Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susihukka
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 1
    • Helsinki

    Iskarit ja tehostin oli vähän jäykkiä -28 yön jälkeen mutta muuten kyllä nätisti lähteny ilman lämmitystä.

    Comment

    • meihemi
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 7
      • Finland

      Pakkasen aiheuttamat ongelmat tähän mennessä:

      - Vasen takaovi ei aukea keskuslukituksen mukana. Sisäkahvasta kylläkin.
      - Oikean etuoven sisäkahva halkesi käteen. Muovia saatana.
      - Lämppäri pitää vikinää ensimmäiset kilometrit mutta katoaa moottorin lämmetessä.
      - Jouluaattona lahjaksi lyhyen ajomatkan jälkeen jumalaton savu sisälle -> venttiilikopan tiivisteen välistä roiskinu pari desiä öljyä pitkin konehuonetta ja tietysti pakosarjalle josta savu on peräisin. Vedet ja öljyt ei sentään sekaisin. Katsotaan mitä huoltomies sanoo.
      - Ikkunat jäätyy luonnollisesti kiinni.
      - Ikkunat huurtuu helvetisti kun ajaa esim. parkkihalliin.
      - Pissapoika jäätynyt vaikka nesteiden pitäisi kestää pakkasta kuin pakkasta. Paskanvitut sanon minä.
      - Keskuslukitus välillä niin jähmeä ettei toimi napista eikä edes avainta kääntämällä.
      - Autossa ilmenee kaikilla nopeuksilla hämmentävää tärinää/vatkaamista/soutamista kaikilla nopeuksilla. Jos ajaa 5km/h niin tuntuu kuin toinen takapyörä menisi aina sekunnin välein pienen hidastetöyssyn yli. Sitten mitä nopeampaa ajaa niin sitä useammin tämä nypyttäminen toistuu. 100km/h -> vauhdissa tätä ei enään huomaa. Ongelma toistuu vaikka heittäisi vaihteen vapaalle niin ota nyt sitten selvää mikä vittu sielä nylpyttää.
      - Takaiskarit vikisee kun painaa perästä.

      Tässähän näitä "ominaisuuksia" on jo muutamia eikä talvi ole päässyt edes kunnolla alkamaan.

      Jepujee...

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        Originally posted by meihemi View Post
        Pakkasen aiheuttamat ongelmat tähän mennessä:


        - Jouluaattona lahjaksi lyhyen ajomatkan jälkeen jumalaton savu sisälle -> venttiilikopan tiivisteen välistä roiskinu pari desiä öljyä pitkin konehuonetta ja tietysti pakosarjalle josta savu on peräisin. Vedet ja öljyt ei sentään sekaisin. Katsotaan mitä huoltomies sanoo.

        - Ikkunat huurtuu helvetisti kun ajaa esim. parkkihalliin.



        Jepujee...
        Ensimmäiseen kohtaan vois heittää veikkaukseksi että huohotin on mennyt tukkoon ja näin ollen pullauttanu venakopantiivisteen ulos ja sylkenyt öljyä konehuoneeseen.

        Toiseen kohtaan ,kylmä auto kohtaa lämmintä ja kosteaa ilmaa.
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • ^Henkka^^
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 12
          • Tuusula - Jokela City

          Originally posted by ^Henkka^^ View Post
          Tänään ruuttas öljyä pellolle pakosarjan päälle, kun oltiin joulunviettoon lähdössä.. Oma arvio oli että huohotin tukossa???

          Muuten toimii moitteetta..

          Kellään tietoa mitä neuvoksi ?
          Tänään availtiin venttiilikoppa, ja sieltähän se oli (tiivisteen välistä) öljyä lorauttanu pakosarjan päälle, huomenna uusi tiiviste paikoilleen..

          Miten porukka on toiminu ton tukkeutuneen huohottimen kanssa, näytti taas niin hohdokkaalta hommalta vaihtaa ko. putki, kun ei viittis imusarjaa ruveta irroittamaan ??

          Oli muuten venakopassa vanoksen päässä mielenkiintosta "puuroa" ilmestyny, ilmeisesti kondensoitunut jonkunverran vettä sinne?
          -------------------------------------------------------------------
          Nykyiset: e91 320d, Chevy Van Starcraft "Raiskaripaku"

          Exät: e46 330Ci, e46 328Ci, e36 328Ci, e36 316i, e30 318i "peltoauto"

          Comment

          • Tupelex
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 153
            • --

            -30

            E46 320d muuten toiminut hyvin mutta noissa kovemmissa pakkasissa tuli öljyt etuiskareista pihalle, vaan onko tuo ihme kun on weitecin iskarit jotka ovat jäässä kun yli 10c pakkasta.
            Tuo weitecin alustasarja ei ole toiminut yhdessäkään omistamassa autossa talvella.
            Parissa autossa on tuo sarja ollut paikallaan kun olen auton ostanut ja olen samantien nakannut lepikköön ja ostanut paremmat tilalle.
            F11 523i
            Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              Joskus e36 Is:ssä joutuu yli 20c pakkasilla pikkuisen näpäyttämään kaasua että lähtee varmasti käyntiin, ilman kaasun polkaisua tuntuu kuin ruisku ei tajuasi antaa tarpeeksi bensaa ja kierrokset laskee heti startin jälkeen johonkin 300-400rpm ja kone sammuu mutta kun startatessa näpäyttää kaasua niin toimii normaalisti ja kierrokset asettuu noin 800-900rpm välille.

              Läppärunkojen huohotinletku pitää näköjään tarkistaa vähintään kerran kuukaudessa kun plenumissa oleva huohottimen metallinen lähtöholkki on vain noin 1cm sisähalkaisijaltaan niin meinaa jäätyä herkästi tukkoon. Ensimmäisen kerran kun tarkistin letkun noin 2kk pakkasten ja pelkän pätkäajon jälkeen niin lähtö oli jäätynyt jo ainakin 95% tukkoon ja letkussa makasi vesi ja olihan siellä vähän majoneesiakin kertynyt reunoille väriksi.

              Hoidoksi eristin letkun 13mm armaflex-solukumilla ja säännöllinen tarkistus niin eiköhän tuon kanssa talven pärjää.
              E91 lci 330xd.

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                Ihme kehumisen aihe missä pakkasessa lähtee vehkeet käyntiin.:think
                Poikkeukset ymmärrän, mutta miksei voi asentaa tai asennuttaa lämmitintä. Ja vaikka olisikin lämppäri niin miksei voi pitää johdon nokassa.
                Hätätilassa vaikka mattoja konepellin päälle ja esim. sisätilan puhaltaja konehuoneeseen.
                Koneen öljyt ovat niin kohmeessa 30 asteen pakkasessa, että jos ottaa ropun pois niin öljyä valuu puoli tuntia ulos.
                Kuvitelkaa mitä se tekee koneelle kun mikään paikka ei saa voitelua.
                Mukava näitä himmeleitä sitten ostella, kun tietää millasia käynnistyksia auto nähnyt.
                Viimeistään syksyllä hoidellaan nämä asiat kuntoon.
                Sori, mutta näin on totuus.
                Last edited by Luntti; 27-12-2010, 22:46.

                Comment

                • uijui
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 172
                  • suomi

                  Originally posted by Luntti View Post
                  Ihme kehumisen aihe missä pakkasessa lähtee vehkeet käyntiin.:think
                  Poikkeukset ymmärrän, mutta miksei voi asentaa tai asennuttaa lämmitintä. Ja vaikka olisikin lämppäri niin miksei voi pitää johdon nokassa.
                  Hätätilassa vaikka mattoja konepellin päälle ja esim. sisätilan puhaltaja konehuoneeseen.
                  Koneen öljyt ovat niin kohmeessa 30 asteen pakkasessa, että jos ottaa ropun pois niin öljyä valuu puoli tuntia ulos.
                  Kuvitelkaa mitä se tekee koneelle kun mikään paikka ei saa voitelua.
                  Mukava näitä himmeleitä sitten ostella, kun tietää millasia käynnistyksia auto nähnyt.
                  Viimeistään syksyllä hoidellaan nämä asiat kuntoon.
                  Sori, mutta näin on totuus.
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210409 täällähän kerrotaan, ettei öljyjä tarvii vaihtaa ikinä, ja esilämmitys on pellejä varten Kyllä BMW-insinööri on ajatellu meitä.

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    Originally posted by uijui View Post
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210409 täällähän kerrotaan, ettei öljyjä tarvii vaihtaa ikinä, ja esilämmitys on pellejä varten Kyllä BMW-insinööri on ajatellu meitä.
                    "Pakkasautomatiikka" vaihtaa sit öljyt vaikka pakoputken kautta
                    Riemua pulppuavaa...
                    - Katri Helena -

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      Originally posted by uijui View Post
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210409 täällähän kerrotaan, ettei öljyjä tarvii vaihtaa ikinä, ja esilämmitys on pellejä varten Kyllä BMW-insinööri on ajatellu meitä.
                      Kätevää. Vaihtaa vaan autoa.
                      Ja me köyhät sitten kirotaan moottoreita ja vaihdelaatikoita. Ja tuskassa kysellään ohjeita mm. steppi laatikon program faileista.

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Meillä on renu ainut auto mitä on pakko puolison koululta startata ilman esilämmitystä. E46 on taidettu kerran tänätalvena ilman lämmitystä startata lentokentältä kun ei kauheasti ollut vaihtoehtoja. Kyllä se vaan niin on että aina se kone kärsii kun se kylmänä pitää startata ja sitä pitää välttää.
                        Ja tuo säteily/johtumislämmitin oikeasti toimii, vaikkei kaikki siihen uskokaan.

                        Comment

                        • wanderer
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 17
                          • Kuopio

                          Originally posted by wanderer View Post
                          ...Tämän jälkeen saikin sahata oikein perusteellisesti, mutta eipä vaan lähtenyt käyntiin...
                          Akku latautui täyteen ja piti jännitteensä noin 12,5V tasolla. Jonkun kerran oli nihkeämpää käynnistystä kun tuli ajettua lyhyempiä pätkiä, joten hankin uuden akun konttiin ja ajattelin asentaa kunhan ehtii. Jouluaattona sitten pätkäajon ja muutaman käynnistyksen jälkeen sama homma kuin aikaisemmin, eli pyöritti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei siinä muuta kuin parkkipaikalla -26 pakkasessa akun vaihto ja saman tien käynnistyi. Oli vissiin alkuperäinen 8 vuotta vanha 85Ah akku liian väsynyt selvitäkseen arktisissa oloissa. Nyt on sitten 100Ah/800A akku kiinni ja luulis pärjäävän.
                          e46 320d '03

                          Comment

                          • Vepa320d
                            Newbiemmer
                            • Apr 2009
                            • 24
                            • Kuopio

                            Originally posted by wanderer View Post
                            Oli vissiin alkuperäinen 8 vuotta vanha 85Ah akku liian väsynyt selvitäkseen arktisissa oloissa. Nyt on sitten 100Ah/800A akku kiinni ja luulis pärjäävän.
                            Minkämerkkisen akun hommasit?
                            Itselläkin akun vaihto edessä e46 -02 Tourinkiin.
                            Ajattelin 100Ah:n Excite -akkua sovitella, jos vain mahtuu.

                            nimim. Tietämätön
                            320dA Touring -02

                            Comment

                            • wanderer
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 17
                              • Kuopio

                              Liikkeessä pähkäilin Boschin (100Ah/830A) ja Sznajderin (100Ah/800A) välillä ja otin halvemman eli jälkimmäisen. Akkukotelon pohjasta piti ottaa muovinen valkoinen sovituskappale pois, jotta akku asettui kotelossa riittävän syvälle. Huomasin tuon kun koottaessa ei kiinnikkeet tahtoneet mahtua akun ympärille. Lisäksi akun "huohotusputken" yhteen reikää piti hieman avartaa että sai senkin paikalleen.

                              Koko siis P35xL18xK19cm ja isompaa ei mahdu.
                              e46 320d '03

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                Originally posted by Vepa320d View Post
                                Minkämerkkisen akun hommasit?
                                Itselläkin akun vaihto edessä e46 -02 Tourinkiin.
                                Ajattelin 100Ah:n Excite -akkua sovitella, jos vain mahtuu.

                                nimim. Tietämätön
                                Tarkoitatko Exide. Tuossa tuli juuri tiensä päähän vajaa 2v vanha Exide Premium, akun myynyt liike piti normaalina kestona (Webasto käytössä) ja tarjosi 160e uutta tilalle. Toisessa liikkessä taas sanoivat lopettaneensa ko. merkin myynnin juurikin samasta syystä...
                                Brittein saarilla Exideen saa 4v takuun, täällä 1v, tosin on eri olotkin.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎