Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomuzki
    replied
    Muovi sedanista sanoi kytkimen työsylinteri itsensä irti. Paljonkohan on vettä nesteessä ollut

    Leave a comment:


  • Touniks
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    ite kävin eilen pesemässä auton eikä ovien kanssa mitään ongelmaa. samaa ei tosin voi sanoa ikkunoista, yksikään ei aukea

    täytyy ajaa se huomenna töissä halliin sisälle sulamaan nii eiköhän se siitä.

    se ruton lämppäri vikisee, alkaa raastamaan hermoja se ääni
    Joo mullakin on ovet auennut ja mennyt kiinnikkin ihan normaalisti,eilen vein tunniks auton parkkihalliin ja sen jälkeen meni jumiin,nuppi ei nouse. Ikkunoita en ole uskaltanut ees kokeilla,täytyy sulattaa kunnolla ennen ku uskaltaa painaa nappia

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Touniks View Post
    e46:n kuskin ovi ei suostunut aukeamaan joten sisälle apparin puolelta,muuten on kyllä toiminut loistavasti nää pakkaset
    ite kävin eilen pesemässä auton eikä ovien kanssa mitään ongelmaa. samaa ei tosin voi sanoa ikkunoista, yksikään ei aukea

    täytyy ajaa se huomenna töissä halliin sisälle sulamaan nii eiköhän se siitä.

    se ruton lämppäri vikisee, alkaa raastamaan hermoja se ääni

    Leave a comment:


  • Touniks
    replied
    e46:n kuskin ovi ei suostunut aukeamaan joten sisälle apparin puolelta,muuten on kyllä toiminut loistavasti nää pakkaset

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    E34 525i m50b25 ei tykänny -30 asteen pakkasesta. Autossa ei lohkari toimi. Yritin startata ja lupaili ja sammu. Starttailin uudelleen, startti veteli välillä tyhjää ja alko herjaamaan oil pressure sensoria. En tiiä onko vakavaa vai ei . "heti" kymmenes startti tuotti tulosta ja auto käynnistyi ja kierrokset 1700rpm. Hyvin kuitenkin toimi. Lasit taitaa olla jäähdytinneste huuruissa, eli kenno vissiin vuotaa. Lämmintä menoa ei ainakaan ollut. Haaleaa ilmaa vaan. Auto sentään toimii... toistaiseksi


    Tuli viikko sitten tosiaan vielä uusittua puhaltimenmoottori. Piti rutinaa ja seuraavana päivänä sano sopimuksen irti. Kaikki puolatkin meni vaihtoon tuossa kuukausi takaperin. Eli pientä huoltoa on tehty. Mitähän seuraavaksi ?
    Last edited by majgul; 05-02-2012, 21:03.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by Tiguan View Post
    Alkoi tuo akku kiinostamaan enemmänkin. Missäs sitä oli myynnissä?
    Paikallisen Vianorin hyllyssä minä sellaisen näin. Atoy näyttää olevan maahantuoja, joten varmaankin lähes kaikista autotarvikeliikkeistä sitä luulisi tilaamalla saavan.

    Leave a comment:


  • Tiguan
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...
    Alkoi tuo akku kiinostamaan enemmänkin. Missäs sitä oli myynnissä?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Yöllä -33 tänään ei coupe lähde käyntiin

    Leave a comment:


  • dieseljussi
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...
    Akkulämmittimen hinta on kyllä pahasti yläkanttiin; laitoin vain esimerkkinä minkälainen härveli on kyseessä. Verkkovirralla toimivan lämpömaton saisi muutamalla kympillä ja varmasti toimisi bemarin takakontissa hyvin.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by dieseljussi View Post
    Myös tarvikkeena näyttää olevan lämmittimiä, esim:



    Varmasti helpottavat tilannetta normaaliajossa, mutta jos auto seisoo muutaman päivän, ei noista ole apua. Mielestäni noiden ongelmien kampittamiseen olisi parempi lohkolämmittimeen kytketty malli, jolloin akkua lämmitettäisiin juuri ennen kriittistä tilannetta, eli kylmäkäynnistystä. Tietysti sähkökin on vielä toistaiseksi halvempaa töpselistä otettuna, kuin auton laturista.
    Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...

    Leave a comment:


  • dieseljussi
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Niin... tuossahan onkin ideana, että akkua lämmitetään ajon aikana, jolloin se varautuu nopeammin kuin kylmä akku. Ja täydessä varauksessa olevan akun jännite ei "kyykkää" samalla tavalla käynnistyksen aikana kuin vajaassa varauksessa olevan akun.
    Näin tuollaisen iQ Power -akun ihan "livenä" paikallisen autotarvikeliikkeen hyllyssä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Boschin Agm -akun, vaikka tuon lämmitettävän akun olisin saanut n.50€ halvemmalla...
    Myös tarvikkeena näyttää olevan lämmittimiä, esim:



    Varmasti helpottavat tilannetta normaaliajossa, mutta jos auto seisoo muutaman päivän, ei noista ole apua. Mielestäni noiden ongelmien kampittamiseen olisi parempi lohkolämmittimeen kytketty malli, jolloin akkua lämmitettäisiin juuri ennen kriittistä tilannetta, eli kylmäkäynnistystä. Tietysti sähkökin on vielä toistaiseksi halvempaa töpselistä otettuna, kuin auton laturista.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Ei taida olla ihan sama asia, esilämmitin pitää akun lämpimänä jatkuvasti kun vaan töpseli on seinässä, kun taas tämä:

    "COLD-akussa on ektronisesti ohjattu lämmitin, joka lämmittää akun nopeasti. Tämä edesauttaa sen nopeaa uudelleen latautumista."

    Mutta hyvä idea jos toimii kuten mainostetaan.
    Niin... tuossahan onkin ideana, että akkua lämmitetään ajon aikana, jolloin se varautuu nopeammin kuin kylmä akku. Ja täydessä varauksessa olevan akun jännite ei "kyykkää" samalla tavalla käynnistyksen aikana kuin vajaassa varauksessa olevan akun.
    Näin tuollaisen iQ Power -akun ihan "livenä" paikallisen autotarvikeliikkeen hyllyssä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Boschin Agm -akun, vaikka tuon lämmitettävän akun olisin saanut n.50€ halvemmalla...

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Erillisiä akkulämmittimiä ei kannata ruveta suunnittelemaan, sillä markkinoilla on jo myynnissä akkuja joissa on sisäänrakennettu lämmitin valmiina!
    iQ Power -Cold akku... http://www.aam.fi/fi/?ID=1567
    Ei taida olla ihan sama asia, esilämmitin pitää akun lämpimänä jatkuvasti kun vaan töpseli on seinässä, kun taas tämä:

    "COLD-akussa on ektronisesti ohjattu lämmitin, joka lämmittää akun nopeasti. Tämä edesauttaa sen nopeaa uudelleen latautumista."

    Mutta hyvä idea jos toimii kuten mainostetaan.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by dieseljussi View Post
    Lähes kaikissa tietokoneohjatuissa autoissa tuntuu olevan aina sama vika: alle -25C lämpötiloissa akku ei tietenkään starttauksen aikana voi säilyttää normaalia jännitetasoa, mikä saa auton luulemaan, että jotain olisi vialla. "Vikaa" voi yrittää korjata vaihtamalla akun tai lataamalla sen, mutta todellista ongelmaa se ei poista. Ratkaisu olisi ohjelmoida jotkut "cold country"-säädöt tietsikkaan siten, ettei se säikähtäisi lyhytaikaisista jännitteenalituksista - varsinkaan kovilla pakkasilla.
    Toinen, vähemmän hienostunut ratkaisu olisi kytkeä akkulämmitin, ei akkulaturia, lohkolämmittimen yhteyteen. Silloin peräkontissa kylmässä olevan akun lämpötila säilyisi niin korkeana, että se kykenee pitämään elektroniikan tulilla.
    Erillisiä akkulämmittimiä ei kannata ruveta suunnittelemaan, sillä markkinoilla on jo myynnissä akkuja joissa on sisäänrakennettu lämmitin valmiina!
    iQ Power -Cold akku... http://www.aam.fi/fi/?ID=1567

    Leave a comment:


  • MSam
    replied
    Originally posted by Juso View Post
    Itselläni oli sama vika sigun autossa, auto oli päivän ajamatta ja yön yli ulkona, pakkasta -25.
    Tällänenhän sieltä pamahti


    Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.

    Mitä vikakoodeja sulla anto?
    Ei ole itsellä piuhaa, mutta varmasti samaa kauraa, mitä viime ja edellistalvenakin, eli kaasuläppä jäätyy. Sen kuulee jo käynnistyksen jälkeen äänestä, että ahaa, tänään on taas sellainen päivän käynnistyminen edessä.

    Huutia ja pyyhkeitä testaajille, jotka ovat jossain Ruotsin tai Suomen Lapissa näitä "talvitestaamassa". Siellä on ilma usein paljon kuivempaa, mitä täällä "etelässä", jossa nytkin heilutaan 80% (suhteellinen kosteus). Se on aivan liikaa tälle konstruktiolle. Aina kun kastepiste on hyvin lähellä (n. kaksi astetta ulkolämpötilasta alempana), tämä toistuu lähes 100% varmuudella.

    Mikään muu ei auta, kuin lämmin talli tai muuttaminen jonnekin, jossa on kuivempaa ilmaa myös kovalla pakkasella. Jos siis haluaa auton säilyttää ja liikkuvuuden.

    Testaajille vaan terveisiä! Ette vain osaa.

    Onko muuten jollain tiedossa, onko kaasuläppärunkoa myöhemmin muutettu jollain tavalla - eli voisiko sen vaihtaminen revisio-osaan auttaa?

    Leave a comment:

Working...
X