnat.fi/magento/p...32-kortti.html ei ole hinnalla pilattu, USB-adapterista joutuu maksamaan enemmän!
PCMCIA kortti on ihan aito sarjaportti, eli sillä kyllä pitäisi näiden toimia. Ongelmahan noissa USB-adaptereissa on toi protokollan muunnos, joka ei toimi satavarmasti. Itse tilasin juuri tämän: http://www.halvathinnat.fi/magento/p...32-kortti.html ei ole hinnalla pilattu, USB-adapterista joutuu maksamaan enemmän!
No niin, nyt on kortti koneessa kiinni, softat (Carsoft ja BMW-scanner) löysi portin välittömästi, josko viikonloppuna sais koneen autoon kiinni, niin näkis kuinka hyvin toi toimii todellisuudessa.
Nämä USB-sarja muuntimet on yleensä täysin kelvottomia kapistuksia kun aletaan oikeasti tekemään jotakin...
Työ elämässä olen havainnut tähän asti "luotettavimmaksi" ATEN UC-232A (näytti löytyvän esim. verkkokaupastakin).
Eli nyt haluaisin tietää HELPOIMMAN tavan ja ohjelmat ja piuhat, jolla saisin nollattua huollon ja luettua vikakoodit, ei mitään ihmesäätö hommia tartte saada tehtyä.
Kiesinä kulkee E39 530 -99
jos täältä saa tuon toimivan usb-piuhan joltaki niin hintaa ja tilinumeroa esiin.
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun CS 6.5 yrittää vaihtaa kieltä ajotietokoneeseen, mutta kieli ei vaihdu. Lopuksi tulee vain ohje:"sammuta virrat 10sekunniksi" mitään kyllä ei tapahdu. Virrat on sammutettu tuoksi ajaksi ja laitettu takaisin päälle.
Comment