Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mixxis
    replied
    Originally posted by dieseljussi View Post
    Esitän kompromissia, jossa pakoputkesta tuleva höyry kastelee peräpäästä tietyn alueen, johon sitten lumi tarttuu hyvin kiinni. Sitä meinaan kertyy ainakin E90:llä lumisella tiellä ajettaessa aika tukevat kokkareet ja aina samoihin kohtiin. Toisaalta asfalttitiellä kovalla pakkasella kertyy vain sellainen kosmeettinen kuurakerros samoihin paikkoihin.
    niin, tulee jonkun verran ( = paljon ) ajettua lumisiakin teitä... noh, ei auta kun hankkia auto taas halliin sulamaan.

    Leave a comment:


  • JToivonen
    replied
    Originally posted by Kale83 View Post
    M52 lähtee rykien käyntiin kaasulla avustettuna. Jos lähtee. Yskii ja paukkuu vaan.

    Lähti se -26 näytti mittari.

    Kyllä Oma M30 moottorinen vanhus saa luvan olla liikkumatta siihen asti, että pakkaset tipuu -10 asteeseen. Maanantai aamuna oli kyllä sen sortin konsertti, kun sen käymään jysäytti :( Menee kyllä kaikki öljyt ja litkut vaihtoon, kunhan kelit sallii

    Onneksi työmatkan saa kätevästi tehtyä bussilla
    Toista se oli silloin, kun ajelin vielä Tojotalla.. Lähti kiltisti käyntiin kuin palmun alta, eikä edes hirvittänyt starttaaminen

    Leave a comment:


  • dieseljussi
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Putkesta tuleva vesihöyry jäätyy kuurana auton perään ja kun sitä on tarpeeksi näyttää samalta kuin ois lunta pöllynnyt tiestä.
    Esitän kompromissia, jossa pakoputkesta tuleva höyry kastelee peräpäästä tietyn alueen, johon sitten lumi tarttuu hyvin kiinni. Sitä meinaan kertyy ainakin E90:llä lumisella tiellä ajettaessa aika tukevat kokkareet ja aina samoihin kohtiin. Toisaalta asfalttitiellä kovalla pakkasella kertyy vain sellainen kosmeettinen kuurakerros samoihin paikkoihin.

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by mixxis View Post

    Pakoputken takapään lähistölle kerää lunta joka jäätyy?
    Sama oli ex e39:ssä. Sit ku putki täristää ni resonoi ilkeenä runkoo vasten...ärsyttävä ääni joka ei onneks kuulu kun välillä.
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Putkesta tuleva vesihöyry jäätyy kuurana auton perään ja kun sitä on tarpeeksi näyttää samalta kuin ois lunta pöllynnyt tiestä.
    jaa? en tiiä miltä näyttää kun tuo paska mitä sinne kertyy on auton alla eikä oo tullu ryömittyä... tuskin kuura niin paksulti kertyis että ottaa putkeen/pönttöön kiinni? Vai voisko olla joku putken kannake, mene ---> tiedä

    Leave a comment:


  • MakeJ
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Sznajderit vaikuttavat saaneen kehuja. Tommosen Sznajder 95Ah AGM akun vois itellekin hommata kokeeksi. Exidea en ainakaan suosittele.
    Kolme kuukautta ollut tuollainen Sznajderin 95Ah AGM testissä 530d:ssä. Webaston kanssa akun pitää tuossa autossa oli todella tikissä, että homma toimii kunnolla. Ainakin tähän asti akku toiminut niin kuin pitääkin. Kelitkään ei ole ollu ihan helpoimmasta päästä. Akussa onneksi 2v takuu. Toivotaan, että kestäis vähän tätä pidempään.

    Vähän kyllä arvelutti akkun toimivuus asentaessa kun akun kyljet näytti olevan pullistuneet hiukan. Tosin jälkikäteen katselin liikkeessä, että oli ne kyljet pullistuneet muissakin samanlaisissa akuissa.

    Niin ja sitten pakkase aiheuttamiin oireisiin. Eilen aamulla auto lähti hienosti käyntiin kun weballa oli lämmittänyt noin 20min. Peruutin auton pois ruudusta ja kun piti lähtee eteenpäin niin auto sammui kun tökkäs vaihteen D:lle Eikä jännittäny yhtää hajosiko laatikko nyt tähän Ilmeisesti laatikon öljyt vähän kohmeessa. Auto uudelleen käynttin ja kaikki toimi taas normaalisti. Perjantaina olis tarkoitus vaihtaa öljyt laatikkoon (toinen kerta minun aikana).

    Leave a comment:


  • eeja
    replied
    Originally posted by eeja View Post
    Hehkujen ohjauspoksi rikki, mikä sitten lieneekään :(
    Varastosaldot kuulemma 0 sanoo huoltoliike.
    Inpa ilmoittaa vikakoodin jokaisesta hehkutulpasta.
    Ei käynnisty pakkasyön (-26 astetta) jälkeen, yskii vain.
    "Lohko"lämmitinkin on vaihdettu ja sekään ei toimi.
    Auttaisihan tuo edes vähän.

    Hinausautolla vietiin sisälle lämpiämään ja johan starttas.
    Nyt poksi vaihdettu ja aamulla käyntiin kuin kesäkelillä. Ei lisälämmitystä.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by mixxis View Post
    Pakoputken takapään lähistölle kerää lunta joka jäätyy?
    Putkesta tuleva vesihöyry jäätyy kuurana auton perään ja kun sitä on tarpeeksi näyttää samalta kuin ois lunta pöllynnyt tiestä.

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    ..tänä aamuna töihin tullessa mittari näytti -34.

    Alkaa puhaltime moottori pitää jo meteliä... (alkaa kyl jo -15 alapuolella hiljalleen). Muute ei mitää.. no vähä paikat alkaa kolahtaa enempi kun lämpösellä ilmalla, alustaremppaa tulollaan.

    Ikkunat pysyy sulana. Mitävittua? Alkutalvesta meni kuskin oven lasi alanurkasta jäähän jo -20 asteessa jos ei puhaltanu täyttä kuumaa siihen... nyt ei edes huurra.

    Pakoputken takapään lähistölle kerää lunta joka jäätyy?
    Sama oli ex e39:ssä. Sit ku putki täristää ni resonoi ilkeenä runkoo vasten...ärsyttävä ääni joka ei onneks kuulu kun välillä.

    Leave a comment:


  • pav
    replied
    Originally posted by Riki- View Post
    523i rupes puskemaan apparin puolelta viileetä ilmaa vaikka kone täysin lämmennyt (matka-ajoa) ja lämmöt säädetty täysille. Tämä ilmaantuu siis tyhjäkäynnillä lähinnä ja hyvin alhasilla kierroksilla, itse matka-ajon kierroksilla ei ongelmaa ole. Aiemmin en ainakaan ole moista huomannut? Lämmöt nousee tosiaan normaalille tasolle ja siellä kyllä myös pysyvät joten mistä lie kyse..? Toisaalta, muutenkaan ei koppiin kyllä mitään liian kuumaa tule vaikka säätimet on tapissaan kuten sanottua. Pakkasta vissiin joku 25 astetta.. Normaalia?
    Kaverin vastaava kapistus tekee samaa. Ei olla keretty vielä enempiä tutkia, mutta vikaa voisi olla vesiventtiileissä, kiertovesipumpussa tai säätöpaneelissa vissiinkin.

    Leave a comment:


  • smeagul
    replied
    Lähtee laakista käymää ilman lämmityst, mut kaikennäkösii muita ominaisuuksii ilmenny näillä pakkasilla...

    -ohjaustehostin laulaa hoosiannaa
    -airbag-valo syttyy sillon tällön
    -vaihdelaatikko ja kytkin tahmea
    -jos avaa jommankumman takaoven, ni sitä ei enne ens juhannust saa takasi kiinni

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by asdf1 View Post
    Oisko mitään akku suosituksia 99 e39iin? Merkkihuollossa olis orkkis 90Ah akku 178e asennettuna. Motonetti myy sit boschia ja jotain sznajdereita :think

    Oishan se mukava jos vähä halvemmalla pääsis.
    Sznajderit vaikuttavat saaneen kehuja. Tommosen Sznajder 95Ah AGM akun vois itellekin hommata kokeeksi. Exidea en ainakaan suosittele.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    -32c Mikkelissä aamulla ja oireena ovenkahvojen lievä jäätyminen ja kankeus, ovet kyllä aukesivat siististi.
    4h säteilylämppärissä katoksessa & termini.
    Last edited by Antti O; 16-02-2011, 08:17.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by asdf1 View Post
    Oisko mitään akku suosituksia 99 e39iin? Merkkihuollossa olis orkkis 90Ah akku 178e asennettuna. Motonetti myy sit boschia ja jotain sznajdereita :think

    Oishan se mukava jos vähä halvemmalla pääsis.
    Itse hain motonetistä 75Ah/640A Sznajderin 88.80€ ja vaihdoin itse. Ei ole kummoinen homma. Sulla tais olla 520 bensa eli tuo on ihan riittävä siihenkin.
    Oli tuo vanhankin ihan älyissään vielä mutta vuodelta 2002 niin enpä viitsinyt ottaa riskiä sen kanssa näillä keleillä :think

    Leave a comment:


  • Riki-
    replied
    523i rupes puskemaan apparin puolelta viileetä ilmaa vaikka kone täysin lämmennyt (matka-ajoa) ja lämmöt säädetty täysille. Tämä ilmaantuu siis tyhjäkäynnillä lähinnä ja hyvin alhasilla kierroksilla, itse matka-ajon kierroksilla ei ongelmaa ole. Aiemmin en ainakaan ole moista huomannut? Lämmöt nousee tosiaan normaalille tasolle ja siellä kyllä myös pysyvät joten mistä lie kyse..? Toisaalta, muutenkaan ei koppiin kyllä mitään liian kuumaa tule vaikka säätimet on tapissaan kuten sanottua. Pakkasta vissiin joku 25 astetta.. Normaalia?

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    hah! aika rajut on toimenpiteet jos ilman lämmitystä laittaa väkisin käyntiin. itellä ainaki dieseli parkasee niin ikävästi kun rymäyttää kovilla (-25..-32) pakkasilla käyntiin. Nytkin pitäny jo viikon verran jäätävää ilmastoa ja auto seissy pihassa..mutta ei huolta kun akku kunnossa, mutta kyllä se silti aina käy sääliksi käynnistää kone kun se ei siitä tykkää
    Juu en todellakaan tahallisesti laita ilman roikkaa käymään mutta pakko se on töistä päästä kotiin ja ei lämmitys mahdollisuutta. Parhaimmillaan viime talvena hämeenlinnassa vetäsin auton käymään -35 asteen pakkasesta ilman roikkaa ja käyntiin lähti taas kuin palmun alta....

    Leave a comment:

Working...
X