Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Puhallin huutaa hoosiannaa ja auto muutenkin ekat 3sek pitää julmettua ulinaa kun on yli -30C
-
Autona E90 320d vm. -05 ja nyt kävi niin, että alkoi eilen kuulua oikean takapyörän tietämiltä äänekästä kitinää.
Parina aikaisempana päivänä auto on pompottanut takapäätä vähän reippaammin ja luonnollisesti tuo johtui pakkasista ja iskunvaimentimien reagoinnista siihen (alkaa olla loppuun ajetut takaiskarit).
Eilen sitten kun mentiin 5-päällä lounaalle niin kuuntelin jo siinä kun takapenkkiläiset astui autosta ulos, että joku nirinä/narina/kitinä kuului takaa.
Tänään tuo sitten voimistui niin, että kuuluu lähes koko ajan ajaessa kun takapää vähänkään heilahtaa ylös-alas. Äänen saa aivan helposti aikaiseksi vaikka kotipihassa kun vaan painasee kontista perää alas ja päästää irti. Oikealta (repsikan) puolelta, takapyörän kohdalta kitisee.
Semmoinen kuin joku kumipusla hankaisi johonkin.
Tarkoitus on mennä huomenna nosturille ja katsoa tarkemmin, mutta alustavasti jos joku osasisi sanoa mitä etsiä niin voisi olla apua. Kiitos!
Leave a comment:
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostItse en reilun -30 asteen pakkasessa menisi edes käynnistämään nykydieseleitä, mikäli ei oo arktista laatua tankissa.
ei oo halpaa huvia se ajaminen, kun korkeapainepumppu imaisee ilmoja ja pyörii kuivillaan. Ei se heti siihen leviä, mutta lyhentää sen pumpun elinikää tehokkaasti
Toi on kyl turhaa jännittämistä. ..hyvin pelas 530d yli 300tkm ilman lämmittimiä ja aina läks käymään eikä suutin/pumppuoireita.
Jos tota voi nykydiiseliksi sanoa commonrail kuiten
Tai oli siin webasto mikä lämmitti vain sisätilat. Konehuoneeseen kun vilkas webaston päällä ollessa niin niin nätissä huurussa oli kone. . .
Siksi ei tullu sitä webaa etes usiasti käytettyä. Ajettavaksihan ne on tarkoitettu ja pakko liikkua
Leave a comment:
-
Auto E53 X5 3.0 bensa, automaatti, 8/2001 128tkm
Pakkasta pariviikkoa -20--30 astetta. Auto aina kylmässä ulkona.
Pari kertaa heittäny mittaristossa valot palamaan kuin joulukuusi luistonestot /abs ja moottorin vikavalot. . käynnistettäessä.
Sammuttamalla auton saa yleensä häviämään valot paitsi moottorin vikavalon.
Samalla herjaa engine failsafe modea eikä autolla rötäämiseltään pääse edes liikkeelle.
Moottorinvikavalo taas sammuu kun ajaa auton lämpimäksi ja sammuttaa ja starttaa uudelleen.
Jooh ja sit tänään ei starttaa naksuttaa vaan ja valot ja mittarit räpsähtelee samaan tahtiin. . ja juuri yli 45min ajoa takana. . .akku tyhjä noinko "siilillä" ois osuutta asiaan. Akkuhan on alle 1v vanha ja ei ole webastoa tms. ja lataa 14.05-14.10v
.
Ja taas toimii
tämmösiä nää vanhat paskat on, turha pyristellä kun on jo paskat housussa
Last edited by zzracing; 18-02-2011, 17:49.
Leave a comment:
-
-35:n asteen pakkasessa lakkas pdc huutamasta, muuten ei mitään ongelmia e36:ssa.
Leave a comment:
-
Kohtuudella on nyt päästy. Nyt kun kiri -35c pakkasta, niin puoli konetta on puonnu pois pelistä 2kertaa ja EML valo syttyny muutama metri ennen pistettä b. Mutta korjautunut kun on vaan uudelleen käynnistänyt auton. Onneksi riittää sylintereitä, vaikka muutama sammuukin pakkasilla.
Leave a comment:
-
Ei meinaa mitään vaikka olisi suomiauto, jollei sinne ole jälkikäteen vaihdettu eristettyjä osia siellä tuskin sellasia on...Originally posted by Meizzel1 View PostPitäisi olla tuo cold country kun on suomiauto kuitenkin ja öljytikun juuresta ei ole vuotanut niin tuskin sinnekkään kajotaan
Mahdollisimman nopeasti pitäisi kuntoon saada kun ainut auto ja työmatkaan 25km
Syö miestä mutta ajellaan viikonloppu kuitenkin ja katsotaan mitä tapahtuu.
Ja öljytikun tiiviste sen takia, että separaattoria/huohotinputkia ei mahdu vaihtamaan ilman öljytikun irrotusta
Leave a comment:
-
Pitäisi olla tuo cold country kun on suomiauto kuitenkin ja öljytikun juuresta ei ole vuotanut niin tuskin sinnekkään kajotaan
Mahdollisimman nopeasti pitäisi kuntoon saada kun ainut auto ja työmatkaan 25km
Syö miestä mutta ajellaan viikonloppu kuitenkin ja katsotaan mitä tapahtuu.
Leave a comment:
-
Cold country huohotinpaketti, venakopantiiviste, o-renkaat pulttien alle ja öljytikun jalan tiiviste. Kaikki em vaihdettiin itselle kun oli hieman vuotanut venttiilikopan välistä edellisen omistajan aikana. Osanumeroita löytyy vaikka tuolta:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=116499Originally posted by Haju69 View PostMahdollisia uusimisen kohteita varmaankin huohotin, venttiilikopan tiiviste.
Leave a comment:
-
Maanantaina putsataan huohotin. Pitääköhän tuohon uusia jotain osia ja uskaltaako viikonlopun ajella normaalisti?
Leave a comment:
-
Huohotin..Originally posted by Meizzel1 View PostM54B22 sylki öljyt pihalle 20km ajon jälkeen
Pakosarjan päälle tiputteli ja tuoksu oli sisällä hyvä. Ajelin sitten paikalliselle huoltamolle ja ei vuotanut enää mistään. Joku corolla ja postiauto tehnyt saman:think Lisäilin öljyä ja nyt taas kulkee eikä vuoda enää. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mikähän tuossa nyt petti ja pitäisikö huolestua? Korjaamolle onneksi maanantaille aika.
Leave a comment:
-
M54B22 sylki öljyt pihalle 20km ajon jälkeen
Pakosarjan päälle tiputteli ja tuoksu oli sisällä hyvä. Ajelin sitten paikalliselle huoltamolle ja ei vuotanut enää mistään. Joku corolla ja postiauto tehnyt saman:think Lisäilin öljyä ja nyt taas kulkee eikä vuoda enää. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mikähän tuossa nyt petti ja pitäisikö huolestua? Korjaamolle onneksi maanantaille aika.
Leave a comment:
-
tällä hetkellä tankissa:Originally posted by ockelbo4500 View PostItse en reilun -30 asteen pakkasessa menisi edes käynnistämään nykydieseleitä, mikäli ei oo arktista laatua tankissa.
Samepiste ’C EN 23015 max -29
Suodatettavuus ’C EN 116; 1997 max - 34
..ja mitä pitäis olla:
Samepiste -40 astetta
Suodatettavuus -44 astetta
Leave a comment:
Leave a comment: