Pakkasen aiheuttamia oireita?
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Muovi sedanista sanoi kytkimen työsylinteri itsensä irti. Paljonkohan on vettä nesteessä ollut
					
 - 
	
	
	
	
Joo mullakin on ovet auennut ja mennyt kiinnikkin ihan normaalisti,eilen vein tunniks auton parkkihalliin ja sen jälkeen meni jumiin,nuppi ei nouse. Ikkunoita en ole uskaltanut ees kokeilla,täytyy sulattaa kunnolla ennen ku uskaltaa painaa nappiaOriginally posted by väiski525 View Postite kävin eilen pesemässä auton eikä ovien kanssa mitään ongelmaa. samaa ei tosin voi sanoa ikkunoista, yksikään ei aukea
täytyy ajaa se huomenna töissä halliin sisälle sulamaan nii eiköhän se siitä.
se ruton lämppäri vikisee, alkaa raastamaan hermoja se ääni
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
ite kävin eilen pesemässä auton eikä ovien kanssa mitään ongelmaa. samaa ei tosin voi sanoa ikkunoista, yksikään ei aukeaOriginally posted by Touniks View Poste46:n kuskin ovi ei suostunut aukeamaan joten sisälle apparin puolelta,muuten on kyllä toiminut loistavasti nää pakkaset

täytyy ajaa se huomenna töissä halliin sisälle sulamaan nii eiköhän se siitä.
se ruton lämppäri vikisee, alkaa raastamaan hermoja se ääni
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
e46:n kuskin ovi ei suostunut aukeamaan joten sisälle apparin puolelta,muuten on kyllä toiminut loistavasti nää pakkaset
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
E34 525i m50b25 ei tykänny -30 asteen pakkasesta. Autossa ei lohkari toimi. Yritin startata ja lupaili ja sammu. Starttailin uudelleen, startti veteli välillä tyhjää ja alko herjaamaan oil pressure sensoria. En tiiä onko vakavaa vai ei
. "heti" kymmenes startti tuotti tulosta ja auto käynnistyi ja kierrokset 1700rpm. Hyvin kuitenkin toimi. Lasit taitaa olla jäähdytinneste huuruissa, eli kenno vissiin vuotaa. Lämmintä menoa ei ainakaan ollut. Haaleaa ilmaa vaan. Auto sentään toimii... toistaiseksi 
Tuli viikko sitten tosiaan vielä uusittua puhaltimenmoottori. Piti rutinaa ja seuraavana päivänä sano sopimuksen irti. Kaikki puolatkin meni vaihtoon tuossa kuukausi takaperin. Eli pientä huoltoa on tehty. Mitähän seuraavaksi
?
					Last edited by majgul; 05-02-2012, 21:03.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Paikallisen Vianorin hyllyssä minä sellaisen näin. Atoy näyttää olevan maahantuoja, joten varmaankin lähes kaikista autotarvikeliikkeistä sitä luulisi tilaamalla saavan.Originally posted by Tiguan View PostAlkoi tuo akku kiinostamaan enemmänkin. Missäs sitä oli myynnissä?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Akkulämmittimen hinta on kyllä pahasti yläkanttiin; laitoin vain esimerkkinä minkälainen härveli on kyseessä. Verkkovirralla toimivan lämpömaton saisi muutamalla kympillä ja varmasti toimisi bemarin takakontissa hyvin.Originally posted by JTP View PostTuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tuo Motonetin lämmitinhän näyttäs maksavan melkein saman verran kuin lämmittimellä varustettu uusi akku! Tuon iQ Powerin 100Ah:n akun hinta kun on n.170€...Originally posted by dieseljussi View PostMyös tarvikkeena näyttää olevan lämmittimiä, esim:
Varmasti helpottavat tilannetta normaaliajossa, mutta jos auto seisoo muutaman päivän, ei noista ole apua. Mielestäni noiden ongelmien kampittamiseen olisi parempi lohkolämmittimeen kytketty malli, jolloin akkua lämmitettäisiin juuri ennen kriittistä tilannetta, eli kylmäkäynnistystä. Tietysti sähkökin on vielä toistaiseksi halvempaa töpselistä otettuna, kuin auton laturista.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Myös tarvikkeena näyttää olevan lämmittimiä, esim:Originally posted by JTP View PostNiin... tuossahan onkin ideana, että akkua lämmitetään ajon aikana, jolloin se varautuu nopeammin kuin kylmä akku. Ja täydessä varauksessa olevan akun jännite ei "kyykkää" samalla tavalla käynnistyksen aikana kuin vajaassa varauksessa olevan akun.
Näin tuollaisen iQ Power -akun ihan "livenä" paikallisen autotarvikeliikkeen hyllyssä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Boschin Agm -akun, vaikka tuon lämmitettävän akun olisin saanut n.50€ halvemmalla...
Varmasti helpottavat tilannetta normaaliajossa, mutta jos auto seisoo muutaman päivän, ei noista ole apua. Mielestäni noiden ongelmien kampittamiseen olisi parempi lohkolämmittimeen kytketty malli, jolloin akkua lämmitettäisiin juuri ennen kriittistä tilannetta, eli kylmäkäynnistystä. Tietysti sähkökin on vielä toistaiseksi halvempaa töpselistä otettuna, kuin auton laturista.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Niin... tuossahan onkin ideana, että akkua lämmitetään ajon aikana, jolloin se varautuu nopeammin kuin kylmä akku. Ja täydessä varauksessa olevan akun jännite ei "kyykkää" samalla tavalla käynnistyksen aikana kuin vajaassa varauksessa olevan akun.Originally posted by 205/65-15H View PostEi taida olla ihan sama asia, esilämmitin pitää akun lämpimänä jatkuvasti kun vaan töpseli on seinässä, kun taas tämä:
"COLD-akussa on ektronisesti ohjattu lämmitin, joka lämmittää akun nopeasti. Tämä edesauttaa sen nopeaa uudelleen latautumista."
Mutta hyvä idea jos toimii kuten mainostetaan.
Näin tuollaisen iQ Power -akun ihan "livenä" paikallisen autotarvikeliikkeen hyllyssä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Boschin Agm -akun, vaikka tuon lämmitettävän akun olisin saanut n.50€ halvemmalla...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ei taida olla ihan sama asia, esilämmitin pitää akun lämpimänä jatkuvasti kun vaan töpseli on seinässä, kun taas tämä:Originally posted by JTP View PostErillisiä akkulämmittimiä ei kannata ruveta suunnittelemaan, sillä markkinoilla on jo myynnissä akkuja joissa on sisäänrakennettu lämmitin valmiina!
iQ Power -Cold akku... http://www.aam.fi/fi/?ID=1567
"COLD-akussa on ektronisesti ohjattu lämmitin, joka lämmittää akun nopeasti. Tämä edesauttaa sen nopeaa uudelleen latautumista."
Mutta hyvä idea jos toimii kuten mainostetaan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Erillisiä akkulämmittimiä ei kannata ruveta suunnittelemaan, sillä markkinoilla on jo myynnissä akkuja joissa on sisäänrakennettu lämmitin valmiina!Originally posted by dieseljussi View PostLähes kaikissa tietokoneohjatuissa autoissa tuntuu olevan aina sama vika: alle -25C lämpötiloissa akku ei tietenkään starttauksen aikana voi säilyttää normaalia jännitetasoa, mikä saa auton luulemaan, että jotain olisi vialla. "Vikaa" voi yrittää korjata vaihtamalla akun tai lataamalla sen, mutta todellista ongelmaa se ei poista. Ratkaisu olisi ohjelmoida jotkut "cold country"-säädöt tietsikkaan siten, ettei se säikähtäisi lyhytaikaisista jännitteenalituksista - varsinkaan kovilla pakkasilla.
Toinen, vähemmän hienostunut ratkaisu olisi kytkeä akkulämmitin, ei akkulaturia, lohkolämmittimen yhteyteen. Silloin peräkontissa kylmässä olevan akun lämpötila säilyisi niin korkeana, että se kykenee pitämään elektroniikan tulilla.
iQ Power -Cold akku... http://www.aam.fi/fi/?ID=1567
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ei ole itsellä piuhaa, mutta varmasti samaa kauraa, mitä viime ja edellistalvenakin, eli kaasuläppä jäätyy. Sen kuulee jo käynnistyksen jälkeen äänestä, että ahaa, tänään on taas sellainen päivän käynnistyminen edessä.Originally posted by Juso View PostItselläni oli sama vika sigun autossa, auto oli päivän ajamatta ja yön yli ulkona, pakkasta -25.
Tällänenhän sieltä pamahti

Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.
Mitä vikakoodeja sulla anto?
Huutia ja pyyhkeitä testaajille, jotka ovat jossain Ruotsin tai Suomen Lapissa näitä "talvitestaamassa". Siellä on ilma usein paljon kuivempaa, mitä täällä "etelässä", jossa nytkin heilutaan 80% (suhteellinen kosteus). Se on aivan liikaa tälle konstruktiolle. Aina kun kastepiste on hyvin lähellä (n. kaksi astetta ulkolämpötilasta alempana), tämä toistuu lähes 100% varmuudella.
Mikään muu ei auta, kuin lämmin talli tai muuttaminen jonnekin, jossa on kuivempaa ilmaa myös kovalla pakkasella. Jos siis haluaa auton säilyttää ja liikkuvuuden.
Testaajille vaan terveisiä! Ette vain osaa.
Onko muuten jollain tiedossa, onko kaasuläppärunkoa myöhemmin muutettu jollain tavalla - eli voisiko sen vaihtaminen revisio-osaan auttaa?
Leave a comment:
 
Leave a comment: