Oma bemmu rupes nyt pakkas kelien heittelemään vikakoodeja
189
tunnistimen lämmitysteho
(lohko 2, tunnistin 1)
ei ohjearvoalueella
_
228
seosvaihtelu (lohko 2)
liian suuri
_
227
seosvaihtelu (lohko 1)
liian suuri
auto on tuotu saksasta, joten rupee mietityttään onko keskieuroopassa erilaiset arvot seoksen säätöön. luulen että tuo ensimmäinen vikakoodi kertoo ilmamassamittarista, että tietokoneeseen ei ole ohjelmoitu seoksen suihkutusta ja sytytystä, kun mennään yli -15 asteen, koska keskieuroopassa harvoin on niin kylmää. mut kaveri vaan sano että saksassa niissä ois erilaiset asetukset, että tarvis viedä päivitykseen. mut jakakaa neuvojanne ja mielipiteitänne, ois kiva ratkasta tämä arvoitus
Oma bemmu rupes nyt pakkas kelien heittelemään vikakoodeja
189
tunnistimen lämmitysteho
(lohko 2, tunnistin 1)
ei ohjearvoalueella
_
228
seosvaihtelu (lohko 2)
liian suuri
_
227
seosvaihtelu (lohko 1)
liian suuri
auto on tuotu saksasta, joten rupee mietityttään onko keskieuroopassa erilaiset arvot seoksen säätöön. luulen että tuo ensimmäinen vikakoodi kertoo ilmamassamittarista, että tietokoneeseen ei ole ohjelmoitu seoksen suihkutusta ja sytytystä, kun mennään yli -15 asteen, koska keskieuroopassa harvoin on niin kylmää. mut kaveri vaan sano että saksassa niissä ois erilaiset asetukset, että tarvis viedä päivitykseen. mut jakakaa neuvojanne ja mielipiteitänne, ois kiva ratkasta tämä arvoitus
Tänään kun täräytin auton tulille parinkympin pakkasessa, vasta ikkunoiden raappaamisen jälkeen ku hyppäsin autoon ja lähdin liikkeelle, huomasin et moottori käy hieman tuskaisesti. Kone piti pientä röpötystä ja auto vähän täristi (tämä siis paikallaan ollessa). Pysähdyin tien poskeen ja parin vittusaatanan jälkeen auton uudelleenkäynnistys poisti tämänkin ongelman.
Mietin vaan, että jos pytty tai pari on ollu pois pelistä, nii mitäköhä sille katalysaattorille kuuluu. Auto oli kuitenki päällä 10-15min ja pieni ajomatka siihen päälle
Omaa tyhmyyttäni kun en auton oston jälkeen kaikkia nesteitä automaattisesti vaihtanut
E34 M50B25TU -15 pakkasilla eilen nosti vähän lämpöjä kun töihin ajoin, no ylävesiletku kuuma ja syyläri ihan kylmä. Ruokkiksella hakemaan raakaa jäähdytinnestettä ja paisariin sitä litra
Tänää kun töistä lähdin niin -20 ja taas nosti lämpöjä, tällä kertaa punaiselle ja joutui vielä pari sataa metriä ajamaan ennenkuin pääsi pysähtymään
Mitälie tykännyt tuo kone tosta punaisella käymisestä, ei hyvää varmaankaan
No niin Bemmi otti isomman kerran itteensä, kun ensimmäistä kertaa nyt syksyn ja talven aikana siirsinkin sen säilymään tuohon toiseen talliini, joka on kylmä, mutta ei siellä tuuli käy ja on melko tiivis. Normaalisti olen sitä säilyttänyt talon yhteydessä olevassa tallissa, jossa on aina vähintään +15 C. No tänään menin autolle ja kas kummaa, ovi aukesi, muttei mennyt enää kiinni. Lukko jäi auki-asentoon ja turhaa sitä oli sitten siitä saada toimimaan. Saman tempun teki sitten repsikan etuovikin. Ei siinä muu auttanut, kuin ottaa kuumapuhallin ja alkaa lämmittää ovia, kunnes olivat sisältä niin lämpimät, että mekanismit lähtivät toimimaan. Sitten kun ovet toimi, niin webasto oli kyllä autoa puoli tuntia lämmittänyt, mutta käynnistettyäni auton ja yrittäessäni ajaa sillä tallista ulos, meinasi se sammua kahdestikin ja alkuun se kävi niin saakelin epätasaisesti. Ei mitään akuutteja värinöitä, mutta värinää kuitenkin. N. 10 min. käytyään, alkoi sitten toimimaan normaalisti.
Täytyy sanoa että tänään oli talvitestiä ilmassa, -33c E36:ssa huusi ohjaustehostin sekunnin pari kun joutu kääntämään ratin ihan tappiin heti alkumetreillä
Tänään kun täräytin auton tulille parinkympin pakkasessa, vasta ikkunoiden raappaamisen jälkeen ku hyppäsin autoon ja lähdin liikkeelle, huomasin et moottori käy hieman tuskaisesti. Kone piti pientä röpötystä ja auto vähän täristi (tämä siis paikallaan ollessa). Pysähdyin tien poskeen ja parin vittusaatanan jälkeen auton uudelleenkäynnistys poisti tämänkin ongelman.
Mietin vaan, että jos pytty tai pari on ollu pois pelistä, nii mitäköhä sille katalysaattorille kuuluu. Auto oli kuitenki päällä 10-15min ja pieni ajomatka siihen päälle
Mistäköhä tommonenki vois johtua?
98 e39 520ia
Itselläni oli viime talvena sama ongelma. Syynä oli pieni imuvuoto.
kannattaa kuitenkin katsoa vikakoodit.
Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
E34 oik. takaovi ei avaudu lukosta keskuslukolla eikä manuaalisesti ennenkuin on ajettu tunti. Tuttu lukkoon-pois-lukkoon pomputus on myös palannut tämän vaivan tiimoilta.
Liimalasit ja hattuhylly natisevat ja kojetaulu laulaa kuorossa useita taajuksia.
E34:n takarengas vuotaa ilmaa kun pakkasta on yli -15c. Vajaa rengas tulkitaan pelkän tuntuman varalla virheellisesti pakkasessa paskaksi menneeksi iskariksi ja rengas ajetaan varmuudeksi piloille.
E28:n akku on jäätynyt eikä auto ota virtaa vastaan lainkaan.
Uuden akun asennuksen jälkeen e28 keskuslukko äityy toimimaan jatkuvasti, tilanne päättyy siihen, että kuljettajan ovi ei ole kiinni eikä auki vaan välissä ja murtolukko aktivoituneena, vaikka lukkopesä on normiasennossa. Mikään ovi ei enää avaudu, koska muut lukkopesät ovat joko eriparia tai olleet niin vähällä käytöllä ettei avain käy niihin.
Eilen kun oli -9C e28 toimi moitteetta. lukuunottamatta pientä nitinää muoviosista. Tänään aamulla -12C ja ei edes lupaa käyntiin, vaikka oli lohkolämppäri pari tuntia päällä. Akku jaksaa pyörittää hyvin, mutta kun ei niin ei. Vähän vaikuttaa, että ei saa bensaa eli varmaan joku paikka jäätynyt. Taisi tuo pakkasen kolmen asteen kiristyminen olla liikaa.
No, onneksi tuo e39 lähti kuin palmun alta, vaikka ei nyt tällä kertaa ollut lämppäri kiinni, kun oli tarkoitus tuolla e28:lla mennä. Edelleen tuossa uudemmassa nuo lukot toimii vähän huonosti pakkasella, vaikka öljytykin on. Ovipahvien irrotus on edelleen suunnitelmissa jos kerkeää.
Itselläni oli viime talvena sama ongelma. Syynä oli pieni imuvuoto.
kannattaa kuitenkin katsoa vikakoodit.
Okke. Täytyy viedä koodien lukuun johonkin. Ensiks tuli mieleen se et jos ei oo käyny kaikilla ettei katille oo tapahtunu mitää ku on bensaa päässy putkee. Mielummin tuo imuvuoto, ois vähä halvempi vaihtoehto.
Comment