Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Originally posted by _Hämis_ View Post
    -32 on joo suodatettavuus, plus sitten jäänesto.
    Nyt onneksi pari pykälää laskenu pakkanen, ja suodatinkin on jo vaihdettu.
    Nesteen express asemalla näkyi olevan suodatettavuus -34. Auton mittari näytti eilen pahimmillaan -37 tuolla metsäpätkillä. Hyvin on onneksi toiminut

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Tomba87 View Post
      Emännän 323Ti:ssä hieman puhallin alkanut vikistä välillä ja takaluukun pumput kuoleentuneet, ei kait siinä muuta.
      Lisättäköön vielä että pakkivalot hävisivät, mutta äsken kun kävin pesemässä auton TI hallissa, niin taas toimii. Ja takaluukun pumputkin vaihdettu jo uusiin, eikä puhallin enää vikise..
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Basso
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 566
        • Lahti

        e30 320i 88

        *Keskuslukko rikki ei toimi kaukosäädöllä eikä lukosta
        *taka ovet ei meinaa mennä kiinni

        *ehkä pahin on se että noin yli 10 pakkas asteen,
        ilman tolppaa: startta hyvin mutta sammuu jos ei anna kaasua ja lähtee ajamaan niin nykii ajossa ja sammuu jos hidastaa esim valoihin

        voisko vaikuttaa että pysyy käynnissä jos heivaan ton turhan kartiosuodattimen mettään ja lyön originellin takas...se piti jo kesällä tehä mutta ei ole kerinnyt
        kun toimii muuten ihan moitetta! heti kun pakkasta niin oireet alkaa.
        vai voiko vaikuttaa jos auto ei tolpassa ollenkaan

        Viduttaa kun ei voi kovilla pakkasilla ajaa kun sammuu

        ja tankissa on jääestot
        E21 IKUINEN PROJEKTI
        sigpic

        ex E87 120i
        EX.E39 523ia touring 97
        EX. E30 320i 88

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3517
          • Raisio

          Pakkasen aiheuttamaa mielestäni tämäkin vaikkei itse autoon liity...

          Eteisestä on kovimmilla pakkaspäivinä tarttunut Bemarin avainten sijaan VW:n avaimet
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            E30 318i touring '90

            - Mittariston valot ei aina toimi oikeallapuolella
            - Puhallin vikisee ilkeesti
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              Mehut pihalle iskareista...

              Pakkasen aiheuttamia juttuja täällä päin...

              -etuiskarit jäätyivät ja parin päivän päästä puhaltivat mehut pihalle (m-sport alusta)

              -nyt sitten kolistaa ja autossa ei ole iskunvaimennusta edessä tällä hetkellä ollenkaan. On muuten tosi letkeä ajella

              -bilsteinin B8 spritit on laitettu tilaukseen
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • Haggis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1570
                • Wackyland

                525i vm.91.

                -Yli -20c kylmyydessä käynnistäessä käy satunnaisesti ilmeisesti vajailla pytyillä,pieni kaasutus auttaa heti ja pysyy käynnissä
                -Kuskin ovi ei mene kunnolla kiinni,rasvauksen puutetta
                -Takaluukun painonappi jää pohjaan avattaessa,rasvauksen puutetta
                Käyttis:Kia Optima TF

                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                Comment

                • 324tdic2d
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 136
                  • Kemi, Oulu, Vaala

                  Originally posted by Esal View Post
                  Eilen aamulla akku tyhjeni Webastolla, pakkasta jotain -25 luokkaa. Auto e46 330d touring, Akku vuoden ollut Exide 100ah, lähti käyntiin hieman ontuen, ajoin pätkän ja vielä Webasto vartiksi päälle, ja se oli siinä. 20min laturia ja elpymistä niin pyörähti taas käyntiin. Olisko toi tyhjeneminen akun paikastakin kiinni, sehän ei lämpene koskaan näillä keleillä siellä takapyörän takana eikä siten lataudu kunnolla vaikka ajettuakin tulee sen lämmitysajan verran hyvinkin?
                  Akun sijoitukseen on tarkoitus.
                  Kun akku on kokoajan viileässä, pitää se paremmin varauksen.
                  Jos akkua ei kuormita ja se kannetaan syksyllä autotalliin lämpimään (+20c), purkaa se itse itseään 2x nopeudella verrattuna nolla keliin.

                  Toki jos akku on vanha ja pitää huonosti varauksen, saattaa se silloin jäätyä kovalla pakkasella.

                  Elikkäs kun se nyt on siellä varapyörärenkaan vieressä kylmässä, pitää se pitää myös varauksessa. => välillä yöksi lataukseen tai jotain muuta.. jos webasto ja paljon pätkäajoa..
                  325iA Cabriolet 3/1987
                  330d 6/2003

                  Comment

                  • Doughnut
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 97
                    • Uusimaa

                    e36 318i -91

                    - sammuu jonkun 25km ajon jälkeen tyhjäkäynnillä,(-20,-30 astetta) lähtee käyntiin kuitenkii sen jälkeen iha normaalisti mutta saattaa sammua taas uudestaan. pitää vähän aikaa kierroksia ja taas toimii. mikähän lienee?! akku?! lamda?!

                    - rääkäisee aika pahasti kylmänä käynnistettäessä. varmaan joku hihna luistaa..

                    - rupes yhtenä aamuna nykimään aika lailla kesken ajon mutta varmaan oli tankkiin kondensoitunutta vettä ku oli tankki alle puolillaan.

                    - ovet on jäässä eivätkä meinaa mennä kiinni, samoin kontti.

                    - keskuslukko ei toimi ollenkaan vänkärin puolelta.

                    - kaikki toiminta on ekat metrit aika jäykkää

                    sellasta kaikkee ton laitoksen kanssa. eniten häiritsee kyllä toi tyhjäkäynnillä sammuminen..
                    f31 320d xDrive M-sport -16 Alpinweiß III
                    Entiset:
                    e90 320i -09 Schwarz II
                    e46 316i Touring -03 Silbergrau metallic
                    e34 525i -88 Delphin metallic
                    e36 318i -91 Brokatrot metallic

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3983
                      • Suomi

                      -32c pakkasta aamulla, auto noin viisi tuntia roikan päässä ja hyvin lähti käyntiin.

                      Pientä nitinää kuului ja pikselit oli jonkin aikaa hukassa mittaristossa, mutta tulivat taas kuntoon, ku auto oli lämmennyt tarpeeksi.

                      Ja tietenkin kuskia vituttaa niin, kuin aina näillä keleillä.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        Originally posted by 324tdic2d View Post
                        Akun sijoitukseen on tarkoitus.
                        Kun akku on kokoajan viileässä, pitää se paremmin varauksen.
                        Jos akkua ei kuormita ja se kannetaan syksyllä autotalliin lämpimään (+20c), purkaa se itse itseään 2x nopeudella verrattuna nolla keliin.
                        Mutta sillä varauksella ei ole mitään tekoa siellä akussa jos sitä ei saa käyttöön sieltä. Kylmä akku ei luovuta varausta -> ei lähde auto käytiin eikä myöskään ota latausta vastaan -> aina vaajaana...

                        ...miksiköhän sitä ennen vietiin akku sisään lämpöiseen yöksi? Ei ainakaan siksi että se purkaantuisi yön aikana.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Ceet
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 27
                          • Oulu

                          E39 530da touring 2004, kohta 200000km mittarissa:

                          -webasto temppuilut eli välillä pöhisee hetken ja sitten lopettaa, joskus jatkaa talviunta eikä sano mitään (ei tietoa webaston huoltohistoriasta, todennäköisesti kosteutta jossain/ohjainkortti tjsp.)
                          -Jarruvalot jäi palamaan jouluna aamun käynnistyksen jälkeen, noin 30min akun miinus irti korjasi -> pitkä lista vikakoodeja INPA/Carsoft (kaikki sai kuitattua pois)
                          -alusta kolisee vähä joka nurkasta normaalia enemmän (iskarit tiensä loppupäässä, takana tukivarret vaihto kunnossa)
                          -kylmänä automaatti vaihteisto ei oikein osaa päättää millä vaihteella on paras ajella 40-50km/h D-asennossa kylmällä moottorilla (sport/"niksuttelu" asennossa ok)
                          -ovet pitää paiskata kiinni

                          +webasto heräsi tänä aamuna käynnistyksen jälkeen parin viikon hiljaiselon jälkeen (-30C) ja toimii edelleen :p mikä lie oikku ollut
                          +moottori jopa lämpenee ilman webastoa lämpömittarin yläasentoon noin 30-45min jälkeen noin -30C pakkasella, vaatii pätkän 80-100km/h
                          +käynnistyy -34C pakkasesta öljypohjanlämmittimellä ja Defa akkulaturin sekä uuden akun avustuksella, hirvittävän kolinan ja metelin säestyksellä tosin
                          2022 G21 330e LCI

                          Comment

                          • rocroc
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 573
                            • keminmaa

                            Originally posted by Ravermeister View Post
                            Itsekin epäilin tuota sekotussuhdetta, mutta kun juuri viime viikolla ostin samaa tavaraa pienen litran purkin ja tein siitä 2 litran purkkia ja nyt oli molemmat purkit jäässä.

                            Itselläkin ollut se käsitys että pitäisi olla ok laatua mutta nyt meni vähän usko tuohon. Tiedä sitten voiko olla vain joku valmistuserän virhe, samasta paikasta kyllä ostettu sekä iso kannu että tuo pikkupurkki mutta muutama kuukausi kuitenkin aikaa välissä...

                            Ostin litran purkin ja tein siitä 2 litran purkkia, eli oli myös 50 prosenttista.
                            Oletko varma että se litran purnukka oli 100% ainetta VAI oliko se käyttövalmis seos joka kestää sellaisenaan -36c, purkit on miltei identtiset, pieni teksti etiketissä erottaa ne.

                            Juuri tänä aamuna ( pakkasta -32 ) toin ulkovarastosta noita 10l astioita sisälle, neste täysin juoksevaa vielä tuossakin kylmyydessä. Vuodessa myydään tuhansia litroja tuota Zeroa, ikinä ei ole ollut ongelmia, mutta kaikkihan toki voi olla mahdollista...

                            Comment

                            • Wale
                              Newbiemmer
                              • Apr 2009
                              • 11
                              • Rovaniemi

                              Eilen mittarissa -34 ja 316 purkas akun kokonaan. Tänään (-28) melkeen 2h laturissa + roikassa, mutta eloa ei ollu juuri havaittavissa, vaikka laturin mukaan akku oli melkeen täynnä.
                              Pitää toivoa että yö latauksessa ja roikassa auttaa, ku aamupäivästä pitäis päästä liikkeelle...

                              Comment

                              • Ravermeister
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1508
                                • Melkeen Turkkuses

                                Originally posted by rocroc View Post
                                Oletko varma että se litran purnukka oli 100% ainetta VAI oliko se käyttövalmis seos joka kestää sellaisenaan -36c, purkit on miltei identtiset, pieni teksti etiketissä erottaa ne.

                                Juuri tänä aamuna ( pakkasta -32 ) toin ulkovarastosta noita 10l astioita sisälle, neste täysin juoksevaa vielä tuossakin kylmyydessä. Vuodessa myydään tuhansia litroja tuota Zeroa, ikinä ei ole ollut ongelmia, mutta kaikkihan toki voi olla mahdollista...
                                Olen varma, purkin kyljessä olevassa taulukossa luki pakkasenkestot eri sekoitussuhteilla. 50% ainetta + 50% vettä luvattiin -36 astetta.
                                -Turku Connection-
                                HDJ80 4.2TD
                                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎