Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheKnight
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Itsellä vajaa 260tkm ajettu 05 330dt e46 jäätyi/hyytyi kuopion motarin alkuun perjantaina myöhään illalla. Tankannut olen aina talvilaatua kuopiossa tasavallankatun abc:lta, viimeksi ke yöllä. Perjantaina kävin savonlinnassa, takaisin tullessa pakkanen korkeimmillaan auton mittarin mukaan 32 astetta. sitten motarilla 30, ensin syttyi kierukkavalo ja pari kertaa nykäisi kaasua enempi painaessa ja hyytyi sitten täysin.

    Auto sulateltiin la aamupäivällä 3h ja uusi polttoainesuodatin vaihdettiin. Korjaamolta lähtiessä 5km pääsin motaria kotiin päin niin hyytyi uudelleen samoilla oireilla. Hehkut, ohjausboksi uusittu noin vuosi sitten, akku keväällä ja startti kesällä. Pyöritti kyllä konetta normaalisti mutta ei lupaakaan. Aikaisemmin tänä ja viime talvena ei vastaavanlaisia ongelmia ollut kovemmillakaan pakkasilla. Maskia en ole suojannut.

    Nyt auto avainvaunun pihassa selvitystä odottamassa. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita jäätyessä? Ilmeisesti muutama muu saanut kuopion prismassa tankatessa vettä tankkiin huoltamon mukaan. Mutta pitäisikö heti jäätyä uudelleen, kun kuitenkin suodatin eilen vaihdettiin ja pakkastakin vajaa 20 astetta? Polttoainepumppu tiensä päässä?
    Minä ainakin lähtisin pumpusta liikenteeseen kun kerran noin kerrasta on tökännyt eikä edes lupaa käynnistystä. Viittaisi siihen ettei moottori saa ainetta ollenkaan. Joko tankinpumppu tai siirtopumppu sökö, veikkaan ensimmäistä.

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Itsellä vajaa 260tkm ajettu 05 330dt e46 jäätyi/hyytyi kuopion motarin alkuun perjantaina myöhään illalla. Tankannut olen aina talvilaatua kuopiossa tasavallankatun abc:lta, viimeksi ke yöllä. Perjantaina kävin savonlinnassa, takaisin tullessa pakkanen korkeimmillaan auton mittarin mukaan 32 astetta. sitten motarilla 30, ensin syttyi kierukkavalo ja pari kertaa nykäisi kaasua enempi painaessa ja hyytyi sitten täysin.

    Auto sulateltiin la aamupäivällä 3h ja uusi polttoainesuodatin vaihdettiin. Korjaamolta lähtiessä 5km pääsin motaria kotiin päin niin hyytyi uudelleen samoilla oireilla. Hehkut, ohjausboksi uusittu noin vuosi sitten, akku keväällä ja startti kesällä. Pyöritti kyllä konetta normaalisti mutta ei lupaakaan. Aikaisemmin tänä ja viime talvena ei vastaavanlaisia ongelmia ollut kovemmillakaan pakkasilla. Maskia en ole suojannut.

    Nyt auto avainvaunun pihassa selvitystä odottamassa. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita jäätyessä? Ilmeisesti muutama muu saanut kuopion prismassa tankatessa vettä tankkiin huoltamon mukaan. Mutta pitäisikö heti jäätyä uudelleen, kun kuitenkin suodatin eilen vaihdettiin ja pakkastakin vajaa 20 astetta? Polttoainepumppu tiensä päässä?

    Leave a comment:


  • KuPa
    replied
    Eilen lähti vasta neljännellä yrittämällä käyntiin, ekat kolme kertaa kone "hörähti" siis kävi about käynnissä mut ei sit kuitenkaan!? :think Neljännellä siis lähti ja toimi sen jälkeen normaalisti. Auto oli seissy vuorokauden ja aamulla oli pakkasta 35 astetta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Rios View Post
    Auton sisävalot olisivat syöneet akun tyhjiin tuossa pakkasessa, jos ovi olisi ollut auki kaksi vuorokautta, ja eikös siinäkin joku aikakatkaisin liene?

    Voineeko ovi ponnahtaa hakasestaan pakkasella sen verran, että valot syttyvät.. Kerrassaaan mielenkiintoista
    Valot pitäisi sammua 16 minuutin kuluessa.

    Onko autossa sisätilan lämmitin? Oliko se ajastettu menemään päälle ennen kuin menit autolle? Se nyt voisi jotenkin selittää tuon oven, siis jos sitä oli jossain vaiheessa käytetty ja se oli jäätynyt kiinni.

    Ovien lukkoihin kannattaa suihkuttaa CRC aseöljyä.

    Leave a comment:


  • Ripattila
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta ei se mukavuustoiminto takaovea raolleen sentään aukaise... Takaovi voisi tietty jäädä raolleen jos lukko oli jäässä ja jäi sulkiessa jotenkin jumiin/auki mutta se ei kuitenkaan selitä takaikkunaa. Käyttikö Rios/matkustajat tuota takaovea ennen kuin auto lukittiin?
    Tässähän se mystisyys piileekin. Töihin lähtiessäni käytin vain kuskin ovea, koska tiesin aikaisemmasta kokemuksesta takaovien olevan varmasti jäissä. Takaovet on pakkasella aikaisemmin harrastaneet sitä, että ne eivät välttämättä aukene lainkaan. Siis lukkohaka jotenkin jäissä. Mutta nyt ovet olivat kiinni ja lukossa.

    Muiden ikkunoiden jäässä oleminen on mahdollista, jos mukavuustoiminto olisi ollut pelissä, ja avannut vain takaikkunan. Tosin auton luona ei ole oltu. Emäntä on liikkunut kakkosautolla, joka on parkkiksen eripuolella.

    Auton sisävalot olisivat syöneet akun tyhjiin tuossa pakkasessa, jos ovi olisi ollut auki kaksi vuorokautta, ja eikös siinäkin joku aikakatkaisin liene?

    Voineeko ovi ponnahtaa hakasestaan pakkasella sen verran, että valot syttyvät.. Kerrassaaan mielenkiintoista

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No onhan siinä tuo mukavuustoiminto. Eli avausnappia pitkään pohjassa niin avaa sähköikkunat ja kattoluukun jos sellainen löytyy.

    Olisko muut ikkunat olleet jäässä niin avasi vaan yhden tällä kertaa :think
    Mutta ei se mukavuustoiminto takaovea raolleen sentään aukaise... Takaovi voisi tietty jäädä raolleen jos lukko oli jäässä ja jäi sulkiessa jotenkin jumiin/auki mutta se ei kuitenkaan selitä takaikkunaa. Käyttikö Rios/matkustajat tuota takaovea ennen kuin auto lukittiin?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    Oisko sul jotenkin avain painautunu taskussa ja sitä myöden ikkuna avautunut. En tiedä onko 39 avaimella ikkunanaukaisu mahdollisuutta mutta se on yksvaihtoehto.
    No onhan siinä tuo mukavuustoiminto. Eli avausnappia pitkään pohjassa niin avaa sähköikkunat ja kattoluukun jos sellainen löytyy.

    Olisko muut ikkunat olleet jäässä niin avasi vaan yhden tällä kertaa :think

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Oisko sul jotenkin avain painautunu taskussa ja sitä myöden ikkuna avautunut. En tiedä onko 39 avaimella ikkunanaukaisu mahdollisuutta mutta se on yksvaihtoehto.

    Leave a comment:


  • Ripattila
    replied
    Outoa?

    En osaa sanoa johtuuko aamuinen hämmästys pakkasesta vai aivan jostain muusta, nimittäin...

    e39 on seisonut katoksessa siitä asti, kun tulin tiistai-iltana sillä töistä. Lähtiessäni autolta tarkastan aina, että kaikki on niinkuin pitääkin ja ovet on lukittuna. Aamulla kun menin laittamaan autoa roikan jatkoksi jäi suuni hämmästyksestä auki. Vänkärin puolen takaikkuna oli 10 cm auki, takaovi oli kiinni, mutta hieman raollaan sekä auton sisävalot olivat päällä. WTF?

    Ajotietokone ilmoitti myös takaoven olevan auki, auto lähti vaivoin käyntiin. Hetkeä myöhemmin akku olisi ollut tyhjä. Autosta ei ollut kyllä hävinnyt mitään...

    Pakkasukko käyny istumassa takapenkillä vai mitä vittua?

    Leave a comment:


  • FusionWolf
    replied
    Originally posted by ronttonen View Post
    Oisko siinä samanmoiset narinahelat ku e6x? Meillä vaihdettiin ne ja narina loppu.

    Joo, näin näyttäisi olevan. Tulin juuri hallilta vaihtamasta takajarrupaloja & levyjä niin siinä samalla heitin, täälläkin ohjeistettua, automaattiloodan vaihteistoöljyä ruutalla alemman tukivarren helaan ja siihen loppui narina kuin seinään.

    Pitäneen vaihtaa uusi hela kunhan saa semmoisen ensteks hommattua.

    Leave a comment:


  • ronttonen
    replied
    Originally posted by FusionWolf View Post
    Autona E90 320d vm. -05 ja nyt kävi niin, että alkoi eilen kuulua oikean takapyörän tietämiltä äänekästä kitinää.

    Parina aikaisempana päivänä auto on pompottanut takapäätä vähän reippaammin ja luonnollisesti tuo johtui pakkasista ja iskunvaimentimien reagoinnista siihen (alkaa olla loppuun ajetut takaiskarit).

    Eilen sitten kun mentiin 5-päällä lounaalle niin kuuntelin jo siinä kun takapenkkiläiset astui autosta ulos, että joku nirinä/narina/kitinä kuului takaa.

    Tänään tuo sitten voimistui niin, että kuuluu lähes koko ajan ajaessa kun takapää vähänkään heilahtaa ylös-alas. Äänen saa aivan helposti aikaiseksi vaikka kotipihassa kun vaan painasee kontista perää alas ja päästää irti. Oikealta (repsikan) puolelta, takapyörän kohdalta kitisee.

    Semmoinen kuin joku kumipusla hankaisi johonkin.

    Tarkoitus on mennä huomenna nosturille ja katsoa tarkemmin, mutta alustavasti jos joku osasisi sanoa mitä etsiä niin voisi olla apua. Kiitos!
    Oisko siinä samanmoiset narinahelat ku e6x? Meillä vaihdettiin ne ja narina loppu.

    Leave a comment:


  • gRt
    replied
    Ei tuu salapoliisia ei. Aamulla -29 astetta ja reilu kilometrin jälkeen ihmettelin sen kummemmin ajattelematta moottorin nopea lämpiämistä.

    Epäilystä ei herättänyt myöskään se että reilun kymmenen kilometrin jälkeen kabiiniin ei puskenut lämmintä. Ei, ainoastaan ihmettelyä höyryävästä hengityksestä kabiinissä jota ei normaalisti parin kilometrin ajon jälkeen ole.

    Motarin jälkeen lämmöt tietysti punaisella. Auto sivuun (onneksi duunipaikan pihaan) jossa kusi jäähdytysnesteet pihalle. Muuta vauriota ei onneksi (luultavasti) tullut. Ainoastaan paisari näyttää kusevan jostakin nesteit tippa kerralla pihalle jota on tehnyt muutenkin jo pari vuotta...

    Tarinan opetus, tarkistakaa jäähdytysnesteen pakkaskesto

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Liekö pakkasen aiheuttamaa tai ei. E34 ollut viikon käytössä, jotta pääsee nyt ilman suolan pelkoa pesemään. No kaikki on tehty talvilepoa varten, niin ruikkasi vissiin jäähdytysnestettä kupillisen hallin parkkiruutuun. Näytti valuvan aivan keskeltä etuhelmaa. No, menen poraamaan tätä tuonne E34-ketjuun... Ehkä piti iltakuset heittää ennen unille menoa.

    Leave a comment:


  • Sipa
    replied
    Joo täällä susirajalla kans nää pakkaset tekee jo kipeää auton lisäks kuskin hermoille...Mutta viime viikolla alko puhallin/ilmastointi sekoilee elikkä tuntuu ihan kuin 1 voimakkuus aste ois hävinny vaikka laittaa ilmastoinnin"auto" asentoon ja lämmöt vaikka 26 asteeseen puhallin pihisee vaan epämääräisesti ja sama ongelma vaikka laitat puhaltimen manuaali asennossa täysille puhaltaa pirun vaisusti.....Akku alkaa olla kieltämättä aika huono toivottavasti loppuu viat uuden akun myötä ens viikolla!

    niin ja auto oli 520i E60

    Leave a comment:


  • bnnt
    replied
    e34 525 M50

    - Keskuslukitus reistailee.
    - Puhaltimen moottori kuulostaa samalta kuin Tazekistanilaisen kurkkulaulajan heittäisi kylmään järveen.
    - Perus nitinää ja natinaa sieltä täältä.

    Kaiken kaikkiaan ei kuitenkaan mitään suurempia ongelmia ole ollut jäähdyttimen O-renkaiden ja laturin vaihdon jälkeen. Käyntiin lähtee mukavasti ja moottorikin lämpiää suhteellisen nopeasti. Oikeinkin talvikelpoinen auto!

    Leave a comment:

Working...
X