Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Laatikko vaihtaa joskus hieman töksähdellen kylmänä mutta muuta moitittavaa ei kyllä mersusta kovilla pakkasilla ole
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • jute91
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 21

      Bemarin vikakoodeja

      Oma bemmu rupes nyt pakkas kelien heittelemään vikakoodeja

      189
      tunnistimen lämmitysteho
      (lohko 2, tunnistin 1)
      ei ohjearvoalueella
      _

      228
      seosvaihtelu (lohko 2)
      liian suuri
      _

      227
      seosvaihtelu (lohko 1)
      liian suuri

      auto on tuotu saksasta, joten rupee mietityttään onko keskieuroopassa erilaiset arvot seoksen säätöön. luulen että tuo ensimmäinen vikakoodi kertoo ilmamassamittarista, että tietokoneeseen ei ole ohjelmoitu seoksen suihkutusta ja sytytystä, kun mennään yli -15 asteen, koska keskieuroopassa harvoin on niin kylmää. mut kaveri vaan sano että saksassa niissä ois erilaiset asetukset, että tarvis viedä päivitykseen. mut jakakaa neuvojanne ja mielipiteitänne, ois kiva ratkasta tämä arvoitus

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        Originally posted by jute91 View Post
        Oma bemmu rupes nyt pakkas kelien heittelemään vikakoodeja

        189
        tunnistimen lämmitysteho
        (lohko 2, tunnistin 1)
        ei ohjearvoalueella
        _

        228
        seosvaihtelu (lohko 2)
        liian suuri
        _

        227
        seosvaihtelu (lohko 1)
        liian suuri

        auto on tuotu saksasta, joten rupee mietityttään onko keskieuroopassa erilaiset arvot seoksen säätöön. luulen että tuo ensimmäinen vikakoodi kertoo ilmamassamittarista, että tietokoneeseen ei ole ohjelmoitu seoksen suihkutusta ja sytytystä, kun mennään yli -15 asteen, koska keskieuroopassa harvoin on niin kylmää. mut kaveri vaan sano että saksassa niissä ois erilaiset asetukset, että tarvis viedä päivitykseen. mut jakakaa neuvojanne ja mielipiteitänne, ois kiva ratkasta tämä arvoitus
        Kuuluu tänne. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=142185
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • asdf1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 162
          • interweb

          Tänään kun täräytin auton tulille parinkympin pakkasessa, vasta ikkunoiden raappaamisen jälkeen ku hyppäsin autoon ja lähdin liikkeelle, huomasin et moottori käy hieman tuskaisesti. Kone piti pientä röpötystä ja auto vähän täristi (tämä siis paikallaan ollessa). Pysähdyin tien poskeen ja parin vittusaatanan jälkeen auton uudelleenkäynnistys poisti tämänkin ongelman.

          Mietin vaan, että jos pytty tai pari on ollu pois pelistä, nii mitäköhä sille katalysaattorille kuuluu. Auto oli kuitenki päällä 10-15min ja pieni ajomatka siihen päälle

          Mistäköhä tommonenki vois johtua?


          98 e39 520ia
          Last edited by asdf1; 15-12-2009, 22:55.
          -05 e61 530d msport

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            Omaa tyhmyyttäni kun en auton oston jälkeen kaikkia nesteitä automaattisesti vaihtanut
            E34 M50B25TU -15 pakkasilla eilen nosti vähän lämpöjä kun töihin ajoin, no ylävesiletku kuuma ja syyläri ihan kylmä. Ruokkiksella hakemaan raakaa jäähdytinnestettä ja paisariin sitä litra
            Tänää kun töistä lähdin niin -20 ja taas nosti lämpöjä, tällä kertaa punaiselle ja joutui vielä pari sataa metriä ajamaan ennenkuin pääsi pysähtymään
            Mitälie tykännyt tuo kone tosta punaisella käymisestä, ei hyvää varmaankaan
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10506
              • Saaressa

              Etuvastus eli miekka lankes M5:sta kun pakkanen kipus yli -10-asteen

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                No niin Bemmi otti isomman kerran itteensä, kun ensimmäistä kertaa nyt syksyn ja talven aikana siirsinkin sen säilymään tuohon toiseen talliini, joka on kylmä, mutta ei siellä tuuli käy ja on melko tiivis. Normaalisti olen sitä säilyttänyt talon yhteydessä olevassa tallissa, jossa on aina vähintään +15 C. No tänään menin autolle ja kas kummaa, ovi aukesi, muttei mennyt enää kiinni. Lukko jäi auki-asentoon ja turhaa sitä oli sitten siitä saada toimimaan. Saman tempun teki sitten repsikan etuovikin. Ei siinä muu auttanut, kuin ottaa kuumapuhallin ja alkaa lämmittää ovia, kunnes olivat sisältä niin lämpimät, että mekanismit lähtivät toimimaan. Sitten kun ovet toimi, niin webasto oli kyllä autoa puoli tuntia lämmittänyt, mutta käynnistettyäni auton ja yrittäessäni ajaa sillä tallista ulos, meinasi se sammua kahdestikin ja alkuun se kävi niin saakelin epätasaisesti. Ei mitään akuutteja värinöitä, mutta värinää kuitenkin. N. 10 min. käytyään, alkoi sitten toimimaan normaalisti.

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  Täytyy sanoa että tänään oli talvitestiä ilmassa, -33c E36:ssa huusi ohjaustehostin sekunnin pari kun joutu kääntämään ratin ihan tappiin heti alkumetreillä

                  Comment

                  • jii.veivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 564
                    • Haapavesi

                    Originally posted by jii.veivo View Post
                    Ämmässä ei pelaa lohkolämmitin ja ei raski lyödä käyntiin ilman +20 pakkasilla.
                    Ja nyt saatana posautin TAAS jänikseen ja puskuri tuhannen pillun palasiksi.
                    Ei ollu etes edellistä jänis vahinkoa korjattu loppuun asti.
                    e38 750ial
                    Husaberg 650 fs -05
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      ......
                      Last edited by mika68; 14-09-2012, 14:38.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by asdf1 View Post
                        T

                        Mistäköhä tommonenki vois johtua?

                        Huollon puutteesta.

                        Comment

                        • kehveli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 276
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by asdf1 View Post
                          Tänään kun täräytin auton tulille parinkympin pakkasessa, vasta ikkunoiden raappaamisen jälkeen ku hyppäsin autoon ja lähdin liikkeelle, huomasin et moottori käy hieman tuskaisesti. Kone piti pientä röpötystä ja auto vähän täristi (tämä siis paikallaan ollessa). Pysähdyin tien poskeen ja parin vittusaatanan jälkeen auton uudelleenkäynnistys poisti tämänkin ongelman.

                          Mietin vaan, että jos pytty tai pari on ollu pois pelistä, nii mitäköhä sille katalysaattorille kuuluu. Auto oli kuitenki päällä 10-15min ja pieni ajomatka siihen päälle

                          Mistäköhä tommonenki vois johtua?


                          98 e39 520ia
                          Itselläni oli viime talvena sama ongelma. Syynä oli pieni imuvuoto.
                          kannattaa kuitenkin katsoa vikakoodit.
                          Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                          Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            -17C

                            E34 oik. takaovi ei avaudu lukosta keskuslukolla eikä manuaalisesti ennenkuin on ajettu tunti. Tuttu lukkoon-pois-lukkoon pomputus on myös palannut tämän vaivan tiimoilta.

                            Liimalasit ja hattuhylly natisevat ja kojetaulu laulaa kuorossa useita taajuksia.

                            E34:n takarengas vuotaa ilmaa kun pakkasta on yli -15c. Vajaa rengas tulkitaan pelkän tuntuman varalla virheellisesti pakkasessa paskaksi menneeksi iskariksi ja rengas ajetaan varmuudeksi piloille.

                            E28:n akku on jäätynyt eikä auto ota virtaa vastaan lainkaan.

                            Uuden akun asennuksen jälkeen e28 keskuslukko äityy toimimaan jatkuvasti, tilanne päättyy siihen, että kuljettajan ovi ei ole kiinni eikä auki vaan välissä ja murtolukko aktivoituneena, vaikka lukkopesä on normiasennossa. Mikään ovi ei enää avaudu, koska muut lukkopesät ovat joko eriparia tai olleet niin vähällä käytöllä ettei avain käy niihin.
                            Olli.

                            Comment

                            • heijani
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 220
                              • Turku

                              Eilen kun oli -9C e28 toimi moitteetta. lukuunottamatta pientä nitinää muoviosista. Tänään aamulla -12C ja ei edes lupaa käyntiin, vaikka oli lohkolämppäri pari tuntia päällä. Akku jaksaa pyörittää hyvin, mutta kun ei niin ei. Vähän vaikuttaa, että ei saa bensaa eli varmaan joku paikka jäätynyt. Taisi tuo pakkasen kolmen asteen kiristyminen olla liikaa.

                              No, onneksi tuo e39 lähti kuin palmun alta, vaikka ei nyt tällä kertaa ollut lämppäri kiinni, kun oli tarkoitus tuolla e28:lla mennä. Edelleen tuossa uudemmassa nuo lukot toimii vähän huonosti pakkasella, vaikka öljytykin on. Ovipahvien irrotus on edelleen suunnitelmissa jos kerkeää.
                              BMW e61 525dA 2006
                              ex BMW e39 530dT 2000
                              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                              ex BMW e39 540iA sedan 1999
                              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                              ex BMW e46 316i sedan 2000

                              Comment

                              • asdf1
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 162
                                • interweb

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Huollon puutteesta.
                                Kyllä auto on uudesta asti huollettu huolto-ohjelman mukaan + tietenkin pikku jutut mitä siinä välissä on tullut.
                                Originally posted by kehveli View Post
                                Itselläni oli viime talvena sama ongelma. Syynä oli pieni imuvuoto.
                                kannattaa kuitenkin katsoa vikakoodit.
                                Okke. Täytyy viedä koodien lukuun johonkin. Ensiks tuli mieleen se et jos ei oo käyny kaikilla ettei katille oo tapahtunu mitää ku on bensaa päässy putkee. Mielummin tuo imuvuoto, ois vähä halvempi vaihtoehto.
                                Last edited by asdf1; 16-12-2009, 11:53.
                                -05 e61 530d msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎