Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Autona E30, jossa mahdollisimman vähän kaikenmaailman (lue: turhia) sähkövimpaimia. Ei pakkasen aiheuttamia ongelmia. Lämmin, varma ja helppo talviauto. Hymyssäsuin saa päästellä menemään.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Kovilla pakkasilla (alle -25°C) mulla kolahtelee takana vasen ja oikea puoli helkkarin ilkeän kuuloisesti kun teräviin töyssyihin ajaa. Kolahtalu kuitenkin katoaa kun auto lämpenee.

    Liekö sitten alusta vai jokin muu, kun ääni tuntuu kuuluvan ikään kuin sisäpuolelta?:think

    - Antti -

    edit: Auto siis E60.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by huTsu View Post
    Saattovalot katos mystisesti.
    ja palasi myös mystisesti joten summarum olisko akku kohta tiensä päässä. Akusta ei tullut häiriö ilmoitusta. Orggis akku kyseessä, olettaisin.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Suodattimenvaihto hip hei -30

    Pakkasta reilut -30 astetta

    Päätin sitten kokeilla trendikästä e10 bensiiniä.

    No alkoholi sitten pesi tankin puhtaaksi ja sekoitti tankin pohjalla olleet vedet polttoaineeseen. PA- suodatin tukossa ja meno hyytyi. Vesimöhnä vissiin jäätyi suodattimeen.

    Suodattimen vaihto auttoi ja tankki täyteen ysikasia. Taas laulaa.

    Auto siis e34 m20b25 (tankin pohjalla ties mitä oravanpesiä)

    Että tämmöinen kokemus
    Last edited by jaskap; 03-02-2012, 15:38.

    Leave a comment:


  • Muppe
    replied
    Aamusta -30 ja muovi ei suostunut lähtemään käyntiin vaikka oli koko yön roikassa, eli illasta ihmettelyä ja auton sulatusta luvassa.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Elohopea tänään -26:ssa. Viime talviset dieselivagit olisivat jo jäässä, mutta Neoni laakista ilman esilämmitystä tulille. Huomaa kyllä, että akun kapasiteetti oli jo täysin käytössä. Joku ulvoo viitisen sekuntia, liekö sitten startin solenoidi vai ohjaustehostimen pumppu, mutta ei muuta mainittavaa. Lämpöäkin piisaa jo 10 minuutin rauhallisen ajon jälkeen. Ei ole ikävä pöllö-öljyä kuin kulutusta seuratessa.

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    Rengas tyhjä, ei voi lähtiä töihin...voi harmi

    Leave a comment:


  • kiljubuu
    replied
    Päivällä tuli kaverin pihasta lyötyä yön jälkeen käymään niin päättipä etuvilkku hirttää itekseen päälle ja palaa nyt koko ajan vaikka auto sammuksissa taikka ovet lukossa...

    Leave a comment:


  • Kaivo
    replied
    - Kojelauta nitisee moottoritienopeuksissa :|

    Ei oikeen muita. Maino talviauto tuollainen 2 paikkainen roadster, kangaskatto pitää kylmän loitolla + pienehkö hytti lämpeää erittäin nopeasti

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Jakuza View Post
    Kuinkas tuo akun simahtaminen diagnosoitu? Usein saattaa tuon huohottimen jäätymisen seurauksena tyrkkästä öljyt sylintereihin jolloin startti ei jaksa pyörittää...
    Sen näki jo himmeistä sisävaloista, ja siitä että navin muisti nollaantui. Apuakun kun laittoi kiinni niin sisävalot kirkastui ja kone kone pyörähti nätisti käyntiin. Ei siis mitään epäselvää.

    Tuo huohotin kyllä jäätyi kertalaakista, kun mulla ei ole mitään suojaa niissä munuaisissa, ja pakkasta oli -28c

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Itä-Savossa "Autokorjaamoilta kerrottiin, että tyypillisimmät pakkasvaivat ovat akkujen hyytyminen ja höhöttimien jäätyminen"
    ...höhöhöhhöhööö no hö

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hanza View Post
    Vaikka oliskin niin silti ihan hyvä latailla välillä, kun kylmänä akku ottaa niin huonosti virtaa vastaan muutenkin. Parempi akullekkin olla täynnä.
    Jep, tästä olen samaa mieltä ja itsekin tarvittaessa latailen, jos sattuu viikko, jolloin ei ole pitkiä ajoja. Mainitsin vain, koska vaikutti, etteivät kaikki olleet siitä tietoisia.

    Leave a comment:


  • atte.o
    replied
    Itellä sigun automaatti teki tännää ,että yhtäkkiä hyyty kuin olisi tukehtunu bensaan ja sitten nyki tasakaasulla ajaessa. Talliin ajettua kuuntelin kun ''hakkaus'' kuuluu tankista ja korkin otin pois nii hirveä alipaine oli. En oo vielää huohotinta katsonu onko jääsä / ei pelaa , mutta laitetaan pakkasen piikkiin _toivottavasti_

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Moottorin huohotinputket jäätyä jässähti, pruikkas öljyä pihalle ja akku simahti. Että tämmöistä tällä kertaa.

    Uusi akku on paikoillaan, mutta muuten auto on vielä korjaamolla kun uudet osat tulee vasta ens viikolla.

    Mikäs se ärsyttävä biisi olikaan missä laulettiin jotain "pakkanen, siitä suomalaiset tykkää" perkele sanon minä...
    Kuinkas tuo akun simahtaminen diagnosoitu? Usein saattaa tuon huohottimen jäätymisen seurauksena tyrkkästä öljyt sylintereihin jolloin startti ei jaksa pyörittää...

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Millaista ajoa? Onko tallia? Vai mistähän mahtoi johtua?

    Ihan normaalia ajoa, että kyllä moottori on joka kerran ollut riittävän kauan täyslämpöinen. Tallikin on ja auto ruukaa olla tallissa, mutta näissä saksantuonneissa ei kuulemma yleensä ole tätä kylmän kelin huohotin settiä, niin se tuo "eurooppa"mallinen huohotin systeemi jäätyy, varsinkin jo tällaisessa 200tkm ajetussa jos separaattoria ym putkia ei ole aikoihin vaihdettu. Sinne öljylietteesen kondensoitunut vesi sitten kovalla pakkasella jäätyy ja tukkii moottorin hengittämisen.

    Leave a comment:

Working...
X