Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jube
    replied


    Alkaa jo pikkuhiljaa v*tuttaa tällaiset kelit!
    Saisi olla yleinen pakkasraja, -30 -> pakkasta niin kaikki liikkeet kiinni...
    Eihän näissä keleissä toimi enään mikään kun pakkanen lähentelee -40 :think

    e46:ssaki akku loppu ja lukko jäässä, ei onneksi ole menny kuin kaikki kolme autoa viimeisen viikon aikana siihen kuntoon että yhdelläkään ei pysty ajamaan
    Taidan siirtyä tuonne pubin puolelle
    Last edited by Jube; 04-02-2012, 16:54.

    Leave a comment:


  • dieseljussi
    replied
    Originally posted by Juso View Post
    Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.
    Lähes kaikissa tietokoneohjatuissa autoissa tuntuu olevan aina sama vika: alle -25C lämpötiloissa akku ei tietenkään starttauksen aikana voi säilyttää normaalia jännitetasoa, mikä saa auton luulemaan, että jotain olisi vialla. "Vikaa" voi yrittää korjata vaihtamalla akun tai lataamalla sen, mutta todellista ongelmaa se ei poista. Ratkaisu olisi ohjelmoida jotkut "cold country"-säädöt tietsikkaan siten, ettei se säikähtäisi lyhytaikaisista jännitteenalituksista - varsinkaan kovilla pakkasilla.
    Toinen, vähemmän hienostunut ratkaisu olisi kytkeä akkulämmitin, ei akkulaturia, lohkolämmittimen yhteyteen. Silloin peräkontissa kylmässä olevan akun lämpötila säilyisi niin korkeana, että se kykenee pitämään elektroniikan tulilla.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Mittaristo temppuilee (viisarit ei herää) kun starttasin -22 duunipaikan pihalta
    Lämpöhän siinä sitte autto, tietty

    Leave a comment:


  • Juso
    replied
    Originally posted by MSam View Post
    Parasta kuitenkin, että kyseessä on "ominaisuus", ei vika. (Eli ei voi kuin kärsiä ja kiittää.)

    Omat jouluvalot näyttivät tänään (-28 C) tältä. Yksi kuva kertoo enemmän kuin noin 30 sanaa, keltaista ja punaista valoa säestettynä plimplom äänillä.



    Ja moottori on N52B25. Kaverilla täsmälleen samanlainen ja tiistaina jo sai nauttia vastaavasta show'sta. Saa nähdä, koska ratin ja penkin välissä tapahtuu sellainen päätös, että tämä show ei enää koske Suomea?
    Itselläni oli sama vika sigun autossa, auto oli päivän ajamatta ja yön yli ulkona, pakkasta -25.
    Tällänenhän sieltä pamahti


    Kaksi tuntia lämpimässä tallissa ja taas mennään.

    Mitä vikakoodeja sulla anto?:think

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Takaluukun ja lasin pumput taisivat päästää kaasut pihalle, ei jaksa pysyä ylhäällä. -35,2

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    ensimmäinen ja vakavin virhe, diesel.. ei oo tuo vanhempikaan dieseli lähteny enää muutamaan päivään lämmittämättä.. bensamallilla ei pienintäkään vaikeutta käynnistymises -> viimenen dieseli tässä taloudessa

    joo ja sehän meinaa olla jo samasa hinnasa bensan kans + diiselivero ja itellä tulee ajo niinki paljon ku kerran viikosa

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by syncro^^ View Post
    e60 ei lupaakkaan käyntii ja kaikki punaset ja keltaset merkkivalot palaa ym voi vittu. ensimmäinen ja viimene bemari ja kaikenhauskan lisäks wepasto nii järkevä ettei lämmitä ku hytin
    ensimmäinen ja vakavin virhe, diesel.. ei oo tuo vanhempikaan dieseli lähteny enää muutamaan päivään lämmittämättä.. bensamallilla ei pienintäkään vaikeutta käynnistymises -> viimenen dieseli tässä taloudessa

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    tuplat

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    e60 ei lupaakkaan käyntii ja kaikki punaset ja keltaset merkkivalot palaa ym voi vittu. ensimmäinen ja viimene bemari ja kaikenhauskan lisäks wepasto nii järkevä ettei lämmitä ku hytin

    Leave a comment:


  • MSam
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Ruiski kunnolla CRC:tä, kyllä ne sitten pitäisi pysyä.
    Heh, E46 sedanissa minulla oli sama "ominaisuus" kovilla pakkasilla, kuskin ovessa. Se oli onneksi se helpoin: samalla kun vetää ovea reilusti kiinni, keskuslukko sisältä päälle ja kas, matka jatkui!

    Eikä muuten auttanut yhtään öljyämiset, ainakaan minun autossani. Joskin, moottori piti huolen siitä öljynkulutuksestakin (3-4 ltr/10000km). Sekin oli kuulemma täysin normaalia.

    Alkaa tämä "Premium-autoilu" ottamaan lievästi ohimoon.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Vois olla pienimmän riesan tie viedä auto johonkin jossa rasvataan lukkomekanismit ovipahvin sisäpuolelta jos ei itte viitti =)

    E:Hidas
    Last edited by Perlenbacher; 04-02-2012, 13:06.

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by J. Kuusisto View Post
    Pihassa kaksi kappaletta e39. Molemmissa sama ongelma, eli takaovi ei avaamisen jälkeen pysy kiinni. Kiva ku molemmissa autoissa on kiristysliinoilla sidottu ovet kiinni sisäkahvojen välillä, niin ei pysty muksuja kuljettamaan noilla ollenkaa.
    Vaijereiden sisällä kosteutta. Auto lämpöiseen paikkaan sulamaan, elektroniikkaspraytä joka syrjäyttää kosteuden, vaijerit täyteen niin alkaa toimimaan varmasti

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by J. Kuusisto View Post
    Pihassa kaksi kappaletta e39. Molemmissa sama ongelma, eli takaovi ei avaamisen jälkeen pysy kiinni. Kiva ku molemmissa autoissa on kiristysliinoilla sidottu ovet kiinni sisäkahvojen välillä, niin ei pysty muksuja kuljettamaan noilla ollenkaa.
    Ruiski kunnolla CRC:tä, kyllä ne sitten pitäisi pysyä.

    Leave a comment:


  • J. Kuusisto
    replied
    Pihassa kaksi kappaletta e39. Molemmissa sama ongelma, eli takaovi ei avaamisen jälkeen pysy kiinni. Kiva ku molemmissa autoissa on kiristysliinoilla sidottu ovet kiinni sisäkahvojen välillä, niin ei pysty muksuja kuljettamaan noilla ollenkaa.

    Leave a comment:


  • MSam
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    DSC ja muuta huutomerkkiä iDriven näytöllä. Työkaverin aiempien puheiden perusteella arvasin jo ennen vikakoodien lukua, pakkanen jumittanut kaasuläppää.
    Parasta kuitenkin, että kyseessä on "ominaisuus", ei vika. (Eli ei voi kuin kärsiä ja kiittää.)

    Omat jouluvalot näyttivät tänään (-28 C) tältä. Yksi kuva kertoo enemmän kuin noin 30 sanaa, keltaista ja punaista valoa säestettynä plimplom äänillä.



    Ja moottori on N52B25. Kaverilla täsmälleen samanlainen ja tiistaina jo sai nauttia vastaavasta show'sta. Saa nähdä, koska ratin ja penkin välissä tapahtuu sellainen päätös, että tämä show ei enää koske Suomea?

    Leave a comment:

Working...
X