Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E39-530A
    replied
    Originally posted by mika68 View Post
    Itse suihkutin syksyllä runsaasti E34 talvipommin ovien lukitusmekanismeihin synteettistä sprayvaseliinia . Pesun jälkeen aina wd-40:stä lukkopesiin ja kertaakaan ei ole jumittanut. Eilen viimeksi pesty ja aamulla ovet auki kuin palmun alta. Pakkasta -16 raatia.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mulla teki vähän aikaa sitten samaa.Suihkuttelin huolella "puoli purkkia" aseöljyä itse lukkolaitteeseen välillä ruuvarilla lukon kieltä remputtaen.Ja kas vaan,rupesi toimimaan,vaikka pihassa pakkasella rassasin ilman mitään lämmittimiä.Eli jollain lämpötöhöllä lukkolaitetta lämmittäen olisi ollut varmasti nopeampi "korjaus".
    Kiitos vihjeistä. Pikainen vilkaisu kaappiin paljasti sieltä litium- ja teflonrasvaa. Näillä voisi ehkä ensihätään kokeilla(?). Kellarista voisi tosin löytyä vielä jotain muutakin.

    Pelkällä jäätymisellä ja työmatkalla aukinaisella ovella muita viihdyttämällä selvittiin. Parkkihallissa lukko suli itsekseen ja toimi taas normaalisti. Nyt auto on ulkosalla odottamassa talvisäilöön pääsyä. Kunhan kerran toimisi vaikka öljyjen kanssa, niin saisi pari sulaketta irti...

    Leave a comment:


  • mika68
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mulla teki vähän aikaa sitten samaa.Suihkuttelin huolella "puoli purkkia" aseöljyä itse lukkolaitteeseen välillä ruuvarilla lukon kieltä remputtaen.Ja kas vaan,rupesi toimimaan,vaikka pihassa pakkasella rassasin ilman mitään lämmittimiä.Eli jollain lämpötöhöllä lukkolaitetta lämmittäen olisi ollut varmasti nopeampi "korjaus".
    ......
    Last edited by mika68; 27-09-2012, 22:03.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Pakkasta vaivaiset 15 astetta ja kuskin puolen takaoven lukko jumissa. Ulkokahvalla aukesi ihan normaalinoloisesti, mutta kiinni ei enää mene. Sisä- ja ulkokahva ovat nyt tunnotomia ja lukkokieli on tukevasti lukkoasennossa. Piti ajella töihin sellaisella MacGyver sisäkahva - 2x kuormalenkki - niskatuen metallivarsi -patentilla, jottei ovi levähtäisi auki.
    Mulla teki vähän aikaa sitten samaa.Suihkuttelin huolella "puoli purkkia" aseöljyä itse lukkolaitteeseen välillä ruuvarilla lukon kieltä remputtaen.Ja kas vaan,rupesi toimimaan,vaikka pihassa pakkasella rassasin ilman mitään lämmittimiä.Eli jollain lämpötöhöllä lukkolaitetta lämmittäen olisi ollut varmasti nopeampi "korjaus".

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Pakkasta vaivaiset 15 astetta ja kuskin puolen takaoven lukko jumissa. Ulkokahvalla aukesi ihan normaalinoloisesti, mutta kiinni ei enää mene. Sisä- ja ulkokahva ovat nyt tunnotomia ja lukkokieli on tukevasti lukkoasennossa. Piti ajella töihin sellaisella MacGyver sisäkahva - 2x kuormalenkki - niskatuen metallivarsi -patentilla, jottei ovi levähtäisi auki.

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Kaimann View Post
    Tuo nyt on vähintäänkin yhtä luotettava tutkimus kuin kokoomuksen teettämät taloustutkimukset.
    Ajaa saman asian ku Bemari tekis tutkimuksen jossa todettas että heidän jäähdytysjärjestelmä on toimiva ja toimintavarma Ja että BMW:n dieseli olis parempi kuin PSA:n

    Huomatkaa provo klara vappen

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Sattumalta tuli netin syöverissä vastaan tämmöinen Defan testiraportti vuodelta 2003 tuosta kylmäkäynnistyksestä ja moottorin esilämmittämisestä.



    Ja ei muuta kuin kinastelemaan.
    Tuo nyt on vähintäänkin yhtä luotettava tutkimus kuin kokoomuksen teettämät taloustutkimukset.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Sattumalta tuli netin syöverissä vastaan tämmöinen Defan testiraportti vuodelta 2003 tuosta kylmäkäynnistyksestä ja moottorin esilämmittämisestä.



    Ja ei muuta kuin kinastelemaan.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Akun varaus käynyt alhaalla, joko on pohjalla ollut pätkäajoa paljon tai sitten vaan akku alkaa olla parhaat päivänsä nähty.
    Tai sitten molempia. Täytyypä tsekata akun varaus. Kiitos.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by waudeville View Post
    tänään palautin 2 kuukautta vanhan akun mätänettiin ja otin 100 ah boschin akun kainaloon. oli mennyt oikkariin palautusakku
    Mikä akku kesti noin vähän aikaa?

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    tänään palautin 2 kuukautta vanhan akun mätänettiin ja otin 100 ah boschin akun kainaloon. oli mennyt oikkariin palautusakku

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Hmm ekaa kertaa tälle talvelle ongelmia, normaalisti lähtenyt kuin palmun alta ilman lämmitystäkin - mutta tänään vasta tokalla yrittämällä :think Ajotietokoneen kielikin oli muuttunut saksaksi, wtf Akku kaput? Vähän aikaa kun ajeli niin lähti taas ihan normaalisti.
    Akun varaus käynyt alhaalla, joko on pohjalla ollut pätkäajoa paljon tai sitten vaan akku alkaa olla parhaat päivänsä nähty.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Hmm ekaa kertaa tälle talvelle ongelmia, normaalisti lähtenyt kuin palmun alta ilman lämmitystäkin - mutta tänään vasta tokalla yrittämällä :think Ajotietokoneen kielikin oli muuttunut saksaksi, wtf Akku kaput? Vähän aikaa kun ajeli niin lähti taas ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • Vepa320d
    replied
    Exide siis tarkoitin.

    Taitaapi siis pitää vielä etsiskellä!
    Kuopijossa kauppasivat 100Ah:n premium mallia 135 € ja 85 Ah:n 165 €.
    Kuulemma valmistusmäärät suuremmat 100Ah:n akulla.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Vepa320d View Post
    Minkämerkkisen akun hommasit?
    Itselläkin akun vaihto edessä e46 -02 Tourinkiin.
    Ajattelin 100Ah:n Excite -akkua sovitella, jos vain mahtuu.

    nimim. Tietämätön
    Tarkoitatko Exide. Tuossa tuli juuri tiensä päähän vajaa 2v vanha Exide Premium, akun myynyt liike piti normaalina kestona (Webasto käytössä) ja tarjosi 160e uutta tilalle. Toisessa liikkessä taas sanoivat lopettaneensa ko. merkin myynnin juurikin samasta syystä...
    Brittein saarilla Exideen saa 4v takuun, täällä 1v, tosin on eri olotkin.

    Leave a comment:


  • wanderer
    replied
    Liikkeessä pähkäilin Boschin (100Ah/830A) ja Sznajderin (100Ah/800A) välillä ja otin halvemman eli jälkimmäisen. Akkukotelon pohjasta piti ottaa muovinen valkoinen sovituskappale pois, jotta akku asettui kotelossa riittävän syvälle. Huomasin tuon kun koottaessa ei kiinnikkeet tahtoneet mahtua akun ympärille. Lisäksi akun "huohotusputken" yhteen reikää piti hieman avartaa että sai senkin paikalleen.

    Koko siis P35xL18xK19cm ja isompaa ei mahdu.

    Leave a comment:

Working...
X