Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Mikkelissä näytti mittari -27.5 kun pyöräytin auton käyntiin aamusella. Eipä oikeastaan muuta normaalista poikkeavaa kun se että piti ajella 5km ennenkun nous lämmöt puolväliin. 3h esilämmitys säteilylämmittimellä+terminillä.

    Comment

    • mixxis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2009
      • 1877
      • Jyväskylä / Uurainen

      Originally posted by Antti O View Post
      Mikkelissä näytti mittari -27.5 kun pyöräytin auton käyntiin aamusella. Eipä oikeastaan muuta normaalista poikkeavaa kun se että piti ajella 5km ennenkun nous lämmöt puolväliin. 3h esilämmitys säteilylämmittimellä+terminillä.
      itehän ajelin tuollasen 10-15km (10minuuttia) ennen normi lämpöjä, 3 tuntia säteilijällä...ulkona -30.

      Ei tainnu webasto keretä mukaan tänä aamuna:think
      ___________________________________
      __________________________________________________
      At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



      [ Focus stw ]
      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        TDS oli tänä aamuna hieman viluinen. -29c 1,5h lämppärissä, mutta ilmeisesti polttoaine niin puurona, että ei oikeen hankkinu liikkua. Saattaa olla, että oli jakajassa jotain sekalaatua, niitä tapauksia on nyt ollu liikkeellä Lämmitin suodattimen puhaltimella kuumaksi, kaksi hehkua ja sitten annoin vaan sahata ehkä 30sek. Mekaaninen pumppu olis kyllä parempi, kun sais kaasulla annettua "pakkosyöttöä". Käsittääkseni tuo sähköinen malli ei aktivoi kaasua, ennen kuin kierroksia tarpeeksi, tai ainakin tuntuu siltä. Ei kyllä ollut uusi akku turha hankinta syksyllä
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Tiguan
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 135
          • Tampere

          Originally posted by Ozzy #69# View Post
          Vastaava auto ja sama "ominaisuus".
          Sitten sen täytyy olla jo ominaisuus eli ne joilla on e46 ja puhallin ei pidä mitään ääntä -20 asteen pakkasella tarkastakaa puhaltimen toiminta
          ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

          Entinen Bemaristi,

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 488
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Tiguan View Post
            Sitten sen täytyy olla jo ominaisuus eli ne joilla on e46 ja puhallin ei pidä mitään ääntä -20 asteen pakkasella tarkastakaa puhaltimen toiminta
            Kitinät kuuluu täältäkin puhaltimesta, kun pakkasta on enemmän. Eikä häviä, vaikka ajelee vähän pidempäänkin. Jännästi kitinä lisääntyy, kun painaa kaasua ja moottorijarrutuksella lähes häviää...
            f22 220i

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by maukka86 View Post
              Kitinät kuuluu täältäkin puhaltimesta, kun pakkasta on enemmän. Eikä häviä, vaikka ajelee vähän pidempäänkin. Jännästi kitinä lisääntyy, kun painaa kaasua ja moottorijarrutuksella lähes häviää...
              Joo, ja kaartaminen jompaan kumpaan suuntaan saattaa kanssa muutella ääniä. Ajomatkan pituus ei vaikuta kun saa samaa raakaa ulkoilmaa sisäänsä jatkuvasti.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                Originally posted by Tiguan View Post
                Sitten sen täytyy olla jo ominaisuus eli ne joilla on e46 ja puhallin ei pidä mitään ääntä -20 asteen pakkasella tarkastakaa puhaltimen toiminta
                Ilmoittaudun myös kerhoon mukaan, -15 jälkeen alkaa pienillä nopeuksilla kitisemään puhallin. Kun lyö auto päälle +22 niin puhallusnopeus on yleensä se 90% tehoista ja kitinät tietty häviää. Lähinnä tuo häiritsee lähtiessä kun pidän puhallinta 1-2 palkkia päällä käsisäädöillä.

                Comment

                • _Jokkeri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 228
                  • Vampula/Huittinen

                  E91 320d -06

                  Ohjaustehostin vittuilee huolella, murheet alko tossa muutama viikko sitten, ja nyt kun tuli tuo kunnon pakkanen niin ratti on niin pirun jäykkä. Vahva aaninki et nesteet vetäny vähän hyhmään. Mutta siis tähän liittyy myös kysymys kun on erillinen tehostajan pumppu niin mitäs nestettä sinne laitetaan? ihan aateeäffääkö??
                  Coming Soon:
                  E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                  ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                  "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                  Comment

                  • Tomppa80
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2088
                    • Raahe

                    e39 523ia -96

                    Hyvin hörähti -28 pakkasesta ilman lämmitystä. Vaihteiston häiriövalo syttyi, mutta sammui onneksi virtoja pois käyttämällä. Sitten myöhemmin valoissa seisoessa auto nytkähti kummasti eteenpäin ja meinasi sammua, ja siis automaattilaatikolla varustettu auto kyseessä...
                    Mercedes Benz E -07
                    BMW 523i -96
                    Volvo v70t5 -99
                    Harley Davidson Electra Glide -00
                    Solifer SM -75

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15229
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by atpanula View Post
                      Alkaa pikku hiljaa vi**ttaa nää kelit. Tärkeä meno ja kuuluu vaan vou-vou-mykkä-tiktiktiktik.

                      Oli pari tuntia lohkossa mutta taitaa olla rikki lohkolämmitin kun ei ole kuulunut porinaa lainkaan ja konepellin päälle ei tule sulaa länttiä. En tosin tiedä pitäisikö kaikilla autoilla tullakaan, mutta usein näkyy että pelti on sula. Pari päivää sitte lähti joten kuten käyntiin -15. Tänään siis -20.

                      Keskuslukko lakkasi myös toimimasta joten ajattelin hemmotella vähän uutta akkua patterin päällä ja ladata täyteen. Pitää kehitellä joku mittaussysteemi jolla saa vastuksen kunnon selville, yleismittaria ei ole itsellä eikä kavereilla tähän hätään. Periaatteessa riittäisi polttimo ja patteri piuhan päähän ja kattoo palaako.

                      Tiijä sitten oliko toi 60Ah akku oikea valinta, mutta on tuo nyt hyvin pelittänyt muuten. Huolettomia lähtöjä ja ajamista jos kone on lämmin.
                      Originally posted by atpanula View Post
                      Pakko vähän hehkuttaa kun tänään pääsin hyvin kauppaan. Lämmin ja täyteen ladattu akku sisälle konehuoneeseen 16 asteen pakkasessa (eikä ollu edes kylmä olo kun laitto vaatetta).

                      Lähti kun palmun alta käyntiin ja käyntiäänet oli hyvät. Kone oli kylmä kun en ollut lohkoa pitänyt päällä kun se nyt on vähän arvelujen varassa toimiiko edes.

                      Mittasin lohkoa yhdellä systeemillä mutta kotona sitten huomasin että ei sen olisikaan pitänyt toimia. 6 kpl 9V Varta Industrial -paristoja oli mennyt tyhjäksi samaan aikaan ja osasta valunut pihalle nesteet. Huomasin tuon vasta kun ajattelin koitella vähän muitakin juttuja. Päivämäärä oli kesäkuu 2010, joten aika nappiin varmaan on Vartallakin noi käyttöiät laitettu. Industrial-mallissa on vielä suojamuovit ja repäisynauha jokaiselle patterille.

                      100-200 ohmin lohkolämmittimen resistanssi tekee jo sen että ei noita millään sormiparistoilla ja polttimolla mittailla yhtään mitään.

                      Mutta kivasti meni se kauppareissu ja sehän oli tärkeintä. On ne naapurit saattanu kattoa että kaheli jätkä kun koko ajan on konepelti pystyssä parkkipaikalla ja auto kuitenkin liikkuu säännöllisesti... Sateella, tuiskussa, -15 asteella on konepelti pystyssä... :think

                      Glykolihuurut vaan raapalla pois kuskin näkökentästä niin mikäs tuossa (muihin lasin osiin ei tule lainkaan huuruja, vaan juuri siihen A4:sen kokoiseen länttiin keskelle näkökenttää).
                      Originally posted by atpanula View Post
                      Se saattaa hiukan huvittaa sinua, mutta on totisinta totta meikäläisellä. Kaikilla ei ole varaa uusiin bemareihin ja harrasteautoihin.

                      Helppohan noita juttuja olisi käyttää korjaamollakin tms. mutta teen mieluummin itse. Sano vaikka ti-halli Kuopion seudulla niin alkaa tulee juttua ja kuvia ym.

                      Sain ton auton sellaiseen aikaan vuodesta, että ehdin vain sähköt laitella sisältä ja sitten alkoi sitä räntää ja muutakin paskaa tulee taivaalta jotta ei ole ehtinyt paljon tuunailla. No nollakeliin asti voi tehdä jotain mutta kuitenkin.


                      Anna mä veikkaan, sä oot tää videon haastattelija?
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        Originally posted by duuk View Post
                        Ei ongelmia 318 pelaa kun saksalainen käkikello...
                        Jatkakaapa
                        Itse itseäni toistaen.. Aamulla -27 ja kukkuu kuin käki.. Ohjaus ja vaihteisto hieman tahmeat.. PELAA!

                        Jatkakaapa

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by duuk View Post
                          Itse itseäni toistaen.. Aamulla -27 ja kukkuu kuin käki.. Ohjaus ja vaihteisto hieman tahmeat.. PELAA!

                          Jatkakaapa
                          Voisin jatkaa tätä tarinaa myös täällä päässä M40
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • waudeville
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 2089
                            • Nokia

                            3 viikkoo vanha akku ja ylläpitolaturi näyttää et olis paskana nooh kuitin kaa hakeen uus ens viikolla
                            e34 540ia -94 Batmobile
                            candy-king

                            ex: e32 735i -89
                            e34 525i -89

                            Comment

                            • IIIolut
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 382
                              • Mikkeli

                              Täällä auto pelaa myös moitteettomasti. Neljäs talvi menossa jo ko. pirssillä.
                              E61 ///M5 -07
                              F15 X5 40e ///M-Sport -16

                              Ex. E39 ///M5 -01
                              -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                              Comment

                              • Tiguan
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 135
                                • Tampere

                                Ekat puolat vaihdettu tälle talvelle. Yllättäen tänään käynnistyksen yhteydessä sammui. Sen jälkeen uudelleen käytiin ja kävi huonosti. Viime talvena vaihdettiin kaksi.

                                Uudemmanmalliset puolat e46:ssa ei kestä. Ne pitää vaihtaa kaikki sitä mukaa kun paukkuu. No enää ei ole jäljellä kuin kaksi alkuperäistä muut on jo vaihdettu Boschiin.
                                ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

                                Entinen Bemaristi,

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎