Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 933
    • Espoo

    Liekö pakkasen aiheuttamaa tai ei. E34 ollut viikon käytössä, jotta pääsee nyt ilman suolan pelkoa pesemään. No kaikki on tehty talvilepoa varten, niin ruikkasi vissiin jäähdytysnestettä kupillisen hallin parkkiruutuun. Näytti valuvan aivan keskeltä etuhelmaa. No, menen poraamaan tätä tuonne E34-ketjuun... Ehkä piti iltakuset heittää ennen unille menoa.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • gRt
      BTCF Member
      • May 2009
      • 209
      • Tampere

      Ei tuu salapoliisia ei. Aamulla -29 astetta ja reilu kilometrin jälkeen ihmettelin sen kummemmin ajattelematta moottorin nopea lämpiämistä.

      Epäilystä ei herättänyt myöskään se että reilun kymmenen kilometrin jälkeen kabiiniin ei puskenut lämmintä. Ei, ainoastaan ihmettelyä höyryävästä hengityksestä kabiinissä jota ei normaalisti parin kilometrin ajon jälkeen ole.

      Motarin jälkeen lämmöt tietysti punaisella. Auto sivuun (onneksi duunipaikan pihaan) jossa kusi jäähdytysnesteet pihalle. Muuta vauriota ei onneksi (luultavasti) tullut. Ainoastaan paisari näyttää kusevan jostakin nesteit tippa kerralla pihalle jota on tehnyt muutenkin jo pari vuotta...

      Tarinan opetus, tarkistakaa jäähdytysnesteen pakkaskesto

      Comment

      • ronttonen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 110
        • Pyhäjoki

        Originally posted by FusionWolf View Post
        Autona E90 320d vm. -05 ja nyt kävi niin, että alkoi eilen kuulua oikean takapyörän tietämiltä äänekästä kitinää.

        Parina aikaisempana päivänä auto on pompottanut takapäätä vähän reippaammin ja luonnollisesti tuo johtui pakkasista ja iskunvaimentimien reagoinnista siihen (alkaa olla loppuun ajetut takaiskarit).

        Eilen sitten kun mentiin 5-päällä lounaalle niin kuuntelin jo siinä kun takapenkkiläiset astui autosta ulos, että joku nirinä/narina/kitinä kuului takaa.

        Tänään tuo sitten voimistui niin, että kuuluu lähes koko ajan ajaessa kun takapää vähänkään heilahtaa ylös-alas. Äänen saa aivan helposti aikaiseksi vaikka kotipihassa kun vaan painasee kontista perää alas ja päästää irti. Oikealta (repsikan) puolelta, takapyörän kohdalta kitisee.

        Semmoinen kuin joku kumipusla hankaisi johonkin.

        Tarkoitus on mennä huomenna nosturille ja katsoa tarkemmin, mutta alustavasti jos joku osasisi sanoa mitä etsiä niin voisi olla apua. Kiitos!
        Oisko siinä samanmoiset narinahelat ku e6x? Meillä vaihdettiin ne ja narina loppu.

        Comment

        • FusionWolf
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 96

          Originally posted by ronttonen View Post
          Oisko siinä samanmoiset narinahelat ku e6x? Meillä vaihdettiin ne ja narina loppu.

          Joo, näin näyttäisi olevan. Tulin juuri hallilta vaihtamasta takajarrupaloja & levyjä niin siinä samalla heitin, täälläkin ohjeistettua, automaattiloodan vaihteistoöljyä ruutalla alemman tukivarren helaan ja siihen loppui narina kuin seinään.

          Pitäneen vaihtaa uusi hela kunhan saa semmoisen ensteks hommattua.

          Comment

          • Ripattila
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 389
            • Wonderland

            Outoa?

            En osaa sanoa johtuuko aamuinen hämmästys pakkasesta vai aivan jostain muusta, nimittäin...

            e39 on seisonut katoksessa siitä asti, kun tulin tiistai-iltana sillä töistä. Lähtiessäni autolta tarkastan aina, että kaikki on niinkuin pitääkin ja ovet on lukittuna. Aamulla kun menin laittamaan autoa roikan jatkoksi jäi suuni hämmästyksestä auki. Vänkärin puolen takaikkuna oli 10 cm auki, takaovi oli kiinni, mutta hieman raollaan sekä auton sisävalot olivat päällä. WTF?

            Ajotietokone ilmoitti myös takaoven olevan auki, auto lähti vaivoin käyntiin. Hetkeä myöhemmin akku olisi ollut tyhjä. Autosta ei ollut kyllä hävinnyt mitään...

            Pakkasukko käyny istumassa takapenkillä vai mitä vittua?
            E39 523iA Touring
            E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2148
              • L a h t i

              Oisko sul jotenkin avain painautunu taskussa ja sitä myöden ikkuna avautunut. En tiedä onko 39 avaimella ikkunanaukaisu mahdollisuutta mutta se on yksvaihtoehto.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by -challenger- View Post
                Oisko sul jotenkin avain painautunu taskussa ja sitä myöden ikkuna avautunut. En tiedä onko 39 avaimella ikkunanaukaisu mahdollisuutta mutta se on yksvaihtoehto.
                No onhan siinä tuo mukavuustoiminto. Eli avausnappia pitkään pohjassa niin avaa sähköikkunat ja kattoluukun jos sellainen löytyy.

                Olisko muut ikkunat olleet jäässä niin avasi vaan yhden tällä kertaa :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  No onhan siinä tuo mukavuustoiminto. Eli avausnappia pitkään pohjassa niin avaa sähköikkunat ja kattoluukun jos sellainen löytyy.

                  Olisko muut ikkunat olleet jäässä niin avasi vaan yhden tällä kertaa :think
                  Mutta ei se mukavuustoiminto takaovea raolleen sentään aukaise... Takaovi voisi tietty jäädä raolleen jos lukko oli jäässä ja jäi sulkiessa jotenkin jumiin/auki mutta se ei kuitenkaan selitä takaikkunaa. Käyttikö Rios/matkustajat tuota takaovea ennen kuin auto lukittiin?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Ripattila
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 389
                    • Wonderland

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Mutta ei se mukavuustoiminto takaovea raolleen sentään aukaise... Takaovi voisi tietty jäädä raolleen jos lukko oli jäässä ja jäi sulkiessa jotenkin jumiin/auki mutta se ei kuitenkaan selitä takaikkunaa. Käyttikö Rios/matkustajat tuota takaovea ennen kuin auto lukittiin?
                    Tässähän se mystisyys piileekin. Töihin lähtiessäni käytin vain kuskin ovea, koska tiesin aikaisemmasta kokemuksesta takaovien olevan varmasti jäissä. Takaovet on pakkasella aikaisemmin harrastaneet sitä, että ne eivät välttämättä aukene lainkaan. Siis lukkohaka jotenkin jäissä. Mutta nyt ovet olivat kiinni ja lukossa.

                    Muiden ikkunoiden jäässä oleminen on mahdollista, jos mukavuustoiminto olisi ollut pelissä, ja avannut vain takaikkunan. Tosin auton luona ei ole oltu. Emäntä on liikkunut kakkosautolla, joka on parkkiksen eripuolella.

                    Auton sisävalot olisivat syöneet akun tyhjiin tuossa pakkasessa, jos ovi olisi ollut auki kaksi vuorokautta, ja eikös siinäkin joku aikakatkaisin liene?

                    Voineeko ovi ponnahtaa hakasestaan pakkasella sen verran, että valot syttyvät.. Kerrassaaan mielenkiintoista
                    E39 523iA Touring
                    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Rios View Post
                      Auton sisävalot olisivat syöneet akun tyhjiin tuossa pakkasessa, jos ovi olisi ollut auki kaksi vuorokautta, ja eikös siinäkin joku aikakatkaisin liene?

                      Voineeko ovi ponnahtaa hakasestaan pakkasella sen verran, että valot syttyvät.. Kerrassaaan mielenkiintoista
                      Valot pitäisi sammua 16 minuutin kuluessa.

                      Onko autossa sisätilan lämmitin? Oliko se ajastettu menemään päälle ennen kuin menit autolle? Se nyt voisi jotenkin selittää tuon oven, siis jos sitä oli jossain vaiheessa käytetty ja se oli jäätynyt kiinni.

                      Ovien lukkoihin kannattaa suihkuttaa CRC aseöljyä.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • KuPa
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 282
                        • suomi

                        Eilen lähti vasta neljännellä yrittämällä käyntiin, ekat kolme kertaa kone "hörähti" siis kävi about käynnissä mut ei sit kuitenkaan!? :think Neljännellä siis lähti ja toimi sen jälkeen normaalisti. Auto oli seissy vuorokauden ja aamulla oli pakkasta 35 astetta.
                        "530da touring -00"

                        Comment

                        • estervainaa
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 665
                          • Kuopio

                          Itsellä vajaa 260tkm ajettu 05 330dt e46 jäätyi/hyytyi kuopion motarin alkuun perjantaina myöhään illalla. Tankannut olen aina talvilaatua kuopiossa tasavallankatun abc:lta, viimeksi ke yöllä. Perjantaina kävin savonlinnassa, takaisin tullessa pakkanen korkeimmillaan auton mittarin mukaan 32 astetta. sitten motarilla 30, ensin syttyi kierukkavalo ja pari kertaa nykäisi kaasua enempi painaessa ja hyytyi sitten täysin.

                          Auto sulateltiin la aamupäivällä 3h ja uusi polttoainesuodatin vaihdettiin. Korjaamolta lähtiessä 5km pääsin motaria kotiin päin niin hyytyi uudelleen samoilla oireilla. Hehkut, ohjausboksi uusittu noin vuosi sitten, akku keväällä ja startti kesällä. Pyöritti kyllä konetta normaalisti mutta ei lupaakaan. Aikaisemmin tänä ja viime talvena ei vastaavanlaisia ongelmia ollut kovemmillakaan pakkasilla. Maskia en ole suojannut.

                          Nyt auto avainvaunun pihassa selvitystä odottamassa. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita jäätyessä? Ilmeisesti muutama muu saanut kuopion prismassa tankatessa vettä tankkiin huoltamon mukaan. Mutta pitäisikö heti jäätyä uudelleen, kun kuitenkin suodatin eilen vaihdettiin ja pakkastakin vajaa 20 astetta? Polttoainepumppu tiensä päässä?
                          -89 "m5" rataprojekti
                          -02 transporter syncro
                          -01 e53 3.0i
                          -93 318is rataprojekti nro II

                          Comment

                          • TheKnight
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 538
                            • Tuusula

                            Originally posted by estervainaa View Post
                            Itsellä vajaa 260tkm ajettu 05 330dt e46 jäätyi/hyytyi kuopion motarin alkuun perjantaina myöhään illalla. Tankannut olen aina talvilaatua kuopiossa tasavallankatun abc:lta, viimeksi ke yöllä. Perjantaina kävin savonlinnassa, takaisin tullessa pakkanen korkeimmillaan auton mittarin mukaan 32 astetta. sitten motarilla 30, ensin syttyi kierukkavalo ja pari kertaa nykäisi kaasua enempi painaessa ja hyytyi sitten täysin.

                            Auto sulateltiin la aamupäivällä 3h ja uusi polttoainesuodatin vaihdettiin. Korjaamolta lähtiessä 5km pääsin motaria kotiin päin niin hyytyi uudelleen samoilla oireilla. Hehkut, ohjausboksi uusittu noin vuosi sitten, akku keväällä ja startti kesällä. Pyöritti kyllä konetta normaalisti mutta ei lupaakaan. Aikaisemmin tänä ja viime talvena ei vastaavanlaisia ongelmia ollut kovemmillakaan pakkasilla. Maskia en ole suojannut.

                            Nyt auto avainvaunun pihassa selvitystä odottamassa. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita jäätyessä? Ilmeisesti muutama muu saanut kuopion prismassa tankatessa vettä tankkiin huoltamon mukaan. Mutta pitäisikö heti jäätyä uudelleen, kun kuitenkin suodatin eilen vaihdettiin ja pakkastakin vajaa 20 astetta? Polttoainepumppu tiensä päässä?
                            Minä ainakin lähtisin pumpusta liikenteeseen kun kerran noin kerrasta on tökännyt eikä edes lupaa käynnistystä. Viittaisi siihen ettei moottori saa ainetta ollenkaan. Joko tankinpumppu tai siirtopumppu sökö, veikkaan ensimmäistä.
                            Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                            -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                            -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                            Oma Connection
                            Kaide Motorsport

                            Comment

                            • Terominator
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 134
                              • Kangasala

                              Noniin, semmosta sitten tänään. E36 323 seisoi 3 päivää ja tänään startatessa bendix-laite jää päälle rattaalle. Ei lähde millään pois päältä, ei koputtelemalla tms. Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jäätyy? Vai kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
                              -sulatella sitä ja toivoa että toimii myös jatkossakin
                              -vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
                              -viedä auto korjaamolle startin vaihtoon

                              Kiitos vastauksista! T: Tero

                              Edit: koitin tarjota tätä samaa tekstiä jo omana threadina, mutta eipä menny läpi, niin koitetaan nyt tätä kautta saada vastauksia.
                              E36 323i -95

                              Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

                              Comment

                              • Zeik88
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 300
                                • Suonenjoki

                                mikäköhän nyt tuli. Auto oli 4tuntia lämmittimessä ja lähti hyvin käyntiin. Ajoin kaverin pihaan ja jätin pyörimään tyhjäkäyntiä ja kun tulin takaisin auto oli sammunut. Ja vaikka antaa apuvirtaa niin naksahtaa vaan kun yrittää startata. Voiko huohotin jäätyä tyhjäkäynnillä että öljyä olis mäntien päällä ja on sammunu eikä startti jaksa pyörittää? tuntuu kyllä aika uskomattomalle. Vai eikö ota virtaa tarpeeksi vastaan vaikka konehuoneen kautta kokeilin kahdella eri akulla ja kaapeleilla. Autona e46 330ci 2001.
                                chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                                ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎