Vuotovirta on 0,03A. Eli eikö tuo ole ihan ok? Akku testattu täyteen ladattuna ja viikon oltua irrallaan 30 asteen pakkasessa pihalla ja antoi vieläkin 546A kylmäkäynnistysvirtaa luvatusta 550A.
No sitten on testattu toisella ehjällä akulla. Lataa täyteen niin viikon verran menee hyvin sitten alkaa olemaan niin tyhjä, että joka kerta kun sammuttaa auton niin trippimittari on nollaantunut. Akku pitää virtaa kuitenkin itsessään, kun ollut viikon irrallaan auton perässä täyteen ladattuna niin saa pakkasellakin sahata käyntiin asti vaikka ei ole ollut auto lämmityksessä. Viikon jälkeen jos pakkasta viisi astetta tai enemmän niin ei lähde omillaan käyntiin ja lämmityksessäkin jos on niin saa aina pelätä jaksaako pyöräyttää käyntiin asti.
Kokeiltu myös jännitten mittausta levossa olleella akulla autossa paikoillaan. Virrat päälle niin jännite laskee 12,83V-->11,75V. Hehkutuksen loputtua jännite 12,18V ja siirtopumpun lopetettua jännite 12,51V.
Starttauksessa jännite laskee 11,3-11,5V. Laturikin tuntuu antavan hyvin virtaa, kun ensin oma auto käyntiin apuvirralla ja saman tien sitten liikkeelle ja isännän diisseli golffi käyntiin omalla autolla ja golffissa akku aivan tyhjä. Heti kun kaapelit laitettiin kiinnin niin golffin sai käynnistää ja ei ongelmia käynnistymisessä golffissa että lähti pyörittämään kuin kesällä, vaikka oma auto kävi vieressä tyhjäkäynnillä.
Latausjännite 14,08V ja kierroksilla 14,1V kaikki sähkölaitteet päällä.
Osaisiko joku kertoa mistä ruveta vikaa etsimään????:think
					
					
Leave a comment: