Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Pystyy. On apua. Reippaasti vaan CRC aseöljyä sinne. Tämä asia on ollut täällä esillä aika monta kertaa.
    Niin onhan täällä puhuttu, että pitäisi puoli pulloa aseöljyä sinne työntää.. Tuossa vaan vähän mietityttää, että sitten sitä öljyä valuu kokoajan sieltä.. Tosin taitaa olla pienempi paha kuin, oven jäätyminen. :think

    Voiskohan sen aseöljyn sijasta sinne laittaa vaikka Wurth hhs 2000, vai jämähtääkö lukko pakkasilla jos tuota sinne laittaa? Nuo synteettiset vaseliinit olisivat vaan vähän siistimpiä käyttää.

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    Originally posted by Cell View Post
    Vaihdat hehkut niin ei tartte vetää vieteriä startatessa
    tarttis juu. yleensä toi on lämpimässä tallissa, mutta nyt jäi anopin pihalle seisomaan... tosin viime vuonna akku ei kestänyt tommoisia startteja. noooh, pyhäauto tuo on, että jos kerta viikkoon käynnistyy niin ok.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    E91 päätti hetken mielijohteesta että jarrupalat tarvis vaihtaa eteen ja taakse.. Viimeksi ollu ~40-50tkm vaihtoon iDriven mukaan... Nooh INPAlla nollaten vikakoodit ja CBS niin palas auto takas ruotuun ja lopetti jarruremontin toivomisen.. Kait se suolapaska, jäätyminen ja sulaminen jotain teki..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    ei mitään. e39 seisoi ajamatta sen 8-10pv, jonka aluksi oli vettä ja +3. Pakkanen on käynyt pahimmillaan -24c ja autoon pääsi isäll ja ekalla startilla käyntiin. tosi starttaus oli piiiitkä, mutta kuittenni. ja auto on e39 530da
    Vaihdat hehkut niin ei tartte vetää vieteriä startatessa

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    ei mitään. e39 seisoi ajamatta sen 8-10pv, jonka aluksi oli vettä ja +3. Pakkanen on käynyt pahimmillaan -24c ja autoon pääsi isäll ja ekalla startilla käyntiin. tosi starttaus oli piiiitkä, mutta kuittenni. ja auto on e39 530da

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    ja tää on varmaan hieno juttu korjata.. ainiin onhan mulla pissapojan suuttimetkin jäässä tästä säiliöön asti
    ei oo paha rasti korjata. kato nyt ensi sieltä takakontin verhoilun alta onko se tullut läpi vai johtuuko kolina muualta :think

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Originally posted by 328 e36 View Post
    Iskarin yläpää todennäköisemmin vaan tullut läpi..
    ja tää on varmaan hieno juttu korjata.. ainiin onhan mulla pissapojan suuttimetkin jäässä tästä säiliöön asti

    Leave a comment:


  • 328 e36
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    Takaiskarit umpi jäässä ja kotio tullessa äsken kuului hirveä pamaus autosta pihalle ja painelemaan autoa takaa alaspäin niin kuului sellanen klonksunta aina kun painoi alaspain autohan siis e36 eli pahimmassa tapauksessa perän kiinnike repesi korista..
    Iskarin yläpää todennäköisemmin vaan tullut läpi..

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Takaiskarit umpi jäässä ja kotio tullessa äsken kuului hirveä pamaus autosta pihalle ja painelemaan autoa takaa alaspäin niin kuului sellanen klonksunta aina kun painoi alaspain autohan siis e36 eli pahimmassa tapauksessa perän kiinnike repesi korista..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Pystyykö tuota lukkomekanismia voitelemaan ilman oven purkamista? Toki sitä voi siitä kielen luota suihkia, mutta onko moisesta mitään apua?
    Pystyy. On apua. Reippaasti vaan CRC aseöljyä sinne. Tämä asia on ollut täällä esillä aika monta kertaa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    E39 takaovi ei mennytkään enää kiinni kun sen avasin.. No ajattelin sitten vähä liikutella sitä kieltä lukossa niin sepä jäikin sitten kiinni asentoon eikä enää siitä sitten auennut. Kummastakaan kahvasta ei mitään vaikutusta.

    Alkoi kyllä jo vitutus nousemaan ja ehdin jo ajetella, että sieltä on varmaan vaijeri hypännyt pois paikoiltaan.. Viimeisenä oljenkortena ennen oven purkamista ajettelin vielä kaivella kuumailmapuhaltimen ja sillä lämmitellä, jos se olisikin vian jäätynyt kun pari päivää sitten pesin auton..

    Siinä kuumailmapuhaltimella lämmitellessä alkoi usko jo loppumaan, että vitut se jäätynyt ole kun ei rupea aukeamaan.. Juuri kun meinasin lopettaa niin se aukesikin.

    Pystyykö tuota lukkomekanismia voitelemaan ilman oven purkamista? Toki sitä voi siitä kielen luota suihkia, mutta onko moisesta mitään apua?

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by casino View Post
    Jos auto on automaatti-ilmastoinilla niin vian aiheuttaja on juuri lämppärin puhallin joka puhaltelee salaa. Tulee kuntoon kun vaihdat etuvastuksen "siilin" sinne apukuskin puolelle otat "luukun" pois ja sinne vaihtelet. Ei kunnossa oleva E39 mitään akkuja tyhjää kyllä. Ainakaan minun ex ei tyhjännyt.

    On automatiikalla. Pitää maanantaina soitella varaosaliikkeeseen ja tilata tuo siili, ellei löydy hyllystä. Ei ollut kovin kallis osa mitä netistä kattelin hintoja. Suht uusi 100Ah akun pitäis jaksaa käynnistää mukisematta moottori tulille, varsinkin kun ei tosiaan ole se webasto käytössä. Ja eihän tässä vielä olla pakkasia nähtykään..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    36:en mittaristo pätkäisee lämmittyään pakkasesta.

    Mitäs näistä piti ehjätä että oire loppuu.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Akku jäätyi. Tuo koliysi niin vitunmoinen laitos kuluttaan virtaa että sais ilmanmuuta olla ylläpitolaturi :think webasto ei ole käytössä.

    Lisäksi on epäily että lämppärin etuvastus tai ilmastoinnin flekti nyt syö salaa virtaa. Keskiviikkona auto lähti käyntiin ja ajoin yhtä soittoa jonku 45min, ja eilen perjantaina ei lähtenytkään käyntiin. Kaikki valot syttyi normaalisti ym. mutta ei jaksanut pyöräyttää. Akku irti ja lämpimään, missä ruuvasin akusta korkit irti niin wtf?!? akkuvesi jäässä monta senttiä pinnasta

    Akku on viime helmikuussa ostettu, ja auton laturi kyllä toimii moitteettomasti.

    Edit. Akku on ollut yön yli sulaamassa ja tänään varsin mittasin niin 11,78V oli jännite (varaustila 0%). Laitoin lataukseen, ja katsotaan nyt mitä sanoo.

    Jos auto on automaatti-ilmastoinilla niin vian aiheuttaja on juuri lämppärin puhallin joka puhaltelee salaa. Tulee kuntoon kun vaihdat etuvastuksen "siilin" sinne apukuskin puolelle otat "luukun" pois ja sinne vaihtelet. Ei kunnossa oleva E39 mitään akkuja tyhjää kyllä. Ainakaan minun ex ei tyhjännyt.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Kyllähän tänään oli mittaristo kuin joulukuusi, paloi moottorin vikavalo, abs ja luistoneston valot, sekä jarrupalojen kulumisvalo on jo palanut hetken aikaa. Kyllä taas tympii nää pakkaset.
    Last edited by Thuppu; 01-12-2012, 21:01.

    Leave a comment:

Working...
X