Toisen takaoven k-lukitus sanoi sopimuksen irti, ovet ja lukot toisinaan jäässä, puhallin välillä vikisee ja mitähän muuta.. ja se akku tietenkin! +kaikkea muuta kivaa.
Syyläri alotti pienen tihkumisen (ei kuiteskaa vielä reviiriä merkkaa) ja kuskin takaoven lukko aloitti temppuilun.
Pientä ongelmaa vesiventtiilin kanssa oli jo ennen kovia pakkasia.
nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto Sotkamo connection
e46 coupen lukot ei tykkää pakkasesta, salvat jäätyvät kiinni, jolloin ovea ei saa auki. Lähtee irti lämmittämällä, niin siinäpä sitä ollaan abc:n pihalla miettimässä miten pääsee sisään . Paineilmaa pesään, jotta enin kosteus lähtee liikkeelle ja lievä yliannostus teflon sprayta sisään. Tämän hoidon jälkeen toiminut hyvin Puhallin vikisee, mutta kunhan lämpiää niin heittää sen pois.
noihin lukko ongelmiin oma vähän erilainen ratkasu.. viime talvena x5:n oven lukot jäätyivät kosteuden takia silleen että joko ovia ei saanut avattua(lukko ei pompannu ylös) tai kun oven avasi, se ei enää mennyt kiinni ennenkuin auton käytti lämpimäks ja oven lukko suli..ilmeisesti ovien sisällä pyörii kosteutta joka jäätyi ja suli eesun taas, muttei pääse poistumaan kunnolla mistään...tai jotain kondenssihommaa...vitutti ajaa joka aamu töihin ovi auki
Kokeilin kaikenlaisia eri rasvoja, lukkosulaa ja auton kuivattamista, mutta ainut keino jolla ongelma hävis lopullisesti oli kilikilipullossa oleva elektronisien laitteiden ja kontaktipintojen puhdistusaine joka syrjäyttää kosteuden....käytin auton mahd lämpimäks ja ruutasin joka oven sisään reilun satsin ko tököttiä eri suunnista...sen kummimmin en osaa sanoa voiko rikkoa jotain tai aiheuttaa muuta harmia, mutta kosteus lähti..
tätä itsekin manailin jo ensimmäisten -15 pakkasten aikaan. Vika ei sitten ollutkaan akussa, vaan joku (ehkä teinivahvarin valmiustila) tyhjäsi pari kertaa akun vuorokaudessa. Sittemmin virta piisannut, nytkin 31 tuntia seissyt ja hyvin kesti 20min webastolämmitystä ja starttaamisen
mutta se TERMOSTAATTI
lisäksi takapää pomppii ensimmäiset 30km näillä pakkasilla :think
Mullakin toi akku on aika kuollut. Vanhahan se on, mutta parin päivän seisomisen jälkee ei auto enään oikein tykkää lähteä. Myös kylmällä koneella koneesta kuuluu outo ääni starttauksen yhteydessä, olisiko apulaitehihna tai joku vähän vinkumassa :think
Eihän nämä nykyautot ole tehty pakkasiin, viimeisillä voimilla e46 käyntiin ja oli kyllä tönkköä. Emäntä oli viideltä aamulla lähteny m10:llä, -31c pakkasta, tuumas vaan että "eipä tuosta mitään huomannu"
Pitänee varmaan käyvä joku päivä uus akku ja ylläpitolaturi e46:een niin alkaa se virta riittämään.
Siqun E34. Seisonu pari päivää pakkasessa. Tällä hetkelläkin -32. Lohkolämmittimen vastus paskana, eikä webastokaan toimi niinkuin pitäisi. Oisin äsken menny kattomaan joko on nesteetkin jäässä mutta ovet kaukosäätimellä lukossa. Eivät aukee. Lukot ei liikahdakkaan kun avaimella yrittää. Ois ees saanu sahattua käyntiin ton niin ois voinu mennä uutta vastusta kyselemään varaosa putkaan, mutta ei. Ollaan kotona ja lisätään puita takkaan.
Sigun e39:sissä seuraavia oireita:
- Eilen -23c pakkasta ja ilman lämmitintä käyntiin. Hydrauliset nostajat (tai ainakin osa) nakutteli 20-30sek kunnes hiljeni kokonaan. Mittaristossa ei lähtenyt mikään mittari mukaan kunnes oli antanut vähän auton lämmetä, sammutti ja käynnisti uudestaan.
- Tänään -29c sekä lohkolämmitin 2,5h päällä. Sisätilanlämmitin oli kytkeytynyt pois kun emäntä oli kengän kärellä painassut 0-asentoon kytkimen. Keskuslukko/häly ei auennut kaukosäädöllä ja vasta työpaikan pihalla apparin ovi suostui aukeamaan kaukkarista. Normaalisti tuo kaukosäätö toimii ylöspäin suunnattuna parhaillaan 100m päästä vaan tänään ei auttanut mistään suunnasta osoittaminen auton vierestäkään.
Ens talveks tulee kyllä vähän vanhempi rauta näitä kovimpia pakkasia varten
Eihän nämä nykyautot ole tehty pakkasiin, viimeisillä voimilla e46 käyntiin ja oli kyllä tönkköä. Emäntä oli viideltä aamulla lähteny m10:llä, -31c pakkasta, tuumas vaan että "eipä tuosta mitään huomannu"
Pitänee varmaan käyvä joku päivä uus akku ja ylläpitolaturi e46:een niin alkaa se virta riittämään.
Niinpä. Joskus entimuinoin oli prefacelift e30, ja voi pojat aina käyntiin, oli lämmin... Tarviskohan myös ensitalveksi????
tätä itsekin manailin jo ensimmäisten -15 pakkasten aikaan. Vika ei sitten ollutkaan akussa, vaan joku (ehkä teinivahvarin valmiustila) tyhjäsi pari kertaa akun vuorokaudessa. Sittemmin virta piisannut, nytkin 31 tuntia seissyt ja hyvin kesti 20min webastolämmitystä ja starttaamisen
mutta se TERMOSTAATTI
lisäksi takapää pomppii ensimmäiset 30km näillä pakkasilla :think
tuo meiän 39 kans pompottaa pakkasille kunnes vähän vertyy
mulla oli imassu akun tyhjäksi vajaan vuorokauden aikana.. kun sain auton käyntiin niin kävin ajaa jonkun vajaan 15kilsaa. auto parkkiin ja kävin kaupassa. ei taas inahtanukkaan. sitte joku äijä anto lisävirtaa ja sittempä käytiinki vähän pitempi lenkki (60-70km) ja sittenhän tuo taas lähti käymmään.
voi olla että on vaikutusta kun tuolla autolla ei oo pariin viikkoon muuta kun kaupassa käyty eikä auto ees kerkeä kunnolla lämmetä sillä matkalla.
noh saa nähä lähteekö käymään tänään ku äsken kävin säälistä roikkaan laittamassa ku pakkasa yli 30
edit: ainii ja nestettä tihkuttaa ihan vähän paisarin alta..
Hävis M20:stä tyhkäkäynti nyt kun ekat noin -30c-kelit ja löi kylmiltään käymään. Ajaminen lämpimäksikään ei auttanut. Kovasti yrittää pysyä joitakin sekunteja käynnissä, muttei vaan lopulta jaksa. Vois koittaa tankata vielä, niin sais suljettua tankin keräämän kosteuden aiheuttamat oireet pois. Aika pitkään tässä on ollutkin suht vajaa tankki.
Comment