Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
tänä yönä oli -37 pakkasta eikä mitään ongelmia....ainakaan vielä
autohan oli siis e46 328 -98
-
tässä tullu huomattua nyt ku ollu pitempään näitä pakkasia autonahan toimii sigun e30 318i
on ihan prkl kylmä ajaa jääh nesteet vaihdettu ja termari kylmä siltikin huomenna alkaa vaihtamaan vesipumppu vielä jos ei sitten tuu lämmintä niin johan on kumma
puhaltimen moottori alkanut pitää vikinää
jonku ovet/ovien tiivisteet vuotaa vähäisenkin lämpimän ilman ulos.. onneks löytyy hyvä kuntoiset toiset tiivisteet kaikkiin oviin
Leave a comment:
-
Jeps, aina ne jostain valittaaOriginally posted by Vetomies View PostKiitän!
Mikä saa päättelemään, että vika olisi hehkuissa?
- Auton käyttäytyminen käynnistyksessä pakkasella ja ilmoittamasi vikakoodit (null).
Jos joku jalo ja auttavainen ihminen pyörii lukijan kanssa Vantaan Ikean tuntumassa, niin tervetuloa törkkäämään lukija kiinni! Hehkut uusin ihan varmuudeksi, vaikka vika ei olisikaan niissä, kun eivät juuri mikään kulu ole. Tosin niiden vaihdoista imusarjojen purkuineen on tasan 0 sekuntia kokemusta...
Aziaa!
Hah! Parempia kuin naistenlehtien vinkit! Nyt on kuitenkin niin, että vaikka normaalisti nuo asiat saattavat kiertää tukevasti kehää pääkopassa, nyt mielessä pyörii vain ajatus, että miten pirssin saa ankaran talven sillasta liikkeelle ja pääsisi jälleen naattimaan ajamisesta! Ettei alkaisi kohta tuo emäntäkin valittamaan...
Korjaa autos ja jätä akka horisonttiin, jos ymmärrät mitä tarkoitin
Leave a comment:
-
Kiitän!Tervetuloa foorumille!
Mikä saa päättelemään, että vika olisi hehkuissa? Auton dokumentoinnista ei selviä onko niitä koskaan vaihdettu. Autolla on ajettu Saksan maalla 175tkm.Vetomiehelle->
Elikkäs...nyt kun juuri editoit ja selvisi malli, sanoisin että kandee lukea/luetuttaa ne vikakoodit. Pistä paikkakuntasi tohon avattareen, avuliaita saattaa löytyä läheltä. Näin etänä olen edelleen sitä mieltä, että hehkuista tai hehkun releestä löytynee vika. Pa -suodin ja -pumppu on autossasi lattian alla kuljettajan kohdalla. Esilämmitys on sähköinen pa -suodattimen "edessä" vakiona.
Jos joku jalo ja auttavainen ihminen pyörii lukijan kanssa Vantaan Ikean tuntumassa, niin tervetuloa törkkäämään lukija kiinni! Hehkut uusin ihan varmuudeksi, vaikka vika ei olisikaan niissä, kun eivät juuri mikään kulu ole. Tosin niiden vaihdoista imusarjojen purkuineen on tasan 0 sekuntia kokemusta...
Hah! Parempia kuin naistenlehtien vinkit! Nyt on kuitenkin niin, että vaikka normaalisti nuo asiat saattavat kiertää tukevasti kehää pääkopassa, nyt mielessä pyörii vain ajatus, että miten pirssin saa ankaran talven sillasta liikkeelle ja pääsisi jälleen naattimaan ajamisesta! Ettei alkaisi kohta tuo emäntäkin valittamaan...Toi jälkimmäinen ongelma ratkee ryyppäämällä, buuttaamalla tai panemalla
Leave a comment:
-
Erikoinen vika. Häviääkö pissapojan nesteet? Se säiliö tuolla kai on, mikä voisi ehkä tihkua johonkin, kaukaa haettua kyllä.. :thinkOriginally posted by Anzafin View PostMulla kovassa pakkasessa jos pääsee auto päivän seisomaan, niin vasen etujarru jumii pahasti. Niin pahasti että rengas ei pyöri. Kuumalla vedellä lähtee heti auki, mutta eipä se veden luiruttelu hyvää sekään tee. :think
Auto on E60 2004.
Leave a comment:
-
Mulla kovassa pakkasessa jos pääsee auto päivän seisomaan, niin vasen etujarru jumii pahasti. Niin pahasti että rengas ei pyöri. Kuumalla vedellä lähtee heti auki, mutta eipä se veden luiruttelu hyvää sekään tee. :think
Auto on E60 2004.
Leave a comment:
-
Auto tuo sigun E36.
Lämpimästä kun lähtee ajelemaan niin ei mitään ylimääräisiä ääniä vähään aikaan.
Kun auto seisoo jonkun tunnin pakkasessa ~-20c tai enemmän ja kun lähtee ajamaan niin takapäästä kuuluu jonkinsortin kolinaa kun epätasaisella tiellä ajelee. En ole ihmeemmin huolestunut mutta mistähän tuo mahtaa kuulua? Ei tosiaan muuten kuulu kuin kovemmilla pakkasilla.
Veljen autossa ei ole samoja ääniä ja hänelläkin E36.
Ilmeisesti jotain enteilevää juttua ilmassa ja pakkasen johdosta antaa merkkejä itsestään mutta mitähän lienee tulossa remontin eteen jossain vaiheessa? Vai onko se vaan elettävä tuon muovin ja sen kolinoitten kanssa.
Toinen juttu. Huomasin tässä pari päivää sitten että ratti on hivenen vinossa. Ihmettelin että onko nyt johonkin kolahtanut ja kulmat perseellään, tosin en muista mitään tuollaista. Auto oli tänään ~5tuntia lämpimässä kuivamassa ja ratti oli suorassa tämän jälkeen.. Pakkasen juttuja jossain päin etupään osia vai mitä?
Leave a comment:
-
Vetomiehelle->
Elikkäs...nyt kun juuri editoit ja selvisi malli, sanoisin että kandee lukea/luetuttaa ne vikakoodit. Pistä paikkakuntasi tohon avattareen, avuliaita saattaa löytyä läheltä. Näin etänä olen edelleen sitä mieltä, että hehkuista tai hehkun releestä löytynee vika. Pa -suodin ja -pumppu on autossasi lattian alla kuljettajan kohdalla. Esilämmitys on sähköinen pa -suodattimen "edessä" vakiona.
Leave a comment:
-
Tervetuloa foorumille! Vaikka avarakatseinen olenkin, mulle ei valottunu että mikäs malli sieltä on tullut haetuksiOriginally posted by Vetomies View Posthimpun lupailee.
Onko hyviä ideoita päästämään mies tuskistaan?
. Toi sun ongelmas kalskahtaa enempi viallisten hehkujen suuntaan, mallista riippuen selviää vikakoodeista tai ohmimittarilla. Toi jälkimmäinen ongelma ratkee ryyppäämällä, buuttaamalla tai panemalla
Leave a comment:
-
Kesälaatu ja sopivasti pakkasia
Hain auton Saksasta (E61 525d 2005) ja tankissa on Saksasta sekä Etelä-Ruotsista ostettua (todennäköisesti) kesälaatu dieseliä. Kun sain auton Suomeen seuraavana yönä pukkasi kovat pakkaset (yli -20) ja auto ei lähde käyntiin, vaikka himpun lupailee. Autolla ehdittiin käydä vähän pienemmillä pakkasella heittämässä lenkkiä ja oli se parkissakin muutamia tunteja välissä, joten uskoisin, että nimenomaan kyse on kovasta pakkasesta ja kesälaadusta. Foreca lupailee kovia pakkasia vielä pitkään ja auto vaan pönöttää pihassa, vaikka Melko mielellään sillä ajelisi ymv.. Yksinkertaisinta olisi saada auto lämpimään tilaan, mutta se ei ole ihan tuosta vaan mahdollista, vaan aika lailla säätämistä vaativa operaatio, joka ei hirveästi houkuta.
Tällä hetkellä olen laittanut lämpöpuhaltimen puhaltamaan (parafiinin kiteyttämään) pa-suodattimen oletetulle sijainnille, mutta se ei ole vielä ratkaissut ongelmaa. En ole ollenkaan satavarma sen sijainnista, joten voi olla että puhallin lämmön väärään paikkaan.
Jos saan auton käyntiin on homma selkeä, ajelua tankki tyhjäksi ja talvidieselit päälle.
Onko hyviä ideoita päästämään mies tuskistaan?
Last edited by Vetomies; 13-02-2011, 22:24.
Leave a comment:
-
Reilu 5v vanha Varta Blue Dynamic sanoi käynnistysvirran luovuttamisen yhteistyön irti tänä aamuna (@ -26C). Saman valmistajan Silver Dynamic tilalle kun sattui lähikaupan myymälän hyllystä löytymään.
Leave a comment:
-
Voitelun puutetta. Sumutat CRC:tä tai WD40 tai aseöljyä reilusti jokaiseen lukkoon. Lukkokielen välistä sinne joka suuntaan, REILUSTI. Joka syksy kun tekee niin ei jäädy ovet auki.Originally posted by Jookuj View PostOvissa sellanen ongelma että kovilla pakkasilla +-20 ovet aukee, mutta ei tahdo enää mennä kiinni.
Leave a comment:
-
semmosen pukkas et pyyhkijät nousee vain vähän matkaa ja sit alkaa hirvee rutina kuulua??:think
Leave a comment:
-
Noi ovet saa kyllä helposti lukkoon kun on vaan sopiva tasapäämeisseli mukana. Jonkun kerran seiskasta joutun vänkärin takaoven laittamaan meisselin avustuksella kiinni. Nyt on pelannu aseöljyn kera jotenkuten.Originally posted by E39-530A View PostPakkasta vaivaiset 15 astetta ja kuskin puolen takaoven lukko jumissa. Ulkokahvalla aukesi ihan normaalinoloisesti, mutta kiinni ei enää mene. Sisä- ja ulkokahva ovat nyt tunnotomia ja lukkokieli on tukevasti lukkoasennossa. Piti ajella töihin sellaisella MacGyver sisäkahva - 2x kuormalenkki - niskatuen metallivarsi -patentilla, jottei ovi levähtäisi auki.
Ei tarvi kun sillä meissellä saada se kieleke liikkeelle siellä mekanismin sisällä.
Leave a comment:
-
Ovissa sellanen ongelma että kovilla pakkasilla +-20 ovet aukee, mutta ei tahdo enää mennä kiinni.
Leave a comment:
Leave a comment: