Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ^T-T^
    replied
    Omassa 525td kulkineessa vain viat sen kuin jatkuvat kans

    Vuotovirta on 0,03A. Eli eikö tuo ole ihan ok? Akku testattu täyteen ladattuna ja viikon oltua irrallaan 30 asteen pakkasessa pihalla ja antoi vieläkin 546A kylmäkäynnistysvirtaa luvatusta 550A.

    No sitten on testattu toisella ehjällä akulla. Lataa täyteen niin viikon verran menee hyvin sitten alkaa olemaan niin tyhjä, että joka kerta kun sammuttaa auton niin trippimittari on nollaantunut. Akku pitää virtaa kuitenkin itsessään, kun ollut viikon irrallaan auton perässä täyteen ladattuna niin saa pakkasellakin sahata käyntiin asti vaikka ei ole ollut auto lämmityksessä. Viikon jälkeen jos pakkasta viisi astetta tai enemmän niin ei lähde omillaan käyntiin ja lämmityksessäkin jos on niin saa aina pelätä jaksaako pyöräyttää käyntiin asti.

    Kokeiltu myös jännitten mittausta levossa olleella akulla autossa paikoillaan. Virrat päälle niin jännite laskee 12,83V-->11,75V. Hehkutuksen loputtua jännite 12,18V ja siirtopumpun lopetettua jännite 12,51V.

    Starttauksessa jännite laskee 11,3-11,5V. Laturikin tuntuu antavan hyvin virtaa, kun ensin oma auto käyntiin apuvirralla ja saman tien sitten liikkeelle ja isännän diisseli golffi käyntiin omalla autolla ja golffissa akku aivan tyhjä. Heti kun kaapelit laitettiin kiinnin niin golffin sai käynnistää ja ei ongelmia käynnistymisessä golffissa että lähti pyörittämään kuin kesällä, vaikka oma auto kävi vieressä tyhjäkäynnillä.

    Latausjännite 14,08V ja kierroksilla 14,1V kaikki sähkölaitteet päällä.

    Osaisiko joku kertoa mistä ruveta vikaa etsimään????:think
    Last edited by ^T-T^; 21-02-2011, 22:54.

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    syksyllä ennen pakkasia itsekin pari kertaa ihmettelin töihin mentyä. oik takaikkuna vähän auki itsestään?? aattelin sit painaneeni vahingossa kuskin oven ohjausnappeja,mut ????

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Muuta ongelmaa ei ole pakkaset tuonu kuin ton webaston kanssa tappeleminen, muuten on auto toiminut moitteettomasti.

    Leave a comment:


  • Scattman
    replied
    muuten kaikki toimii e28:ssa, kuin unelma.. mutta jostain syystä se on niin perkeleen kylmä.. ihanku lämppärissä ei riittäs potku? ? ?

    Leave a comment:


  • Meizzel1
    replied
    Originally posted by Ileee View Post
    Perjantaina sammu E46 liikkeestä. Hiukan savutti ja veto katkeili ja moottorivalo syttyi ennen sammumista.

    Liekkö tämä nyt sitten se etelän maiden mallisen huohottimen vika. Tästä edettiin hinurilla korjaamolle!

    Kiva katella millainen lasku napsahtaa. Onko ideoita mitä tässä tapahtui ja mitä tulee maksamaan?
    Itsellä todettiin huohottimen jäätyminen. Työt 250-300e ja osat päälle jotain parisataa. Vituttaa koko pakkaset.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Lämppärinkenno tai letku paskana=melko miehekäs klygolin käry autossa ja tuulilasi mukavan tahmee sisäpuolelta

    Leave a comment:


  • FusionWolf
    replied
    ei mtn.
    Last edited by FusionWolf; 20-02-2011, 23:50.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Pakkasen mukana tullut "ongelma" eli saa jatkuvasti olla nollaamassa rengaspaineen tunnistusvaloa. Ensimmäisellä kerralla piti oikein mennä katsomaan että oliko joku tyhjentynyt mutta eipä ollut.

    Leave a comment:


  • Ileee
    replied
    Perjantaina sammu E46 liikkeestä. Hiukan savutti ja veto katkeili ja moottorivalo syttyi ennen sammumista.

    Liekkö tämä nyt sitten se etelän maiden mallisen huohottimen vika. Tästä edettiin hinurilla korjaamolle!

    Kiva katella millainen lasku napsahtaa. Onko ideoita mitä tässä tapahtui ja mitä tulee maksamaan?

    Leave a comment:


  • erese
    replied
    Akku kulahti mutta tuntuu ottavan latausta vastaan :think saas nähdä

    Leave a comment:


  • Zippaaja
    replied
    Vesipumppu poksahti. Akseli väljäksi.

    Leave a comment:


  • Olsberg
    replied
    Jahas, tänään kuoli akku autosta. Pari päivää oli auto seisonut pihassa. Ei startannut ollenkaan, naputus vaan kuului. Kaapelit kiinni ja käynnistyi ihan normaalisti. Taitaa olla akku finaalissa...

    Leave a comment:


  • janne320d
    replied
    eilen auto lämpimässä tallissa pitkästä aikaa yön ja samalla laturissa vaikka ei ikinä ongelmia akunkanssa ollutkaan.nyt auto seissyt vuorokauden,tunnin ollut lämmityksessä ja ulkona pakkasta-16c eikä jaksa lähteä käyntiin!:thinkakku vuoden vanha

    Leave a comment:


  • Zeik88
    replied
    mikäköhän nyt tuli. Auto oli 4tuntia lämmittimessä ja lähti hyvin käyntiin. Ajoin kaverin pihaan ja jätin pyörimään tyhjäkäyntiä ja kun tulin takaisin auto oli sammunut. Ja vaikka antaa apuvirtaa niin naksahtaa vaan kun yrittää startata. Voiko huohotin jäätyä tyhjäkäynnillä että öljyä olis mäntien päällä ja on sammunu eikä startti jaksa pyörittää? tuntuu kyllä aika uskomattomalle. Vai eikö ota virtaa tarpeeksi vastaan vaikka konehuoneen kautta kokeilin kahdella eri akulla ja kaapeleilla. Autona e46 330ci 2001.

    Leave a comment:


  • Terominator
    replied
    Noniin, semmosta sitten tänään. E36 323 seisoi 3 päivää ja tänään startatessa bendix-laite jää päälle rattaalle. Ei lähde millään pois päältä, ei koputtelemalla tms. Pitäskös tuolla olla joku vaseliini, joka mahdollisesti näillä keleillä jäätyy? Vai kannattaako suoraan lähteä hakemaan uutta starttia? Aika ahtaan näköisessä paikassa tuo on, taitaa olla vittumainen homma ruveta itse parkkipaikka olosuhteissa vaihtamaan. Eli vaihtoehdot lienee:
    -sulatella sitä ja toivoa että toimii myös jatkossakin
    -vaihtaa startti itse (tai vaihtoehtoisesti putsata ja rasvata bendix-laite)
    -viedä auto korjaamolle startin vaihtoon

    Kiitos vastauksista! T: Tero

    Edit: koitin tarjota tätä samaa tekstiä jo omana threadina, mutta eipä menny läpi, niin koitetaan nyt tätä kautta saada vastauksia.

    Leave a comment:

Working...
X