ei oo halpaa huvia se ajaminen, kun korkeapainepumppu imaisee ilmoja ja pyörii kuivillaan. Ei se heti siihen leviä, mutta lyhentää sen pumpun elinikää tehokkaasti
Pakkasen aiheuttamia oireita?
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Itse en reilun -30 asteen pakkasessa menisi edes käynnistämään nykydieseleitä, mikäli ei oo arktista laatua tankissa.
ei oo halpaa huvia se ajaminen, kun korkeapainepumppu imaisee ilmoja ja pyörii kuivillaan. Ei se heti siihen leviä, mutta lyhentää sen pumpun elinikää tehokkaasti
					
 - 
	
	
	
	
-36 eikä mittään sanomista vieläkää... lämmötkin puolivälissä jo 13km ajon jälkeen
Töissä pari kaveria taas myöhässä ku ei V-koppanen kolffi lähteny käyntii edes parin tunnin letkulämmityksen perästä...
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Mankan paneeli jäätyy eli toimii vasta kun kabiini lämpiää
  Puhallin vinkuu myös ilosesti tuskaansa! Noh, ensi viikolla helpottaa 
Käyttismondeo ei valita vaan toimii kuin kello
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ei mittää ongelmaa e30:sen kanssa vieläkään, -29 aamulla ja laakista käyntiin ilman tolppaa.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Itellä tekee samaa hommaa. Kovilla pakkasilla ei aina aukea kontti, kuin avaimen napista, tai lukosta kääntämällä. Puhallin pitää myös alle -15 asteessa vittumaista vinkunaa tietyillä puhallusnopeuksilla.Originally posted by Rankka Ankka View Poste46 Takakontin avausmekanismi jumittaa luultavasti pakkasen takia ku aina välillä pelittää ja hetken päästä taas ei. Taitaa olla joku nippeli antautumassa sieltä nappulan takaa mutta ku tietäis mikä :think
Ku tallissa avaa ni yleensä on toiminu.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
e46 Takakontin avausmekanismi jumittaa luultavasti pakkasen takia ku aina välillä pelittää ja hetken päästä taas ei. Taitaa olla joku nippeli antautumassa sieltä nappulan takaa mutta ku tietäis mikä :think
Ku tallissa avaa ni yleensä on toiminu.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ja lisää oireita. Kiekka ja nopeusmittari ei noussu kuin muutaman millin aamulla. Abs myös pimeenä. Seuraavan starttauksen jälkeen taas pelitti.
Myös melko joustamatonta kyytiä muutama eka kilometri. Risteysten kynnyksissä kuulostaa välillä kuin koko auto katkeis keskeltä kahtia.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
eipä hörähtäny oman muovin m50 käymää kerran vouvas ja yskäs putkee nii päätin et saa odotella leudompia kelejä
... Veteraani E30 lähtee kelillä kun kelillä käymää mut jumalaton metakka lähtee m10b18 ku on keinut pikkasen kaukana ja öljyt on nähny parhaat päivät (varmaankin 3 vanhat).. Mutta ei menoa haittaa
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Noni, ensimmäisiä kunnon pakkasen aiheuttamia. Käynnisty hyvin mut ajamaanko lähdin niin kierrosten noustessa 2000-3000 hyyty totaalisesti. N. 10 min matkan jälkeen sammu aina kun kytkimen painoi pohjaan (ei vaihdetta vaihtaessa) vaan esim pysähdystilanteessa ja kesken matkaa jos anto olla pidempään pohjassa. Muutaman kymmenen kilometrin nilkuttelun jälkeen alkoi pysyä käynnissä mut vauhtia ei oikee yli 60km/h meinannu saada. Lopulta alkoi toimia normaalisti. Pitäsköhä tuosta huolestua vai meneekö pakkasen piikkii? Niin ja M20B20.
Tätä päivää enne toiminu ku junan vessa. Mitä nyt pari kertaa akun saanu tyhjennettyä
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Sunnuntaina heitin just tollasen Sznajderin kiinni, ku vanha zippas täysin. Latasin eka sen ctekillä täyteen..ainakin pari päivää on nyt kestäny, ilman öisiä latauksia ja webastoakin on tullu hurruteltuu. No aika näyttää millanen on!Originally posted by Thuppu View PostSznajderit vaikuttavat saaneen kehuja. Tommosen Sznajder 95Ah AGM akun vois itellekin hommata kokeeksi. Exidea en ainakaan suosittele.
Pakkanen tuonut tullessaan..Kovaa savuttamista käynnistessä ja epämääräisiä ääniä ympäri autoa ja tänään jälleen uusi ilmoitus valoista taisi olla tällä kertaa jarruvalo (nyt siellä on liuta valoja takapäästä "rikki")..paitsi KAIKKI kylläkin toimii!
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Piti ihan rekisteröityä ja tulla kertomaan että sama vika iski (eikä ole vakionopeussäädintä). Sunnuntaina illalla ekan kerran, muutaman kerran kun sammutti auton ja käynnisti niin alkoi toimimaan ongelmitta.Originally posted by mchammeri View PostLaitetaas tänne viesti josko vaikka saisi apua tai mielenrauhaa... Auto joka murheet taas aiheuttaa on E90 330i. Eilen lähdettyäni ajelemaan autolla iski ainakin kolme erilaista virheilmoitusta tauluun, joista yksi oli mm. vakionopeussäätimen häiriö (jota autossa ei siis ole
 ). Sitä näin kyllä viime talvenakin, joten kovin huolestunut en siitä ollut. Mutta: laittoi sitten moottorin johonkin vikamoodiin, eli tehot leikattiin kokonaan pois. Hyvä kun pääsi ylämäet ylös.
Yritin ajella hetkisen autoa lämpimäksi, mutta kun ongelma ei poistunut, ajoin sen parkkihalliin lämpiämään päivän ajaksi. Illalla sen sieltä hakiessani kaikki taas toimikin kuten normaalisti. Mutta tietenkin se keltainen moottorivalo jäi päälle, oletettavasti sen takia että vikamuistiin jäi joku jälki tästä episodista.
Onko tietoa sammuuko se valo siitä itsekseen jonkin ajan kuluessa jos vika ei uusiudu? Vai pitääkö se käydä nollauttamassa jossain? Ei viitsisi oikein Laakkoselle ainakaan viedä, tuollaisen operaation varmaan pystyy tekemään melko alkeellisillakin vehkeillä, jos varsinaista vikaa ei ole, ja pitää vaan nollata vikakoodimuisti? Melkein voisi harkita vikakoodinlukijan ostamistakin, mutta jotenkin veikkaan että tämä auto on menossa kohta vaihtoon joten jos jokaiseen tarvitsee erilaisen vehkeen, ei oikein houkuta... Jos jollain on hyviä ja halpoja vinkkejä, niitä otetaan vastaan.
Nyt viime yönä töistä lähtiessä vika iski uudelleen eikä kadonnut vaikka vähän väliä sammutin auton ja käynnistin uudelleen (siis ajelin rauhallisesti kuitenkin kotiin). Aamulla kävin käynnistämässä eikä viasta tietoakaan.
Moottorivalo toki syttyi mutta se katoaa siitä aikanaan.
Autona 330i 2005.
Vikakoodeja olen lukenut tällä: http://www.dealextreme.com/p/elm327-...ner-tool-28528
Ohjelmasta riippuen tosin näyttää joissain tilanteissa hieman eri koodeja? Tätä nykyistä tilannetta en ole vielä lukenut. Pitäisiköhän käydä kurkkaamassa mitä on jäänyt muistiin.
Tässähän ne koodit nyt on (kuvissa). Exhaust Temperature ilmoitukset on vanhoja, meinaa tulla useamminkin näillä pakkasilla.Last edited by NewUser; 16-02-2011, 14:56.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Juu kyllä täälläkin kertyy E60:ssä oikein kunnon jäätä putkiston, putkiston kiinnikkeiden ja puskurin väliin. Nyt sitä on niin paljon että osuu kokoajan ja resonoi/pitää meteliä...Originally posted by mixxis View Postniin, tulee jonkun verran ( = paljon ) ajettua lumisiakin teitä... noh, ei auta kun hankkia auto taas halliin sulamaan.
Aijoo, ja toinen oire on että kaikki kukat kuolee sisälläkin kun ulkona ollut nyt yli 4 pvä -32c - -37c...
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Hienosti lähti M52 aamulla käyntiin vaikka mittarissa -32. Takaovet ei keskuslukolla auennut, eilen aukesi vielä toinen kun oli vain -30 astettaOriginally posted by Kale83 View PostM52 lähtee rykien käyntiin kaasulla avustettuna. Jos lähtee. Yskii ja paukkuu vaan.
Lähti se
 -26 näytti mittari.
. Ratti vikisee ja kitisee käännettäessä ja takarenkaat tyhjenee pikkuhiljaa kovilla pakkasilla. Tomaatti pitää -25 asteen alapuolella merkillistä ääntä ajossa ja varsinkin vasemmalle kääntäessä. Oikealle kun kääntyy niin ääni häviää. Vähän kuin sähkövatkaimella pärryyttäis muovikipun kylykeen.
	
	Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Kuka keksii mistä tuo johtuu? :think
Leave a comment:
 
Leave a comment: