Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • djtimse
    replied
    tänä yönä oli -37 pakkasta eikä mitään ongelmia....ainakaan vielä autohan oli siis e46 328 -98

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    tässä tullu huomattua nyt ku ollu pitempään näitä pakkasia autonahan toimii sigun e30 318i

    on ihan prkl kylmä ajaa jääh nesteet vaihdettu ja termari kylmä siltikin huomenna alkaa vaihtamaan vesipumppu vielä jos ei sitten tuu lämmintä niin johan on kumma

    puhaltimen moottori alkanut pitää vikinää

    jonku ovet/ovien tiivisteet vuotaa vähäisenkin lämpimän ilman ulos.. onneks löytyy hyvä kuntoiset toiset tiivisteet kaikkiin oviin

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Vetomies View Post
    Kiitän!



    Mikä saa päättelemään, että vika olisi hehkuissa?
    - Auton käyttäytyminen käynnistyksessä pakkasella ja ilmoittamasi vikakoodit (null).
    Jos joku jalo ja auttavainen ihminen pyörii lukijan kanssa Vantaan Ikean tuntumassa, niin tervetuloa törkkäämään lukija kiinni! Hehkut uusin ihan varmuudeksi, vaikka vika ei olisikaan niissä, kun eivät juuri mikään kulu ole. Tosin niiden vaihdoista imusarjojen purkuineen on tasan 0 sekuntia kokemusta...
    Aziaa!

    Hah! Parempia kuin naistenlehtien vinkit! Nyt on kuitenkin niin, että vaikka normaalisti nuo asiat saattavat kiertää tukevasti kehää pääkopassa, nyt mielessä pyörii vain ajatus, että miten pirssin saa ankaran talven sillasta liikkeelle ja pääsisi jälleen naattimaan ajamisesta! Ettei alkaisi kohta tuo emäntäkin valittamaan...
    Jeps, aina ne jostain valittaa Korjaa autos ja jätä akka horisonttiin, jos ymmärrät mitä tarkoitin

    Leave a comment:


  • Vetomies
    replied
    Tervetuloa foorumille!
    Kiitän!

    Vetomiehelle->
    Elikkäs...nyt kun juuri editoit ja selvisi malli, sanoisin että kandee lukea/luetuttaa ne vikakoodit. Pistä paikkakuntasi tohon avattareen, avuliaita saattaa löytyä läheltä. Näin etänä olen edelleen sitä mieltä, että hehkuista tai hehkun releestä löytynee vika. Pa -suodin ja -pumppu on autossasi lattian alla kuljettajan kohdalla. Esilämmitys on sähköinen pa -suodattimen "edessä" vakiona.
    Mikä saa päättelemään, että vika olisi hehkuissa? Auton dokumentoinnista ei selviä onko niitä koskaan vaihdettu. Autolla on ajettu Saksan maalla 175tkm.

    Jos joku jalo ja auttavainen ihminen pyörii lukijan kanssa Vantaan Ikean tuntumassa, niin tervetuloa törkkäämään lukija kiinni! Hehkut uusin ihan varmuudeksi, vaikka vika ei olisikaan niissä, kun eivät juuri mikään kulu ole. Tosin niiden vaihdoista imusarjojen purkuineen on tasan 0 sekuntia kokemusta...


    Toi jälkimmäinen ongelma ratkee ryyppäämällä, buuttaamalla tai panemalla
    Hah! Parempia kuin naistenlehtien vinkit! Nyt on kuitenkin niin, että vaikka normaalisti nuo asiat saattavat kiertää tukevasti kehää pääkopassa, nyt mielessä pyörii vain ajatus, että miten pirssin saa ankaran talven sillasta liikkeelle ja pääsisi jälleen naattimaan ajamisesta! Ettei alkaisi kohta tuo emäntäkin valittamaan...

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by Anzafin View Post
    Mulla kovassa pakkasessa jos pääsee auto päivän seisomaan, niin vasen etujarru jumii pahasti. Niin pahasti että rengas ei pyöri. Kuumalla vedellä lähtee heti auki, mutta eipä se veden luiruttelu hyvää sekään tee. :think

    Auto on E60 2004.
    Erikoinen vika. Häviääkö pissapojan nesteet? Se säiliö tuolla kai on, mikä voisi ehkä tihkua johonkin, kaukaa haettua kyllä.. :think

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Mulla kovassa pakkasessa jos pääsee auto päivän seisomaan, niin vasen etujarru jumii pahasti. Niin pahasti että rengas ei pyöri. Kuumalla vedellä lähtee heti auki, mutta eipä se veden luiruttelu hyvää sekään tee. :think

    Auto on E60 2004.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Auto tuo sigun E36.

    Lämpimästä kun lähtee ajelemaan niin ei mitään ylimääräisiä ääniä vähään aikaan.

    Kun auto seisoo jonkun tunnin pakkasessa ~-20c tai enemmän ja kun lähtee ajamaan niin takapäästä kuuluu jonkinsortin kolinaa kun epätasaisella tiellä ajelee. En ole ihmeemmin huolestunut mutta mistähän tuo mahtaa kuulua? Ei tosiaan muuten kuulu kuin kovemmilla pakkasilla.

    Veljen autossa ei ole samoja ääniä ja hänelläkin E36.

    Ilmeisesti jotain enteilevää juttua ilmassa ja pakkasen johdosta antaa merkkejä itsestään mutta mitähän lienee tulossa remontin eteen jossain vaiheessa? Vai onko se vaan elettävä tuon muovin ja sen kolinoitten kanssa.

    Toinen juttu. Huomasin tässä pari päivää sitten että ratti on hivenen vinossa. Ihmettelin että onko nyt johonkin kolahtanut ja kulmat perseellään, tosin en muista mitään tuollaista. Auto oli tänään ~5tuntia lämpimässä kuivamassa ja ratti oli suorassa tämän jälkeen.. Pakkasen juttuja jossain päin etupään osia vai mitä?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Vetomiehelle->
    Elikkäs...nyt kun juuri editoit ja selvisi malli, sanoisin että kandee lukea/luetuttaa ne vikakoodit. Pistä paikkakuntasi tohon avattareen, avuliaita saattaa löytyä läheltä. Näin etänä olen edelleen sitä mieltä, että hehkuista tai hehkun releestä löytynee vika. Pa -suodin ja -pumppu on autossasi lattian alla kuljettajan kohdalla. Esilämmitys on sähköinen pa -suodattimen "edessä" vakiona.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Vetomies View Post
    himpun lupailee.
    Onko hyviä ideoita päästämään mies tuskistaan?
    Tervetuloa foorumille! Vaikka avarakatseinen olenkin, mulle ei valottunu että mikäs malli sieltä on tullut haetuksi . Toi sun ongelmas kalskahtaa enempi viallisten hehkujen suuntaan, mallista riippuen selviää vikakoodeista tai ohmimittarilla. Toi jälkimmäinen ongelma ratkee ryyppäämällä, buuttaamalla tai panemalla

    Leave a comment:


  • Vetomies
    replied
    Kesälaatu ja sopivasti pakkasia

    Hain auton Saksasta (E61 525d 2005) ja tankissa on Saksasta sekä Etelä-Ruotsista ostettua (todennäköisesti) kesälaatu dieseliä. Kun sain auton Suomeen seuraavana yönä pukkasi kovat pakkaset (yli -20) ja auto ei lähde käyntiin, vaikka himpun lupailee. Autolla ehdittiin käydä vähän pienemmillä pakkasella heittämässä lenkkiä ja oli se parkissakin muutamia tunteja välissä, joten uskoisin, että nimenomaan kyse on kovasta pakkasesta ja kesälaadusta. Foreca lupailee kovia pakkasia vielä pitkään ja auto vaan pönöttää pihassa, vaikka Melko mielellään sillä ajelisi ymv.. Yksinkertaisinta olisi saada auto lämpimään tilaan, mutta se ei ole ihan tuosta vaan mahdollista, vaan aika lailla säätämistä vaativa operaatio, joka ei hirveästi houkuta.

    Tällä hetkellä olen laittanut lämpöpuhaltimen puhaltamaan (parafiinin kiteyttämään) pa-suodattimen oletetulle sijainnille, mutta se ei ole vielä ratkaissut ongelmaa. En ole ollenkaan satavarma sen sijainnista, joten voi olla että puhallin lämmön väärään paikkaan.

    Jos saan auton käyntiin on homma selkeä, ajelua tankki tyhjäksi ja talvidieselit päälle.

    Onko hyviä ideoita päästämään mies tuskistaan?
    Last edited by Vetomies; 13-02-2011, 22:24.

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Reilu 5v vanha Varta Blue Dynamic sanoi käynnistysvirran luovuttamisen yhteistyön irti tänä aamuna (@ -26C). Saman valmistajan Silver Dynamic tilalle kun sattui lähikaupan myymälän hyllystä löytymään.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Jookuj View Post
    Ovissa sellanen ongelma että kovilla pakkasilla +-20 ovet aukee, mutta ei tahdo enää mennä kiinni.
    Voitelun puutetta. Sumutat CRC:tä tai WD40 tai aseöljyä reilusti jokaiseen lukkoon. Lukkokielen välistä sinne joka suuntaan, REILUSTI. Joka syksy kun tekee niin ei jäädy ovet auki.

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    semmosen pukkas et pyyhkijät nousee vain vähän matkaa ja sit alkaa hirvee rutina kuulua??:think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Pakkasta vaivaiset 15 astetta ja kuskin puolen takaoven lukko jumissa. Ulkokahvalla aukesi ihan normaalinoloisesti, mutta kiinni ei enää mene. Sisä- ja ulkokahva ovat nyt tunnotomia ja lukkokieli on tukevasti lukkoasennossa. Piti ajella töihin sellaisella MacGyver sisäkahva - 2x kuormalenkki - niskatuen metallivarsi -patentilla, jottei ovi levähtäisi auki.
    Noi ovet saa kyllä helposti lukkoon kun on vaan sopiva tasapäämeisseli mukana. Jonkun kerran seiskasta joutun vänkärin takaoven laittamaan meisselin avustuksella kiinni. Nyt on pelannu aseöljyn kera jotenkuten.

    Ei tarvi kun sillä meissellä saada se kieleke liikkeelle siellä mekanismin sisällä.

    Leave a comment:


  • Jookuj
    replied
    Ovissa sellanen ongelma että kovilla pakkasilla +-20 ovet aukee, mutta ei tahdo enää mennä kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X