Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Eipä oo kyllä muuta vammastellu tuo seiska kun että polttoaineen kulutus kasvanut mukavasti.

    Leave a comment:


  • Pretoriaani
    replied
    Eipä oo tänä talvena ollunna mittään. :think

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by SaHe View Post
    ja eniten vituttaa se ku aina sanonu omaa auto varmaksi ku huoltanu isolla kädellä, niin tyttöystävän 1.6l primera lähtee ilman roikkaa aina käyntiin ku "palmun alta"
    Primera lähtee kyllä aina kuin palmun alta, oli pakkasta vaikka kuinka. Vaimolla on juuri 1.6 Primera joten kokemusta on.
    Itselläni on toi M43 alkanut hieman hikoilemaan öljyä näin pakkasilla. Tosin toihan nyt hikoilee muutenkin mutta nyt erityisen paljon. Taitaa huohotin huohotella hieman huonosti tms. Täytyykin tutkia ennenkuin oksentaa enemmän öljyä pihalle...

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    vm2003 e39 530da, eipä mitään vikoja oo tullu pakkasten ilmettyä! ainoastaan sisältä jäätyny lasit kovimmilla pakkasilla ja syy siihen on kosteet velour matot. ei ehi kuivaa tuolla pätkäajolla, saati edes sulaa kunnolla. 2kk aikana 1000km ajoa diisselillä :O ja webastoa oon käyttäny esilämmittimenä ja jopa akkuki pysyny hyvänä. pitää latailla varmuuden vuoksi joku päivä ettei akku kyykkää

    Leave a comment:


  • SaHe
    replied
    vasta uusittu kampuran anturi (oem) ku anto vikakoodit ja sen jälkeen vikakoodit luettu uudestaan, ei löytyny mitään. :think mutta eipä tuo menoa haittaa, annetaan vaa olla 24/7 roikassa

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by SaHe View Post
    omassa e36 2.0 singlevanos pakkasen aiheuttamia oireita: jos ei ole -10c tai kovammassakin pakkasessa monta tuntia (yli 4 ainakin) lokilämppärissä, ei kirveelläkkään käyntiin. hullua sahausta ja pauketta putkistossa, sitte ku saa heräteltyä käy minuutin 4-5 pytyllä jonka jälkeen alkaa käymään normaalisti 6lla. ja sit jos on 24/7 lämppärissä ja ois vaikka -30c niin käyntiin lähtee normaalisti
    Joku anturi pimeänä? Ehjänä lähtee kyllä kelillä kun kelillä...

    Leave a comment:


  • SaHe
    replied
    ja eniten vituttaa se ku aina sanonu omaa auto varmaksi ku huoltanu isolla kädellä, niin tyttöystävän 1.6l primera lähtee ilman roikkaa aina käyntiin ku "palmun alta"

    Leave a comment:


  • SaHe
    replied
    omassa e36 2.0 singlevanos pakkasen aiheuttamia oireita: jos ei ole -10c tai kovammassakin pakkasessa monta tuntia (yli 4 ainakin) lokilämppärissä, ei kirveelläkkään käyntiin. hullua sahausta ja pauketta putkistossa, sitte ku saa heräteltyä käy minuutin 4-5 pytyllä jonka jälkeen alkaa käymään normaalisti 6lla. ja sit jos on 24/7 lämppärissä ja ois vaikka -30c niin käyntiin lähtee normaalisti

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Ei oikein meinaa renu trafic pysyä lämpimänä ajellessa, toki nyt kun kelit lauhtu ja enää -25 niin johan pukkaa lämmintä hyttiin.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Kontista vihreästä pakkolaukaisimesta vedät auki ja aseöljyä siihen kumiprikkaan?
    Tuota minäkin, mutta ei ole vihreää pakkolaukaisinta....Tai sitten olen erittäin sokea, käyttöohjeessa oli myös puhetta pakko avauksesta. On kokeiltu kaikkea, siihen tappiin. Kontin päältä valuu tuota sulanutta lunta, no pikkasen kuumailma puhaltimella sulattaa ja laitan tuota aseöljyä

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Kontista vihreästä pakkolaukaisimesta vedät auki ja aseöljyä siihen kumiprikkaan?

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Perhanan bensaluukun kansi, keskuslukolla toimiva. Se tappi aina jäässä/luukku.
    Kaikki lumet jne. valuu luukun päälle, joka talvi sama ongelma.

    Pitäisi kehittää luukun yläpuolelle lista tai kontin reunaan joku lista mikä estää lumen/veden valumasta luukkuun/tappiin:think....

    Leave a comment:


  • mixxis
    replied
    Originally posted by Plihal View Post
    Tänään lähin kauppaan käymään, e39:ssä ei toiminu mittaristossa kuin taustavalot, kaikki viisarit näytti nollaa. Kaupasta takaisintullessa pelas kaikki niinku pitääkin. Normi pakkasen aiheuttamia oireita
    voisinpa laittaa omankin mittariston pakkasen piikkiin
    Lämpöviisari herää noin 10-15 minuutin ajon / käymisen jälkeen, kiekkaviisari vasta 5 minuuttia sen jälkeen... kesällä kesti ehkä minuutin että alkoi toimimaan, nyt viileämmässä ilmassa sit vähän venyyyyyyy.

    (vika on mittaristossa, ei signaalissa.)



    JA:

    apukuskin peilin peruutustoiminto kytkeytyy päälle kylmällä, oli sitten valitsin (kuskin ovessa) kummassa asennossa tahansa :think ja sit jos sattuu että se on oikeassa asennossa (jolloin ei pitäisi peilin kääntyä), se ei osaa kääntää itseään takaisin samaan asentoon vaan jää näyttämään melko alas.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Kyllähän se kuulostaa siltä että iskarikauppaan mars. Ei siitä ihan mahdotonta laskua tule, Sachs-merkkiset ZF:n valmisteet vaan joka nurkalle. Suojaputket ja pohjauskumit ynnä yläpään laakerit eteen sekä yläpään tuennat taakse uusiksi.

    Samalta akselilta on siis vaihdettava molemmat iskarit, yksittäistä iskaria ei saa vaihtaa.

    KL-Varaosilta ainakin löytyy Sachs/Bogea. ZF:n kataloogi löytyy täältä.

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    -e46 325iA -03

    Olisko jossain iskarissa kosteutta tiivistyneenä? Pakkasilla (-22C) pelasi vielä ihan ok, mutta ilman lauhtuessa (-8C) auto "nuljuu" ikavasti isommissa heitoissa. Ihan niinkiun joku nurkka ei joustaisi ollenkaan tai sitten jostain nurkasta on iskarista mehut kokonaan pihalla. Millähän tuota tutkisi tarkemmin? Onko iskaritesti ainut vaihtoehto. Päällisinpuolin ei näy mitään eriskummallista. Kaikki iskarit toki näyttäisivät olevan mahdollisesti alkuperäisiä (160tkm).

    Leave a comment:

Working...
X