Lukkoihin hyväksi todettu myös moottoripyörän ketjuihin tarkoitettu teflonvoiteluspray joka ei jää märäksi eikä tahmaiseksi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostMiksi pitäisi kokeilla jotain muuta kuin aseöljyä? Se on jo todettu hyvin toimivaksi ratkaisuksi ja sitä saa autovaraosaliikkeistäkin. Siis tämä CRC spray-aseöljy: http://eranahka.com/shop/index.php?p...lukko%C3%B6ljyE38 728iA -97
EX- E34 518 -90
It's all about BMW
Comment
-
-
Pitäiskö 650ah käynnistysvirran riittävän käynnistämään 530d kosla?
Akun koko kapasitanssi 75ah..
Vaan kun tuntuu että JO 10minuutin käyttö ja starttimoottori hyytyy kuten "keväämmällä" :(
Miten joku 70ah pudotus käynnistysvirtaan tehtaanohjeissa voi muka saada noin paljon ongelmia aikaan?
Kuitenkin tuo 75ah akku täysin nyya eli uusi..
On tää bemarin sielunelämä aivan eri planeetalta kuin muissa merkeissä..
*hoh-hoijaa ja hevon vit*
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostKyllä Joku puhui jälleen paskaa, eli ilmamassamittari löytyy M43 koneesta, mutta Hi-Techiä ei toi silti ole nähnytkään.
Ja ettei nyt ihan offtopikiksi mene niin pakkanen on aiheuttanut ylimääräisen ulinan voimansiirtoon joka kyllä poistuu melko nopeasti liikkeelle lähdön jälkeen. kyseessä E46.
Originally posted by Rado View PostPitäiskö 650ah käynnistysvirran riittävän käynnistämään 530d kosla?
Akun koko kapasitanssi 75ah..
Vaan kun tuntuu että JO 10minuutin käyttö ja starttimoottori hyytyy kuten "keväämmällä" :(
Miten joku 70ah pudotus käynnistysvirtaan tehtaanohjeissa voi muka saada noin paljon ongelmia aikaan?
Kuitenkin tuo 75ah akku täysin nyya eli uusi..
Mutta itse asiaan, minkä "kokoinen" akku kapasiteetiltaan on tuossa 530d:ssä alunperin? 85Ah? Pitäisi kyllä lähteä heittämällä käymään 75Ah akullakin eikä heti perässä hyytyä. Starttaus kuormittaa akkua kuitenkin niin lyhyen ajan. Mutta ei kannata tuudittautua ajatukseen, että autossa on uusi akku, vian täytyy olla muualla. Nimittäin uusikin akku voi aivan hyvin olla täysi paska. Nimim. kokemusta on, uusi akku meni puolessa vuodessa tyystin käyttökelvottomaksi.
Pakkasessa tietysti akun varaustila heikkenee ja täten kylmäkäynnistysvirtakin heikkenee. Akkua voi toki käyttää jossain asiasta ymmärtävässä puljussa, jossa voivat mitata akun käynnistysvirran ihan mittarilla. Tietysti olisi kannattavaa aina satsata isompaan, tai vähintään yhtä kykenevään akkuun, kuin alkuperäinenkin. Omaan oli edellinen omistaja laittanut vakion 85Ah akun sijasta 100Ah:sen ja tosiaankin tuntuu toimivan hienosti, eikä pakkanen ole aiheuttanut ainakaan vielä ongelmia sähköjen kanssa. Mutta niitä odotellessa!Last edited by gubbe89; 23-11-2008, 03:16.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by Rado View PostPitäiskö 650ah käynnistysvirran riittävän käynnistämään 530d kosla?
Akun koko kapasitanssi 75ah..
Vaan kun tuntuu että JO 10minuutin käyttö ja starttimoottori hyytyy kuten "keväämmällä" :(
Comment
-
-
Tänään auto lämmitykseen ja liikenteeseen.Tai sitten ei.Sisälämppärin sulamisvedet oli valunut takapyörille joten siihen jäätyessään ei saksankitkoilla ollut mitään asiaa liikkeelle edes tasamaalla.Eikä auttanut kikkailut käsijarrulla ja luistoneston poiskytkeminen.Ei muuta kuin karkeaa soraa kunnon lapiollinen molemmille takapyörille,niin pääsi liikkelle.Kyllä jäi taas nastarenkaita ja M3:n lukkoperää kaipailemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostMyykö näitä Kent-tuotteita joku suurempi ketju (Fixus, Motonet yms) vai pitääkö jostain netistä tilailla?
Comment
-
-
Jäätymishommat:
-ikkunat jäätyy kiinni
-kontinpäälle jäätää sellasta kolmion mallista möykkyä joka kasvaa takalasiin kiinni ja sit natisee ajossa takalasi (..kun kori elää) ja varmaan on lommolla takaluukku jos väkisin vääntää auki.
-kulutus kasvaa litralla talvikeleissä. (muutakin vikaa varmaan)
vittu ei ole itkemistä kun lähtee 26vuotta vanhalla suzukilla pihasta, kaikki toimii niinkuin kuuluukin, oli pakkasta vaikka -40.
Comment
-
-
Moro. Ihme ongelma ilmeni. Aamulla lähin töihin normaalisti, auto oli piuhan päässä ja auto starttasi ja lähti käyntiin normaalisti. Tulin työmaalle, jossa auto oli ilman piuhaa 8 tuntia ja pakkasta oli -10 astetta ja kun lähdin kotio kohti ajelemaan, niin auto käynnistyi aivan normaalisti.
Välillä pysähdyin tankkaamaan tankin täyteen ja kun lähdin huoltoasemalta, niin eka valoissa, joka oli heti aseman vieressä punaisissa odottelin, niin tyhjäkäynti alkoi seilata ja auto melkein sammui (on tehnyt tuota aikaisemminkin, ja nimenomaan tankkaamisen jälkeen)
Noh, pääsin kotio ja olin pari tuntia himassa ja kun lähdin pelaileen reikäpalloa, niin kappas, auto ei enää käynnistynytkään. Auto ei ollut tuon kahden tunnin aikana piuhan päässä, mutta sillä tuskin on merkitystä. Pakkasta on täällä uusimaalla noin -10 astetta.
Kaikki toimii muuten normaalisti, mitään erikoisia varotusvaloja ei syty, ajotietokone ei herjaa mitään, auto yrittää normaalisti käyntiin, mutta ei vaan starttaa.
Jotenkin nyt kyllä käy mielessä benziinin saanti?, voiko olla bensansuotimeen kehittynyt jonkinlainen jäätyminen, joka ei laske gasoliiniä läpi. Tosin ei kai sekään noin yllättäen.., en tiedä, ideoita?E34 540i 6-v manuaali touring #133/499
Comment
-
-
Originally posted by rick the rocket View PostMoro. Ihme ongelma ilmeni. Aamulla lähin töihin normaalisti, auto oli piuhan päässä ja auto starttasi ja lähti käyntiin normaalisti. Tulin työmaalle, jossa auto oli ilman piuhaa 8 tuntia ja pakkasta oli -10 astetta ja kun lähdin kotio kohti ajelemaan, niin auto käynnistyi aivan normaalisti.
Välillä pysähdyin tankkaamaan tankin täyteen ja kun lähdin huoltoasemalta, niin eka valoissa, joka oli heti aseman vieressä punaisissa odottelin, niin tyhjäkäynti alkoi seilata ja auto melkein sammui (on tehnyt tuota aikaisemminkin, ja nimenomaan tankkaamisen jälkeen)
Noh, pääsin kotio ja olin pari tuntia himassa ja kun lähdin pelaileen reikäpalloa, niin kappas, auto ei enää käynnistynytkään. Auto ei ollut tuon kahden tunnin aikana piuhan päässä, mutta sillä tuskin on merkitystä. Pakkasta on täällä uusimaalla noin -10 astetta.
Kaikki toimii muuten normaalisti, mitään erikoisia varotusvaloja ei syty, ajotietokone ei herjaa mitään, auto yrittää normaalisti käyntiin, mutta ei vaan starttaa.
Jotenkin nyt kyllä käy mielessä benziinin saanti?, voiko olla bensansuotimeen kehittynyt jonkinlainen jäätyminen, joka ei laske gasoliiniä läpi. Tosin ei kai sekään noin yllättäen.., en tiedä, ideoita?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Samii- View PostE39 temppuilee prkl lämmöt ei nouse ku tyhjäkäynillä normaaliin pikku hiljaa ja sit ku lähtee ajelee ni lämmöt laskee vähäsen sinisen yläpuolelle. Oisko termari kyseessä?BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Samii- View PostE39 temppuilee prkl lämmöt ei nouse ku tyhjäkäynillä normaaliin pikku hiljaa ja sit ku lähtee ajelee ni lämmöt laskee vähäsen sinisen yläpuolelle, autolla on ajettu 152tkm. Oisko termari kyseessä?
Comment
-
Comment