Originally posted by Mr.Speed
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Pakkasen aiheuttamia oireita?
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Lisätään yhtenä touringin klassikkona lähes jumiutuneet saranat, luukkua nostellessa ei eroa tunne vaikka saranat olis jo siinä mallissa että alkaa luukun runko antaa periksi ja mennä banaanille. Ei heti arvais
					
 - 
	
	
	
	
Valot sekasin. Ilmaantui ensimmäisenä kovan pakkasen päivänä..
Tulee kolme valon vikailmoitusta ja yksi sumareista lisäks vilkut säpsättää tiheetä. Kaikki polttimot periaatteessa toimii, takaoikeella ei vaan pala kaks alinta samalla tavalla kun toisella puolen (P-asennossa himmeenä), mutta jarruvalot syttyy normisti. Nuo polttimot jo kokeiltiin vaihtaa ja kokeiltiin myös ristiin, ei ollut vikaa polttimoissa.
Akun varauksen tarkistin, oli ok. Pari tuntisen oli myös hallissa sulamassa mutta ei se siitä vielä heränny. Autossahan (sigun peli) on myös panoraama ja vähän kauhutarinoita lueskelin. Eipä tuosta kuitenkaan äkkiseltään löytynyt mitään merkkejä että olisi päätynyt vettä vääriin paikkoihin.
Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
	
	
	Guest repliedOriginally posted by Bmw Master View PostSamat jouset sielläkin on ja ne yhdessä moottorin kanssa nostavat ylös. Jos jouset kaput ei moottori jaksa yksinään.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=21
Elikkä uusien jousien vaihdolla tuon voisi saada pelaamaan pakkasen puolellakin :think Mun työkalu -07 Hiacen peräluukku toimii myös hyvin plussakeleillä, mutta pakkasella siinäkin pumppujen toiminta aika voimatonta. Ja esim. hiaceen verrattuna tuossa bemarissa näiden jousien asento toiminnan kannalta aika epäedullinen? Muutenkin pitäis väsätä tuon bemun luukun kans kun mulla ei ylläripylläri toimi se lasin avausmekanismi. Sen verran tuossa syksyllä mittailin että kytkin on mykkä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Samat jouset sielläkin on ja ne yhdessä moottorin kanssa nostavat ylös. Jos jouset kaput ei moottori jaksa yksinään.Originally posted by Peltsii View PostLiekö moottoroidun luukun toiminta tuosta kiinni.. ?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Laita sinne uudet kaasujouset.Originally posted by Mr.Speed View PostJos sitä ens kesänä jaksais tutkia tarkemmin tuon luukun motoriikkaa, että mitä esim. sinne vois uusia :think
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tänään lähin kauppaan käymään, e39:ssä ei toiminu mittaristossa kuin taustavalot, kaikki viisarit näytti nollaa. Kaupasta takaisintullessa pelas kaikki niinku pitääkin. Normi pakkasen aiheuttamia oireita
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
	
	
	Guest repliedOriginally posted by Jolli View PostE61 toimii hydrauliluukku ainakin hyvin ilman mitään ongelmia.
Onko E61:n hydrauliluukun ohjauksessa kuinka samat palikat kuin E39:issä? Jos sitä ens kesänä jaksais tutkia tarkemmin tuon luukun motoriikkaa, että mitä esim. sinne vois uusia :think
Nyt pakkasilla se on tosiaan ihan voimaton, eikä tästä nyt enempää.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
E61 toimii hydrauliluukku ainakin hyvin ilman mitään ongelmia.Originally posted by Mr.Speed View PostTaitaa olla tuo ison touringin luukku "hieman" raskaampi kuin seiskan kontin luukku
 Eihän tuo mun auto enää uusi ole, joten eri komponenttien kulumisesta johtuen varmasti tehot heikentyneet paljonkin siitä mitä on joskus uutena ollut.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Akku ollut tyhjä 2 kertaa. Vuoden vanha exide, syynä vissiinkin käytön vähyys, ajan oikestaan vain työmatkaa, matka kestää 4-5min, ei kamalasti kerkeä lataamaan. Nyt kun viimeksi boosterilla laitoin käyntiin, ajelin tunnin verran niin taas on virtaa. Ei oikeastaan muita oireita, puhallin nyt vinkuu, mutta se alottaa sen jo 0 kelillä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
	
	
	Guest repliedOriginally posted by 174000 View PostKyllä seiskassa pelaa näillä keleillä. Onhan se tahmeampaa toimintaa ja ääntää, mutta nousee kuitenkin. Jos öljyä on riittävästi ja se on oikeaa niin sitten kaasujouset voi olla vaihdon tarpeessa.
Taitaa olla tuo ison touringin luukku "hieman" raskaampi kuin seiskan kontin luukku
 Eihän tuo mun auto enää uusi ole, joten eri komponenttien kulumisesta johtuen varmasti tehot heikentyneet paljonkin siitä mitä on joskus uutena ollut.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Kyllä seiskassa pelaa näillä keleillä. Onhan se tahmeampaa toimintaa ja ääntää, mutta nousee kuitenkin. Jos öljyä on riittävästi ja se on oikeaa niin sitten kaasujouset voi olla vaihdon tarpeessa.Originally posted by Mr.Speed View PostEi siinä mitään vikaa ole, plussa keleillä toimii kuten pitääkin ja öljyä on. Vaan se on heti kun menee pakkasen puolelle niin voima loppuu, puhumattakaan -20 asteen pakkasilla että toimis, eikä tunnu pelaavan monella muullakaan mitä oon foorumilta asiasta lukenut. Ja onhan se ihan ymmärrettävää koska öljy ei pakkasella ole kovinkaan notkeaa.. varsinkaan noin heppaisessa järjestelmässä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
	
	
	Guest repliedEi siinä mitään vikaa ole, plussa keleillä toimii kuten pitääkin ja öljyä on. Vaan se on heti kun menee pakkasen puolelle niin voima loppuu, puhumattakaan -20 asteen pakkasilla että toimis, eikä tunnu pelaavan monella muullakaan mitä oon foorumilta asiasta lukenut. Ja onhan se ihan ymmärrettävää koska öljy ei pakkasella ole kovinkaan notkeaa.. varsinkaan noin heppaisessa järjestelmässä.Originally posted by 174000 View PostKyllä se on ihan mukava, kun luukun saa ilman käsiä auki, eikä tartte laskea ostoksia maahan. Tarkistapa ensihätään onko systeemissä ölppää tarpeeksi. Searchillä löytyy asiaa.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Te joilla jäätyy ovet, kokeilkaapa seuraavaa kikkaa jos ette vielä ole: Kuivaa suurimmat vedet karmeista ja tiivisteistä, sitten auto ulos pakkaseen ovet ja takaluukku auki hetkeksi. Kahvoja voi hieman rämpätä samalla. Eilen pesin auton vaikka napakka pakkanen eikä mitään ongelmia ovien kanssa.:think
Leave a comment:
 
	
Leave a comment: