Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ruupanen
    replied
    Originally posted by mchammeri View Post
    Laitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.

    Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.

    Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.

    Nimimerkki _nixu_ lukee vikakoodeja Keravalla, Rahu Tuusulassa.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by teppo_h View Post
    On tämä nyt yhtä perkelettä....

    Johtuneeko pakkasesta vai mistä, mutta tulipas eilen "mielenkiintoinen" vika penkinlämmittimeen.

    Penkinlämmitin (kuskin) lopetti eilen toimintansa.
    Elikkäs: aamulla ja iltapäivällä toimi aivan hyvin, lämpeni ihan normaalisti. Lähdin sitten illalla hakemaan vaimoa töistä ja tökkäsin penkinlämmittimen päälle (täysille tietenkin ku -28 mittarissa). Siinä sitten matkalla ihmettelin, että perskeles ku ei lämmitä oikeastaan ollenkaan ja vaikka paineli penkinlämmityksen nappia, niin koko ajan vaan palaa ne kaikki 3 valoa siinä. Sammutin auton ja otin virta-avaimenkin irti, niin edelleen palaa kaikki 3 valoa siinä kuskinpenkin penkinlämmityksen napin päällä!!!

    Apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti.

    Eipäs siinä auttanu muu ku käyttää sen ohjausboksin piuha irti (siinä samassa siis molempien penkkien lämmitys napit, dsc nappi ja peruutustutkan nappi). Oli helppo käyttää irti, ku ne muovit siitä ympäriltä irti jo valmiiksi ku oon tapellu sen he****tin CCC-boksin kans muutaman viikon.

    Nyt sitten tilanne on se, että apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti, kuin myös ne muut nappulat siitä boksista. Vain ja ainoastaan kuskin penkinlämmitin ei toimi...ei edes sytytä mitään valoja siihen vaikka sitä nappulaa hakkais kuinka paljon.

    Onko kenelläkään tietoa/taitoa/ymmärrystä, että mistä mahtais johtua? Sulake on vielä tarkistamatta, mutta pitää tänään töiden jälkeen tsekata se...


    Ranskalaisiako näistä on tullu, ku sähkövikaa alkaa olemaan ihan omiksi tarpeiksi??
    Mulla oli Aikoinaan E60:nen ja huomasin kerran,että kun Webasto oli päällä,niin penkinlämmittimet eivät lämmenneet,vaikka napit (1-3 lediä) olivat päällä...:think

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    ookke.
    Last edited by asdf1; 15-02-2011, 14:01.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by asdf1 View Post
    Apuja kaivattais kun nyt jäi ensimmäistä kertaa bemari pihaan. 99 520ia on kyseessä.

    Yöllä ja aamulla oli semmoset -31 pakkasta ja viimeset 12h ollu lohkolämppärissä. Nyt ei meinaa pyörittää kone ollenkaan ja avaimesta kun kääntää niin flekti nitkahtelee vähän kerrallaan eteenpäin ja ei mitään tietoo että starttais.

    Akussa näyttäs olevan virtaa 11.5v kun yleismittarilla katoin. Sähköt toimii.
    No akkuhan sieltä on tyhjä. Hanki uusi.

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Apuja kaivattais kun nyt jäi ensimmäistä kertaa bemari pihaan. 99 520ia on kyseessä.

    Yöllä ja aamulla oli semmoset -31 pakkasta ja viimeset 12h ollu lohkolämppärissä. Nyt ei meinaa pyörittää kone ollenkaan ja avaimesta kun kääntää niin flekti nitkahtelee vähän kerrallaan eteenpäin ja ei mitään tietoo että starttais.

    Akussa näyttäs olevan virtaa 11.5v kun yleismittarilla katoin. Sähköt toimii.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Ei täällä vaan? 535:ttä sai eilen veivata aika huolella, ennenku heräsi. Lupaili vain. Tosin auto seissyt jotain 2,5vkoa kertaakaan ruuvaamatta. Cäpi hörähti ihan yhtä hienosti, kuin mikä tahansa muukin aamu.
    Eihän teillä siellä päin ole edes kunnolla pakkasta

    Leave a comment:


  • mchammeri
    replied
    E90 330i kiukuttelee pakkasella

    Laitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.

    Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.

    Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Säätääkö se nappi E6x:ssä tehoa vai termostaattia? E39:ssä ei ainakaan säädä tehoa, vaan sitä missä lämpötilassa se katkaisee sen pois.
    Eipä kyllä oo tuosta tietoa, että miten se sitä säätää.... Mutta ihmetyttää tuo kun ei edes sytytä mitään valoja, ku nappia painaa - nappi rikki? :think

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by teppo_h View Post
    Lähdin sitten illalla hakemaan vaimoa töistä ja tökkäsin penkinlämmittimen päälle (täysille tietenkin ku -28 mittarissa).
    Säätääkö se nappi E6x:ssä tehoa vai termostaattia? E39:ssä ei ainakaan säädä tehoa, vaan sitä missä lämpötilassa se katkaisee sen pois.

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    e61 525d, 2006

    On tämä nyt yhtä perkelettä....

    Johtuneeko pakkasesta vai mistä, mutta tulipas eilen "mielenkiintoinen" vika penkinlämmittimeen.

    Penkinlämmitin (kuskin) lopetti eilen toimintansa.
    Elikkäs: aamulla ja iltapäivällä toimi aivan hyvin, lämpeni ihan normaalisti. Lähdin sitten illalla hakemaan vaimoa töistä ja tökkäsin penkinlämmittimen päälle (täysille tietenkin ku -28 mittarissa). Siinä sitten matkalla ihmettelin, että perskeles ku ei lämmitä oikeastaan ollenkaan ja vaikka paineli penkinlämmityksen nappia, niin koko ajan vaan palaa ne kaikki 3 valoa siinä. Sammutin auton ja otin virta-avaimenkin irti, niin edelleen palaa kaikki 3 valoa siinä kuskinpenkin penkinlämmityksen napin päällä!!!

    Apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti.

    Eipäs siinä auttanu muu ku käyttää sen ohjausboksin piuha irti (siinä samassa siis molempien penkkien lämmitys napit, dsc nappi ja peruutustutkan nappi). Oli helppo käyttää irti, ku ne muovit siitä ympäriltä irti jo valmiiksi ku oon tapellu sen he****tin CCC-boksin kans muutaman viikon.

    Nyt sitten tilanne on se, että apukuskin penkinlämmitin toimii aivan normaalisti, kuin myös ne muut nappulat siitä boksista. Vain ja ainoastaan kuskin penkinlämmitin ei toimi...ei edes sytytä mitään valoja siihen vaikka sitä nappulaa hakkais kuinka paljon.

    Onko kenelläkään tietoa/taitoa/ymmärrystä, että mistä mahtais johtua? Sulake on vielä tarkistamatta, mutta pitää tänään töiden jälkeen tsekata se...


    Ranskalaisiako näistä on tullu, ku sähkövikaa alkaa olemaan ihan omiksi tarpeiksi??

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Yks hyvinki yleinen oire näin talvella tuntuu olevan, että joutuu pitämään bemua piuhan päässä
    Ei täällä vaan? 535:ttä sai eilen veivata aika huolella, ennenku heräsi. Lupaili vain. Tosin auto seissyt jotain 2,5vkoa kertaakaan ruuvaamatta. Cäpi hörähti ihan yhtä hienosti, kuin mikä tahansa muukin aamu.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Yks hyvinki yleinen oire näin talvella tuntuu olevan, että joutuu pitämään bemua piuhan päässä

    Leave a comment:


  • baijeri88
    replied
    -jonkuu luukun ku avaa ni todennäkösesti ei mee kiinni vaikka miten rytkyttäis..
    -startatessa vaikka jos jonkinlaista ihme ääntä konehuoneesta
    -lukot jäässä vähän väliä
    -keskuslukko reistailee (tänä talvena ollu vähemmän ongelmia)

    että kyllä kesää odotellaan täälläkin

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Keskuslukko ei avannut tänäaamuna kuskinovea eka yrityksellä.
    Toisella aukesi siististi.

    Toistaiseksi ei muita oireita.. *kop kop*

    Leave a comment:


  • Kale83
    replied
    M52 lähtee rykien käyntiin kaasulla avustettuna. Jos lähtee. Yskii ja paukkuu vaan.

    Lähti se -26 näytti mittari.
    Last edited by Kale83; 15-02-2011, 07:26.

    Leave a comment:

Working...
X