Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vepa320d
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Oli vissiin alkuperäinen 8 vuotta vanha 85Ah akku liian väsynyt selvitäkseen arktisissa oloissa. Nyt on sitten 100Ah/800A akku kiinni ja luulis pärjäävän.
    Minkämerkkisen akun hommasit?
    Itselläkin akun vaihto edessä e46 -02 Tourinkiin.
    Ajattelin 100Ah:n Excite -akkua sovitella, jos vain mahtuu.

    nimim. Tietämätön

    Leave a comment:


  • wanderer
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    ...Tämän jälkeen saikin sahata oikein perusteellisesti, mutta eipä vaan lähtenyt käyntiin...
    Akku latautui täyteen ja piti jännitteensä noin 12,5V tasolla. Jonkun kerran oli nihkeämpää käynnistystä kun tuli ajettua lyhyempiä pätkiä, joten hankin uuden akun konttiin ja ajattelin asentaa kunhan ehtii. Jouluaattona sitten pätkäajon ja muutaman käynnistyksen jälkeen sama homma kuin aikaisemmin, eli pyöritti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei siinä muuta kuin parkkipaikalla -26 pakkasessa akun vaihto ja saman tien käynnistyi. Oli vissiin alkuperäinen 8 vuotta vanha 85Ah akku liian väsynyt selvitäkseen arktisissa oloissa. Nyt on sitten 100Ah/800A akku kiinni ja luulis pärjäävän.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Meillä on renu ainut auto mitä on pakko puolison koululta startata ilman esilämmitystä. E46 on taidettu kerran tänätalvena ilman lämmitystä startata lentokentältä kun ei kauheasti ollut vaihtoehtoja. Kyllä se vaan niin on että aina se kone kärsii kun se kylmänä pitää startata ja sitä pitää välttää.
    Ja tuo säteily/johtumislämmitin oikeasti toimii, vaikkei kaikki siihen uskokaan.

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210409 täällähän kerrotaan, ettei öljyjä tarvii vaihtaa ikinä, ja esilämmitys on pellejä varten Kyllä BMW-insinööri on ajatellu meitä.
    Kätevää. Vaihtaa vaan autoa.
    Ja me köyhät sitten kirotaan moottoreita ja vaihdelaatikoita. Ja tuskassa kysellään ohjeita mm. steppi laatikon program faileista.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210409 täällähän kerrotaan, ettei öljyjä tarvii vaihtaa ikinä, ja esilämmitys on pellejä varten Kyllä BMW-insinööri on ajatellu meitä.
    "Pakkasautomatiikka" vaihtaa sit öljyt vaikka pakoputken kautta
    Riemua pulppuavaa...
    - Katri Helena -

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by Luntti View Post
    Ihme kehumisen aihe missä pakkasessa lähtee vehkeet käyntiin.:think
    Poikkeukset ymmärrän, mutta miksei voi asentaa tai asennuttaa lämmitintä. Ja vaikka olisikin lämppäri niin miksei voi pitää johdon nokassa.
    Hätätilassa vaikka mattoja konepellin päälle ja esim. sisätilan puhaltaja konehuoneeseen.
    Koneen öljyt ovat niin kohmeessa 30 asteen pakkasessa, että jos ottaa ropun pois niin öljyä valuu puoli tuntia ulos.
    Kuvitelkaa mitä se tekee koneelle kun mikään paikka ei saa voitelua.
    Mukava näitä himmeleitä sitten ostella, kun tietää millasia käynnistyksia auto nähnyt.
    Viimeistään syksyllä hoidellaan nämä asiat kuntoon.
    Sori, mutta näin on totuus.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210409 täällähän kerrotaan, ettei öljyjä tarvii vaihtaa ikinä, ja esilämmitys on pellejä varten Kyllä BMW-insinööri on ajatellu meitä.

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Ihme kehumisen aihe missä pakkasessa lähtee vehkeet käyntiin.:think
    Poikkeukset ymmärrän, mutta miksei voi asentaa tai asennuttaa lämmitintä. Ja vaikka olisikin lämppäri niin miksei voi pitää johdon nokassa.
    Hätätilassa vaikka mattoja konepellin päälle ja esim. sisätilan puhaltaja konehuoneeseen.
    Koneen öljyt ovat niin kohmeessa 30 asteen pakkasessa, että jos ottaa ropun pois niin öljyä valuu puoli tuntia ulos.
    Kuvitelkaa mitä se tekee koneelle kun mikään paikka ei saa voitelua.
    Mukava näitä himmeleitä sitten ostella, kun tietää millasia käynnistyksia auto nähnyt.
    Viimeistään syksyllä hoidellaan nämä asiat kuntoon.
    Sori, mutta näin on totuus.
    Last edited by Luntti; 27-12-2010, 22:46.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Joskus e36 Is:ssä joutuu yli 20c pakkasilla pikkuisen näpäyttämään kaasua että lähtee varmasti käyntiin, ilman kaasun polkaisua tuntuu kuin ruisku ei tajuasi antaa tarpeeksi bensaa ja kierrokset laskee heti startin jälkeen johonkin 300-400rpm ja kone sammuu mutta kun startatessa näpäyttää kaasua niin toimii normaalisti ja kierrokset asettuu noin 800-900rpm välille.

    Läppärunkojen huohotinletku pitää näköjään tarkistaa vähintään kerran kuukaudessa kun plenumissa oleva huohottimen metallinen lähtöholkki on vain noin 1cm sisähalkaisijaltaan niin meinaa jäätyä herkästi tukkoon. Ensimmäisen kerran kun tarkistin letkun noin 2kk pakkasten ja pelkän pätkäajon jälkeen niin lähtö oli jäätynyt jo ainakin 95% tukkoon ja letkussa makasi vesi ja olihan siellä vähän majoneesiakin kertynyt reunoille väriksi.

    Hoidoksi eristin letkun 13mm armaflex-solukumilla ja säännöllinen tarkistus niin eiköhän tuon kanssa talven pärjää.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    -30

    E46 320d muuten toiminut hyvin mutta noissa kovemmissa pakkasissa tuli öljyt etuiskareista pihalle, vaan onko tuo ihme kun on weitecin iskarit jotka ovat jäässä kun yli 10c pakkasta.
    Tuo weitecin alustasarja ei ole toiminut yhdessäkään omistamassa autossa talvella.
    Parissa autossa on tuo sarja ollut paikallaan kun olen auton ostanut ja olen samantien nakannut lepikköön ja ostanut paremmat tilalle.

    Leave a comment:


  • ^Henkka^^
    replied
    Originally posted by ^Henkka^^ View Post
    Tänään ruuttas öljyä pellolle pakosarjan päälle, kun oltiin joulunviettoon lähdössä.. Oma arvio oli että huohotin tukossa???

    Muuten toimii moitteetta..

    Kellään tietoa mitä neuvoksi ?
    Tänään availtiin venttiilikoppa, ja sieltähän se oli (tiivisteen välistä) öljyä lorauttanu pakosarjan päälle, huomenna uusi tiiviste paikoilleen..

    Miten porukka on toiminu ton tukkeutuneen huohottimen kanssa, näytti taas niin hohdokkaalta hommalta vaihtaa ko. putki, kun ei viittis imusarjaa ruveta irroittamaan ??

    Oli muuten venakopassa vanoksen päässä mielenkiintosta "puuroa" ilmestyny, ilmeisesti kondensoitunut jonkunverran vettä sinne?

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by meihemi View Post
    Pakkasen aiheuttamat ongelmat tähän mennessä:


    - Jouluaattona lahjaksi lyhyen ajomatkan jälkeen jumalaton savu sisälle -> venttiilikopan tiivisteen välistä roiskinu pari desiä öljyä pitkin konehuonetta ja tietysti pakosarjalle josta savu on peräisin. Vedet ja öljyt ei sentään sekaisin. Katsotaan mitä huoltomies sanoo.

    - Ikkunat huurtuu helvetisti kun ajaa esim. parkkihalliin.



    Jepujee...
    Ensimmäiseen kohtaan vois heittää veikkaukseksi että huohotin on mennyt tukkoon ja näin ollen pullauttanu venakopantiivisteen ulos ja sylkenyt öljyä konehuoneeseen.

    Toiseen kohtaan ,kylmä auto kohtaa lämmintä ja kosteaa ilmaa.

    Leave a comment:


  • meihemi
    replied
    Pakkasen aiheuttamat ongelmat tähän mennessä:

    - Vasen takaovi ei aukea keskuslukituksen mukana. Sisäkahvasta kylläkin.
    - Oikean etuoven sisäkahva halkesi käteen. Muovia saatana.
    - Lämppäri pitää vikinää ensimmäiset kilometrit mutta katoaa moottorin lämmetessä.
    - Jouluaattona lahjaksi lyhyen ajomatkan jälkeen jumalaton savu sisälle -> venttiilikopan tiivisteen välistä roiskinu pari desiä öljyä pitkin konehuonetta ja tietysti pakosarjalle josta savu on peräisin. Vedet ja öljyt ei sentään sekaisin. Katsotaan mitä huoltomies sanoo.
    - Ikkunat jäätyy luonnollisesti kiinni.
    - Ikkunat huurtuu helvetisti kun ajaa esim. parkkihalliin.
    - Pissapoika jäätynyt vaikka nesteiden pitäisi kestää pakkasta kuin pakkasta. Paskanvitut sanon minä.
    - Keskuslukitus välillä niin jähmeä ettei toimi napista eikä edes avainta kääntämällä.
    - Autossa ilmenee kaikilla nopeuksilla hämmentävää tärinää/vatkaamista/soutamista kaikilla nopeuksilla. Jos ajaa 5km/h niin tuntuu kuin toinen takapyörä menisi aina sekunnin välein pienen hidastetöyssyn yli. Sitten mitä nopeampaa ajaa niin sitä useammin tämä nypyttäminen toistuu. 100km/h -> vauhdissa tätä ei enään huomaa. Ongelma toistuu vaikka heittäisi vaihteen vapaalle niin ota nyt sitten selvää mikä vittu sielä nylpyttää.
    - Takaiskarit vikisee kun painaa perästä.

    Tässähän näitä "ominaisuuksia" on jo muutamia eikä talvi ole päässyt edes kunnolla alkamaan.

    Jepujee...

    Leave a comment:


  • Susihukka
    replied
    Iskarit ja tehostin oli vähän jäykkiä -28 yön jälkeen mutta muuten kyllä nätisti lähteny ilman lämmitystä.

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Eilen oli ihan ensimmäistä kertaa takakontin lukko jäässä, nätisti aukesi muttei meinannu millään enää mennä kiinni. Vähän crc:tä kehiin ja uudestaan, ei vaikutusta. Loppujen lopuksi ei ollut muuta vikaa kuin uskon puutetta, vähän reilummasti kun antoi kannelle vauhtia kiinni laittaessa niin jäihän se sinne alas.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ite oon vähän ruikannu aseöljyä siihen tapin juureen ni ei oo enää jäätyny.
    Seuraavankerran kun saan auton lämpimään niin pitääpä koittaa hieman voidella ko. tappia. Kiitoksia vinkistä!

    Leave a comment:

Working...
X