Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    Originally posted by e46touring View Post
    moro
    jos autosi on e 46 kori sarjaa niin tässä vähän arvausta

    veikkaisin 99% varmuudella että kyseessä on lasinpesusuuttimien termoelementin johto joka roikkuu irtaallaan

    muistaakseni e39 ja muissakin tuon ikäisissä n2000 - 2005 tuo lämmitys toimii termoelementin ohjaamana
    Tämä osui todennäköisesti oikeaan. Termoelementin johtovärit vihr./kelt. ja vihr./musta.

    E39:ssä tuota osaa ei ole, vaan suuttimien lämmitys ohjataan ulkolämpötilan mukaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      Ei varsinaisesti pakkasen aiheuttama oire, mutta menköön nyt tänne kuitenkin. Eli auto seisoi 10 päivää Sodankylässä kasarmin pihassa kertausharjoituksen aikana. Siitä kun lähdin kotiin päin ajamaan niin hiukan ihmettelin kun ei reilun 50 kilometrin ajonkaan jälkeen meinannut kabiini kunnolla lämmetä ja sivulasit sekä tuulilasin yläreuna pysyivät sisältä jäässä. Pakkasta noin -15°C mikä ei pitäisi olla ongelma kun moottorikin kyllä lämpeni nopeasti. Sisään tuntui tulevan lämmintä ilmaan kuten pitääkin. Testailin erilaisia ilmansuuntauksia ja nostin lopulta sisälämmön +26°C tasoon, mutta tämäkään ei oikein tuntunut auttavan.



      Rovaniemellä pysähtyessä tuli sitten mieleen, että voisiko olla lämmityslaitteen ilmanotto olla kuitenkin lumesta tukossa vaikka konepellin takareunan puhdistin lähtiessä kohtuu huolellisesti harjalla, kuten yleensä teen. Konepelti auki ja olihan siellä lunta välissä vielä melko paljon. Ne lumet käsin kauhoen ulos niin auto lämpeni taas sisältä kuten pitääkin. Eipä ole ennen sattunut tälläistäkään ongelmaa. Kova tuuli yhdessä lumisateen kanssa oli kai pakannut lumen tavallista huolellisemmin pellin takareunan alle.

      EDIT: Liikkeellelähtö tuosta kinoksesta vähän epäilytti, mutta laakista lähti loivaan ylämäkeen vaikka lunta oli reilusti paksummin kuin mitä autossa on keulasssa maavaraa. Renkaille vähän potkittiin uria valmiiksi kun ei lapiota tai lumikolaa ollut tarjolla.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 07-02-2010, 19:52.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        Lumi rikkoi pyöränkaaren alaosasta ilmanohjaimen ja tais tulla samalla reikä pyöränkaareen eli siihen pahviin. Mimmoinen homma on tuo on viahtaa? Kallistakin?

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          Originally posted by Vanquish View Post
          Lumi rikkoi pyöränkaaren alaosasta ilmanohjaimen ja tais tulla samalla reikä pyöränkaareen eli siihen pahviin. Mimmoinen homma on tuo on viahtaa? Kallistakin?
          Tarkoitatko kenties etupuskurin alakulmissa olevia pohjamuoveja?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            Originally posted by Clavurion View Post
            Tarkoitatko kenties etupuskurin alakulmissa olevia pohjamuoveja?
            Etupyörien ympärillä olevaa suojusta (lokari) ja siihen yhdistyvää etupyörän edessä olevaa pientä ilmanohjainta.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              Originally posted by Vanquish View Post
              Etupyörien ympärillä olevaa suojusta (lokari) ja siihen yhdistyvää etupyörän edessä olevaa pientä ilmanohjainta.
              Ihan ruuveilla kiinni alapuolelta ja pyöräkotelosta. Apukuskin puolella siinä on myös kiinni ulkolämpöanturi, joka kannattaa ottaa ensin irti. Vakioversiossa osa siedettävän hintainen, M-sportissa melkein satkun.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                Originally posted by Clavurion View Post
                Ihan ruuveilla kiinni alapuolelta ja pyöräkotelosta. Apukuskin puolella siinä on myös kiinni ulkolämpöanturi, joka kannattaa ottaa ensin irti. Vakioversiossa osa siedettävän hintainen, M-sportissa melkein satkun.
                oukei..liikaa lunta ja kylmä tutkia

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Originally posted by makkenakke View Post
                  Jokin rikkonu meikäläisen oikean etu pyöräkotelon. Nyt siellä roikkuu joku liitin? Onks kellää mitää hajua mihin kuuluu? Ei ainakaan polta mitään vikavaloa, täytyy tsekkaa jos inpa jotai keksis. :think

                  Olisko aika vaihtaa kallistuksenvakaajan kumit?
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • BemmiGummi85
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 8
                    • Vantaa

                    Tämmöistä ongelmaa auton alla olevaa liuskaa(?) koskien..

                    Kyseessä siis auton ilmanottoaukkojen alla sijaitseva jokin muovinen/kuminen, roiskeläppää tai lokasuojaa muistuttava liuska, joka kulkee poikittain maskin alla n. 5 cm syvällä edestä katsottuna. http://img109.imageshack.us/img109/359/bemmiehj.jpg. Olin eilen ajanut sohjoisia teitä ja mahdollisesti kolauttanut oikean reunan siitä liuskasta johonkin, koska se repsotti kotiin tullessani puoliksi irti.

                    Kokeilin kädellä maskin alta ja tunsin noin sentinkokoisen välin, jonka tuo repeämä on kai tehnyt maskin ja alustan väliin, jossa tuon liuskan kai pitäisi olla kiinni. Sain liuskan pätkän tungettua sinne väliin toistaiseksi ettei repsota tietä raahaamassa. Vasen puolikas siitä tosiaan on vielä kiinni normaalisti.
                    Voisiko repiä koko roskan irti vai kannattaako korjauttaa? Ettei sinne ala kertymään nyt loskaa ja jäätä ilmanottoaukkojen alle ja moottoritilaan..

                    edit. tässä tuo päivitetty kuva http://img18.imageshack.us/img18/72/jooi.jpg. Toinen puoli vielä kiinni mutta toinen puoli on taitettuna nyt tuon helman alle, ettei repsota roikkuvana viiksenä.
                    Last edited by BemmiGummi85; 10-02-2010, 18:55.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Originally posted by Dani View Post
                      Olisko aika vaihtaa kallistuksenvakaajan kumit?
                      Olet kyllä aika tarkka

                      ...tuollaisilta ne näyttää aika monessa autossa.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • El_Ucca
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 66
                        • Tampere

                        E39 2001 2.2 Bensa.

                        - Tuulilasi halkesi (-20C). Lähti luultavasti häränsilmästä. Halkesi auton paikallaan ollessa. Oli aluksi n. 20 sentin halkeama, mutta piteni siitä lähes koko tuulilisan mittaiseksi parin päivän aikana.

                        - Huohotin jäätyi (Luultavasti silloin kun oli -27C) ja tunki öljyä venttiilikannen
                        tiivisteen välistä ja öljytikun aukosta paineella suoraan silmille ja moottorin päälle.

                        Moottoritilan pesu öljystä (Öljyä oli vähän joka kolossa), venttiilikannen tiivisteen vaihto ja huohottimen putsaus. 6 tuntia työtä. Yht. 440 €.

                        Kiitos pakkanen.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Luulin jo että meni rikki mutta pyörän kaareen jäätynyt karmea kokkare onneksi vain putosi renkaan päälle. Ihmeellinen kolina ja rahina.

                          Eikä mahdu mistään välistä pois ilman että ottaa pyörän pois.

                          Tosin oheni jo puolella viimeisen 50km matkalla

                          Comment

                          • Ganth
                            Newbiemmer
                            • May 2004
                            • 19
                            • Kouvola

                            Pakkasten alettua OBC on miltei joka kerta herjannut "Kühlwasserstand", vaikkakin jäädytysnesteet on vaihdettu ja taso on normaali.

                            Muita:
                            1. Kuljettajan puolen ovenkahva jää ulkopuolelta yläasentoon.
                            2. Repsikan ovi ei mene lukkoon.
                            3. Hansikaslokeron saranointi petti (ei taida täysin pakkasen vika olla).

                            Muuten käynnistynyt ja pelannut paremmin kuin Buickki, ellei kaiken maailman värinöitä ja tärinöitä lasketa.

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              Meni hermot tuohon takaluukun sähkönapin toimimattomuuteen talvella, ilmeisesti kosteuden vaihtelut hapettaa liitännät tms. mutta nyt toimii. Tilasin sen koko paneelihässäkän pohjamaalattuna 88€ ja revin vanhasta listasta kuumailmapuhaltimen ja väkivallan kanssa sen maalatun osan ja laitoin uuteen paneeliin kiinni. Olisi maalaattuna auton väriin maksanut 260€ Jos jollain E46 toukan omistajalla tarvetta pohjamaalatulle kontin kahvan listalle, niin voisin myydä!
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9997
                                • KVLA

                                Saksankitkoissa ei meinaa ilmat pysyä pakkasilla entiseen malliin.Kolmas talvi nyt menossa.Rengaspaineita saa olla lisäilemässä kuukauden välein.Ensi talveksi vaihtuu jotain ihan muuta alle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎