Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Laxa View Post
    E39 Touring -02

    Pakkasaamuina aika-ajoin Mk4 Navi mykkänä siten että sanoo vain ruudulla jotain:"Please wait a moment..." Eikä suostu alkaa toimimaan kirveelläkään. Seuraavan kerran kun saman päivän aikana lähtee autolla liikenteeseen navi toimii aivan normaalisti. Levyn ulos ottaminen ja takaisin laittaminen ei vaikuta millään tavalla.

    Missä vika...? :think
    Onko levy alkuperäinen vai varmuuskopio?
    E39 528iA

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by walle View Post
      kannattaa silikoonilla voidella e36 coupen oven tiivisteet niin ei jäädy
      Eikö silikooni aiheuta kitinää sitten kun se on haihtunut ja kulunut?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        Originally posted by TJJ View Post
        Onko levy alkuperäinen vai varmuuskopio?
        Varmuuskopio

        ?
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Laxa View Post
          Varmuuskopio
          ?
          Minulla vaan oli joillain varmuuskopioilla samantapaista ongelmaa, mutta se ei ollut pakkasella ilmenevää, vaan kuumalla ilmalla. Nyt on Verbatim DVD+R levy toiminut täydellisesti jo pitkän aikaa, Verbatim DVD-R levyllä oli ongelmia. Mutta oli minulla samanlaista kylmän aiheuttamaa vikaa navin dvd-asemassakin. Se teki muutaman kerran myös niin, että navi jäi täysin jumiin ja katosi väylästä joten piti ottaa sulake irti jotta se taas toimi. Lopulta kasasin kahdesta navista yhden toimivan...
          E39 528iA

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            Originally posted by teropa View Post
            Eikö silikooni aiheuta kitinää sitten kun se on haihtunut ja kulunut?

            Tero
            Ei, jos käyttää kunnon aineita. Yksi parhaista on KENT S100 100% silikooni spray. Tuolta lisää infoa -> http://www.kenttuotteet.fi/voitelu%20ja%20irroitus.htm
            Last edited by antti79; 08-01-2008, 10:53.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by antti79 View Post
              Ei, jos käyttää kunnon aineita. Yksi parhaista on KENT S100 100% silikooni spray. Tuolta lisää infoa -> http://www.kenttuotteet.fi/voitelu%20ja%20irroitus.htm
              Kiitos vinkistä. Luullakseni kuitenkin perus silikoonisprayt tai rasvat eivät ole toivottavia bemarin tiivisteissä. Tähän asti luulin, että vain merkkiliikkeen tiskiltä saatava tiivisterasva on käypää kamaa, eikä ala kitiseen. Oletko menestyksekkäästi tuolla S100:lla voidellut oman E39:si tiivisteet, eikä kitise pitkänkään ajan jälkeen? Onko lämpötilalla vaikutusta asiaan?

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • bmwci
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 58

                Se Shellin joku tikku on kyllä ihan toimivaa kamaa, missä lukee jotakin ruotsiksi

                Comment

                • Flamey
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 69
                  • Vaasa

                  Originally posted by rakentamo View Post
                  Etuovien lukot jäätyy auki/kiinni, vaikka putsattu&rasvattu.
                  Onko tähän joku keksinyt konstia? Hiukan kuumentaa tunteita kun pakkasilla etuovet saa auki muttei kiinni Takaovet toimii normaalisti. Yritin änkeä lukkosulaakin sinne ja se auttoi hetken..jatkojohto ja hiustenkuivaaja on nyt vakiovaruste takakontissa.
                  \\ -98 E39 528iA //

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Flamey View Post
                    Onko tähän joku keksinyt konstia? Hiukan kuumentaa tunteita kun pakkasilla etuovet saa auki muttei kiinni Takaovet toimii normaalisti. Yritin änkeä lukkosulaakin sinne ja se auttoi hetken..jatkojohto ja hiustenkuivaaja on nyt vakiovaruste takakontissa.
                    Aseöljy on edelleenkin se konsti, CRC-merkkistä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      Originally posted by teropa View Post
                      Kiitos vinkistä. Luullakseni kuitenkin perus silikoonisprayt tai rasvat eivät ole toivottavia bemarin tiivisteissä. Tähän asti luulin, että vain merkkiliikkeen tiskiltä saatava tiivisterasva on käypää kamaa, eikä ala kitiseen. Oletko menestyksekkäästi tuolla S100:lla voidellut oman E39:si tiivisteet, eikä kitise pitkänkään ajan jälkeen? Onko lämpötilalla vaikutusta asiaan?

                      Tero
                      Oman E36:sen tiivisteet olen tuolla voidellut, joten kokemusta E39:n tiivisteistä ei ole mutta uskallan väittää että kitinöitä ei synny, toki en voi 100% varma siitä olla mutta kannattaa kokeilla.
                      Olen toiminut tuon sprayn kanssa niin että ekaksi suihkuttanut sitä tiivisteisiin jonka jälkeen pyyhkäissyt vielä liinalla aineen tasaiseksi ja hyvä on tullut.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • monsu63
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 12

                        Omaan E39:n tiivisteet olen voidellut BILTEMAN SILIKONIPUIKOLLA ( tuotenumero 361901 hinta 2,95€). Rakenne on vaseliinin omainen eli melko jäykkää kamaa. Ekan voitelun tein elokuussa ja mitään ongelmia kitinöiden suhteen en ole huomannut.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by monsu63 View Post
                          Omaan E39:n tiivisteet olen voidellut BILTEMAN SILIKONIPUIKOLLA ( tuotenumero 361901 hinta 2,95€). Rakenne on vaseliinin omainen eli melko jäykkää kamaa. Ekan voitelun tein elokuussa ja mitään ongelmia kitinöiden suhteen en ole huomannut.
                          Tärkeää näissä silikonituotteissa varmaan on kitinän uudelleenilmaantumisen kannalta se, että tunkeutuuko voiteluaine siihen kumimateriaaliin laisinkaan, vai onko se semmosta, joka haihtuu lähes kokonaan pois. Jos on täysin haihtuvaa, niin se varmaan myös kovettaa sitä kumia ajan kanssa, joka vähentää elastisuutta ja aiheuttaa epäilemättä kitinöitä ja haurastumista. Jos taasen tunkeutuu aineeseen sopivasti, niin voisin kuvitella, että tällöin tiivisteet pysyvät pehmeinä ja notkeina, eivätkä ala kitisemään.

                          Mistä noista tietää prkl...

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Aazu
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 182

                            Hyvin on E36 vm. 91 pelannut, mitä nyt penkit vähän natisee.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Originally posted by teropa View Post
                              Tärkeää näissä silikonituotteissa varmaan on kitinän uudelleenilmaantumisen kannalta se, että tunkeutuuko voiteluaine siihen kumimateriaaliin laisinkaan, vai onko se semmosta, joka haihtuu lähes kokonaan pois. Jos on täysin haihtuvaa, niin se varmaan myös kovettaa sitä kumia ajan kanssa, joka vähentää elastisuutta ja aiheuttaa epäilemättä kitinöitä ja haurastumista. Jos taasen tunkeutuu aineeseen sopivasti, niin voisin kuvitella, että tällöin tiivisteet pysyvät pehmeinä ja notkeina, eivätkä ala kitisemään.

                              Mistä noista tietää prkl...
                              Minä olen ymmärtänyt, että ongelma on silikonilla käsiteltyjen tiivisteiden nahkeus. Tiiviste tarraa vastinpintaan ja korin hieman eläessä liikahtaessaan narahtaa. Jossain palstoilla on mm. suositeltu talkin käyttöä narahtelun vähentämiseksi. Merkkitiskiltä tarjolla oleva tiivisteiden käsittelyaine on nimenomaan liukaste, Carbaflo KSP 105 (BMW nro. 83230309627). Ongelmana tuossa on lähinnä posketon hinta, eikä vaihtoehtoisia hankintakanaviakaan ole oikein löytynyt. Halpisvaihtoehto on teflon(PTFE)spray, mutta ei sekään ole täydellisesti toiminut. Jos hyvän haluaa, tiivisteet kannattaa puhdistaa ennen käsittelyä rasvanpoistoaineella.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Flamey
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 69
                                • Vaasa

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Aseöljy on edelleenkin se konsti, CRC-merkkistä.
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118858
                                Toimiikohan CRC Bike Oil sanoo että voitelee, syrjäyttää kosteuden ja että ompi talvisuojaöljy. Uskaltaiskohan..
                                \\ -98 E39 528iA //

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎