Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mchammeri
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 2
    • Espoo

    Kiitoksia kaverit nopeista vastauksista!

    Käyn varmaan kysäisemässä jostain pajalta paljonko ottavat tuosta operaatiosta. Kuulin että pari vuotta sitten tällainen operaatio oli maksanut Kaivokselan TB:llä 10 euroa, tosin Volvolle eikä BMW:lle, mutta ei luulisi niin isoa eroa olevan. Joka tapauksessa tuo kuulostaa aavistuksen kohtuullisemmalta kuin Laakkosen hinnasto.

    Ehkä sitä voisi odottaa viikonloppuun asti ja katsoa josko se sammuisi esim. 100 kilsan jälkeen tai jotain.

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      Aamulla klo 02.30 Tampereella näytti auton mittari -30,5, ilman roikkaa käyntiin kuin palmun alta. Hieman ohjaustehostin vinkasi, täytynee laittaa öljyt vaihtoon.
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • huppu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 423
        • Rovaniemi

        Originally posted by Bouma View Post
        Aamulla klo 02.30 Tampereella näytti auton mittari -30,5, ilman roikkaa käyntiin kuin palmun alta. Hieman ohjaustehostin vinkasi, täytynee laittaa öljyt vaihtoon.
        hah! aika rajut on toimenpiteet jos ilman lämmitystä laittaa väkisin käyntiin. itellä ainaki dieseli parkasee niin ikävästi kun rymäyttää kovilla (-25..-32) pakkasilla käyntiin. Nytkin pitäny jo viikon verran jäätävää ilmastoa ja auto seissy pihassa..mutta ei huolta kun akku kunnossa, mutta kyllä se silti aina käy sääliksi käynnistää kone kun se ei siitä tykkää
        BMW E46 318d 10/04

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1641
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Antti O View Post
          Keskuslukko ei avannut tänäaamuna kuskinovea eka yrityksellä.
          Toisella aukesi siististi.

          Toistaiseksi ei muita oireita.. *kop kop*
          Heheh täällä oli samaa havaittavissa myös tänäaamuna. Myös mukava puhaltimen kitinä hetken aikaa kun lyö käyntiin.
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • släjä
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 290
            • kanala

            Eilenpä e87 teki tepposet. Kesken ajon yhtäkkiä kerto ettei cruise toimi. Tästä minuutti pari eteenpäin tuli sitten loputkin. Sarja ajotietokoneen pimputusääniä jossa ilmotus hätäjarruassarin-, luistonestojen-, mäkilähtöassarin toimimattomuudesta ja moottorin rajoitettu teho otettu käyttöön. Tämähän riemukas tempaus oli kun ei antanut nostaa kierroksia yli 2000rpm. Piti pykäliäkin vaihella jo 20kmh vauhista 3 sisään ja 40 vauhista 5 sisään jne. kun meinasi kaikenmaailman pökötit tulla kontista läpi.
            Jännä tuokin, mitä kovempaa paino kaasupoljinta, sitä heikommin kiihtyi. Moottori kuulosti kuitenkin ihan omalta itseltään kaiken aikaa, lukuunottamatta hetkiä kun painoi kaasua ja kuulosti hyvin hyvin tukkoiselta.
            Koitin valoissa "buutata" auton ja käytin virrat pois, tuloksetta. Myöhemmin ajoin bussipysäkille n. minuutin stopin ajaksi - tämäkin tuloksetta.
            Edellisauto (e39) nollaantu tällä kokeilulla. Onneksi oli apua lähellä ja sai vikakoodit nollattua. Sen jälkeen auto toiminut taas moitteetta ja homma pelittää..
            Mistähän moinen johtuisi - muutakuin pakkasesta?
            F22 M235
            ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
            E46 328iA, E39 535iA

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by släjä View Post
              Onneksi oli apua lähellä ja sai vikakoodit nollattua. Sen jälkeen auto toiminut taas moitteetta ja homma pelittää..
              Mistähän moinen johtuisi - muutakuin pakkasesta?
              No mitä ne vikakoodit sanoi?
              E39 528iA

              Comment

              • teppo_h
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 337
                • Finland

                Originally posted by teppo_h View Post
                On tämä nyt yhtä perkelettä....

                Onko kenelläkään tietoa/taitoa/ymmärrystä, että mistä mahtais johtua? Sulake on vielä tarkistamatta, mutta pitää tänään töiden jälkeen tsekata se...


                Ranskalaisiako näistä on tullu, ku sähkövikaa alkaa olemaan ihan omiksi tarpeiksi??
                No niin... vika löytyi sieltä sulakkeesta. Oisko liian iso perse ollu syynä sulakkeen palamiseen?
                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                EX:
                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                E36 320i Coupe, E21 318i
                MB W115 240D

                Comment

                • asdf1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 162
                  • interweb

                  Oisko mitään akku suosituksia 99 e39iin? Merkkihuollossa olis orkkis 90Ah akku 178e asennettuna. Motonetti myy sit boschia ja jotain sznajdereita :think

                  Oishan se mukava jos vähä halvemmalla pääsis.
                  -05 e61 530d msport

                  Comment

                  • Jartza 528
                    Newbiemmer
                    • Nov 2009
                    • 25
                    • Oulu

                    Originally posted by asdf1 View Post
                    Oisko mitään akku suosituksia 99 e39iin? Merkkihuollossa olis orkkis 90Ah akku 178e asennettuna. Motonetti myy sit boschia ja jotain sznajdereita :think

                    Oishan se mukava jos vähä halvemmalla pääsis.
                    Pikkaisen helpottaa, jos ois tiedossa paikkakunta.

                    Oulusta saat ainaskin Akkutalosta akun paikalleen laitettuna ja myös sopivaan hintaan.
                    E70 X5 3,0 dA -07

                    EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
                    EX- E53 X5 3,0 dA -03
                    EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
                    Ex- E39 530 dA Touring -01
                    Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
                    Ex- Chevy Van 6.2d -89
                    Ex- A4 Avant 2.4 -99
                    Ex- E39 528iA -96
                    ym..

                    Comment

                    • asdf1
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 162
                      • interweb

                      Originally posted by Jartza 528 View Post
                      Pikkaisen helpottaa, jos ois tiedossa paikkakunta.

                      Oulusta saat ainaskin Akkutalosta akun paikalleen laitettuna ja myös sopivaan hintaan.
                      Hämeenlinnahan se
                      -05 e61 530d msport

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        paksu talvitakki kahisee ikävästi kun kääntelee rattia

                        todella hienosti pelaa seiska
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • SöKöLä
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 44
                          • Iitti

                          E28 tomaatti perkeleen jäykkä kylmänä ja pieniä nitinöitä ja natinoita sisustasta kuuluu, mut muuten vanhus toimii varmasti.

                          Comment

                          • GeeTee
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 374
                            • Lappeenranta

                            Ruvennut nyt näillä kovilla pakkasilla muovi rötäämään aina tasakaasulla hitaasti kiihyttäessä 1500-2200rpm välillä. Sitten et meinaa saaha kiertämään oikeen millään. kun kierrättelet autoo vian ollessa päällä ekana röpeltelee vähän ja sitten kuuluu jostain imusarjan liepeiltä hiton kova terävä naksahdus ja taas kaikki ennallaan ja toimii niikuin pitää Tiiä sitten mikä siellä voi jumittaa
                            e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              Originally posted by huppu View Post
                              hah! aika rajut on toimenpiteet jos ilman lämmitystä laittaa väkisin käyntiin. itellä ainaki dieseli parkasee niin ikävästi kun rymäyttää kovilla (-25..-32) pakkasilla käyntiin. Nytkin pitäny jo viikon verran jäätävää ilmastoa ja auto seissy pihassa..mutta ei huolta kun akku kunnossa, mutta kyllä se silti aina käy sääliksi käynnistää kone kun se ei siitä tykkää
                              Juu en todellakaan tahallisesti laita ilman roikkaa käymään mutta pakko se on töistä päästä kotiin ja ei lämmitys mahdollisuutta. Parhaimmillaan viime talvena hämeenlinnassa vetäsin auton käymään -35 asteen pakkasesta ilman roikkaa ja käyntiin lähti taas kuin palmun alta....
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • Riki-
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 111

                                523i rupes puskemaan apparin puolelta viileetä ilmaa vaikka kone täysin lämmennyt (matka-ajoa) ja lämmöt säädetty täysille. Tämä ilmaantuu siis tyhjäkäynnillä lähinnä ja hyvin alhasilla kierroksilla, itse matka-ajon kierroksilla ei ongelmaa ole. Aiemmin en ainakaan ole moista huomannut? Lämmöt nousee tosiaan normaalille tasolle ja siellä kyllä myös pysyvät joten mistä lie kyse..? Toisaalta, muutenkaan ei koppiin kyllä mitään liian kuumaa tule vaikka säätimet on tapissaan kuten sanottua. Pakkasta vissiin joku 25 astetta.. Normaalia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎