Liekö pakkasen aiheuttamaa tai ei. E34 ollut viikon käytössä, jotta pääsee nyt ilman suolan pelkoa pesemään. No kaikki on tehty talvilepoa varten, niin ruikkasi vissiin jäähdytysnestettä kupillisen hallin parkkiruutuun. Näytti valuvan aivan keskeltä etuhelmaa. No, menen poraamaan tätä tuonne E34-ketjuun... Ehkä piti iltakuset heittää ennen unille menoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tuu salapoliisia ei. Aamulla -29 astetta ja reilu kilometrin jälkeen ihmettelin sen kummemmin ajattelematta moottorin nopea lämpiämistä.
Epäilystä ei herättänyt myöskään se että reilun kymmenen kilometrin jälkeen kabiiniin ei puskenut lämmintä. Ei, ainoastaan ihmettelyä höyryävästä hengityksestä kabiinissä jota ei normaalisti parin kilometrin ajon jälkeen ole.
Motarin jälkeen lämmöt tietysti punaisella. Auto sivuun (onneksi duunipaikan pihaan) jossa kusi jäähdytysnesteet pihalle. Muuta vauriota ei onneksi (luultavasti) tullut. Ainoastaan paisari näyttää kusevan jostakin nesteit tippa kerralla pihalle jota on tehnyt muutenkin jo pari vuotta...
Tarinan opetus, tarkistakaa jäähdytysnesteen pakkaskesto
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostAutona E90 320d vm. -05 ja nyt kävi niin, että alkoi eilen kuulua oikean takapyörän tietämiltä äänekästä kitinää.
Parina aikaisempana päivänä auto on pompottanut takapäätä vähän reippaammin ja luonnollisesti tuo johtui pakkasista ja iskunvaimentimien reagoinnista siihen (alkaa olla loppuun ajetut takaiskarit).
Eilen sitten kun mentiin 5-päällä lounaalle niin kuuntelin jo siinä kun takapenkkiläiset astui autosta ulos, että joku nirinä/narina/kitinä kuului takaa.
Tänään tuo sitten voimistui niin, että kuuluu lähes koko ajan ajaessa kun takapää vähänkään heilahtaa ylös-alas. Äänen saa aivan helposti aikaiseksi vaikka kotipihassa kun vaan painasee kontista perää alas ja päästää irti. Oikealta (repsikan) puolelta, takapyörän kohdalta kitisee.
Semmoinen kuin joku kumipusla hankaisi johonkin.
Tarkoitus on mennä huomenna nosturille ja katsoa tarkemmin, mutta alustavasti jos joku osasisi sanoa mitä etsiä niin voisi olla apua. Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by ronttonen View PostOisko siinä samanmoiset narinahelat ku e6x? Meillä vaihdettiin ne ja narina loppu.
Joo, näin näyttäisi olevan. Tulin juuri hallilta vaihtamasta takajarrupaloja & levyjä niin siinä samalla heitin, täälläkin ohjeistettua, automaattiloodan vaihteistoöljyä ruutalla alemman tukivarren helaan ja siihen loppui narina kuin seinään.
Pitäneen vaihtaa uusi hela kunhan saa semmoisen ensteks hommattua.
Comment
-
-
Outoa?
En osaa sanoa johtuuko aamuinen hämmästys pakkasesta vai aivan jostain muusta, nimittäin...
e39 on seisonut katoksessa siitä asti, kun tulin tiistai-iltana sillä töistä. Lähtiessäni autolta tarkastan aina, että kaikki on niinkuin pitääkin ja ovet on lukittuna. Aamulla kun menin laittamaan autoa roikan jatkoksi jäi suuni hämmästyksestä auki. Vänkärin puolen takaikkuna oli 10 cm auki, takaovi oli kiinni, mutta hieman raollaan sekä auton sisävalot olivat päällä. WTF?
Ajotietokone ilmoitti myös takaoven olevan auki, auto lähti vaivoin käyntiin. Hetkeä myöhemmin akku olisi ollut tyhjä. Autosta ei ollut kyllä hävinnyt mitään...
Pakkasukko käyny istumassa takapenkillä vai mitä vittua?E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostOisko sul jotenkin avain painautunu taskussa ja sitä myöden ikkuna avautunut. En tiedä onko 39 avaimella ikkunanaukaisu mahdollisuutta mutta se on yksvaihtoehto.
Olisko muut ikkunat olleet jäässä niin avasi vaan yhden tällä kertaa :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo onhan siinä tuo mukavuustoiminto. Eli avausnappia pitkään pohjassa niin avaa sähköikkunat ja kattoluukun jos sellainen löytyy.
Olisko muut ikkunat olleet jäässä niin avasi vaan yhden tällä kertaa :think
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta ei se mukavuustoiminto takaovea raolleen sentään aukaise... Takaovi voisi tietty jäädä raolleen jos lukko oli jäässä ja jäi sulkiessa jotenkin jumiin/auki mutta se ei kuitenkaan selitä takaikkunaa. Käyttikö Rios/matkustajat tuota takaovea ennen kuin auto lukittiin?
Muiden ikkunoiden jäässä oleminen on mahdollista, jos mukavuustoiminto olisi ollut pelissä, ja avannut vain takaikkunan. Tosin auton luona ei ole oltu. Emäntä on liikkunut kakkosautolla, joka on parkkiksen eripuolella.
Auton sisävalot olisivat syöneet akun tyhjiin tuossa pakkasessa, jos ovi olisi ollut auki kaksi vuorokautta, ja eikös siinäkin joku aikakatkaisin liene?
Voineeko ovi ponnahtaa hakasestaan pakkasella sen verran, että valot syttyvät.. Kerrassaaan mielenkiintoistaE39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by Rios View PostAuton sisävalot olisivat syöneet akun tyhjiin tuossa pakkasessa, jos ovi olisi ollut auki kaksi vuorokautta, ja eikös siinäkin joku aikakatkaisin liene?
Voineeko ovi ponnahtaa hakasestaan pakkasella sen verran, että valot syttyvät.. Kerrassaaan mielenkiintoista
Onko autossa sisätilan lämmitin? Oliko se ajastettu menemään päälle ennen kuin menit autolle? Se nyt voisi jotenkin selittää tuon oven, siis jos sitä oli jossain vaiheessa käytetty ja se oli jäätynyt kiinni.
Ovien lukkoihin kannattaa suihkuttaa CRC aseöljyä.
Comment
-
-
Itsellä vajaa 260tkm ajettu 05 330dt e46 jäätyi/hyytyi kuopion motarin alkuun perjantaina myöhään illalla. Tankannut olen aina talvilaatua kuopiossa tasavallankatun abc:lta, viimeksi ke yöllä. Perjantaina kävin savonlinnassa, takaisin tullessa pakkanen korkeimmillaan auton mittarin mukaan 32 astetta. sitten motarilla 30, ensin syttyi kierukkavalo ja pari kertaa nykäisi kaasua enempi painaessa ja hyytyi sitten täysin.
Auto sulateltiin la aamupäivällä 3h ja uusi polttoainesuodatin vaihdettiin. Korjaamolta lähtiessä 5km pääsin motaria kotiin päin niin hyytyi uudelleen samoilla oireilla. Hehkut, ohjausboksi uusittu noin vuosi sitten, akku keväällä ja startti kesällä. Pyöritti kyllä konetta normaalisti mutta ei lupaakaan. Aikaisemmin tänä ja viime talvena ei vastaavanlaisia ongelmia ollut kovemmillakaan pakkasilla. Maskia en ole suojannut.
Nyt auto avainvaunun pihassa selvitystä odottamassa. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita jäätyessä? Ilmeisesti muutama muu saanut kuopion prismassa tankatessa vettä tankkiin huoltamon mukaan. Mutta pitäisikö heti jäätyä uudelleen, kun kuitenkin suodatin eilen vaihdettiin ja pakkastakin vajaa 20 astetta? Polttoainepumppu tiensä päässä?-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostItsellä vajaa 260tkm ajettu 05 330dt e46 jäätyi/hyytyi kuopion motarin alkuun perjantaina myöhään illalla. Tankannut olen aina talvilaatua kuopiossa tasavallankatun abc:lta, viimeksi ke yöllä. Perjantaina kävin savonlinnassa, takaisin tullessa pakkanen korkeimmillaan auton mittarin mukaan 32 astetta. sitten motarilla 30, ensin syttyi kierukkavalo ja pari kertaa nykäisi kaasua enempi painaessa ja hyytyi sitten täysin.
Auto sulateltiin la aamupäivällä 3h ja uusi polttoainesuodatin vaihdettiin. Korjaamolta lähtiessä 5km pääsin motaria kotiin päin niin hyytyi uudelleen samoilla oireilla. Hehkut, ohjausboksi uusittu noin vuosi sitten, akku keväällä ja startti kesällä. Pyöritti kyllä konetta normaalisti mutta ei lupaakaan. Aikaisemmin tänä ja viime talvena ei vastaavanlaisia ongelmia ollut kovemmillakaan pakkasilla. Maskia en ole suojannut.
Nyt auto avainvaunun pihassa selvitystä odottamassa. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita jäätyessä? Ilmeisesti muutama muu saanut kuopion prismassa tankatessa vettä tankkiin huoltamon mukaan. Mutta pitäisikö heti jäätyä uudelleen, kun kuitenkin suodatin eilen vaihdettiin ja pakkastakin vajaa 20 astetta? Polttoainepumppu tiensä päässä?Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
Comment
-
-
Noniin, semmosta sitten tänään. E36 323 seisoi 3 päivää ja tänään startatessa bendix-laite jää päälle rattaalle. Ei lähde millään pois päältä, ei koputtelemalla tms. Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jäätyy? Vai kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
-sulatella sitä ja toivoa että toimii myös jatkossakin
-vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
-viedä auto korjaamolle startin vaihtoon
Kiitos vastauksista! T: Tero
Edit: koitin tarjota tätä samaa tekstiä jo omana threadina, mutta eipä menny läpi, niin koitetaan nyt tätä kautta saada vastauksia.E36 323i -95
Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä
Comment
-
-
mikäköhän nyt tuli. Auto oli 4tuntia lämmittimessä ja lähti hyvin käyntiin. Ajoin kaverin pihaan ja jätin pyörimään tyhjäkäyntiä ja kun tulin takaisin auto oli sammunut. Ja vaikka antaa apuvirtaa niin naksahtaa vaan kun yrittää startata. Voiko huohotin jäätyä tyhjäkäynnillä että öljyä olis mäntien päällä ja on sammunu eikä startti jaksa pyörittää? tuntuu kyllä aika uskomattomalle. Vai eikö ota virtaa tarpeeksi vastaan vaikka konehuoneen kautta kokeilin kahdella eri akulla ja kaapeleilla. Autona e46 330ci 2001.chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
Comment