Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gRt
    BTCF Member
    • May 2009
    • 222
    • Tampere

    Kylmänä veivataan käyntiin täälläkin. Sisälämppärin tosin sain syksyl asennettua (hyvästi ikkunanrapsutukset) kun mitään lämmitintä ei löytynyt alunperin.

    Eikä oikein enää jaksaa ressata myös säteilijän asennusta... Jos 10 vuotta toiminut niin toimii jatkossakin vaikka aamuisin muistuttaa diisseliä.

    Ja jos auto on suomi auto niin se saa luvan kestää noi kylmärääkit sillä täällä ON kylmä (öljyt vaihdan tosin joka syksy viskoltaan 0-40).
    Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
    https://www.youtube.com/@gerttiih

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      Originally posted by wanderer View Post
      Eilen lähti auto lämmitettynä ripeästi käyntiin, siitä muutaman kilsan siirtymä jonka aikana moottorin lämmöt nousivat normaaliksi. Puoli tuntia parkissa ja sitten sai sahata pidempään käyntiin. Siitä muutaman kilsan siirtymä jonka jälkeen n. 15 min parkissa. Tämän jälkeen saikin sahata oikein perusteellisesti, mutta eipä vaan lähtenyt käyntiin. Apukäynnistimellä lähti kuin kuuluisan palmun alta.
      Yön yli oli laturissa ja lähti tänä aamuna normaalisti käyntiin.

      Syksyllä kattelin vikakoodeja viimeksi ja yksi hehku on pimeänä. Sen ei vielä pitäisi tuollaista aiheuttaa? Akun lepojännite oli 12,7V kun viimeksi salavalikosta katsoin.
      Hehkuongelma tulisi esiin kylmäkäynnistyksessä. Lämpöisenä sahaaminen viittaa enemmin vuotavaan suuttimeen. Tai jos kerran lähti taas helposti käyntiin latauksen jälkeen, niin akun kunto, laturin latausjännite tms?
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • piritek2
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 87
        • Oulu

        Eikä oikein enää jaksaa ressata myös säteilijän asennusta... Jos 10 vuotta toiminut niin toimii jatkossakin vaikka aamuisin muistuttaa diisseliä.
        Itselläkin Ruotsista tuodusta BMW:stä puuttunut lämmittimet uudesta asti. Täyssynteettisillä öljyillä lähtee M52 kyllä hyvin käyntiin -30 asteen pakkasillakin, eikä tyhjäkäynti humppaa.

        Palaten topicciin. Vuosi sitten kovilla pakkasilla jäätynyt 2 vuotta vanha BMW:n oma akku meni vaihtoon eilen. Nyt on uusi 100Ah akku, kun samaan hintaan sai kuin 90Ah akun.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by Peltsii View Post
          http://tos.pp.fi/koukku/5w-40.pdf

          Tosta voi jokainen katella, missä lämpötilassa sen auton voi vielä käynnistää kivasti. Itellä ei lohkolämppäriä ole, joten nyt menee juurikin huomenissa teboil diamondit noiden nykyisten shell helix ultrien tilalle. Viime talvena oli 5w40 diamondit, ja tosiaan mitä noita pakkasia nyt oli, pitkälle alle -30 ja m60 lähti silkin pehmeästi ilman rallattavia ja naputtavia sivuääniä käyntiin
          Vähän offtopic, mutta mitähän tuossa linkin vertailussa tarkoitetaan öljyn leikkautuvuudella? Onhan sitä vähän tuossa vertailussakin kerrottu, mutta ei kovin selkeästi. Onko kyseessä tärkeäkin ominaisuus? Jos ei ole niin siinä tapauksessahan Teboilin Diamond on tuon testin perusteella ihan huippu öljy.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by markok View Post
            Vähän offtopic, mutta mitähän tuossa linkin vertailussa tarkoitetaan öljyn leikkautuvuudella? Onhan sitä vähän tuossa vertailussakin kerrottu, mutta ei kovin selkeästi. Onko kyseessä tärkeäkin ominaisuus? Jos ei ole niin siinä tapauksessahan Teboilin Diamond on tuon testin perusteella ihan huippu öljy.
            Tarkoittaa noin jotakuinkin sitä, että kun öljyä oikeasti kuormitetaan ja lämmitetään esim. kovalla auton rankomisella/rata-ajolla niin öljyn ominaisuudet heikkenee mm. viskositeetti. Eli siis diamond ei välttämättä ole ihan se oikea vaihtoehto rata-autoihin, tai muihinkaan mitkä on tehty oikeesti ajettaviksi. Mutta käsittääkseni rajat jossa edellä mainittu käy ilmi, on niin korkeita että ei mitään käytännön merkitystä normaalilla käyttöautolla. Vielä kun kyseessä on lähinnä talviöljyt. Edellinen oli siis mutuilua.

            Mutta silti Diamond on kärkikastia, ja hinta on kohdillaan

            Comment

            • atpanula
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 139
              • Kuopio

              Pakko vähän hehkuttaa kun tänään pääsin hyvin kauppaan. Lämmin ja täyteen ladattu akku sisälle konehuoneeseen 16 asteen pakkasessa (eikä ollu edes kylmä olo kun laitto vaatetta).

              Lähti kun palmun alta käyntiin ja käyntiäänet oli hyvät. Kone oli kylmä kun en ollut lohkoa pitänyt päällä kun se nyt on vähän arvelujen varassa toimiiko edes.

              Mittasin lohkoa yhdellä systeemillä mutta kotona sitten huomasin että ei sen olisikaan pitänyt toimia. 6 kpl 9V Varta Industrial -paristoja oli mennyt tyhjäksi samaan aikaan ja osasta valunut pihalle nesteet. Huomasin tuon vasta kun ajattelin koitella vähän muitakin juttuja. Päivämäärä oli kesäkuu 2010, joten aika nappiin varmaan on Vartallakin noi käyttöiät laitettu. Industrial-mallissa on vielä suojamuovit ja repäisynauha jokaiselle patterille.

              100-200 ohmin lohkolämmittimen resistanssi tekee jo sen että ei noita millään sormiparistoilla ja polttimolla mittailla yhtään mitään.

              Mutta kivasti meni se kauppareissu ja sehän oli tärkeintä. On ne naapurit saattanu kattoa että kaheli jätkä kun koko ajan on konepelti pystyssä parkkipaikalla ja auto kuitenkin liikkuu säännöllisesti... Sateella, tuiskussa, -15 asteella on konepelti pystyssä... :think

              Glykolihuurut vaan raapalla pois kuskin näkökentästä niin mikäs tuossa (muihin lasin osiin ei tule lainkaan huuruja, vaan juuri siihen A4:sen kokoiseen länttiin keskelle näkökenttää).
              ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
              ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                Originally posted by atpanula View Post
                Pakko vähän hehkuttaa kun tänään pääsin hyvin kauppaan. Lämmin ja täyteen ladattu akku sisälle konehuoneeseen 16 asteen pakkasessa (eikä ollu edes kylmä olo kun laitto vaatetta).

                Lähti kun palmun alta käyntiin ja käyntiäänet oli hyvät. Kone oli kylmä kun en ollut lohkoa pitänyt päällä kun se nyt on vähän arvelujen varassa toimiiko edes.

                Mittasin lohkoa yhdellä systeemillä mutta kotona sitten huomasin että ei sen olisikaan pitänyt toimia. 6 kpl 9V Varta Industrial -paristoja oli mennyt tyhjäksi samaan aikaan ja osasta valunut pihalle nesteet. Huomasin tuon vasta kun ajattelin koitella vähän muitakin juttuja. Päivämäärä oli kesäkuu 2010, joten aika nappiin varmaan on Vartallakin noi käyttöiät laitettu. Industrial-mallissa on vielä suojamuovit ja repäisynauha jokaiselle patterille.

                100-200 ohmin lohkolämmittimen resistanssi tekee jo sen että ei noita millään sormiparistoilla ja polttimolla mittailla yhtään mitään.

                Mutta kivasti meni se kauppareissu ja sehän oli tärkeintä. On ne naapurit saattanu kattoa että kaheli jätkä kun koko ajan on konepelti pystyssä parkkipaikalla ja auto kuitenkin liikkuu säännöllisesti... Sateella, tuiskussa, -15 asteella on konepelti pystyssä... :think

                Glykolihuurut vaan raapalla pois kuskin näkökentästä niin mikäs tuossa (muihin lasin osiin ei tule lainkaan huuruja, vaan juuri siihen A4:sen kokoiseen länttiin keskelle näkökenttää).
                Ei jumalauta
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • atpanula
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 139
                  • Kuopio

                  Originally posted by TFV View Post
                  Ei jumalauta
                  Se saattaa hiukan huvittaa sinua, mutta on totisinta totta meikäläisellä. Kaikilla ei ole varaa uusiin bemareihin ja harrasteautoihin.

                  Helppohan noita juttuja olisi käyttää korjaamollakin tms. mutta teen mieluummin itse. Sano vaikka ti-halli Kuopion seudulla niin alkaa tulee juttua ja kuvia ym.

                  Sain ton auton sellaiseen aikaan vuodesta, että ehdin vain sähköt laitella sisältä ja sitten alkoi sitä räntää ja muutakin paskaa tulee taivaalta jotta ei ole ehtinyt paljon tuunailla. No nollakeliin asti voi tehdä jotain mutta kuitenkin.
                  ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                  ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                  Comment

                  • Electroid
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 992
                    • Jyväskylä

                    Apukuskin ovi ei meinaa millään mennä kiinni, kun keli -20c tienoolla. Pomppaa takas auki, kun on laittamassa kiinni.
                    - E36 328iA Touring 4/97 -
                    Myynissä:
                    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by atpanula View Post
                      Pakko vähän hehkuttaa kun tänään pääsin hyvin kauppaan. Lämmin ja täyteen ladattu akku sisälle konehuoneeseen 16 asteen pakkasessa (eikä ollu edes kylmä olo kun laitto vaatetta).

                      Lähti kun palmun alta käyntiin ja käyntiäänet oli hyvät. Kone oli kylmä kun en ollut lohkoa pitänyt päällä kun se nyt on vähän arvelujen varassa toimiiko edes.

                      Mittasin lohkoa yhdellä systeemillä mutta kotona sitten huomasin että ei sen olisikaan pitänyt toimia. 6 kpl 9V Varta Industrial -paristoja oli mennyt tyhjäksi samaan aikaan ja osasta valunut pihalle nesteet. Huomasin tuon vasta kun ajattelin koitella vähän muitakin juttuja. Päivämäärä oli kesäkuu 2010, joten aika nappiin varmaan on Vartallakin noi käyttöiät laitettu. Industrial-mallissa on vielä suojamuovit ja repäisynauha jokaiselle patterille.

                      100-200 ohmin lohkolämmittimen resistanssi tekee jo sen että ei noita millään sormiparistoilla ja polttimolla mittailla yhtään mitään.

                      Mutta kivasti meni se kauppareissu ja sehän oli tärkeintä. On ne naapurit saattanu kattoa että kaheli jätkä kun koko ajan on konepelti pystyssä parkkipaikalla ja auto kuitenkin liikkuu säännöllisesti... Sateella, tuiskussa, -15 asteella on konepelti pystyssä... :think

                      Glykolihuurut vaan raapalla pois kuskin näkökentästä niin mikäs tuossa (muihin lasin osiin ei tule lainkaan huuruja, vaan juuri siihen A4:sen kokoiseen länttiin keskelle näkökenttää).
                      Nyt meni hieman ohi. Siis patterit mitä hä ?
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Electroid View Post
                        Apukuskin ovi ei meinaa millään mennä kiinni, kun keli -20c tienoolla. Pomppaa takas auki, kun on laittamassa kiinni.
                        Reilusti crc:tä lukkoon.

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          -29c on näköjään liikaa M20:selle käynnistymiseen ilman lohkolämmittimen käyttöä. #%&%# kun ei saa tolppaan missään ja aaton vastaiselle yölle lupaa vielä -31c.
                          E34

                          Comment

                          • mixxis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2009
                            • 1877
                            • Jyväskylä / Uurainen

                            taisin mainita joskus tässä että ohjaustehostin ujeltaa. Mut ei, puhallin sitä ääntä pitää. Vaatii n.20---> pakkasta niin kuuluu, tänään kuuntelin n.6 tuntia putkeen. Ääni ei juuri kuulu ulos jos auto käynnissä, muutenki aika heikosti mut sisälle kuuluu. Soi korvissa vieläki

                            Mut mitä vittua; ääni hiljenee/loppuu kokonaan kun kääntää vasempaan. Oikeeseen kääntäessä kovenee tuo ujellus. Paikallaan ei vaikuta mihinpäin rattia veivaa. Eli täh? Ja siis puhallusnopeuden mukaan muuttuu ääni, puhallus nollille --> ääni lakkaa. :think:think
                            ___________________________________
                            __________________________________________________
                            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                            [ Focus stw ]
                            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by mixxis View Post
                              taisin mainita joskus tässä että ohjaustehostin ujeltaa. Mut ei, puhallin sitä ääntä pitää. Vaatii n.20---> pakkasta niin kuuluu, tänään kuuntelin n.6 tuntia putkeen. Ääni ei juuri kuulu ulos jos auto käynnissä, muutenki aika heikosti mut sisälle kuuluu. Soi korvissa vieläki

                              Mut mitä vittua; ääni hiljenee/loppuu kokonaan kun kääntää vasempaan. Oikeeseen kääntäessä kovenee tuo ujellus. Paikallaan ei vaikuta mihinpäin rattia veivaa. Eli täh? Ja siis puhallusnopeuden mukaan muuttuu ääni, puhallus nollille --> ääni lakkaa. :think:think
                              Puhaltimen moottori vaihtoon.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Tiguan
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 135
                                • Tampere

                                Originally posted by mixxis View Post
                                taisin mainita joskus tässä että ohjaustehostin ujeltaa. Mut ei, puhallin sitä ääntä pitää. Vaatii n.20---> pakkasta niin kuuluu, tänään kuuntelin n.6 tuntia putkeen. Ääni ei juuri kuulu ulos jos auto käynnissä, muutenki aika heikosti mut sisälle kuuluu. Soi korvissa vieläki

                                Mut mitä vittua; ääni hiljenee/loppuu kokonaan kun kääntää vasempaan. Oikeeseen kääntäessä kovenee tuo ujellus. Paikallaan ei vaikuta mihinpäin rattia veivaa. Eli täh? Ja siis puhallusnopeuden mukaan muuttuu ääni, puhallus nollille --> ääni lakkaa. :think:think
                                Minullakin ujeltaa puhallin. Vaatii sen -20 astetta niin puhallin alkaa pitää pientä ujellusta kylmänä, kun lämmöt nousee ja puhallin alkaa puhaltamaan lämmintä ujellus lakkaa. Auto on e46 autom.ilmastointi.
                                ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

                                Entinen Bemaristi,

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎