Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ruvennut nyt näillä kovilla pakkasilla muovi rötäämään aina tasakaasulla hitaasti kiihyttäessä 1500-2200rpm välillä. Sitten et meinaa saaha kiertämään oikeen millään. kun kierrättelet autoo vian ollessa päällä ekana röpeltelee vähän ja sitten kuuluu jostain imusarjan liepeiltä hiton kova terävä naksahdus ja taas kaikki ennallaan ja toimii niikuin pitää
Tiiä sitten mikä siellä voi jumittaa
-
E28 tomaatti perkeleen jäykkä kylmänä ja pieniä nitinöitä ja natinoita sisustasta kuuluu, mut muuten vanhus toimii varmasti.
Leave a comment:
-
paksu talvitakki kahisee ikävästi kun kääntelee rattia
todella hienosti pelaa seiska
Leave a comment:
-
Pikkaisen helpottaa, jos ois tiedossa paikkakunta.Originally posted by asdf1 View PostOisko mitään akku suosituksia 99 e39iin? Merkkihuollossa olis orkkis 90Ah akku 178e asennettuna. Motonetti myy sit boschia ja jotain sznajdereita :think
Oishan se mukava jos vähä halvemmalla pääsis.
Oulusta saat ainaskin Akkutalosta akun paikalleen laitettuna ja myös sopivaan hintaan.
Leave a comment:
-
Oisko mitään akku suosituksia 99 e39iin? Merkkihuollossa olis orkkis 90Ah akku 178e asennettuna. Motonetti myy sit boschia ja jotain sznajdereita :think
Oishan se mukava jos vähä halvemmalla pääsis.
Leave a comment:
-
No niin... vika löytyi sieltä sulakkeesta. Oisko liian iso perse ollu syynä sulakkeen palamiseen?Originally posted by teppo_h View PostOn tämä nyt yhtä perkelettä....
Onko kenelläkään tietoa/taitoa/ymmärrystä, että mistä mahtais johtua? Sulake on vielä tarkistamatta, mutta pitää tänään töiden jälkeen tsekata se...
Ranskalaisiako näistä on tullu, ku sähkövikaa alkaa olemaan ihan omiksi tarpeiksi??
Leave a comment:
-
Eilenpä e87 teki tepposet. Kesken ajon yhtäkkiä kerto ettei cruise toimi. Tästä minuutti pari eteenpäin tuli sitten loputkin. Sarja ajotietokoneen pimputusääniä jossa ilmotus hätäjarruassarin-, luistonestojen-, mäkilähtöassarin toimimattomuudesta ja moottorin rajoitettu teho otettu käyttöön. Tämähän riemukas tempaus oli kun ei antanut nostaa kierroksia yli 2000rpm. Piti pykäliäkin vaihella jo 20kmh vauhista 3 sisään ja 40 vauhista 5 sisään jne. kun meinasi kaikenmaailman pökötit tulla kontista läpi.
Jännä tuokin, mitä kovempaa paino kaasupoljinta, sitä heikommin kiihtyi. Moottori kuulosti kuitenkin ihan omalta itseltään kaiken aikaa, lukuunottamatta hetkiä kun painoi kaasua ja kuulosti hyvin hyvin tukkoiselta.
Koitin valoissa "buutata" auton ja käytin virrat pois, tuloksetta. Myöhemmin ajoin bussipysäkille n. minuutin stopin ajaksi - tämäkin tuloksetta.
Edellisauto (e39) nollaantu tällä kokeilulla. Onneksi oli apua lähellä ja sai vikakoodit nollattua. Sen jälkeen auto toiminut taas moitteetta ja homma pelittää..
Mistähän moinen johtuisi - muutakuin pakkasesta?
Leave a comment:
-
Heheh täällä oli samaa havaittavissa myös tänäaamuna. Myös mukava puhaltimen kitinä hetken aikaa kun lyö käyntiin.Originally posted by Antti O View PostKeskuslukko ei avannut tänäaamuna kuskinovea eka yrityksellä.
Toisella aukesi siististi.
Toistaiseksi ei muita oireita.. *kop kop*
Leave a comment:
-
hah! aika rajut on toimenpiteet jos ilman lämmitystä laittaa väkisin käyntiin. itellä ainaki dieseli parkasee niin ikävästi kun rymäyttää kovilla (-25..-32) pakkasilla käyntiin. Nytkin pitäny jo viikon verran jäätävää ilmastoa ja auto seissy pihassa..mutta ei huolta kun akku kunnossa, mutta kyllä se silti aina käy sääliksi käynnistää kone kun se ei siitä tykkääOriginally posted by Bouma View PostAamulla klo 02.30 Tampereella näytti auton mittari -30,5, ilman roikkaa käyntiin kuin palmun alta. Hieman ohjaustehostin vinkasi, täytynee laittaa öljyt vaihtoon.
Leave a comment:
-
Aamulla klo 02.30 Tampereella näytti auton mittari -30,5, ilman roikkaa käyntiin kuin palmun alta. Hieman ohjaustehostin vinkasi, täytynee laittaa öljyt vaihtoon.
Leave a comment:
-
Kiitoksia kaverit nopeista vastauksista!
Käyn varmaan kysäisemässä jostain pajalta paljonko ottavat tuosta operaatiosta. Kuulin että pari vuotta sitten tällainen operaatio oli maksanut Kaivokselan TB:llä 10 euroa, tosin Volvolle eikä BMW:lle, mutta ei luulisi niin isoa eroa olevan. Joka tapauksessa tuo kuulostaa aavistuksen kohtuullisemmalta kuin Laakkosen hinnasto.
Ehkä sitä voisi odottaa viikonloppuun asti ja katsoa josko se sammuisi esim. 100 kilsan jälkeen tai jotain.
Leave a comment:
-
E10 voi myös sytytellä keltaisia valoja. Käy laihalla, ennenkuin korjailee jos korjailee.Originally posted by Tamme View PostJos haluat sen vikakoodin muistin käydä vaan nollauttaa niin katsele vaikka tuolta pääkaupungiseuden osiosta keskusteluja, siellä varmasti kavereita joilla tarvittavat vehkeet ja saatat päästä vodkapullolla maksusta tai ihan parikymppisellä.
Ja E90:tä en tiedä mutta kaverin E46 coupessa ainakin näin kylmällä toi moottorivalo palaa välillä ja ajossa lähtee poiskin, toki sinne muistiin yleensä jää kyllä mikä sen on sytyttänyt, sitten ku piuhan päähän saat niin näkee tarkemmin.
Toivottavasti auttoi ny edes hiukan tämä
Leave a comment:
-
Jos haluat sen vikakoodin muistin käydä vaan nollauttaa niin katsele vaikka tuolta pääkaupungiseuden osiosta keskusteluja, siellä varmasti kavereita joilla tarvittavat vehkeet ja saatat päästä vodkapullolla maksusta tai ihan parikymppisellä.Originally posted by mchammeri View PostLaitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole
). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.
Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.
Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.
Ja E90:tä en tiedä mutta kaverin E46 coupessa ainakin näin kylmällä toi moottorivalo palaa välillä ja ajossa lähtee poiskin, toki sinne muistiin yleensä jää kyllä mikä sen on sytyttänyt, sitten ku piuhan päähän saat niin näkee tarkemmin.
Toivottavasti auttoi ny edes hiukan tämä
Leave a comment:
Leave a comment: